egoe-plus
Infrastruktura Silnice

Zlínský kraj chystá velkou opravu silnice na Valašsku za 102 milionů korun

Silnice II/494 v Lipině. Foto: Palickap / Wikimedia Commons
pině. Foto: Palickap / Wikimedia Commons
Oprava je naplánována až do konce příštího listopadu.

Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) začne v květnu s rekonstrukcí silnice II/494 mezi Valašskými Klobouky a Vlachovicemi. Bude probíhat postupně po jednotlivých úsecích až téměř do konce příštího roku. Zakázku zhotoví Eurovia CS, kraj na ni získal dotaci z Integrovaného regionálního operačního programu.

Jde o necelých pět kilometrů dlouhý úsek od křižovatky se silnicí III/4942 ve Valašských Kloboukách po začátek obce Vlachovice. Denně po této trase projedou zhruba tři tisíce aut. Dojde ke kompletní opravě asfaltových vrstev, šířka vozovky bude sjednocena na 6,5 metru v extravilánu a 7 metrů v průjezdních úsecích.

Důvodem opravy je nevyhovující stav vozovky, která nemá potřebnou šířku zpevnění a vykazuje výrazné poruchy. Jedná se především o výskyt podélných a příčných trhlin, mozaikových trhlin, ztrátu asfaltového tmelu, plošnou hloubkovou korozi, četné vysprávky a nerovnosti. Problematické je také nedostatečné odvodnění, což má značný vliv na bezpečnost dopravy a také na technický stav silnice.

Touto rozsáhlou a finančně nákladnou investiční akci dojde k odstranění současného nevyhovujícího stavu silnice. Zvýší se bezpečnost a plynulost dopravy, které jsou předpokladem pro snížení nehodovosti. Úpravou silnice dojde ke snížení technického opotřebení vozidel, snížení hladiny hluku a úrovně emisí ze silničního provozu,“ konstatoval ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

Ze čtyř nabídek vyhrála soutěž s odhadovanou cenou 109 milionů korun Eurovia, která nabídla cenu 102 milionů korun bez DPH. Vyplývá to z informací na profilu zadavatele.

V rámci stavby budou provedeny stavební úpravy mostu v obci Křekov a celková rekonstrukce mostu před obcí Vlachovice. Součástí stavby je také vybudování dvou železobetonových opěrných zdí v délkách 41 a 64 metrů k zajištění svahu tělesa silnice, odvodnění silnice včetně úpravy příkopů, obnovení tří propustků pod silnicí a úprava připojení sjezdů, místních a účelových komunikací v celé délce rekonstruovaného úseku.

Stavba bude spolufinancována z Integrovaného regionálního operačního programu. Stavební práce budou zahájeny 3. května 2021 a rekonstrukce celého souvislého úseku bude dokončena v listopadu 2022. Stavba proběhne za úplných nebo částečných uzavírek. Objízdná trasa bude vedena přes Vlachovu Lhotu, pro vozidla nad 3,5 tuny přes Brumov-Bylnici, Štítnou nad Vláří a Slavičín. Termíny uzavírek zveřejňuje ŘSZK na svých internetových stránkách.

Mapa objízdné trasy pro osobní auta při uzavírce silnice Valašské Klobouky - Vlachovice. Fot: ŘSZK
Mapa objízdné trasy pro osobní auta při uzavírce silnice Valašské Klobouky – Vlachovice. Fot: ŘSZK
Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukas

Sláva, 5 km za rok a půl, to by se jim i pan Baťa vysmál 😂, tu dotaci získali současní či ještě minulí radní?

Adam H

No, vzhledem k tomu, že původní silnici půjde pryč „až po zemské jádro“, tak mi to zas taková hrůza nepřipadá. Mimo to uzavírka je plánovaná jen od začátku 5/2021 do konce 11/2021.

Po té silnici 2x denně jezdím. Je to jedna z nejhorší silnic na Zlínsku. Takže sice to teď půl roku bude stát za nic, ale za ten výsledek to bude stát.

Martin

Tak to toho po kraji moc nenajezdíte. V čem je úsek z Klobouk po Lipinu horší, než cesta z Vlachovic do Haluzic a spousta dalších horších krajských silnic? Přijde mi to jako plýtvání tam, kde nutně není potřeba. Ano z Lipiny přes Křekov po Vlachovice by to opravu povrchu sneslo, ale když jsou ty peníze, tak je utratíme pořádně.

Zdeněk Hynek

Vzhledem k tomu, že silnic ve stavu, který by vyžadoval rekonstrukci, je mnoho, možná většina sítě, je rozhodování o tom, kde se bude rekonstruovat, většinou politické, takže v tom nelze hledat nějakou logiku. Je to stejné, jako když veřejný sektor sype miliardy do cyklostezek, přitom nemá peníze na údržbu stávající silniční sítě. Přitom by stačilo vypsat místo dotačních titulů na cyklostezky dotační tituly na silnice, po kterých vedou cyklotrasy, ale k tomu není politická vůle. A pro veřejnost i pro novináře to není téma, neboť na současný stav si všichni zvykli a berou ho jako normu.

Ivo Havlíček

Souhlasím s Vaším názorem, že o rekonstrukcích a nové výstavbě silniční sítě se rozhoduje často na základě politických rozhodnutí. A to je špatně. Bohužel nejsme na úrovni Rakouska, kde striktně dodržují při rozhodování o investicích hledisko potřebnosti. Pamatuji se, že před cca 15 roky odpověděli z rakouského ministerstva dopravy na dotazy, které se týkaly výstavby dálnice A5 (Wien – hranice ČR/Brno), že výstavba nebude v nejbližší době uskutečněna, protože z hlediska intenzity provozu, jsou v Rakousku mnohem vytíženější úseky, které čekají na výstavbu dálnice. Jako ukázkový příklad potřebnosti zlepšení parametrů komunikací mohu uvést ve Zlínském kraji silnici mezinárodního významu I/50… Číst vice »

Polovodič

Protože vrchnost ZK o E50 Brno – Trenčín absolutně nic neví (je to daleko od Zlína) a vzhlíží jen ke snu o D49 do Fryštáku jakožto spáse samotného Zlína. A ten jejich sen ještě dlouho bude jen na papíře.

Polovodič

Tento tranzitní tah je nezajímá

bkv

A jaká je tedy ta normální doba výstavby?

Zdeněk Hynek

Podle databáze MMR byl projekt schválen 15.12.2020, takže nejspíš ještě minulé vedení. Šlo by to dohledat v usneseních Zastupitelstva ZK.

Jiří Kocurek

pan Baťa neměl ve zvyku se někomu vysmívat.

Nyvlt

Pamětník? 😂

Jiří Kocurek

Kdepak. A můj děda už taky nežije.