Zlínský kraj chystá velkou opravu silnice na Valašsku za 102 milionů korun
Silnice II/494 v Lipině. Foto: Palickap / Wikimedia Commons
Oprava je naplánována až do konce příštího listopadu.
Oprava je naplánována až do konce příštího listopadu.
Sláva, 5 km za rok a půl, to by se jim i pan Baťa vysmál 😂, tu dotaci získali současní či ještě minulí radní?
No, vzhledem k tomu, že původní silnici půjde pryč „až po zemské jádro“, tak mi to zas taková hrůza nepřipadá. Mimo to uzavírka je plánovaná jen od začátku 5/2021 do konce 11/2021.
Po té silnici 2x denně jezdím. Je to jedna z nejhorší silnic na Zlínsku. Takže sice to teď půl roku bude stát za nic, ale za ten výsledek to bude stát.
Tak to toho po kraji moc nenajezdíte. V čem je úsek z Klobouk po Lipinu horší, než cesta z Vlachovic do Haluzic a spousta dalších horších krajských silnic? Přijde mi to jako plýtvání tam, kde nutně není potřeba. Ano z Lipiny přes Křekov po Vlachovice by to opravu povrchu sneslo, ale když jsou ty peníze, tak je utratíme pořádně.
Vzhledem k tomu, že silnic ve stavu, který by vyžadoval rekonstrukci, je mnoho, možná většina sítě, je rozhodování o tom, kde se bude rekonstruovat, většinou politické, takže v tom nelze hledat nějakou logiku. Je to stejné, jako když veřejný sektor sype miliardy do cyklostezek, přitom nemá peníze na údržbu stávající silniční sítě. Přitom by stačilo vypsat místo dotačních titulů na cyklostezky dotační tituly na silnice, po kterých vedou cyklotrasy, ale k tomu není politická vůle. A pro veřejnost i pro novináře to není téma, neboť na současný stav si všichni zvykli a berou ho jako normu.
Souhlasím s Vaším názorem, že o rekonstrukcích a nové výstavbě silniční sítě se rozhoduje často na základě politických rozhodnutí. A to je špatně. Bohužel nejsme na úrovni Rakouska, kde striktně dodržují při rozhodování o investicích hledisko potřebnosti. Pamatuji se, že před cca 15 roky odpověděli z rakouského ministerstva dopravy na dotazy, které se týkaly výstavby dálnice A5 (Wien – hranice ČR/Brno), že výstavba nebude v nejbližší době uskutečněna, protože z hlediska intenzity provozu, jsou v Rakousku mnohem vytíženější úseky, které čekají na výstavbu dálnice. Jako ukázkový příklad potřebnosti zlepšení parametrů komunikací mohu uvést ve Zlínském kraji silnici mezinárodního významu I/50… Číst vice »
Protože vrchnost ZK o E50 Brno – Trenčín absolutně nic neví (je to daleko od Zlína) a vzhlíží jen ke snu o D49 do Fryštáku jakožto spáse samotného Zlína. A ten jejich sen ještě dlouho bude jen na papíře.
Tento tranzitní tah je nezajímá
A jaká je tedy ta normální doba výstavby?
Podle databáze MMR byl projekt schválen 15.12.2020, takže nejspíš ještě minulé vedení. Šlo by to dohledat v usneseních Zastupitelstva ZK.
pan Baťa neměl ve zvyku se někomu vysmívat.
Pamětník? 😂
Kdepak. A můj děda už taky nežije.