Jak dál s otvíráním české dálkové železniční dopravy? Diskutoval ministr s dopravci

InterPanter Českých drah a RegioJet na hlavním nádraží v Praze. Foto: Jan Sůra /Zdopravy.czInterPanter Českých drah a RegioJet na hlavním nádraží v Praze. Foto: Jan Sůra /Zdopravy.cz

Diskutujícími budou Martin Kupka, Michal Krapinec, Radim Jančura a Jan Paroubek.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zvuk

Debata je velmi zajímavá, jen by to chtělo pro příště trochu lépe vyřešit zvuk. Mám to puštěné na plné pecky a stejně musím některým debatujícím odezírat ze rtů.

Vitekcz

Dotaz na redakci:
Bude tento díl dostupný i formou podcastu, podobně jako díl o osudu lokálek? Da se to pak poslouchat např v autě…
Děkuji a těším se na další dily 😉

Ares

Tohle se dá také poslouchat v autě, stačí AUX.

Karl vB.

Ministr Kupka v diskusi mluvil mj. i o zavádění „vodíkové trakce“. Čas: 1:08:33 – 1:10:30.
Naši sousedi, ÖBB dávají od vodíku ruce pryč a progresivní Němci jsou z použití vodíku v železniční dopravě „rozčarovaní“.
Opravdu je tlak vodíkové lobby tak silný, že bysme se nechtěli poučit od zkušenějších a pouštěli se „na slepou kolej“ a místo smysluplné elektrizece tratí dali zainteresovaným „vodíkovým“ subjektům vydělat?
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/zahranici/obb-o-vodikovem-pohonu-neuvazuji/-34167/

Martin

Bude možné pustit si debatu ze záznamu?

kubisek

co takhle kliknout na ten odkaz na video?

Jan Sůra

ano, viz odkaz na youtube

Vašek

Pan Kupka má vynikající přesvědčovací schopnosti. Kdyby mi radil, abych si nechal uříznout nohu, že budu moci o 20 procent méně jíst a tím se mi sníží životní náklady, tak ho na mou duši poslechnu a možná si nechám uříznout nohy obě.

Filip

Obávám se, že chyba je na Tvé straně: nasloucháš argumentům.

Tak to nedělej, řiď se, jen a pouze, objektivní skutečností, faktem, a pak Ti nebude připadat, že signore Kupka „má vynikající přesvědčovací schopnosti“. 🤷🏽‍♀️😃

Karl vB.

Pan Kubala vedl diskusi velmi kultivovaně a pokud některý host chtěl „okecával“, tak mu elegantně připomněl, na co se ho na začátku ptal.
Nedělní Václav Hlodavec by se od pana Kubaly mohl učit..

Lukáš Chytil

Nedělního Moravce jsem neviděl, bohatě mi stačila Wolfová na CNN Prima, ale musím potvrdit, že moderátor to zvládl na jedničku s hvězdičkou. Diskuze byla živá, ale slušná, bez hluchého místa. Za mě palec nahoru. 👍👏

Daniel Jablonecký

Zdopravy není veřejnoprávní médium a tak i moderátor nemá tak svázané ruce jako moderátor veřejnoprávní ČT.

Karl vB.

Můžete prosím konkrétně označit to, co by si např. zmiňovaný moravec na rozdíl od pana Kubaly v této debatě nemohl dovolit?

Jarda

Jančura: nic nebrání integrací dálkových busů.
Ministr: chceme integrovat vše krom dálkových busů.
Trochu jak u komediantů.

Gajda

No a když se podíváme jak na tom jsme a v nejbližších letech budeme, přiklonil bych se na stranu Radima. Ona taková cesta Plzeň (a skoro cokoliv)-Liberec je jasným příkladem, že ty dálkový autobusy by smysl měly.

Frantisek

Jelikož jsme dosud budovali dálkové silnice a vesměs zanedbali dálkové železnice, plus nejsme schopni ani vyrobit spolehlivé přípoje, pak jistě, proč ne. Ostatně, když je ta společná jízdenka často dražší, ničemu to moc neublíží.

Frantík

Tak jako problém vidím akorát to, že pokud by si nějaký komercbi dopravce otevřel linku, musel by podepsat smlouvu o uznávání oneticketu. Což nevím jak moc je reálné v českém prostředí.

Captain

Dekujem redakci ZDopravy za zorganizovani takove debaty, zajimava diskuze.

EC104

Super čtyřka.

kan

jak klauni v cirkuse

Petr Šimral

Děkuji všem zúčastněným za zajímavou diskuzi.

David

Proč se u jednotné jízdenky pořád argumentuje Německem a Rakouskem a zcela se vynechává Švýcarsko, kde to funguje mnohem déle a to i bez dumpingových cen.

plzenák

souhlasím

plzenák

Ten Kupka se minulostí nezapře, vše okecá, ale nikdy nejde k jádru věci. Nevím jak Vy, ale Havlíček byl lepší. Hlavně nechal u kormidla Bednarika. Kdyby Bednarik zůstal tak za několik let jsou dráhy špička…kam dostal cargo, že…..

Leštění

Kupka je hroznej tragéd.

Cargovak

Kam dostal Cargo? Za pana Bednarika se vysledky hospodareni s vyjimkou jednoho roku jen zhorsovaly a trzni podil se snizoval. Expanze do zahranici a modely se rovnez nastavily pred jeho nastupem – 2014. Pan Bednarik zil z podstaty.

Zdroj vyrocni zpravy 2015-2021

Je to i zverejnene na webu Carga.

Opravdu ciste konstatuji

Gajda

Co by s tím tak mohl dělat? Maximálně podepsat smlouvy, který by byly od začátku prodělečný, aby vše uhájil, a loď jménem ČD by tím poslal na dno Macochy. A Havlíček? Mistr ve stříhání pásek a chlubení, ale pokroku vpřed moc nebylo – mimo super pračky na peníze ve formě 75% slevy pro půlku republiky.

DavidS

Havlíček se svojí schopností mluvit 15 minut a nic neříct byl lepší? Tak určitě.