Zlínský kraj ustoupil od plánů zdražit veřejnou dopravu
Vlak ve Zlíně. Foto: Twitter Integrované dopravy Zlínského kraje.
Počet cestujících ve Zlínském kraji se dostal na vyšší úroveň než před covidem.
Počet cestujících ve Zlínském kraji se dostal na vyšší úroveň než před covidem.
Hmmm, letos zdražili 4x, datum si nepamatuji, ale v lednu jsem platil 28 (vlak/bus). pak 31/32 (vlak/bus), další 35/36 (vlak/bus) a teď platím 40/42kč za stejnou trasu). Takže zdražení o 30+ procent. Myslím si, že se někomu přece jen pohnulo vědomí.
Velké zdražení časových jízdenek na vlak od července mě již odradilo od jejich pořizování. Na trati VS-VM podražily 7 denní krajské jízdenky o 59 %, 30 denní o 36 %, přičemž bych si na jejich nákup navíc musel pořídit plastovou Z-kartu za 130 Kč. Navíc mě kraj nutí pro jízdy v rámci kraje na Os a Sp vlaky ČD kupovat pouze krajské jízdenky, i když jízdenky v tarifu ČD IN 25 mě vyjdou výrazně levněji (aspoň nyní do avizovaného zdražení jízdného ČD).
Slibovali každý půlrok nějakou novinku. Očividně se od 1. ledna nic nechystá. Žádná další integrace MHD (natož Zlína) nebo rozšíření předplacenek. Nic prostě, další stagnace. Ouředníček Doležel je pro mě imho horší, než takový Borecký. Aneb kdo nic nedelá, nic nezkazí.
Podotýkám, že v „blízke době“ se tu slibuje již kde co.
To, že ještě nebyly oznámeny žádné novinky, neznamená, že nebudou. A pokud jde o rozšíření předplacenek, tak jestli mám správné informace, blízká doba by měla být v řádu jednotek týdnů.
Předplacenky se rozšíří od února.
A půjdou třeba nahrát na bankovní karty? Do mobilu? Nepůjdou, protože si Koved musí projít svoji cestu proprietárních řešení (nebo okej, převzaté od ODIS) aby za 5 let přišel na to, že ho to stálo jen zbytečné peníze.
Osobně mohu kraji vytknout zatím jen jednu věc. Nasazení Arrivy na Vláře, což mi zatím všichni lidi, co od Vláry znám, hodnotili negativně. Avšak se celkově veřejná doprava zvedla, jak vozovým parkem, tak i počtem spojů. Minimálně se zvedly počty osobních vlaků a od nového JŘ mají na trati 331 dokonce zahustit takt ve špičce na 30 minut do Vizovic, což místy ale bude docela dost na krev, jelikož jízdní doba mezi Zlínem a Vizovicemi je 13 minut a zaniknou 2 trasy pro NEx do Lípy.
Jak to chtějí vyjezdit? Z koridoru se zpoždění přenáší obden, Regínou krátit jízdní doby na OZVD snad ani nejdou a od prvního zpoždění se to šíří jako lavina už teď. Dnes jsem v rámci zachování duševního zdraví volil do i z Brna už podruhé tento měsíc bus.
Ve Zlíně jsou relativně dlouhé prostoje oběma směry. Dále pří zpoždění a taktu 30 minut nebude nutné čekat na každý přípoj příliš dlouho.
Jízdní doby se krátit dají i projížděním zastávek. Trávníky a Louky jsou z více, jak 50% projížděny. Taktéž máme jednoho fíru, který se minul povoláním a měl jezdit spíše s formulemi.
Vy jezdíte, já se pouze vezu. Tudíž Vaše znalosti a zkušenosti respektuju Zatím jsem ale s žádným Fitipaldim nejel. Naopak po přestoupení z Pantera honícího čas s četou, která zbytečně neprodlužuje pobyty a průvodčí jde ke dveřím ještě před zastavením, kde rozjezd při zpoždění a dvou třívozových jednotkách je fakt svižný se mi osobně – to je můj subjektivní pocit – zdá, že na OZVD někteří průvodčí v pohodě dokončí prodej jízdního dokladu a pak se lehce houpavým krokem vydají ke dveřím dát Souhlas. Sice se veze zpoždění už z Otrokovic kvůli opožděným vlakům ze zmíněného koridoru a prodej zahajuje… Číst vice »
Já nejsem fíra, ale výpravčí, avšak pokud je morkro a listí, tak to nemá šanci moc stíhat
Chudák pan L:-)
Tak pokud bude interval 30 minut, tak nebude třeba na vlaky z koridoru čekat…
Vidíte? To mi vůbec nedošlo…
Moc často tam nejsem, tak bych se chtěl zeptat, kde se zlepšil ten vozový park, pokud je zároveň Arriva negativně hodnocena? Pokud je mi známo u ČD tam téměř 10 let sice jezdí žraloci, ale jinak je to docela bída…
Za sebe – zlepšení vozového parku oproti původním Regionovám nepociťuji. Má to asi více míst k sezení, na druhou stranu snad každý 4-tý spoj je vysokopodlažní (směr na Karlovice), do loňského léta nefungovala ani klimatizace, takže to byl skleník, rozhlas občas mluví dvakrát přes sebe (ale aspoň to má wifinu, takže pro někoho to může být plus), v nízkopodlažních je miň místa na kola (i když tam snad jezdí dva různé vlaky, protože do jednoho jdou dát jen dvě kola (aniž by se zablokovala cesta k jedněm dveřím), u druhého bych to odhadl na 6 kol. Jako největší fail ale… Číst vice »
Taky se mi to stalo, potvrzuji.
Nabídky konkrétních typů vlaků od jednotlivých dopravců viz https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/01/Zlin_ceny.jpg
Konkrétně se nabízelo
buď
od Arrivy 10x Lintů, 6x 845 a 5x 628 posléze nahrazeno Desiry nebo
od ČD 10x Lintů, 1x 460, 10x Regionova, 2x 854 dražší o cca 5%
Nerozumím názorům proč vybrat nabídku ČD.
Co se týká vozidel: Oproti regionovám se v tom dá jet. 845 – není nízkopodlažní, ale komfortrem (sedačky, hlučnost, jízda) rozhodně 814 předčí 832/846 – nízkopodlažní, jsou hlučnější než 845 a 848, ne však jako regíny. 848 – asi nejlepší z flotily, robustní, tiché (pokud lidi zavírají dveře), člověk má dojem, že opravdu sedí ve vlaku (nízkopodlažním), ne v tramvaji. Bohužel na Karlovice nemůžou 848 (kvůli max zatížení na nápravu?), takže v případě záloh se tam cpou 845. Pár nízkopodlažních je v opravě kvůli nehodám. Kolo nevozím, s kočárkem (kočárky) v pohodě. Kartou ve vlaku zásadně neplatím. Stačí mi občas… Číst vice »
On se ten krajský tarif zavedl sám, zatímco zodpovědní spali?