Zlín slavnostně otevřel svoji největší dopravní stavbu dekády. 10 měsíců po zprovoznění
Součástí nové silnice do průmyslové zóny je i záchytné parkoviště.
Deset měsíců po zprovoznění udělalo Statutární město Zlín definitivní tečku za svou největší dopravní investicí za posledních deset let. Otevřelo silniční napojení průmyslové zóny Zlín – Příluky.
Stavbu provedla společnost Strabag. Řidiči mohli novou silnici využívat už loni v prosinci, od té doby probíhaly dokončovací práce. Stavba vyšla na 297 milionů korun.
„Silniční napojení řeší nové přemostění, opravy navazujících komunikací, stavbu nové okružní křižovatky a záchytného parkoviště pro motorová vozidla a v neposlední řadě propojení páteřní cyklotrasy. Cílem celé stavby je přímé napojení průmyslové zóny mimo zastavěné území za účelem zkvalitnění dopravní dostupnosti a odlehčení obytné zástavby místním částem Příluky a Lužkovice,“ popsal primátor Jiří Korec.
Nové silniční napojení bylo posunuto na západní okraj průmyslové zóny, dále od obytné zóny místní části Příluky. Na silnici I. třídy vznikl odbočovací pruh, tuto stavbu řešilo a financovalo ŘSD.
Nová mostní konstrukce vede nad železniční tratí a řekou Dřevnicí a okružní křižovatkou usti na místní komunikaci v ulici Cecilka. Od této křižovatky je vybudován sjezd k záchytnému parkovišti P+R). To má kapacitu 136 míst, má sloužit jako přestupný bod na veřejnou dopravu pro cestování dále do centra města. V rámci parkoviště jsou k dispozici cyklistům stojany na kola. Stávající most, který byl již v nevyhovujícím technickém stavu, byl nahrazený lávkou pro pěší a cyklisty. Nová lávka zajistí plynulou návaznost stávajících cyklostezek.
Zlínu má většinu nákladů na stavbu zaplatit dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) a Integrovaného regionálního operačního programu (IROP).