Zlín spouští obří soutěž. Obmění polovinu všech trolejbusů, chce bezemisní MHD
Ilustrační foto. Zdroj: zlin.eu, Vojtěch Cekota ml.
Nákup pětadvaceti nových trolejbusů s bateriemi má vyjít na 350 milionů korun.
Nákup pětadvaceti nových trolejbusů s bateriemi má vyjít na 350 milionů korun.
Bezemismí doprava z kvalitní elektřiny z Hodonína. Ještěže už tam nepálej lignit, to byla teprve lahůdka.
Vzhledem k tomu, že energetická síť celé EU je propojená, tak je úvaha o dodávce elektřiny z jedné, byť nejbližší,, elektrárny trapně provincionální
Jenže ona elektřina má tendenci jít cestou nejmenšího odporu od zdroje ke spotřebiči. Totiž ona teče všemi cestami, ale cestou nejemenšího odporu jí teče nejvíce.
Nakonec i tu uhelnou elektrárnu je možné co do emisí uregulovat lépe než naftový motor městského busu.
PS: V zeleném světě aktivistů si zařídíte certifikát, že elektřinu z uhelných zdrojů neodebíráte, ikdyby jste se ocitli v ostrovním provozu…
Tak dokud to odpovídá tržně (spotřeba všech držitelů certifikátu <= dodávka OZE) tqk nevidím moc problémů.
Fyzicky mám u sebe peníze z páchání trestňáku (platil jsem velkou bankovkou v obchodě po nějakém pachateli). Nicméně nejsem podezřelý z praní, protože tržně to tak není.
Koneckonců proč ne, když najdete dost hejlů ochotných zaplatit za pdf s certifikátem, že elektřina je zelená, nebo že kávový boby nesklízeli děti, tak bych jim to prodával taky.
Ta úvodní fotka mi udělala radost 🙂 😀
Gratuluji k uveřejnění Vaší fotky 🙂
Je na tom zajímavé sledovat, jakou cestou ta fotka putuje, tento web není její první zastávka. Proto mi udělalo radost, že u ní zůstalo jméno autora a ne jen něco jako „Foto: Archiv města“ 😉
Motivace není úplně mimo, ale víc by prospěl rozvoj trolejbusové „dráhy“ a zejména snížení jízd aut v centru.
Snad ve vozovém parku nepřibudou další neštěstí s kastlí SOR. Výběrko je jedna věc, ale existovat s tím X dlouhých let věc druhá…. Jinak by mně čistě ze zvědavosti zajímalo, které vozy se po dodání budou vyřazovat.
Úplně logicky když se podíváte třeba na SA, tak to vychází na 9 25Tr vyrobených do roku 2009 a 12 24Tr vyrobených so roku 2006 + 4 krátké autobusy. Ale jestli to tak bude vůbec netuším.
Proč mix a ne buď 26Tr+27Tr nebo 32Tr+33Tr?
Protože pan Pavel Vavříček má pocit, že o trolejbusech od Škody ví všechno. To už jsme se několikrát přesvědčili…
Přeci „nikdy se to tak nedělalo“ 😀 Aspoň zatím myslím nebylo žádné VŘ v ČR, v kterém by Škoda dodala sóla a klouby odlišné karoserie, to bylo jen v případě, když nějaký DP vypsal dvě VŘ, jedno na sóla, druhé na klouby. Do Plzně taky šly a půjdou 26Tr+27Tr.
Temsa by byla lepší ?
Se Solárkama bych moc nepočítal..
Pokus „soutěžit“ trolejbusy s dodací lhůtou 1 rok tu už byl, a ÚOHS to tehdy zrušil. Takže DSZO bude mít místo trolejbusů a využití dotace dost pravděpodobně tak maximálně prd.
Takovou nahrávku na smeč si konkurenti Škodovky ujít zcela jistě nenechají.
Taky, kdo kromě Škody splní požadavek na to, aby vybraný dodavatel zároveň dodával a montoval el. výzbroj (zdůvodněno nedodáním tbusů z předešlé zakázky). A taky musí prokázat významných dodávek 8 trolejbusů (buď 8 zakázek po 1 voze nebo 1 zakázka po 8 vozech či jinak), 8 karosérií trolejbusů (min. 3 kloubových) a 8 dodávek el.výzbroje.
Zlínská radnice je naprosto neschopná a svou neschopnost řeší pořízením bateriových vozidel jen proto, protože na ně dostanou relativně vysokou dotaci.
Jestli se jim doteď vyplatilo mít duální trolejbusy s motorem na naftu, namísto stavby trolejového vedení do okrajových částí, tak se jim ty baterie vyplatí o to víc – opadne logistika okolo spolováku. Ta baterie nepotřebuje měnit olej 3x do roka.
Jezdí tu léta obojí. I ten omyl na fotce má trakční baterie a kromě města obsluhuje například Lešnou, Štípu a Kostelec. Ale ty 4 dveře v sólovoze jsou fakt „kouzelné“ .
Vršava byla běžnou konečnou před prodloužením do zoo, zřejmě v době pořízení obrázku. Dneska mají tyto trolejbusy označení 4V.
Pokud pořídí vozidla s vysokou dotací, tak je naopak celkem schopná, ne? 🙂
Nebo byste raději, ať je pořídí bez dotace a stojí je to tak více?
Ovšem pokud by radnice pořídila vozidla za 4násobnou cenu a s 2x dražším provozem, tak by byla… všehoschopná? 😛
Víte, jak je to s dotacemi… „Hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere.“
Zlín se prostě jakékoliv stavby trolejového vedení posledních 20 let bojí jako čert kříže :). Až se divím, že v Otrokovicích ten kousek před nedávnem vůbec natáhli. Ale o hromadě dalších míst se léta jen mluví a i když je k tomu již léta příhodná doba (se všemi možnými dotacemi), tak to tím končí.
Nebojí. Teď se projektují 4 úseky. K nadjezdu v Otrokovicích, ve Zlíně Zarámí, Příluky-Cecilka a Březnická.
To Zarámí nechápu. Jakože se zobousměrní a nebudou autobusy jezdit přes Vodní?
Ta už obousměrná byla. I sloupy pro trolejové vedení jsou ve většině trasy osazeny. Jako dříve v Otrokovicích, kde konečně našly využití. Tuším ale, že bude podmínkou na křižovatce s Dlouhou přidat semafory.
Budu rád, když se to udělá, ale podívejte se třeba na Jihlavu či Prahu. Tam se v posledních letech aktivně něco dělo. Například o Zarámí se mluví desítky let. Taky by se mělo něco dít u nádraží, i když tam, jestli jsem správně pochopil, nakonec zvítězil plán na provoz na baterie. U frekventovaných tratí je to super. No a pokud vyschne dotační penězovod, na který všechna města spoléhají, tak má Zlín za své nekonečné otálení po žížalkách.
Jihlava se rozrostla, to ano. A stále se rozrůstá. Momentálně spolupracujeme na projektu, který rozšíří síť o další 3 km.
Co se týká Prahy, tam to jde taky mílovými kroky, ale ne všechny projekty se mi zamlouvají. Praha na to podle mě jde špatně.
Jinak mi nepřijde Zlín takový marný. Jiná města jsou na tom hůř. Třeba Ústí nad Labem už skoro vůbec nerozšiřuje. Nebo Chomutov, Hradec Králové, Ostrava, Opava. Ta města prostě zamrzla.