Žižkovská tepna Jana Želivského bude zúžena ve prospěch tramvajového ostrůvku

Tramvajová zastávka Biskupcova. Autor: https://commons.wikimedia.org/wiki/User:%C5%A0J%C5%AFTramvajová zastávka Biskupcova. Autor: https://commons.wikimedia.org/wiki/User:%C5%A0J%C5%AF

Současná refýž je podle DPP příliš úzká a nebezpečná.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karlos

V pořádku. Auta pro osobní potřebu nemají ve městě co dělat.

Leoš Konečný

To bude paráda, to budou kolony až do pr….. Žižkov už není k žití

PetrH

Není, vás v autech je moc.

Ketchup1970

Zklidnění Koněvovy ulice na Jarově směr Chmelnice se mi líbí, znal jsem to tam se dvěma pruhy v devadesátkách i teď a je to znát. Pomohlo by kdyby existovala kapacitnější varianta ze Spojovací někam k Vackovu .
Takže uvidíme, nejsme proti.

Leoš Konečný

Mluv za sebe

coolio

Jde o městský okruh, to není dobré, doprava se vylije do okolních malých ulic.

Měli by alespoň umožnit, jako to bývalo dříve, odbočení doleva do Jeseniovy, před časem z ní na délku jedniho bloku udělali jednosměrku zelenými trpaslíky, to by odlehčilo křižovatce Ohrada o ta vozidla, co míří do rezidenční oblasti nad Parukářkou. Ostatně ten odbočovací pruh bude jinak o kus stejnak zúžený.

HK~

Městský okruh je průmyslová a Blanka. Jestli někdo používá Želivského jako okruh, tak by se měl co nejvíc šikanovat

Pako

Bývalý Vnitřní okruh I. vyznačený IP 1 Okruh (v roce 2016 byla značka přečíslována na IP 1a). Vyznačení okruhu již bylo zrušeno. https://cs.wikipedia.org/wiki/S%C3%AD%C5%A5_pozemn%C3%ADch_komunikac%C3%AD_v_Praze#Star%C3%BD_II._okruh

coolio

Je to nejbližší alternativa k magistrále na východ od ní.
Když se magistrála zneprůjezdní, tak kromě Maké Strany je tohle nejbližší spojnice sever – jih. A nyní bude jednopruhová.

Y.K.

Ale ona je vždy jednopruhová. Sice jsou sice často pruhy dva, ale kapacita je dána odbočovacími pruhy, křižovatkami, Soběslavskou. Není to vůbec souvislý dvoupruh.

Luk

Jeseniova je jednosměrná v celé délce – od Rokycanovy až k Palachově koleji, tedy 2,2 km. Obousměrný byl někdy do roku 2013-14 jen ten úsek jednoho bloku. Zrušení obousměrnosti se nedivím, odbočující auta často blokovala koleje, podobně jako donedávna ještě víc na křižovatce s Olšanskou (kde se to vyřešilo přidáním semaforu pro odbočení vlevo, ale samozřejmě na úkor propustnosti pro auta).

coolio

Však ten semafor, co tam je teď, může dát odbočujícím exkluzivní volno

MichaelP

To odbočení doleva do Jeseniovy ulice by akorát vedlo k tomu, že by si tudy řidiči zkracovali cestu do centra. (Objetím křižovatky Ohrada).

Grossák

Nebezpečí zde nečíhá za každým rohem doslova, nýbrž obrazně.

Jinak OK.

133

Tak předpokládám že 133 už bude jen zastavovat v tramvajové zastávce? Vím že to byl plán ale až po rekonstrukci tratě. Potom ještě začne jezdit tam 207 co bude končit na Malešicke. Na jednu stranu snad se to tam všechno vejde. Na druhou fakt bude potřeba věci ostrov. Bohužel jako místní jsem jistí že mě to fakt zkomplikuje život. Z Malešicke na Konevovou bude se asi muset jezdit kolem Adri Kina aby se Ohrada překonala pres Komevovou. Do levá odbočovat to bude ještě horší peklo pro místní.

Erik

jj, taky se dost bojim, ze to budou ted mistne znali objizdet po ulickach vedle, ale co.. zadani bylo jasne, zklidnit hlavni tridu. splneno 🙂

Drabadura

No jasně, výrazné zlepšení podmínek cestování veřejnou dopravou vám „zkomplikuje život“. Voni jsou hlava – z bohnické léčebny né?

Člověk

Ne všichni mají zájem jezdit MHD s nebezpečnými individii a zároveň mě všechni mají možnost jít pěšky nebo jet na kole.

Sap1k

A pro tuto extrémně malou množinu osob jeden pruh bohatě poslouží.

Kolonizace

133

GFM

Z mého pohledu to má jednu vadu. Když se ucpe jeden směr, tak se tok aut rozlije do okolních rezidenčních oblasti. Bydlím tam a vím co nám jezdilo okolo, když to bylo zavřený úplně. Prechody nikde a 30 km/h je spíše úsměvné.

Juraj

Je ale zásadní rozdíl úplná uzavírka a běžná kongesce. To první je dočasná věc a všichni se chtějí nějak dostat skrz; to druhé by ale celkem efektivně mohlo část lidí odradit.
Ostatně jádro problému je už dneska v tom, že Želivského na první pohled působí jako městská tepna a přitahuje spoustu provozu, ale reálně kapacitu nemá.

Clovek

Bydlim hned vedle. Jediny v cem ten pruh bude chybet, ze jedouci doleva teoraticky muzou zbytecne stat v zacpe. Zipovani imo nezpomali dopravu vic, nez krizovatka samotna. Kdyby pro jedouci doleva bylo zdrzeni znacne , muzou snadno objet po Olsanske – ja jsem se to takhle uz naucil delat. A ta zastavka je fakt strasna, potrebuje zlepseni.

Samozrejme by byla lepsi tramvaj i auta v podzemi, protoze bydleni podel Jana Zelivskeho musi byt strasne. Ale to plati na mnoha mistech v Praze, a ke skutecnemu reseni hluku z tramvaji anebo aut nedoslo nikde.

Libcha

Jedná se o zastávku Biskupcova? Možná by se hodilo to v článku taky uvést.

IvoK

Proboha. Ať se jde DPP i Hrib podívat co způsobili na Plzeňské před lety.
Zúžit pruhy není problém, ale obsese dělat z 2 pruhů jeden je nefunkční.
Ty 2 pruhy tam nejsou pro srandu, ani historicky.

pony

Do znacne miry samozrejme jsou, zadna navazujici ulice v tom smeru dva pruhy taky nema a mnozstvi aut co do zelivskeho jde nacpat je primarne omezeno propustnosti krizovatky na ohrade a s vinohradskou, ktera neni takova, aby dva prujezdne pruhy v plne delce opravdu byly treba, ale tak cim vic pruhu tim vic adidas, znate to, no.

Luk

To není „logika houpacího koníka“, nýbrž preference MHD a chodců. Některé strany to měly ve volebním programu a tak to realizují. Pohybuji se hodně po Praze jak autem, tak pěšky a MHD – a je spousta míst, kde je to pro chodce a prostředky MHD vysloveně za trest (nebezpečná místa, nekonečné čekání u některých přechodů, úzké nástupní ostrůvky…). Takže to pak svádí sednout do auta i v případech, kdy to v podstatě nemá logiku.

To je jedno

Jenže ta preference se děje na hlavních prujezdnich trasách a to je špatně… Kdyby byly alternativy v podobě vnitřního a vnějšího okruhu tak proč ne, ale tohle povede jen k tomu že vzniknou ještě větší zácpy a zvedne se provoz v okolních zizkovskych uličkách….doprava se musí řešit komplexně a ne jaxe to děje v Praze kdy je vždycky preferovan jen jeden…chvíli automobilová, teď cyklistů a chodci a MHD a za chvíli např. „kolobezkova“ nebo lodní a začnou se tvořit vodní cesty v ulicích…(nadsázka)

Y.K.

Jenže ta tramvajová trať je taky hlavní a fakt mají chodci stát na metrové výspě nebezpečí, kde se tam kdejaký tydýt snaží provléknou, že lidem létají zrcátka náklaďáků kousek od hlavy? Prostě ve zúžení není žádné riziko pro řidiče, dokonce ani kapacitní problém to není, protože tam kapacitu škrtí semafory a na dlouhé předjíždění holt zapomenou. Dálnice to taky není aby to muselo být jak linka rovné.

123

Po Plzeňské autem nejezdím prakticky vůbec, ale busem skoro denně. A když už se tam udělalo to ostrovkozúžení, a nic proti, tak se měla TT udělat tak, aby na ní mohly min ke Zvonu (lépe na Klamovku) i autobusy. Ten stávající paskvil znamená, že před Bertramkou tam 123/167/191 poskakují v koloně, bo buspruh se tam kvůli těm ostrůvkům nevejde. Zejména v případě 123 to znamená, že ve špičce je z JŘ je trhací kalendář a chudák řidič na Knížecí nemá šanci se ani dojít vy-cokoli. Což s ohledem na (ne)zázemí na Šmukýřce je super.

Plzeňská je prostě šotoušovina jak vyšitá.

Juraj

Provoz v okolitých uličkách se nezvedne úplně stejně, jako se nezvedá nikde jinde. Když už, třeba to část lidí odradí od cesty přes Žižkov, takže pro místní spíše plus.

Zdrasa

Kdyby se v Praze preferovala jen cyklo a pěší doprava, vypadá to město úplně jinak. V reálu se jen trochi zmenšuje to dominantní postavení automobilové dopravy, na kterou si část lidí zvykla.

Pat

A až tam někdo umře, protože ten přechod jakoby byl pro řidiče neviditelný, tak se tam jeden pruh zase vrátí

Drabadura

Ten už se nikdy nevrátí, protože všichni slušní lidé budou spokojení.

PetrH

Tak hlavně, že na západě města oba okruhy jsou. Ale asi to nepomáhá.

Erik

mne by stacil tunel ohrada-zelivskeho.. ale bohuzel asi ani jedno nebude 🙁

Drabadura

Tramvajový? To je nápad!

Drabadura

Bezmozkům prostě nedojde, že mají jet veřejnou dopravou.

David

Ta auta zaparkovaná na tom chodníku tak nějak pěkně dokreslují celkovou situaci v místě.

Lukáš F.

Zrovna si říkám, že kdyby tam neparkovali na chodníku, vešel by se dostatečně široký chodník, dva jízdní pruhy, i širší ostrůvek.

Luk

Tam už nikdo na chodníku neparkuje. Fotka je stará, už několik let je tam zábradlí (kromě místa přímo u přechodu na druhém konci zastávky, tam občas někdo na chvíli zastaví, samozřejmě nelegálně). A i předtím se tam parkovalo jen nelegálně, žádná značka parkování na chodníku tam nebyla.

Lukáš Kníže

Přesně tak. V tomto místě je na obou stranách zábradlí… až na jedno místečko… a je vtipné, že byť tam je opravdu pouze jedno, stále tam někdo stojí. 🤦‍♂️😅
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&q=%C5%BEelivsk%C3%A9ho&source=pubt&id=15305990&pid=94857862&newest=1&yaw=5.436&fov=1.257&pitch=0.293&x=14.4684691&y=50.0890125&ds=2&z=20&base=ophoto

martin

Ve směru na Ohradu? tj tam, co se pokládal nový asfalt a kreslilo značení cca před měsícem se zase zdemoluje?

Jinak samozřejmě zastávka je tam opravdu úzká na to množství lidí, co se tam pohybuje. A že by tam někdo dodržoval 30 km/h, to taky ne…

Původní Pražák

A samozřejmě budou znovu zavírat úsek, co byl X měsíců uzavřený.

Antonio

Práce začali už dnes, v pátek poledne a budou pokládat tzv.lego.

Martin

Uz pokladali rano mezi 8 a 9h jsem yam prijizdel sedmickou…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Sláva!

pony

„Neni na co cekat“, takze to napred jenom „vyzkousime v jednom smeru“…

martin749

Kdyby to udělali v obou směrech najednou, tak budou hořet inkviziční hranice.

Martin

V druhem smeru neni vozovka,…

původní Jakub P

I tohle je obří vítězství radnice Prahy 3 nad magistrátem a IPR, který tam tvrdošíjně celou dobu příprav rekonstrukce preferovali IAD. Snad nezůstane jen u toho jednoho směru a jen jedné zastávky.

MP22

Nevím za co mu dáváte mínusy, ale má naprostou pravdu. Praha 3 se o tohle místo hádá už 10 let a ani Scheinherra to nezajímalo a odmítal.

Praha 3 dokonce požaduje zúžení celé ulice Jana Želivského na 1 průběžný plus větvení v křižovatkách, což absolutně nesníží kapacitu ulice pro IAD ale z ideologických důvodů a uřvané menšiny se toho magistrát pořád bojí.

Tohle je první vítězství ale boj o Jana Želivského rozhodně není u konce.

Y.K.

Nevím jestli je na vině přímo vedení magistrátu (nesleduji to tolik), nejčastěji v tom bývají úřední překážky (policajti to nechtějí, ti jsou v Praze zásadní pro autisti a tenhle to smete ze stolu protože nechce sahat na silnici a tak se to motá v kruhu).

MP22

Tady je tomu skutečně tak, že to odmítá magistrát, vyjadřovalo se k tomu na sociálních sítích několik místních politiků.

Y.K.

Zajímavé, ok.