Jak dál s otvíráním české dálkové železniční dopravy? Diskutoval ministr s dopravci
InterPanter Českých drah a RegioJet na hlavním nádraží v Praze. Foto: Jan Sůra /Zdopravy.cz
Diskutujícími budou Martin Kupka, Michal Krapinec, Radim Jančura a Jan Paroubek.
Debata je velmi zajímavá, jen by to chtělo pro příště trochu lépe vyřešit zvuk. Mám to puštěné na plné pecky a stejně musím některým debatujícím odezírat ze rtů.
Dotaz na redakci:
Bude tento díl dostupný i formou podcastu, podobně jako díl o osudu lokálek? Da se to pak poslouchat např v autě…
Děkuji a těším se na další dily 😉
Tohle se dá také poslouchat v autě, stačí AUX.
Ministr Kupka v diskusi mluvil mj. i o zavádění „vodíkové trakce“. Čas: 1:08:33 – 1:10:30.
Naši sousedi, ÖBB dávají od vodíku ruce pryč a progresivní Němci jsou z použití vodíku v železniční dopravě „rozčarovaní“.
Opravdu je tlak vodíkové lobby tak silný, že bysme se nechtěli poučit od zkušenějších a pouštěli se „na slepou kolej“ a místo smysluplné elektrizece tratí dali zainteresovaným „vodíkovým“ subjektům vydělat?
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/zahranici/obb-o-vodikovem-pohonu-neuvazuji/-34167/
Bude možné pustit si debatu ze záznamu?
co takhle kliknout na ten odkaz na video?
ano, viz odkaz na youtube
Pan Kupka má vynikající přesvědčovací schopnosti. Kdyby mi radil, abych si nechal uříznout nohu, že budu moci o 20 procent méně jíst a tím se mi sníží životní náklady, tak ho na mou duši poslechnu a možná si nechám uříznout nohy obě.
Obávám se, že chyba je na Tvé straně: nasloucháš argumentům.
Tak to nedělej, řiď se, jen a pouze, objektivní skutečností, faktem, a pak Ti nebude připadat, že signore Kupka „má vynikající přesvědčovací schopnosti“. 🤷🏽♀️😃
Pan Kubala vedl diskusi velmi kultivovaně a pokud některý host chtěl „okecával“, tak mu elegantně připomněl, na co se ho na začátku ptal.
Nedělní Václav Hlodavec by se od pana Kubaly mohl učit..
Nedělního Moravce jsem neviděl, bohatě mi stačila Wolfová na CNN Prima, ale musím potvrdit, že moderátor to zvládl na jedničku s hvězdičkou. Diskuze byla živá, ale slušná, bez hluchého místa. Za mě palec nahoru. 👍👏
Zdopravy není veřejnoprávní médium a tak i moderátor nemá tak svázané ruce jako moderátor veřejnoprávní ČT.
Můžete prosím konkrétně označit to, co by si např. zmiňovaný moravec na rozdíl od pana Kubaly v této debatě nemohl dovolit?
Jančura: nic nebrání integrací dálkových busů.
Ministr: chceme integrovat vše krom dálkových busů.
Trochu jak u komediantů.
No a když se podíváme jak na tom jsme a v nejbližších letech budeme, přiklonil bych se na stranu Radima. Ona taková cesta Plzeň (a skoro cokoliv)-Liberec je jasným příkladem, že ty dálkový autobusy by smysl měly.
Jelikož jsme dosud budovali dálkové silnice a vesměs zanedbali dálkové železnice, plus nejsme schopni ani vyrobit spolehlivé přípoje, pak jistě, proč ne. Ostatně, když je ta společná jízdenka často dražší, ničemu to moc neublíží.
Tak jako problém vidím akorát to, že pokud by si nějaký komercbi dopravce otevřel linku, musel by podepsat smlouvu o uznávání oneticketu. Což nevím jak moc je reálné v českém prostředí.
Dekujem redakci ZDopravy za zorganizovani takove debaty, zajimava diskuze.
Super čtyřka.
jak klauni v cirkuse
Děkuji všem zúčastněným za zajímavou diskuzi.
Proč se u jednotné jízdenky pořád argumentuje Německem a Rakouskem a zcela se vynechává Švýcarsko, kde to funguje mnohem déle a to i bez dumpingových cen.
souhlasím
Ten Kupka se minulostí nezapře, vše okecá, ale nikdy nejde k jádru věci. Nevím jak Vy, ale Havlíček byl lepší. Hlavně nechal u kormidla Bednarika. Kdyby Bednarik zůstal tak za několik let jsou dráhy špička…kam dostal cargo, že…..
Kupka je hroznej tragéd.
Kam dostal Cargo? Za pana Bednarika se vysledky hospodareni s vyjimkou jednoho roku jen zhorsovaly a trzni podil se snizoval. Expanze do zahranici a modely se rovnez nastavily pred jeho nastupem – 2014. Pan Bednarik zil z podstaty.
Zdroj vyrocni zpravy 2015-2021
Je to i zverejnene na webu Carga.
Opravdu ciste konstatuji
Co by s tím tak mohl dělat? Maximálně podepsat smlouvy, který by byly od začátku prodělečný, aby vše uhájil, a loď jménem ČD by tím poslal na dno Macochy. A Havlíček? Mistr ve stříhání pásek a chlubení, ale pokroku vpřed moc nebylo – mimo super pračky na peníze ve formě 75% slevy pro půlku republiky.
Havlíček se svojí schopností mluvit 15 minut a nic neříct byl lepší? Tak určitě.