Zkušební provoz jednotné jízdenky začíná, od neděle u pěti dopravců na dvou tratích

Jednotky RegioPanter a RegioShark v Chomutově. Foto: České dráhyJednotky RegioPanter a RegioShark v Chomutově. Foto: České dráhy

Státní podnik Cendis začne od neděle s pilotním provozem systému jednotného tarifu, který umožní cestujícím jezdit na jednu jízdenku s

Státní podnik Cendis začne od neděle s pilotním provozem systému jednotného tarifu, který umožní cestujícím jezdit na jednu jízdenku s více dopravci za stejnou cenu.

Testování začne na tratích Plzeň – Most a Česká Lípa – Rumburk. „Celkem do něj bude zapojeno 146 vlakových spojů,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.

Podle něj je cílem odhalit možné chyby a doladit vše tak, aby byl Systém jednotného tarifu v ostrém provozu plně funkční. „Testování nemá v konečném důsledku žádný dopad na poskytnutí služby cestujícím ze strany dopravců,“ dodal Jemelka.

Mapa tratí, kde se začne testovat Systém jednotného tarifu. Foto: Cendis

Mapa tratí, kde se začne testovat Systém jednotného tarifu. Foto: Cendis

Cestující podobný způsob odbavení znají z krajských integrovaných systémů. Systém jednotného tarifu bude od poloviny prosince se změnou jízdního řádu povinný pro všechny dopravce na spojích v závazku veřejné služby, u komerčních spojů bude záležet pouze na nich, zda se k němu připojí, či ne.

Cendis pro zahájení vybral tratě, kde jezdí více dopravců. V případě vlaků mezi Českou Lípou a Rumburkem České dráhy a Arriva, mezi Plzní a Mostem České dráhy, GW Train Regio, RegioJet ÚK a Die Länderbahn CZ.

V první fázi mají dopravci nový systém v přenosných pokladnách i ve svých prodejních systémech. Během léta by mělo dojít ke spuštění e-shopu a prodeje přes mobilní aplikaci.

Cendis chtěl původně pilotní provoz zahájit hned 1. června, nakonec ale start o dva týdny posunul. Důvodem je zapracování nového věrnostního systému SJT 25 do smluv s dopravci. Nová nabídka umožní za roční poplatek 530 korun nákup jízdenky o čtvrtinu levněji.

Věrnostní systém zatím s pracovním názvem SJT 25 Ministerstvo dopravy navrhuje ve dvou verzích: za 220 korun na 90 dní a za 530 korun na rok. Měl by fungovat prakticky stejně, jako IN25 u Českých drah, jízdenku automaticky zlevní o čtvrtinu. Součástí tarifu budou i síťové jízdenky v různé délce platnosti od týdne až po rok nebo traťové jízdenky.

Tagy SJT systém jednotného tarifu Top
66 komentářů