Zlínský kraj chystá čtyřpruhovou silnici II. třídy. Kvůli napojení na dálnici
Přípravné stavební práce pro dálnici D49 Hulín - Fryšták. Foto: ŘSD
Rozšíření stávající silnice bude nakonec menší, než byly původní plány.
Rozšíření stávající silnice bude nakonec menší, než byly původní plány.
Ctyrpruhova kapacitni komunikace II. tridy je wow, takovych jen vice, dokazu si predstavit desitky mist na Morave, kde by ohromne podobna silnice pomohla. Ovsem nechapu pravouhlou krizovatku na jihu mezi etapami. A rozhodne bych doporucil stavet s jednometrovym travnatym prostorem uprostred, to mi prijde jako zaklad. 15,5 metru a 16,5 metru neni tak zasadni rozdil…
Jednometrový travnatý prostor uprostřed je zbytečný, bohatě by stačila betonové svodidla. Ty zaberou kolik, 30 cm?
narozdíl od plné vodorovné čáry musíte mít od svodidel (jak betonových tak ocelových) bezpečnostní odstup od jízdního pásu, takže u silnic s betonovými svodidly se projektuje šířka středního dělícího pásu min. 1,25m… Rovněž metrový travnatý pás je nesmysl, resp. když započtete vodicí proužky a obrubník tak na trávu nezbyde nic 😀
Pokud to má být příměstská silnice II. třídy s omezenou rychlostí, tak dejme tomu, ale jak už tu jiní rozebírali, na I/48 kolem Nového Jičína se to při hustém rychlém provozu hrubě neosvědčilo a v zahraničí mám zkušenost jedině s rakouskou S37 severně od Klagenfurtu https://de.wikipedia.org/wiki/Klagenfurter_Schnellstra%C3%9Fe a není to fakt nic moc (uprostřed mají zelený „travnatý“ drncavý pásek z plastu 🙂 ) Obzvlášť za tmy a v dešti je to nepříjemná jízda. V poslední sekci „Ausbau“ mají dva poněkud zmatené odstavce o tom, co s ní chtějí dělat, ale když jsem tam jel naposled, tak ještě nezačali.
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/prumyslova-zona-holesov-silnice-obchvat-investori.A200926_573308_zlin-zpravy_ras
Aspoň nějaké využití bláznivých nápadů u nás ve ZL kraji.
Už aby to bylo
zajimave, ze pred rokem probehla uprava zastavek Vrsava a Janustice, tenisove kurty. Ted to zas po par letech budou predelavat. Na druhou stranu, pred rokem se jeste nepocitalo s ctyrpruhem.
Se čtyřpruhem se počítalo od počátku, ale vzhledem k neustálým odkladům stavby D49 město už nehodlalo dále čekat a provedlo úpravu zastávek MHD včetně nových přechodů pro chodce, celý tenhle projekt byl ale od počátku plánován jako dočasné řešení do výstavby přivaděče od D49
Je zarážející skutečnost, že projektanti dálnice, ignorovali tu skutečnost, že je možné obejít krajské město jiným způsobem. V současné době je na stole varianta nějaké komunikace, která nemá řešení, kudy dál! Svedou ji opět do téměř centra? Rozhodnou o tom opět politici! Někteří z politici z vedení se věnovali spíše svým koníčkům, než kraji. Je nepochopitelné, že v dlouhodobém plánování projektanti ignorovali skutečnost, že dálnice končí v Otrokovicích a pak tma a zácpy v podobě!“ zelené“ vlny směrem na Zlín a opačně. V Otrokovicích byl správný chlap i když v té době jsem byl jiného politického zaměření a to byl… Číst vice »
To je jak s tím špitálem, jednou až vychladnou emoce a osobní zájmy….
Myslím, že s emocemi a osobními zájmy už je konec, volby rozhodly. Nesmyslná zlodějina se stavět nebude, takže Penta i všichni zúčastnění, kdo si vymysleli, jak se za státní peníze nadojit na důchod, mají už definitivně smůlu 🙂
Nedávno jsem jel celou D48 do Frýdku od Olomouce, která je v některých úsecích stále jako čtyřpruh první třídy bez dělícího pásu a z toho jsem vůbec neměl dobrý pocit. Myslel jsem si, že takové silnice se stavěli 30 let zpátky. Očividně ne.
Však se taky předělává na víceméně normální dálnici s dělícím pásem, to vám nedošlo? Nebo proč myslíte že tam ty stavební stroje a omezení jsou?
PetrM: D48 se předělává a jistě to Lukášovi došlo, proč ale vzniká stejná silnice bez dělícího pásu u Zlína? Aby se za pár let taky předělávala?
Ale ta silnice bez dělícího pásu do Zlína je silnicí II. třídy, navíc v katastru města, kde běžná maximální rychlost je 50km/h ačkoliv v současné podobě je tam povolená 70km/h
A to, že je silnicí II. třídy nebo, že je v katastru města, na tom něco mění? Tam nemůže dojít k přejetí do protisměru a k čelnímu střetu? Tam nikdo nemůže jet rychleji, než je maximální povolená rychlost? Např. i přes 100 km/h?
Dokud vláda nesváže ruce těm pseudo ekologum tak budem mít jen rozmlácené staré a nebezpečné silnice a budem se tu dusit smrady.
Kdyby před 40 lety Čuba nezměnil trasu na Slušovice, mohla dálnice spojit Zlín bez problémů … ostatně pořád by bylo nejjednodušší ji napojit někde před Otrokovicemi … směr Slovensko se stejně nikdy neuskuteční, protože to kdysi zarazil ve své bohorovnosti Klaus a nikdo z politiků už nechce tento směr ze socíku respektovat a uskutečnit 🙁
Jenom k té poslední větě: úřady mají na odpověď dle zákona č.106 14 dní, příp. 30 dní. Na jiné dotazy vůbec nemusí odpovídat a nejsou tam ani žádné lhůty.
Chtít odpovědi na cokoliv do týdne je hodně mimo mísu…..
D49 začne příští rok až slyšíme od roku 2009 🙂 Kocourkov hadr
Presne tak, nezbyva nic jineho, nez vam dat za pravdu. Je to uz vylozene nesmyslne, co se kolem D49 deje. Ja osobne neverim, ze se vubec postavi, podle mne to vzdaji pote, co ke konci pristiho roku vyprsi EIA. Pote se bude resit byrokracie a povoleni prakticky od znovu, cili zacatek stavby tak 2029-2030.
Je to uz vylozene k placi.
Docela mne zajímá řešení u Vršavské točny, jelikož tam byla minulý rok vybudována nová nástupní hrana ve směru na Kostelec.
Kdepak udělají zase soudruzi v gottwaldově chybu? Proboha na co dálnice z Hulína na Slovensko a průmslová zóna v Holešově z dílny bývalého hejtmana ODS, nyní TRIKO taky zarůstá kopřivama. Nejkratší a nejrychlejší napojení Slovenska směrem z D1 na Trenčín těm rádoby baťovcům nevoní.
Nejdříve si o tom něco nastuduj. Začni třeba obrázky…mapy.cz…
z Brna na slovenskou D1 (od Púchova dál na Žilinu) to bude kilometricky nastejno, resp. mírně kratší právě po D49 než podél I/50, navíc D49 bude využitelná i pro střední Moravu (Přerov, Olomouc a vše od D35) a Zlínsko, zatímco dálnice ve stopě I/50 by byla na Slovensko pro Olomouc a okolí již zajížďkou… Nevýhoda to bude jen pro cesty do Trenčína a dále na východ směr Prievidza
Nechtěli tahat dálnici přes Buchlovské vrchy (CHKO, prudké kopce, neobydlený kraj), která by neřešila ani Zlín, ani Olomouc ani Žilinu ani napojení okolních měst?
Tohle je kus Baťovy trasy a jsem rád, že se tato trasa opustila. https://mapy.cz/s/hatopabenu Stejně špatné podmínky v zimě, než přes Vysočinu. Řetězovka budoucí jasná.
Tady je to vyznačené lépe https://mapy.cz/s/gupeluletu ale není mi jasné, proč to tenkrát trasovali přes Chřiby jako hřebenovku. 🙁
Díky. Kdysi jsem si o tom četl. Chtěli to mít jako scénickou cestu s odpočívadly a výhledy do krajiny. Za něčím podobným se dneska jezdí na Transfagaraš.
Západní polovina až někam po Bunč téměř souvisle rozestavěné těleso, archeologům liniových staveb doporučuji! Bádání je možné zahájit třeba v Zástřizlech: https://mapy.cz/s/mabahunamu
Jinak ale zaplať pámbu, že byla myšlenka dálnice přes Chřiby hned po válce opuštěna, kdo zná I/50 přes ‚Buchlováky‘ v zimě, ví, o čem mluvím. Navíc sestup od nové od Nové Dědiny do údolí Moravy byl v podstatě neřešitelný: brutální sklon a ‚nedálniční‘ oblouky.
Ze západní strany začli stavět a z východní ani nevěděli, kudy to povede.
Pokud nekdo jel v zime z UB smer Stary Hrozenkov, tak vi, ze to jsou take poradne kopce vcetne serpentin. Rekl bych, ze se ta cesta tudy postavila hlavne diky tomu, ze vede uzemim s velmi nizkym osidlenim, takze nebyl problem s vykupy pozemku. Lysky prusmyk, kterym povede dalnice ma mnohem prihodnejsi teren, byt historicky nejpruchodnejsi byl vzdy Vlarsky prusmyk, ale ten je v CHKO.
ano
proč ne, ale obávám se, že se v nejen v tomto případě nenajdou potřebné finanční prostředky na realizaci celého projektu ….
Mesto Zlin stejne vetsinou nikdy nic nedotahne do konce, u tohoto projektu nelze predvidat jiny konec.
Jedná se o silnici II třídy, tudíž to řeší Kraj, i když tam je to naprosto stejné.
Dekuji, rekl jste to sam.
Takže namísto toho, aby se u čtyřpruhů z důvodu bezpečnosti budovaly alespoň s dělícím pásem nebo svodidly, tak tady autoři toto zcela vypouštějí. Myslel jsem, že budování silnic smrti je už za námi.
Kdyby jim šlo o zdraví a bezpečnost, zajistí si investice do zanedbaných a nedokončených železnic. Že někteří řídí jak hovada (nebo jsou nuceni řídit i unavení), je smutný fakt, jemuž nepomůže ani dělicí pás. No třeba tam dají aspoň ta svodidla.
Jakože kraj má financovat to, co ČSD, ČD, ŠŽDC a naposled SŽ již 90 roků odmítají postavit? Kolik generací se má ještě čekat?
S15,5 v intravilanu obce s MPR 50-60 kmh je v pohodě, ale pro tu první etapu je zo zcela nevhodné a nebezpečné řešení. I když tam omezí MPR na 60,tak budou všichni jezdit rychleji a nehodovost to nesniží.
Připomíná to problém silnice II/118 (dříve I/30), využívanou jako spojnice D5 a D4.
Silnice – využívané.
Co tam je/bylo za problém?
Předpokládám že samotná stavba 2.etapy (viz. mapka) jak je zde popisovaná nic moc nevyřeší když naváže na dvoupruhovou Sokolskou. Problém může vyřešit až 3.etapa ve formě částečného obchvatu a napojení u Lidlu v Podvesné. V jaké fázi je tato etapa?
Ta je ve fázi takové, že nás před 15, možná 16 lety vystěhovali, strhly domy a tím to celé skončilo.
Tyto rarity jsou v okrese Karviná k vidění na několika úsecích.
Dobrý den, existuje vůbec někde víceproudá silnice? Děkuji
Dobrý den, existuje vůbec čtyřproudá silnice? Děkuji.
Existuje. Třeba „Stará dálnice“ v Brně nebo silnice Lípa – Slušovice.
Díky za odpověď, takhle – to je čtyřpruhá silnice, můj dotaz směřoval spíše, jestli existuje vůbec pojem čtyřproudá silnice?
Totiž v nadpise článku bylo původně „čtyřproudou“, což se v meziřeči často zaměňuje.
Dál třeba Chomutov – Most (Ervěnický koridor byl vždycky hrbatý, to nikdy R nebylo) či Karlovy Vary – Ostrov.
Mimo obce např. také Lipník – Hranice. V obcích potom Třída T. Bati ve Zlíně, průtah Kroměříží, Olomoucí. Vídeňská v Brně má pruhů dokonce šest.
Díky za odpověď, takhle – pořád se bavíme o pruzích, můj dotaz směřoval spíše k myšlence, jestli existuje vůbec pojem čtyřproudá, čí dokonce víceproudá silnice? Dost se to plete
Správně je Xpruhová
Pokud se nemýlím, tak ve Zlínském kraji už přece jednu takovou mají přes třicet let – dálnici do Slušovic.
Máte pravdu. Zlín prostě bude mít nejlepší dvojkové silnice.
Dálnice do Slušovic bude použita pro výstavbu D49.
Možná, někdy 🙂 Jsem zvědavej, kdy kopnou aspoň k Fryštáku.
ne tak docela, D49 povede souběžně s původní II/491: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/443/infoletak_d49-frystak-lipa-3-etapa.pdf
Z té ale předpokládám udělají pak klasický dvoupruh, v době kdy povede D49 ale jen do Slušovic tak se bude II/491 do Lípy využívat bez pochyby jako čtyřpruhová
Jednotné zemědelské družstvo Slušovice, národní padělatel procesorů Intel.
Ale jen 8008 a 8080 ne? 8086/8088 už nepadělali…