Žižkovská tepna se promění, na Seifertově se chystá přesun zastávek
Možná budoucí podoba Seifertovy ulice. Pramen: IPR
Hlavní město Praha chystá významnou dopravní změnu na dolním Žižkově. V Seifertově ulici, kudy vede několik tramvajových linek včetně páteřní
Jako rodily Zizkovak,muzu rici jen..jedna velka cicovina..dovolim si tvrdit,ze to neprojde,protoze se ozve vlna kritiky a petic😅 sam bych ji plne podepsal..ale tak aspon nahrabe body opozice a rozpusti tu sebranku na radnici.
Když se bude revitalizovat tramvajová ulice Seifertova, mohlo by se pak začít uvažovat o návratu tramvají do Husitské k Ohradě, tam jezdila tramvaj do roku 1977, mohla by se nově napojit nikoli do Bolzanovy, ale do Karlína kolem kasáren, kde je nyní oblíbené kulturní centrum. Tím by se v Husitské mohly omezit autobusy i IAD.
Těch míst, kde v Praze schází tramvaj je mooooc
To ta 207 je tam peknej masakr… ta tramvaj tam hodne chybi, …
Bohužel, nedávná rekontrukce Koněvové zabetonovala dosavadní stav na další desítky let. Snad se dočkáme aspoň trolejbusů, resp. bateriobusů.
Ano, bohuzel…
Mimochodem i po zrušení tramvají v Husitské se s obnovením trati z Ohrady dolů počítalo. Jeho podmínkou ale byla plánovaná asanace území cca mezi Rokycanovou a Kostnickým náměstím. Tudy by pak přibližně v trase Tachovské náměstí-Husinecká měla vést nová třída, kde měla jezdit i tramvaj. K asanaci naštěstí nedošlo, ale vidět, že tehdejší plánovači nebyli tak hloupí, aby si mysleli, že pro spojení z Jarova do centra stačí objížďka přes Olšanské náměstí.
Ten přesun zastávky na Churchillovo náměstí dává smysl hlavně kvůli VŠE, divím se, že to není v článku vůbec zmíněno. Budoucí podchod na hlavák už bude spíš jen takový bonus. Během semestru tvoří 90 % vystupujících na Husinecké studenti, kteří se pak vrací zpátky na nám. W. Churchilla. Osobně si myslím, že pokud by se Lipanská přesunula někam ke kostelu, další zastávka už by potřeba nebyla. Navíc zastavovat a rozjíždět tramvaje v kopci by nebylo dobré i z technických důvodů.
No predevsim neni uplne dulezite jaka je vzdalenost mezi zastavkami jako spise jakou obsluhu uzemi zajistuji… Zizkov ma dost zvlastne vedene ulice dane terenem a posunuti zastavek by melo zachovat a umoznit dobrou dochazkovou vzdalenost…
Ja bych se asi priklonil k variante s novou vlozenou zastavkou… preci jen by vice obslouzila uzemi…
Souhlas, navíc současná Lipanská je u úřadu a má dobrou polohu i vůči Havlíčkově či Komenského náměstí (+ dolní Jeseniova), některým lidem se tramvaj už neúnosně vzdálí (bus na Rokycanově není náhrada).
Podchod k nádraží, resp. k metru počítám, že bude zdaleka nejvyužívanější směr.
Já jsem pro přidání vložené zastávky. I s přesunutím Lipanské bude mezi zastávkami 715 metrů, což opravdu hodně a mimo doporučení IPR 400 až 600 metrů. Dolní Žižkov je prakticky centrum, ale na rozdíl od centra má kopcovitý terén a proto je dostupnost zastávek ještě horší než na rovině a to ještě přibyde nová výstavba na rohu Krásovy a Seifertovy, tedy zrovna mezi plánovanými zastávkami. S vloženou zastávkou by byl mezistaniční průměr kolem 400 metrů, což je blokové zástavbě kolem běžný průměr. Vemte is ulice jako Koněvova, Korunní nebo Vinohradská, kde jsou zastávky od sebe průměrně 400 +-20 metrů. Prodloužení… Číst vice »
Zatímco v současnosti jsou vzdálenosti mezi zastávkami od HN 750, 570 a 380 metrů, po rekonstrukci to bude 570, 580 a 550 metrů, což je dle mého názoru naprosto ideální stav a na vložení další zastávky už tak není prostor.
Já vycházím z varianty jako je na obrázku: https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1350245.jpg
Tedy pouze přesunutí dvou zastávek, Husinecká nově blíže k náměstí Churchilla, Lipanská nově u kostela. Mezi tím je úsek 715 metrů bez zastávky.
První impuls pro změnu polohy zastávek bylo přesunutí Husinecké blíže k náměstí, jelikož je tam velká poptávka pro VŠE, aktuálně ještě pro nově vyrůstající kancelřské komplexy a příští rok doufejme i východ z hlavního nádraží, na tom se všichni shodují. Což s sebou nese přesun Lipanské anebo vložení nové zastávky, aby byla zachována dobrá obslužnost dolního Žižkova včetně nové výstavby v ul. Krásova.
Takze kvuli vysokoskolakum, kterym pohym nevadi, zneprijemnime zizkovakum cestovani? Skvely pristup..vs, az bude podchod pod nadrazim plne vyuzit a dovolim si tvrdit,ze jiz nebude tolik vyuziti tram..husinecka je v idealni stope,vcetne lipanske..zeptejte se mistnich,co vam na to reknou..hezky planovat od stolu..
Když jste u toho počítání, zkuste si propočítat, jaké jsou vzdálenosti v úseku Nový Hloubětín – Vozovna Hloubětín – Starý Hloubětín, přičemž hustota zalidnění v oblasti centrálního Žižkova a hloubětínské periférie je v případě Žižkova navíc řádově vyšší.
Taky nechapu vlozeni zastavky Vozovna Hloubetin, ktera nikdy neexistovala, ani zastavka Novy Hloubetin po presunu od byvaleho kulataku nema zadnou navaznost, naopak se zrusil nevyuzivany ostruvek zastavky Skolka po rekonstrukci trati, ktery mohl obslouzit novou zastavbu v planovane Kolbenove tr….
V oblastech dále od centra jsou vzdálenosti mezi zastávkami obdobné a to i v místech, kde jsou obydlená sídliště (např. Švehlova, Vršovická, Evropská, Na Petřinách). Na Trojské jsou vzdálenosti ještě větší.
Trojská je vesnice s pár domky. I metro to tam podjíždí nejdelším úsekem bez stanic. Na Žižkově jednoduché kružnice kolem zastávek poněkud komplikuje fakt, že to tam je vše v pekelném svahu.
Na mapě Prahy z r. 1959 jsou na Seifertově ulici dokonce 4 zastávky – Náměstí W. Churchilla (i když tehdy možná s jiným jménem), Krásova, Sladkovského náměstí, Kubelíkova – a pak ještě Olšanské náměstí. Naproti tomu na trati Husitská/Koněvova jsou na mnohem delším úseku zastávky pouze tři, tak jako dnes – U památníku, Tachovské nám., Černínova. I z linkového vedení vyplývá, že trať v Seifertově byla míněna pro místní obsluhu, zatímco trať v Husitské pro „dálkové“ spoje až na Jarov atd.
Ono to neni jen k Olsanskemu namesti, ale az na Ohradu. A na Ohradu pokracuje uplne nesmyslne jenom jedna jedina linka, to jsem nikdy nepochopil.
Tyhle snahy byly i na Bělohorské, kde je nyní mezi zastávkami Drinopol, U Kaštanu a Břevnovský klášter vzdálenost 633 resp. 337 metrů. Bohužel, Praha 6, pro nevůli několika málo občanů, kteří bydlí u zastávky a podepsali petici, zasáhla do rozestavěné stavby a ze svého na poslední chvíli zainvestovala do zakonzervování současného stavu. Doufám, že Praha 3 bude mít větší politickou odvahu nepodvolit se tlaku těch několika domů, kterým se o 200m prodlouží cesta a upřednostní přínos pro mlčící většinu.
„Tramvaj bude rovněž stavět blíže chystanému podchodu…“ velmi bych se přimlouval za užití termínu „zastavovat“ namísto „stavět“.
Nezastavuje, nezastavuje, vůbec nikde nezastavuje, kdo se mu pozastaví, toho zajede!
Jedno z míst, kde by tramvajím pomohlo zneprůjezdnění pro auta. Z Bulhara k Olšance se dá jet Husitskou.
Jen to ne. Jestli se nekdy v Praze zacne stavet nova infrastruktura, tak treba pujde premyslet o omezovani stavajicich silnic. Ale pri stavu infrastruktury z 19. stoleti by vsichni zodpovedni meli kazde rano dekovat Bohu, ze to jakz takz jede, a hlavne na nic nesahat.
Jasně, Husitskou, na které nějaký kolega výše zase chce zpátky tramvaje a omezit auta. Z východu Prahy do centra jsou problémové všechny komunikace, takže s jejich dalším omezováním jako Žižkovák rozhodně nesouhlasím.
To je sazrejme na vas Zizkovacich, jak to chcete, klidne muze byt i zrusena trat v seifertove, ci se muze postavit podle puvodnich planu radiala z Hradecke D11 az k Masarykovu nadrazi… Ja kdyz jedu na Zizkov MHD, tak zrovna prestup na Florenci do preplnenych autobusu 133 a 207 je masakr, a od Hlavaku ci z centra se do Konevky neda temer dostat jinak nez jak pisu vyse,… PS: proc omezovani? na rade mist je tramvaj v jizdnim pruhu spolu s auty, autobusy take jezdi ve stejnych pruzich jako auta a zadne omezeni neznamenaji…? Nikdo prece nemluvi o zruseni IAD… Číst vice »
Pro celoměstský zájem by asi byly nejlepší hustší zastávky v Seifertově a přímé spojení z Jarova Husitskou 🙂
Pokud by to bylo o patro níž pod stávající vozovkou, jsem pro. Jinak se tam současný provoz s tramvajemi nevejde (ano, vzpomínám si, že kdysi jezdily trolejbusy Roháčovou, ale to by se vám její obyvatelé poděkovali, kdybyste to je tam chtěl vrátit zpátky).
Že by káem už i na Sůrowebu?
A s autobusy se tam provoz vejde? Tramvaj je jen delsi a kapacitnejsi – a take pohodlnejsi… nevidim problem se soubeznym provozem…
Jinak ano, souhlasim, ze nyni slouzi Husitska a Konevka jako prujezdni komunikace od magistraly na Zelivskeho,…