Poslanci o stěhování nádraží v Brně. Dvě hodiny bez výsledku, rozhodne vláda

InterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhyInterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhy

Přes dvě hodiny trvající debata o budoucnosti brněnského železničního uzlu na půdě Poslanecké sněmovny skončila bez jasného výsledku. Poslanci původně

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr31

Je neuvěřitelné, že například Přerovka se dlouho používala a má se pořád používat jako jakási záloha pro rychlíky z Olomouce/Ostravy do Brna v případě mimořádnosti. Pokud se zvolí varianta Ac, bude Přerovka nepoužitelná, neboď zajede v Brně do podzemí a tam úvratí skončí. Čekal bych, že se tato trať zároveň napojí i kolejově do nádraží, ale to se nestalo. To je jedna z mnoha dalších věcí, která přinese zhoršení (tzv. „rozvoj“)po „modernizaci“.

Petr

A ta úvrať VRT bude taky výborná…

Brzdič zániku

Pánové, bude Ac. Bez ohledu na cokoliv.

liposh

A to jako laikové vidíte jen malou část. To, pro jak malou kapacitu je navrženo nádraží u řeky (ale i Petrov) je nic proti tomu, jak poddimenzován je v plánech přístup k oběma nádražím po silnicích, MHD apod.

To

17:08 Petr Vokřál odmítá závěry docentů z univerzit. Podle něj se musí na plánování dívat i z pohledu roku 2086. Podle něj se o přesunu baví sto let a současné nádraží brzdí rozvoj města. Debata se pomalu začíná přiostřovat, zejména mezi primátorem a radním Tomášem Koláčným.

V čem jako současné nádraží brzdí rozvoj města? Zrušme tedy všechny parkoviště v centru, náměstí, páč se jedná o nevyužité plochy a chudáci developeři by je mohli zastavět kancelářemi!

BoH

To by mě zajímalo, kolik zaplatili Vokřálovi, aby se tak byl za to, že Brno potřebuje přesun (a přitom drtivá většina cestujících a dokonce většina Brňanů s ním nesouhlasí), přestože se dříve bil za to, jak by o tom měli rozhodovat občané a nikoliv politici, protože nejde o potřeby nádraží a potřeby cestujících, kteří to nádraží využívají. Kotzian s Onderkou mají hodně dlouhé pařáty 🙂

Kott

„Nákladní dopravci jsou podle Svobody naivní, když si myslí, že se kvůli nim budou dělat velké úpravy.“

Chtít, aby se investicí za 50 miliard nezhoršil stav proti současnosti je podle pana generálního naivita, jako?
A takhle mluvit o svých klientech, kteří mu generují víc než polovinu revenue? Sorry jako to je na odvolání!

mgr.pavel

Zajímavé, jak většina odborníků je pro přesun, ale každá strana co začala v Brně vládnout (nejdřív ODS, pak ČSSD, nyní ANO) v ten okamžik začala prosazovat odsun – často podpořený demagogickým zdůvodněním. Typu „jen odsun je připraven, tak jej rychle postavme“ (čti: sice to bude blbé řešení, ale dřív).

mgr.pavel

Pardon: většina odborníků je PROTI přesunu, samozřejmě.

BoH

Ano, většina odborníků je pro přesun (k Petrovu), nikoliv odsun (k řece). Takže jste to napsal dobře 🙂

Petr31

U Petrova severní zhlaví zůstává tam, kde je a lidé z vlaků, co tam zastaví pokračují tak jako dnes. Nádraží se rozšíří směrem na jih-tím se posune střed. Nazývat to jako odsunutí může jen někdo, kdo chce za každou cenu prosadit jinou variantu.

železničář v důchodu

„U Petrova severní zhlaví zůstává tam, kde je a lidé z vlaků, co tam zastaví pokračují tak jako dnes.“ Pokud vím, tak takové tvrzení asi není zcela pravdivé: pro zhlaví by měl být využit i (především) prostor, kde jsou v současnosti ostrovní nástupiště, a nová nástupiště by byla až v přímé začínající někde na úrovni pošty = s tím, že na jejich severním konci by měl být podchod umožňující přístup na ně a z nich přímo z „přednádražního“ prostoru přibližně na úrovni konců současných kusých kolejí nástupišť číslo 5 a 6 (tedy někde mezi zastávkami „šalin“ Nové sady a Hlavní… Číst vice »

Pibik

Do třech let zde máme obří globální finanční krizi, Bureš chytne 400 mld schodek a tyhle nesmysly půjdou zase na 50 let k ledu, možná na pořád. Vrchol konjunktury se vždy vyznačuje ohlašovanými megalomanskými investičními projekty.

Aleš

Tak, pohádku na dobrou noc jste nám již napsal a teď můžete jít v klidu spát.
Co je megalomanského na výstavbě nového nádraží v druhém největším městě v zemi?
Megalomaskou stavbu v našich podmínkách beru například spojení Labe-Odra-Dunaj.
Navíc o tomhle se už mluví hodně dlouho, takže ohlášeno to teď opravdu nebylo. Jen se o tom teď začíná více mluvit, tak se snad už konečně kopne.

Pibik

Je před volbama, chápu, to se iluze španujou do otáček, s Burešem přes vint, ten jede kampaň celoročně. Nic se stavět nebude, podobně jako vysokorychlostní železnice a jiné skopičiny politiků. Vždyť koloŤuk na dopravě je schopen dát do provozu asi 3 km nových dálnic ročně a to při penězích z rozpočtu, po krizi nebude dlouhá léta na nic a zjistí se, že i to stávající brněnské nádraží je vlastně fajn a nad dimenzí na dlouhá léta.. Bude se ze státního danovat dluhy něškolika bilionů – na poli dopravy likvidacemi a zavíráním nepotřebného a privatizacemi životaschopné infrastruktury do rukou soukromého, v… Číst vice »

RH

Nové nádraží (nejde ani tak o nové nádraží jako spíš o první opravdové nádraží v Brně, náprava stoletého provizoria) přijde na 20 – 25 mld Kč dle polohy. Zbylá částka představuje přestavbu uzlu v okruhu zhruba 10 km kolem nádraží řešící kromě odstraňování stoleté hniloby především jeho zkapacitnění.

Jiří Šrámek

RH: Za Vámi uvedených 20-25mld (stavba samotného nádraží) lze postavit kompletní novou (první slušnou) železniční trať z Prahy do Liberce. Ano, jsem Liberečák a tak nejsem objektivní (to ale Brňáci taktéž). Což mi přijde jako lepší nápad.

RH

Jiří Šrámek: Objektivně současný brněnský uzel (součet obratu brněnských stanic) využívá 88 tisíc cestujících denně a SP počítá do roku 2050 zejména po zkapacitnění umožňujícím plně uspokojit regionální poptávku s nárůstem až na 193 000. Liberecká čísla jsou jaká?

Jan

Já si prostě myslím, že hlavně ať nechají stávající nádraží min. jako rezervu. Řešení může být kombinací obojího.
Bohužel mě štve že za 2 roky výluk, mohlo být narovnáno nástupiště na úroveň parkoviště. A ne jen zabezpečovací systém. To měli vzít komplet ten viadukt jako negreliho.
Stejně jako minule půl roku výluka a když se člověk podává na práce, tak nic moc, prostě jen to nej nejnutnější.
Takže se podle mě zase někdy bude muset..

Jan

Protože Vídeň má i přes Hpt Banhof více nádraží, více kolejí v centru. Více tras.

Jiri Tyr

„Podle Onderky objem železniční dopravy od dob před rokem 1989 klesl o 80 %“ chtit od socdem poslance presun nakladu z kamionu na koleje by bylo moc, asi?

BoH

Toto ale není postoj ČSSD. Toto je postoj zkorumpované brněnské buňky, která je bohužel tak prohnilá, že ji nejde ani zlikvidovat :/

Jiri Tyr

Takze podle p. Ferance nemaji poslanci co mluvit do to na co pujdou verejne penize? Kdo tady schvaluje rozpočet? Pan Sosna a jeho melody boys?

Brzdič zániku

Ano. 3x ano. S podivem a bohužel.

VRT

Sosna je pohroma! Ten gauner měl dávno sedět. Místo toho jen škodí. Ale je to kůň SUDOPu, no. Ten to má ošéfovaný.

VRT

Sosna je na MD bohužel přítomen od roku 2010. Od té doby se ho sem tam někdo pokusil odvolat (K.D.), ale on je prostě nesetřelitelný. Škodič a zločinec.