Zkoušky strojvedoucích dva měsíce stojí, Havlíček plánuje výjimku
Strojvedoucí, ilustrační foto. Pramen: MEV Austria Facebook
Zkoušky v autoškolách běží dál. Dopravci proto požadují výjimku, aby mohlo testování opět začít.
Tak ono se na tuhle práci stejně nikdo nehrne. Minimálně k ČD ne
Jako vtip dobrý. ČD Cargo PJ Třebová 19 zájemců, vloni tam nastoupilo 10 lidí. A co vím, ČD na tom donedávna bylo podobně, v současné době nikoho nehledají.
Zajímavá je ještě jedna v souvislosti s řidičáky a licencemi strojvedoucího (či průkazy na vlečku). ŘP je dnes běžně akceptováno jako druhý doklad (pokud je potřeba), ale licence strojvedoucího (či průkazy k řízení drážního vozidla) ne, přitom obsahují defakto stejné osobní údaje.
To jako kdyz si udelam licenci u ČD, tak pak nemůžu k Rj apod??? Trochu blbost ne?
To asi nereagujete na mě, já nic takového nepsal.
Navíc to blbost je, když licence je vaše, i když celou licenci považuji za zbytečný kus plastu, který dokazuje co? Že znáte nějak zákony a něco málo z techniky, jinak je k ničemu.
Takže zkoušky na strojvedoucí stojí…. ale přezkoušky se právě vesele provádějí… 🙂
Autoškoly sice fungují, ale v našem městě se nechce komisařům, takže se netočí.
Ono toho stojí více ale možná tak v září se zkoušky rozjedou. Myslím, že takové věci jako zkoušky strojvedoucích se snad brzdit nemají vůbec. Strojvedoucí nejsem ale slyším často že jich je málo a jsou přetěžováni.
AZD pořád mele o autonomních vlacích, tak ať je dodají soukromníkům na pracovní vlaky a mechanismy. Tady ten článek poukazuje na stavební firmy a jejich mechanismy je potřeba strojvedoucí. Říkejte si co chcete, ale i na dvoucestný bagr musí být licence strojvedoucího. Tito lidé po licenci a po nějaké době potom utíkají k dopravcům a u stavebních firem zůstane málo kdo.
Ti řidiči dvoucestných bagrů mají často více než u ČD/ČDC, i když za cenu sezónních prací 200km od domova. Každopádně tu licenci musí prý mít i drážní hasiči.
Ano na kdejaký mechanismus musí mít licenci. Jak kde a u jaké stavební firmy. Ruku na srdce 300 hodin i více v průměru za měsíc u stavebních firem je normální, proto by mě tam už nikdo nikdy nedostal. Plat stejný, možná o něco málo více, ale nikdy doma a kolik hodin každý den a kolik týdnů v kuse…..
300 hodin měsíčně? To vůbec jde?
Tak si běžte k takové stavební firmě a oni vám vysvětlí co znamená práce u soukromníka, řekněte zákoník práce a pracovní doba strojvedoucího, tak hned máte vyhazov. Těch 300 hodin je u stavebních firem za měsíc normální. Kdo nevěří, ať tam běží.
300 hodin měsíčně je 10 hodin denně vč. svátků a víkendů. Jo v únoru ještě o něco víc. Ano u soukromníka se musí makat, těžko se tam zašívá jako ve státním (či státem vlastněném), ale zase nepřehánějme.
Já myslel, že nevolnictví zrušila už Maruš Terezie.
Jenže vy si pletete přesčas s nevolnictvím. Nevolník nesměl odejít jinam. Nevolník měl povinnost pracovat na panském a bez nároku na mzdu – robotovat.
Patent o zrušení nevolnictví byl výnos římského císaře a českého krále Josefa II 16.11.1781
Jestli ono to nebude jen v sezoně pak s ti musíte přežít zimu.
Nevím, za co vás mínusují. Některá povolání se nevykonávají 8 hodin denně a 52 týdnů v roce. Stavby jsou jedna z takových oblastí. To samé se týká (u nás nerozšířené) mořeplavby: několik měsíců na moři, kde se píchačky moc neřeší, pak zase několik týdnů až měsíců volna. „On a commercial in-shore vessel, the deckhands can work anywhere from 5 hours to 16 hours per day and will normally get a day off during the week, especially if returning home each day. If you are based at sea, you will work for the duration you are at sea including weekends, and… Číst vice »
Ano, musí pokud řídí dvoucestné vozidlo v poloze na koleji.
Ony už jezdí, neboj te.Treba včera. Díky kalamitě strojvedoucí jednoho pracovního vlaku měnící ho troleje na dalekém východě naší republiky nestihl přijet včas. Až když konečně přijel, jeho vlak na vyloučenou kolej davno odjel. Ten se divil i ušima. A pak že plně autonomní pracovní vlaky nemáme.
To byl jen pokus, který se neosvědčil.
Tomu nerozumím…
Mohu požádat o vysvětlení?
Jsou vůbec tolik nové zkoušky strojvedoucích aktuálně potřeba? Ruší se spoje, dopravci si posteskávají že není co vozit, tak svým kmenovým strojvedoucím officálně povolují jezdit pro konkurenci.
Tak pokud máte zaměstnance po kurzu VOZ, tak je jasné, že chcete aby si udělal i zkoušky, aby si mohl dodělat ZOZ a začít jezdit.
A to, že není práce, je spíše oblastní problém, znám pracoviště, kde jsou fírové rádi, že udělají hodiny a vedle najezdí za měsíc 50 hodin nad normu.
Nesmíte se dívat jen na konci ulice, ale také vza roh.
Jinými slovy, krátkodobě by Váš komentář mohl být bez výhrad, ale pro zajištění kontinuálního provozu (odchody do důchodu, ztráta zdravotní způsobilosti, aj.) zkoušky a především praxi nelze odkládat … do nekonečna.
S těmi odchody do důchodu si myslím, že to je zveličený. Silné ročníky narozené na přelomu 40. a 50. let, v důchodu již jsou. Byť jednotlivci přesluhují do 65-70 let. V současnosti již převážili strojvedoucí, kteří zákonité, později licenci a ZOZ dělali zhruba po roce 2008.
No zveličený to rozhodně není. Fírové po roce 2008 určitě ještě nepřevažují a čeká nás cca ještě 5-7 let velkých odchodů do důchodu. Samozřejmě bráno za celé ČD. Nějaké regionální depo na tom může být jinak.
Totiž neplést ty co jezdí a ty co jsou pouze držitelé licence. Ono hodně těch co již jsou v důchodu si licenci udržují jen aby mohli být plnohodnotní lektoři, instruktoři atd…Jiní již vypomáhají jen na vlečkách.
Kolik jich je, 4.000? Kolik roků pracují, 40? To máme 100 lidí ročně jen na prostou obměnu.
Já nikdy jako strojvedoucí a výpravčí neměl tolik práce, jako v době Covidu.
já zas neměl nikdy práce tak žalostně málo jako teď za covidu a asi nebudu jediný
A čí se živíte smím li se zeptat? I když se bavíme mimo téma trochu…
Vy stíháte dělat strojvedoucího a výpravčího zároveň? Buď té práce tolik není, že stíhate oboje dohromady, nebo bych se s tím moc nechlubil.
Proč by výpravčí nemohl dělat brigádně u nějakého dopravce strojvedoucího?
protoze ma na smenu prijit odpočat a vyspán . jak to může být když včera seděl 13hodin za páčkma . neco jineho je samozrejme prace o dovolene
A proč by neměl být odpočatý?
Včera mohl končit třeba v 7 večer, a pokud dneska vstával třeba o půl páté ráno, tak měl dost času na odpočinek, a někomu stačí spát třeba jen 5 – 6 hodin a je odpočatý.
V tomto případě nemá zákonný odpočinek před směnou a nemá na loko co dělat…
Ale má, jestli se nepletu, tak zákonný odpočinek mezi směnami má být 11 hodin, tudíž pokud jeden den skončí v 7 večer a druhý den nastupuje v 6 ráno (uznávám, že toto jsem opomněl uvést, čas vstávání uvádím dřívější protože předpokládám, že se člověk musí obléct, připravit do práce a taky se dopravit na pracoviště), tak 11 hodin je splněno.
To už ano. A nezapomenout na povinný víkendový odpočinek atd., atd.
Samozřejmě, to bychom do toho mohli ještě zahrnout, že odpočinek může být i zkrácen, když následující bude prodloužen, atd…
Ale uznávám, že situace v prvním komentáři by nebyla dle zákona, moje chyba, že jsem zapomněl uvést i čas nástupu.
A kdyby po šichtě cvičil 3 hodiny na hudební nástroj, tak je všechno vpořádku.
Pokud končí ve 2 ráno,tak akorát čeká 3 hodiny do ranního vlaku,ale jsou to již 3 hodiny odpočinku ,další hodinka odpočinku cestou domu snad aspon v sedě atd.
A že by to pán myslel tak, že příklad 5 let byl zaměstnán jako výpravčí a nyní je 5 let strojvedoucím a že za tu dobu neměl nikdy tolik práce jako za poslední půlrok… to Vás asi nenapadlo….vy chytrolíni….tady je opravdu úroveń diskutujících…..ach jo
A jsou vůbec teď potřeba výcviky v autoškole? Vždyť řidičů je dostatek a jejich využití velice nízké…
Tak určitě, jednak se nauží jezdit na sněhu, druhak spousta lidí si dělá B, protože jim bude 18 roků v dubnu. A chtějí na jaro jezdit, byť jako řidiči tramvaje, kde to B je nutné.