Zkušební provoz jednotné jízdenky začíná, od neděle u pěti dopravců na dvou tratích
Jednotky RegioPanter a RegioShark v Chomutově. Foto: České dráhy
Státní podnik Cendis začne od neděle s pilotním provozem systému jednotného tarifu, který umožní cestujícím jezdit na jednu jízdenku s
V neděli též vstupuje v platnost změna JŘ. Přelepky do KJŘ najdete na http://prelepky.wz.cz
Mají to zkoušet na Moravě, kde jsou IDS dražší a nevýhodné plus tam jsou různorodí dopravci, ne na severu, kde jsou tarify krajů mnohem výhodnější, (lidé jej používat nebudou) než ty na Moravě a lidé si tam na to stěžovali více, rozhodně by tento tarfi ulehčil lidem i na poměrně krátkých úsecích na hranicích Ok, Jmk, Zk, Mzsk cestování vlakem.
Z toho duvodu to zkousi tam kde to zkousi. Chteji vyzkouset plnou funkcnost v provozu kde to zaroven nebude vyzadovano. Kdyz to nikdo nebude chtit tak neni problem poslat par studentu aby to nakoupili za statni. Daleko vetsi problem je kdyz neco rozjedete a po tydnu mate par desitek tisic zakazniku kterym musite vracet jizdne.
No alespoň přišli s tou slevou. To dává nějakou šanci, že se to bude používat.
Ano jednotný tarif je potřeba a bude dražší než ceny jednotlivých dopravců ,protože se bude muset zaplatit darmošlap co systém bude spravovat.Jinak absolutně nechápu v čem je přínos ,že každý jouda s jednou 810 zo Zvolena se sere do dopravy se svým tarifem a stejně tak pomalu každá vesnice.V čem je přínos ,že dříve člověk přišel k pokladně a jízdenka stála stejně a člověk věděl ,že at pojede kdykoliv zaplatí stejně a dnes lovím na netu hodinu nejlevnější jízdenku a nakonec většinou stejně neušetřím,protože slevy jsou vázané na konkrétní spoj a pokud mám jednání a nevím přesný konec ,bud čumim… Číst vice »
Nutí Vás někdo, abyste využila služeb RJ do Rijeky? Nenutí. Můžete jet nočním EN a nebo letět, je to zcela na Vás, ale rozdávat tady moudra, to umí každý, mno. A s těma šrotama taky jezdit nemusíte. Mi chcete říct, že taková regionova či co pořídily dráhy na Moravu šroty nejsou? PS: Jak je Vám dobrá síťová jízdenka GWTR za 200 Kč, ačkoliv jedete šrotem, že? U drah byste takovou štreku za směšný peníz nejela, že? A to ještě můžete tu trasu absolvovat třeba 2x za ten den, když to stihnete. Nezastávám se ani jedné strany, ale občas to chce… Číst vice »
Správně, pokud mám trpělivost a jedu tudy z Ústeckého kraje do Plzně koupím si celodenní za 130 a přes e-shop si kupuji síťovou na den za 194Kč, která platí v celém Pk. K čemu budu platit za kilometry?
Kdybyste napsala zakažte soukromníky,chci železnici jak za komunismu,tak jste si ušetřila spoustu slov.
Vycházet z km tarifu je základní chyba, díky zvýhodněným jizdenkám můžu již teď jet rychlíkem z Hradce do Prahy za 75 Kč. Mezi velkými městy je km nacenění totální přešlap. Proč nejsou zvyhodneny trasy, kde ty přepravní proudy prostě jsou a zbytek se neposkládá z jednotlivých ids, nebo se neudělá nějaká zónově relační nadstavba? Samozřejmě chybí zapojení autobusů. Do budoucna tedy bud mít na výběr, buď jet levně autem, draze na SJT, nebo budu hrát karetní hru a využiju jednotlivá ids, kde budu muset studovat podminky, ve kterých se člověk, který se problematice dopravy ani nevyzná. Proč se neudělá nějaká… Číst vice »
vy jste smysl existence (a to, jak to muze fungovat) zjevne nepochopil.
Ale pochopil, prostě a jen to je o tom, aby něco bylo, tak vytvořili tenhle předražený pakvil.
„Proč se neudělá nějaká jednotná aplikace, ze které by šla koupit kombinace ids, nebo kombinace vlak-bus?“
Dovolim si hadat, ze Se to neudela protoze to neumi. Pokud si troufate tak zacnete. Ale hadam ze se jeste pred zprovoznenim zblaznite z tech neustalych zmen ktery provadi vsechny mozny subjekty. V podstate chcete aby Se naprogramoval pro vsechny kraje a dopravce neco co vy nezvladate delat pro nekolik dopravcu a jednu cestu..
P.S. jmena se pisou s velkym pismenem.
Nařízení typu „dopravce musí mít API ve kterém jízdenky nabídne“ by asi šlo 😀 ale jakou by to mělo výhodu proti celostátnímu tarifu?
Co takhle logaritmovat?
Proč v tom nejsou autobusy a MHD?
Vlaky přece prodá každá NRT pokladna.
To už mi bylo vysvětleno, že to je přeci náročné uvést do provozu, a že to někde musí vyzkoušet.
Nevím co na tom chtějí dělat zkušební provoz. Dříve byly jízdenky koupené v Chebu a jelo se až do Ostravy nedej bože do Košic a fungovalo to. Tak co budu něco zkoušet zdali to jde. Koupím jízdenku a jedu.
vyzkouset se musi fungování systému, způsob rozúčtování apod apod… ONo jedna věc je neco vymyslet, a druhá věc to rozchodit – speciálně v případě, pokud to mají využívat statisíce lidí, z nichž statisticky významné množstí má IQ houpacího koně.
Tehdy to ale jezdil jeden dopravce, nemusely se rozpočítávat tržby a další věci.
Jsem ochotny si priplatit i za variantu SJT 50. Bude?
Proč mám takové nemilé tušení, že cenově to bude vycházet dráž než kdybych koupil přímo u dopravce…?!
Také to neskládá „levné“ jízdné jednotlivých dopravců.
Samozřejmě že bude. Cílem jednotného tarifu není konkurovat tarifům dopravců, natož jejich komerčním nabídkám, ale poskytnout komfortní variantu, kdy cestující nebude muset brát ohled na dopravce.
Kromě toho že má svou cenu toto pohodlí, má především jistou cenu také služba rozúčtování jízdného mezi dopravce, kterou si s tím kupujete také (a je vyvážena např. Vaším časem a úsilím, když by jste si sám vybíral z nabídek dopravců pro jednotlivé úseky cesty).
Pujde tato jizdenka koupit i pro zavazadlo resp kolo. Nebo si uziju komfortní nákup drahé jizdenky a pak budu vymetat pokladny, nebo platit v každém vlaku komfortně znovu? Jak to bude v případě, kdy dopravce nenabízí přepravu kol?
Samozřejmě máte naprostou pravdu, ovšem opomíjíte, že některé ids také mají pevnou a výhodnou cenu, včetně akceptace všech dopravců. Unikátní na tom všem je, že na pilotních tratích je tarif dopravců, či ids systémy propojené s ostatní dopravou výhodnější než SJT. Není tu něco divného?
cílem jednotného tarifu je umožnit koupení jedné jízdennky bez ohledu na dopravce. Tj jakási nadstandartní služba. Není jejím cílem najít nejlevnější jízdné.
A odpovědnost MDČR, jet ministerskými spojí za nějakou normální cenu (nepřesahující tržní) se stále nekoná.
Stále netto smlouvy a každý dopravce svůj tarif.
to je ovšem špatný cíl, jako cestující nemám řešit jestli je vlak žlutý nebo fialový, má být jedna jízdenka se všema slevama a hotovo…
To je proti logice slev. Provozovatel růžových vlaků chce abys jel s ním, tak nabídne místenku na svůj vlak levněji, než stojí univerzální jízdenka. Bacha na to, že růžová a žlutá místenka jsou dvě přepravní smlouvy, není zaručen přestup (při zpoždění se nemusí čekat)
Jinak překupníci kteří vždycky hledají to nejlevnější taky existují.
Jo, bylo by fajn, pokud by někdo konečně oprášil kdysi, SO + NE i v jiných rozumných variacích… To by bylo něco, co by mnohé přilákalo na koleje zpět nejen z aut….
Ono by to hlavně chtělo i revizi krajských jizdenek, protože třeba Hradec od ČD je dražší než IDS, které obsahuje i Pce kraj a busy… Jenže pokud je někde leták, je na jízdenku ČD, nikoliv IDS…
Tak IREDO zrovna nepovažuji za zdařilý IDS, s papírovou jízdenkou lze přestupovat jen mezi vlaky ČD, jinak je potřeba IREDO karta (jejíž vydání taky chvíli trvá), umožňuje i takový nesmysl jako jet z bodu A do bodu B za stejné peníze, jako do bodu C, když rozdíl jen asi 20 km a navíc při jízdě do C se jede přes bod B. Aplikace, která existuje je defakto na nic, neumožňuje nákup jízdenek. A pracovní doba infolinky? Dobře v týdnu 6 – 21, ale víkend jen 8 – 19? To jako vážně, když na infolinku se má člověk obracet, když například… Číst vice »
Jestli dopravce má zároveň vozit za vlastní jízdné i IDS, tak samozřejmě bude preferovat za vlastní a idskářům dělat naschvály. (A že jsou takoví štíplístci, kteří v PIDu od člověka co má zaplaceno P+0+1 chtějí zaplatit štíplisktem vymyšlené pásmo B… Pokladní které na „jednou Kladno“ prodají modrogumí jízdenku jako bych řekl „jednou Kladenské nádraží bez MHD, a určitě nepojedu autobusem“ )
Ale je takový systém dobře?
Jestliže dělají naschvály a vymýšlí si, tak to je špatně. Ale na vydání jízdenky ČD, pokud si neřeknete o PID, nevidím, nic špatného, pokud smlouva mezi dopravcem a objednavatelem nestanovuje jakou jízdenku mají prodávat přednostně. Však vy jste řekl, jedno Kladno, ne jedno jedno Kladno PID, či jedno Kladno s MHD a Bus, protože tím pojedu. Ano, na takovém systému nevidím nic špatného. Samozřejmě nejideálnější systém by byl, aby dali cestujícímu vybrat, jestli chce PID či ČD, ale to je utopie. I když v Pardubickém kraji znám i průvodčí, kteří automaticky nabízeli IREDO, když to vyšlo levněji, jak ČD, ale… Číst vice »
Že ČD formálně pravidla neporušují je pravda. Ale ptám se, zda je takový systém dobře – řidiče autobusu kterému řeknu „jednou Kladno“ taky většinou nenapadne tisknout jízdenku podle tarifu dopravce, spousta dopravců jezdich pro PID si ani nevymýšlí tarif na vnitro cesty.
Ano je, (a není tam žádné porušování, nejen to formální) dopravce nemůže tušit, že budete dále pokračovat autobusem, či MHD. Vy chcete jízdenku, dostanete jízdenku, chcete-li PID, musíte si o něj říct. Je to úplně stejné, jako kdyby to bylo naopak, automaticky by se dával PID, ale někdo by chtěl jízdné ČD a pak by si stěžoval, že dostal PID místo ČD. A je to tak z podstaty věci, jízdné dopravce tu bylo před nějakými IDS a dopravce si jej drží. A jak sám říkáte, autobusoví dopravci, často ani svůj tarif nemají, takže nic jiného nemůžou vydat. Ale to se… Číst vice »
Pro mě to těžké není, ale považuji to za jeden ze způsobů jak znepříjemnit cestu VHD nešotoušům.
K tomu „chtěl jsem ČD, dostal jsem PID“ v jakém případě to hrozí?
Napadají mě akorát dvě situace: 1) Praha-Kolín(chtěl jsem neintegrovaným EC), to se pokladní rovnou má zeptat na místenku. (A třeba i Praha – Beroun, když je stání v R integrované ale místenky jsou jenom ČD)
2) Když je ČD levnější.
DPP měl svůj tarif před vznikem PID.
1) Může to být na jakoukoliv jinou trasu, kde platí i PID, zažil jsem situaci (ne teda PID, ale IREDO), že průvodčí nabízel i levnější IDS jízdenku, ale cestující přesto trval na dražší ČD jízdence (šlo asi o 5 korun, žádná tragédie). A proč by na trasu Praha – Kolín měla pokladní nabízet místenku? Já nevím jak vy, ale málokdo hlásí při koupi jízdenky i vlak, kterým hodlá jet. Navíc nedávno jsem si i vyslechl názor, že na takto krátké trasy by se ani místenka neměla prodávat. 2) Najdou se situace, kdy to je levnější, či prostě výhodnější, protože nevím,… Číst vice »
A tím že A-B stojí totéž jako A-B-C, v kolika případech je to špatně?
Když si najdeš schválně zastávky u hranic zón, nebo je to realita která se týká většiny cestujících?
Co je špatného na tom, že „MHD města A+vlak+MHD města B“ stojí stejně bez ohledu na to kolik jedu zastávek kterou MHD?
V kolik případech přesně to nevím, jelikož opravdu nemám tolik času, abych otevíral zónové mapy ze všech měst a obcí, protože z každé to může vycházet jinak. Ono je totiž úplně stejné, když jedu do Pardubic nebo přes Pardubice do Hradce, že? Ale v IREDU není integrace MHD v IDS (alespoň ne v Pardubicích a Hradci). A to mi zas tolik nevadí, je to z bodu A do bodu B, v IREDU jedu do Pardubic a můžu vystoupit třeba na Dubině nebo až na autobusovém nádraží a bude to za stejné peníze, ale je to v rámci jednoho města, ale… Číst vice »
Z jakeho duvodu vam neprijde v poradku ze nekdo jiny plati za cestu ze sveho bydliste do sveho krajsteho mesta stejne jako vy? Dvacet kilometru je cca prumer prahy ktery muzete procestovat za stejnou jizdenku (cenu) jako nekdo kdo jede z hlavaku na muzeum.
Trochu mi to připadá jako závist exrežijkáře. Nevadí mu jeho cena A-B, vadí mu že spolucestující neplatí víc než on.
To jsme se nepochopili, nejde o cestu ze dvou míst, ale naopak, jde o cesty z jednoho města, do 2 různých, kdy při cestě do druhého jedete přes to první. Příklad Holice – Pardubice a Holice – Hradec (tudíž krajské město je vždy stejné), ano při cestě busem, je to do obou měst cca stejně daleko a každý bus jede jinou trasou, ale při použití vlaku, se do Hradce musí přes Pardubice. A tam mi to už v pořádku nepřijde, že vlakem někdo jede za stejný peníz do Pardubic, Čeperky i Hradce
Proč ne? Jeden z přínosů IDS, při kupování jízdenky nepřemýšlet jestli pojedu vlakem, autobusem nebo sobím spřežením.
Kdyby ste to podal tak, že Holice-Pardubice je drahé, tak bych chápal problém.
Tak zrovna u IREDA, které nelze zakoupit předem (online, apod…), a papírová jízdenka je platná jen při přestupu mezi vlaky ČD, je tento argument trochu lichý.
To netvrdím, že je drahý.
V autě taky máte stejné náklady, když pojedete 20 km i 40?
Ale abych byl fér, dá se takto jet pouze Holice – Hradec vlakem, opačně nelze, jelikož Moravany následně leží v dražší zóně, jak Holice.
V ceně jízdy autem taky rozpouštím konstantní náklady 😀 (parkovací poplatek v cíli bez ohledu na to odkud jedu) Při poskakování v koloně cena neklesne pod nějakou částku za hodinu (motor běží) 😀
Ani kilometrický tarif neopíše výrobní náklady. Pojedu stejnou cestu hodinu expresem nebo dvě hodiny courákem který na každé zastávce sežere naftu na rozjezd a ještě se musí zaplatit hodina posádky.
Jakou revizi? Děte do háje, akorát by zase bylo draho. Kilometrický tarif není spása.
Asi by bylo vhodné, kdyby existoval slevový tarif pro invalidní důchodce, kteří nemají průkazku ZTP. U Národního dopravce mají invalidní důchodci slevu na pořízení IN50. Proč by to nemohlo jít i v jednotném státním jízdném?
U kterého národního dopravce? Je jich víc.
nechci slevu zadarmo….
Tak napište podnět na Cendis. Ten systém se bude dolaďovat. Psát to sem asi nemá velký význam
Plánuje se celoroční síťová věrnostní jízdenka stoprocentní?
Ta je tam od počátku. Za cca 23K.
Sitova jizdenka nejmene na tyden? Jednodenni nebude? Uz jsem se bal, ze by to mohlo prilakat lidi z aut 🙂
jako že si místo výletu autem koupim jednodenní jízdeku a strávím den ve vlaku?
Rozhodně by se prodalo víc jednodenních než týdenních síťovek, málokdo plánuje vícedenní výlet.
Vícedenni je taky výhodná, tak v ceně 750, vyplatí se i na cestu v pátek tam a neděli zpět…kdyby byla sedmidenní jízdenka na léto po celý rok🙂
Jednodenní by prakticky zaručila určitý cenový strop pro dlouhé zpáteční cesty v jeden den. To samé něco jako Skupinová víkendová jízdenka – ta bude chybět opravdu hodně, pokud nebude.
Když by to e-shop nechtěl dát (na zadání A-B dostanu A-B, musel bych vědět že chci a hledat síťovou jednodenní).
Když by negarantovaný přestup znamenal i to, že štíplístek zpožděného vlaku se zeptá, já řeknu že chci do B, štíplístek řekne že nemám jízdenku do B a dispečerovi ohlásí že nikdo nepřestupuje. 😀
Ne.
jakože třeba Ostravák má starý rodiče třeba v Plzni, tak je pojede navštívit, a večer zase domů.
holt každá sranda něco stojí
To by Jihomoravský kraj nepřežil už vůbec, stačí jak mu vadí sleva 25%.
Tak třeba toho zamindrákovanýho neviditelnýho policajta, voliči na podzim vypráskají a bude vše jinak.
Jakože si někdo koupí jízdenku v ceně Ostrava – Plzeň a pojede někam 2 hodiny vlakem a potom zpátky?
A nebo bude jednodenní v ceně 150 km vlakem, takže Ostrava – Praha si nikdo nic jiného nekoupí? Nebo výjimka z tarifu, že je to sice celodenní, celosíťová, ale neplatí na trase Ostrava – Praha?
Jet nekam (konkretne do prace) dve hodiny (nejen vlakem) a potom zpatky provozuje vice lidi nez byste hadal. A cesta plzen ostrava je spis tak 5 hodin podle druhu vlaku a navaznosti prestupu.