Zlínský kraj od července opět zdraží veřejnou dopravu, zavede časové jízdenky
Nové autobusy Iveco Crossway pro ČSAD BUS Uherské Hradiště. Foto: Zliner
Časové jízdenky budou nově platit i v autobusech.
Časové jízdenky budou nově platit i v autobusech.
Osobně docela nechápu potřebu a existenci karet jako je Zetka a ODISka. Podle mě se jedná o přežitek dob minulých a v dnešní době by jich vůbec nemuselo být třeba. To k čemu slouží, se dá udělat i jinak (a v jiných krajích se bez takové karty očividně obejdou): 1) Elektronická peněženka. V době kdy se v autobusech i vlacích dá platit platební kartou, není třeba mít alternativní paralelní platební kartu, kterou je třeba ještě k tomu pravidelně dobíjet. Běžnou platební kartu dnes s sebou nosí snad každý. 2) Zajištění přestupního jízdného. Co je proboha takový problém na tom, ukázat… Číst vice »
U 3) by se také dala aplikovat vizuální kontrola, pokud je přestupní jízdné ve formě papíru…
Integrovaná doprava? Spoje na sebe nečekají, cestující zůstávají trčet v přestupních bodech kolikrát na křižovatce v poli, rušení přímých spojů a donucování pořídit si ty jejich slavné zetky, jejichž odbavení trvá až 5 vteřin, což je u 30 cestujících kus času. Pokud lidi nemají zetku, platí nástupní sazbu u každého přestupu. Nesmyslné zkracování jízdních dob, když napadne sníh a jede řidič, který trasu nemá dokonale najetou, nestíhá a opět jsme u nečekání přípojů a uvíznutí cestujících v přestupním bodě. A ty vlaky arrivy, to je krok zpět. Pokud si na idosu najdu, že pojede vlak vhodný pro cestující na vozíku,… Číst vice »
ZL kraj si nízkopodlažní vozy na Vsetínsko a Valašsko Meziříčsko nenadiktoval, to jen Transdev a TQM nabídlo 100% nízkopodlažních vozů. Na linky 971 (co jedou až na Ostravu) a 975 by naopak bylo vhodno mít alespoň něco typu vysoký Crossway, či C 12.
Smazáno pro neschopnost vyjádřit svůj názor bez vulgárních slov.
Zlínský kraj má korunu kraje s nejhorší hromadnou dopravou a stále je mu to málo.
Protože je to furt jen skanzen. Vlakové nádraží stejné jak v době kdy to byl gottwaldov, dálnice už roky taky tragédie a co teprve ten hnusný špitál co chtějí jen flikovat, tam bych nedal ani vlastní tchýni 🤣
Ten špitál pokud by kraj stavěl nový a za svoje, tak by s dopravou byl teprv ámen. A nejen s ní. Hodně bude stát nový pavilon, který má mít – na rozdíl od té rádobymoderní Čunkovy hrůzy – heliport na střeše a pacienty na sál bude vozit výtah. V Malenovicích byl plánovaný heliport mimo a doprava na něj klasicky venkem na lůžkách. Hlavní účel byl odstranit Baťovu nemocnici a prodávat pozemky. Napsalo se o tom tak málo??? On i té dopravě „dával“ . Toho jedince ze Vsetína tady radši vůbec, ale opravdu vůbec nepřipomínejte!!!
Tak si tam tahejte pacoše po celým špitálu z pavilonu do pavilonu pod AL folií a ve sněhu a dešti klidně dál i dalších 100 let. Bacha ať jim ještě na hlavu nespadne omítka z fasád z těch zaflikovaných šop, hnus 🤣
Ve zlínském kraji neexistuje žádný IDS. To, že mají obrovskou firmu – koordinátora (organizátora, integrátora), které šéfuje pan Štěkář, neznamená, že to je IDS. Není totiž integrován základ každého IDS a to je MHD (DSZP) a železnice.
Ale mají pěkné ceduličky a jakési karetky.
Tak řekněme si to na rovinu. IDZK a KOVED je netragičtější počin v republice. Od zavedení se změnila maximálně cena, služby ovšem zůstávají stejné. Do….le, už se konečně zvedněte a zejděte se podívat na některé nádraží. Zkuste si cestovat s nějakým přestupem nebo jet v nějakou méně obvyklou denní dobu!
Stále moc nechápu proč se veřejná doprava pořád zdražuje když všichni mají cíl, aby jí jezdilo více lidí. Cena by se měla nastavit taková aby při jízdě ve dvou vyšla veřejná doprava levněji než auto.
To říkejte v normálním kraji. Zlínský kraj na hromadnou dopravu odjakživa kašlal.
Tak to není jen ve Zlínském, u nás v MSK jezdím už za 1,40 kč/km
Promiňte, to znamená, že je to horší? Ve Zlínském kraji zaplatíte momentálně 21Kč/10km.
Základní sazba bez odisky 15 kč + 1,4 kč/km = 29 kč na 10 km. Takže vlastně jo.
A co si zvolili to mají, volby byly jen o jednom tématu, stejně jak ty co byly nedávno…
Ve volbách nikdy nikoho železnice nezaujímala. Teda, s výjimkou těch z*urvených slev.
Na jedné straně kraj chce, aby lidé omezovali dopravu auty, na druhé straně dělá svým jednáním pravý opak! Absurdní rozhodování těchto lidí.
Mňo, tak to bude asi konec „cenově přijatelného“ cestování ve Zlínském kraji. Po zdražení se ceny cca přiblíží tarifu oneticket (stále mírně levnější), a předraženému tarifu ODIS. Škoda.
Zase by mělo smysl jezdit na IN25, kdyby to však uvnitř kraje šlo.
A on to někdo zakazuje, koupit si modrogumí jízdenku z/do první zastávky za čárou?
Když potřebuješ jet mezi dvěma obcemi hluboko ve „vnitrozemí“, tak ti to je prd platné.
Moment, to jako doted tam neexistovalo casove jizdne a dojizdejici jezdili za jednorazove jizdenky? A nekdo mel tu drzost to nazvat integrovanou dopravou? 😀 🤦♀️.
Nejen to, jediná relevantní MHD = Zlínská, se do IDS zapojí buhvi kdy. Možná až se vedení města konečně rozhoupe na DSZO trošku dupnout, jsou schopni nakupovat akorát vozidla, něco jako komplexní odbavovací systém s vymoženostmi jako platba kartou tu ještě dlouho nebude. Zlín je moderní město, ale minulého století:)
Přesně tak. Vozidla DSZO celkem slušná. Něco se schody potkat v MHD už dlouhá léta nejde, trolejbusy s pomocným dieselagregátem a nyní baterií vytláčejí autobusy, ale lístky nebo kartičku musí člověk mít v kapse. Pípnout si kartou jako v Brně prostě nejde.
Ještě možná některé relace mezi Starým Městem a Uherským Hradištějm jsou kvalitní, ale tam to platí jenom pro občanské jízdné…
Zóny – zase odklad, slibovali že budou od července. A taky pořád nepochopím proč nebude možné mít kupóny nahrané na kterékoli platební kartě. Zas krok dopředu, dva kroky zpět.
Nebo v mobilu….