Zlínský kraj čekají velké změny: Více vlaků, nový krajský tarif a nástup Arrivy
Nádraží Zlín střed. Autor: Pavel Ševela, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10506280
Zlínský kraj se řadí k těm, kde nastanou od nového jízdního řádu největší změny. Ty by se daly shrnout do
Takze nakonec budou nejhorsi vlaky na Zlince… Je zarazejici, ze CD nebyly schopne nabidnout nic lepsi nez Regionohy, ktere by jeste pred 10.byly v pohode, ale v dnesni dobe uz opravdu out…
Praktická z e-shopu ČD – srovnání cen po změně Vizovice – Otrokovice dnes: 46,- Kč (mohl bych použít lístky na zlínskou integrovanou ZID 2×20=40Kč) zítra: e-shop spojení najde ale neprodá lístek, mohu jet na ZID 2×20=40Kč nebo za krajský tarif koupený na pokladně 34,- Kč Hledám spojení Vizovice-Brno (krajský) osobák Vizovice-Otrokovice -> přestup na ČD Rychlík Otrokovice-Brno na dnes (před změnou) mi najde spojení za cenu: vázaná 139,- nebo 156,- Kč flexi zvýhodněná 169,- Kč flexi základní 229,- na zítra (po změně) : flexi základní 223,- nebo 229,- (to je stejné jako dnes) ale Vázanou mi nabízí dražší – 221,-… Číst vice »
Víte někdo jak to bude s os.vlaky Přerov-Břeclav? Bude je objednávat Zl.kraj, tudíž na relaci Přerov-Otrokovice nebude platit jízdenka ČD?
Vypadá to ale že arriva nestihla rekonstrukci všech jednotek 845, dnes ráno jsem byl svědkem červené jednotky 845 DB regio s původním interiérem na nádraží v Uherském Hradišti
Minuly tyden uz byla taktez na Vlare v ramci zacviku. Tyto cervene 628 (845) jsou dve a potloukaji se ruzne po republice. Na S49 jezdi uz dlouho. Dojela v utery, jak je videt na http://sledovani.55p.cz/arriva_2019/ . Dle vyjadreni se jedna o zalohu. Na youtube je video, jak tahnou v barve 845 z Nemecka. Jsem zvedavy, jak to bude v nedeli vypadat, ale radeji misto konspiraci pockam…
před pár dny stála i v Berouně.
Pane bože…těch původních 628 jednotek je asi šest a budou sloužit jako záloha ve Zlínském kraji, když se něco posere, spokojení?
No tak nejak mi prijde, ze 6 jednotek na zalohu je trochu moc.. Nebudou nahodou ze zacatku jezdit v provozu, nez prijedou reko? „kdyz se neco posere = neprijedou nove jednotky“ 😉
Dnes večer jsem jel z Otrokovic do Hodonína a dvě 845 tahal sebou AEx jdoucí do Nitry. Při průjezdu Starým Městem jsem jich tam viděl stát 5 v červené barvě.
No uvidíme jak to bude vypadat v neděli, zrovna včera jsem viděl projet nádražím v UH už i tu modře zbarvenou Arrivu, ale chvíli na to jel Arriva Expres do Prahy v té původní barevné kombinaci světlé a tmavé zelené.
Bude tarif Zlínského kraje platit i ve vlacích v Chropyni?
4 dny pred novym grafikonem nema jeste personal Arrivy v Horni Lidci zarizenou mistnost! Dnes na vlastni oci videno a overeno u pracovniku, kteri teprve delali v mistnosti elektrinu. Pry ze Arriva ma cas, jak mi bylo receno…
Tak hlavne ze mluvci Arrivy tvrdi, jak jsou pripraveni… 🙂
Zajímavé, že v pondělí jsme tam stěhovali nábytek. Asi jste byl v nějaké jiné místnosti, nebo dimenzi 😀
To je mozne, ze stehovali. Nicmene ja osobne tu mistnost vcera videl a nebyla tam jeste ani doresena elektrina, totalne nepripraveno.:)
No a Josefine, byl tam ten nábytek, co tam Tvarda nastěhoval?
Jak tak koukám, probudila se nám tu v komentech modrá síla 🙃
Zlinsky kraj je bohuzel jednim z infrastrukturalne nejzaostalejsich regionu, ktere jsem mel po svych cestach tu cest dukladne poznat. Obrovska hustota dopravy valici se kazdy den prakticky stredem mesta pres namesti, kolem krasnych parku, silene exhalace a zvukove znecisteni. Zlin by urcite potreboval poradny obchvat a take nejake rozumne napojeni na dalnici, defakto na okolni svet, jelikoz pokud vim, tak D49 zatim stale neexistuje a existovat nebude. Je to bohuzel naprosto odriznuty kraj za hranici dopravni kalamity. Jezdim tam jednou za rok uz zhruba 8 let a nezmenilo se v dopravni situaci prakticky nic a krome podarenych rekonstrukci znicenych a… Číst vice »
Si myslím, že by velmi pomohlo dobudovat trať Vizovice – Valašská Polanka jak zamýšlel Baťa. A OZVD zdvojkolejnit a modernizovat.
Druhá kolej ze Zlína do Vizovic určitě by potřeba nebyla, navíc by byl problém s jejím zřízením v oblasti Dlouhé a Podvesné. Co se týče úseku Vizovice – Horní Lideč (Valašská Polanka), ten je potřebný pro zlepšení cesty mezi Vsetínem a Val. Meziříčím a Zlínem, neboť dnes to stojí na autobusech jezdících přes Syrákov a tam přes zimu je problém se někam dostat.
Nejen trasy Zlin-Vsetin/Valasske Mezirici, ale take Praha – Žilina/Košice o 12.33km. aktualne: Praha – Valasske Mezirici – Vsetin- Žilina 436 km (Košice 678 km); vs. Praha – Vizovice – Valašská Polanka – Žilina 423.67 km (Košice 665.67 km), nebot Praha – Vizovice 325 km, Vizovice – Valašská Polanka 17,670 km (https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_tra%C5%A5_Vizovice_%E2%80%93_Vala%C5%A1sk%C3%A1_Polanka); Valašská Polanka-Žilina 81 km; Valašská Polanka – Košice 323 km. Nejde jen o kratsi trasu, ale take o obsluhu aglomeraci s celkovym vetsim poctem obyvatel (104 492 vs. 74 390): Hulin 6 819 Otrokovice 17 876 Zlin 74 997 Vizovice 4 800 vs. Lipnik nad Becvou 8 024 Hranice… Číst vice »
Ale zase nádražíčka mají často malebná, proti některým jiným krajům.
Před dvěma týdny mi průvodčí ČD ve Velkých Karlovicích tvrdil, že tam Arriva od grafikonu nevyjede (nebude mít s čím) a prý to bude zatím ještě vozit ČD. Přestože má od grafikonu nastoupit v Olomouci, přemlouvají ho i další kolegy, aby tam ještě nějaký měsíc jezdili. Tak jsem na to v neděli zvědavý.
Nevyjedou! Nevydrží! Do švestek!
Tak určitě, průvodčí ČD z koncové stanice někde pod vysokými kopci na hranici se Slovenskem je ten nejinformovanější a nejkompetentnější v šíření dez/informací o zcela jiném dopravci, se kterým nemá vůbec nic společného. To já se vždycky náramně pobavím.
Větší kravinu jsem neslyšel =D možná ještě to, jak se babky ve vlaku na Halenkově s vážnou tváří bavily, jestli vůbec bude mít Arriva jízdní řád nebo jestli budou jezdit jen tak náhodně =D to mě fakt baví =)
Tak nebyl by to první ani poslední případ, kdy nějaký dopravce ve veřejné dopravě jezdí pro jiného dopravce subdodávku. Nebo to bylo myšleno jinak?
Doba Velkého Chaosu nastává
Omlouvám se za dvojí vložení. Přijímač nechtěl přijímat.
Doba Velkého Chaosu nastává.
Tarif, který je napůl přestupný a napůl nepřestupný, opravdu není vrcholem IDS. Ale bývalo to tak do roku 1985 i v Praze, že v povrchové MHD byly jednotlivé jízdenky nepřestupné, zatímco v metru se na jedno zaplacení dalo přestupovat mezi trasami.
Ještě nedávno jsem četl, že na linky R13 a R18 krajský tarif platit nebude, to kraj změnil názor.
Nezměnil názor, kraj to tak chtěl vždy jen nebylo jisté kdy se podaří vyjednat uznávání krajského tarifu s ČD
Chápu to dobře, že budou existovat pouze jízdenky typu Z -> DO? Žádná síťová nabídka? No to je pokrok…
Je to tak. Nešlo to doteď, nepůjde to ani po novém. Škoda, snad to v brzké budoucností napraví. KOVED by doteď úplně k ničemu, od teď možná bude jenom prostě k ničemu.
Jenže dřív to na železnici mohly zachránit alespoň ČD s krajskou jízdenkou. Po novu už nebude.
A je zrovna v tomto kraji vlaková krajská jízdenka k něčemu? Nenapadá mě žádná rozumná vnitrokrajská cesta kde by to přineslo nějakou výhodu oproti normální jízdence Z-DO.
Já jsem třeba dost často využíval krajskou jízdenku, když jsem jel s rodinou ráno z Kojetína do Rožnova a večer zpátky. Výhodou byla i možnost jet přes Přerov, pokud mně paměť neklame.
Navíc nově nebude možné koupit jízdenku elektronicky,což je taky skvělý pokrok.
Ale bude, na vlaky ČD přes e-shop/Můj vlak, Arriva nejpozději od 13. 12. spustí prodej na internetu (pouze ale na vlaky Arriva, tudíž na rozdíl od krajského tarifu nebude možné přestupovat z ČD na Arrivu).
Bohužel na vlaky ČD nebude možné zakoupit vnitrokrajské jízdenky na osobní a spěšné vlaky přes e-shop/Můj vlak, půjde koupit elektronicky jen lístky na expresy. Takže se vracíme do dob dávno minulých, chceme – li cestovat vlakem ČD (Os nebo Sp) v rámci kraje, nezbývá než vystát si frontu u pokladny na papírový (retro) lístek.
Arriva doposud nemá na svém webu informace o svých vlacích ve Zlínském kraji, které by za 3 dny měly začít jezdit, natožpak možnost zakoupení jízdenky elektronicky.
V článku je napsáno, že uvnitř kraje bude platit výhradně IDS tarif, tudíž jsem pochopil, že pro cesty uvnitř kraje nebude možné kupovat tarif ČD ani Arrivy. O integraci IDS jízdenek do e-shopu Můj vlak nebo Arrivy není nikde ani zmíňka.
Arriva bude na eshopu prodávat jízdenky za krajský tarif ne za svůj