Zimní letový řád v Katovicích: Příchod KLM nebo 9 dálkových linek
Do Katovic začaly létat KLM Foto: Piotr Adamczyk
I během zimy zůstávají Katovice lídrem v segmentu charterových letů.
I během zimy zůstávají Katovice lídrem v segmentu charterových letů.
Nemělo by tam být všude Katowice? Jinak z toho máte jihočeský městys 7 km od Strakonic (směr Horažďovice, Klatovy) a tam fakt letiště nemají.
TY Dálkové lety ( BKK,HKT, apod.) to budou opět pouze chartery ?
A v Ostravě se zatím chlubí dalším cargem. Směšné i smutné zároveň.
a co s tom ma ostrava delat? nic s tim neudela.
Děkujeme, že se v každém článku z letectví přijdete opakovaně vyzvracet.
Cargo vůbec není špatně… Na tom opravdu není nic směšného. Podívejte se na Liege… A podobný cargo hub v naší části Evropy není. Takže, pokud by se to vyvijelo tímto směrem, tak ken dobře.
Až se to vyloženě těžko čte, když to porovnám s Ruzyní… A to hned vedle mají ještě větší letiště v Krakově.
Ano, vím, Polsko je větší, ale i tak to tak je to nepoměr. De fakto provinční město má 9 dálkových linek…
To „provinční město“ je de facto jen jedna ze čtvrtí jednoho obrovského souměstí, které má hodně přes 2 miliony obyvatel. Vedle něj vypadá provinčně i milionová Praha či Krakov. A co teprve Ostrava, která by podle mnohých měla KTW konkurovat.
Krakov rozhodně oproti Katovické aglomeraci provinčně nevypadá. To vám řekne v Polsku skoro každý. Krakov je bohatší, je tam lépe placená práce, město má o dost vice možností, ba co víc – jako jediné velké velkoměsto populačně stále narůstá. Katovice a aglomerace se vylidňují. Nemluvě o tom, že Krakov je ve světě známější než Katovice. Je to jedno z nejnavštěvovanějších měst ve střední Evropě.
Bavím se o populaci a ta je v GOPu více než dvojnásobná oproti Krakovu. GOP se vylidňuje jako všechny uhelné regiony na světě, kde dochází k útlumu těžby. Ale stále je to jeden z bohatších regionů Polska. A co se týče celých vojvodství, tak Slezské je bohatší než Malopolské, kde kromě dominantního Krakova skoro nic není.
No Małopolskie má hory (Zakopane, Tatry, Pieniny, Gorce, Beskidy), má nekolik solných dolu (Wieliczka Bochnia), má světoznámá Města jako Osvětim, Wadowice, má skalní útvary (Ojców), má zábavní parky, má Krakov který je značka sama v sobě. Co má Woj. Śląskie? Kromě Beskid a Częstochowy prakticky nic.
Další věc je ta že Krakov je po Varšavě nejdůležitější město v Polsku. Takže opravdu provinčně vypadat ani nemůže. 🙂
Ano, s tím vším souhlasím. Turisticky toho Małopolska nabízí mnohem více. Ale ekonomická síla, průmysl, infrastruktura, to je vše je jasně na straně Slezska. Małopolska má mimo Krakov venkovský charakter.
Ano, to je pravda. Kromě Krakova Malopolska má venkovní charakter..
Moc průmyslu tam není.
Krakov hraje spíš svojí ligu. Infrastruktura, jak železniční, tak silniční je zde na velké úrovni, staví se zde nové tramvajové tratě, železniční tratě, zastávky také rekonstrukce železničních tratí ve městě. Krakov dostává obrovské dotace od státu. Mimo jiné také proto, protože většina politiků pochází z Krakova. Mimo jiné třeba Prezident Andrzej Duda.
Taky že jsem jako o provinčním městě nemluvil o Krakowu. O tom tento článek není.
Ale z Brna budeme moct jezdit na letiště Vídeň vlakem…
30 let po plyšáku je to k zblití. To je ta betelná „privatizace“ Letiště Brno!
fakt si myslite, ze za to, zentam nikdo nelita, muze letiste?
Katovice mají tu nevýhodu, že jsou ve stínu známějšího, většího, bohatšího Krakova. Kdyby nebyly tak blízko Krakova tak si troufám tvrdit že by město široko daleko nemělo konkurenci. V Krakově je lepší placená práce, je to odjakživa intelektuální studentské město. Katovice jsou průmyslové. Další věc je ta že mnoho obyvatel z Katovic jezdí do práce právě do Krakova. Z Krakova do Katovic nikdo nejezdí protože se to nevyplatí. Celé Slezsko se vylidňuje, Kraków naopak stále svoji populaci zvětšuje. Podle GUS má Krakov 800 tisíc obyvatel, avšak podle městských vodovodů a kanalizací, městského úřadu, má okolo 1,1-1,2 mil. obyvatel. A to… Číst vice »
Katovice mají tu nevýhodu, že jsou ve stínu známějšího, většího, bohatšího Krakova. Kdyby nebyly tak blízko Krakova tak si troufám tvrdit že by město široko daleko nemělo konkurenci. V Krakově je lepší placená práce, je to odjakživa intelektuální studentské město. Katovice jsou průmyslové. Další věc je ta že mnoho obyvatel z Katovic jezdí do práce právě do Krakova. Z Krakova do Katovic nikdo nejezdí protože se to nevyplatí. Celé Slezsko se vylidňuje, Kraków naopak stále svoji populaci zvětšuje. Podle GUS má Krakov 800 tisíc obyvatel, avšak podle městských vodovodů a kanalizací, městského úřadu, má okolo 1,1-1,2 mil. obyvatel. A to… Číst vice »
Děkuji za zajímavé shrnutí, létání z polských letišť Katowice, Krakow a Wroclaw je nesrovnatelné šíří nabídky i cenou navzdory delší dostupnosti z ČR…
I co se týče charterů ?