SAD Žilina převzala 78 autobusů Crossway z Vysokého Mýta. Flotila Iveca tam dosáhne 250 vozů
Dopravce SAD Žilina nakoupil 78 nových autobusů řady Crossway. Foto: Iveco Bus
Dodané vozy mají klimatizaci, informační systém a monitoring technických veličin.
Otázka skôr znie, či na nich bude mať kto jazdiť. U tohto dopravcu ako keby zastal čas 30 rokov dozadu…Klimatizáciu môžu rovno odmontovať, aby vodiči mohli plniť normu na spotrebu. Ak si dobre spomínam, norma je šibeničných 21,5 litra. Na automatickú prevodovku, väčšiu kabínu kde aspoň nefúka, chladničku, či dobré sedadlo asi môže vodič zabudnúť. A potom prehlásiť 100x opakovanú poučku ako napríklad „tým mladým sa len nechce robiť“ prípadne „za nedostatok vodičov môžu predčasné dôchodky“.
Vacsina dopravcov na Slovensku sa z pristupu k zamestnancom a la 90te roky spamatava velmi pomaly a neochotne, ale kedze nove zmluvy s objednavatelmi uz vacsinou obsahuju sankcie za neodjazdene spoje, nic ine im neostane. Aj ked to menezerisov karpatskeho typu bude boliet.
Nuž prístup k zamestnancom je kapitola sama o sebe….Keď sa niekto správa ako monopol, strhne mi z nízkej výplaty 150 €, spím 4h a mám jazdiť na tejto vražde no ďakujem pekne asi budem radšej za lenivého a nevďačného a tento sen si radšej nesplním 🙂
no nevím teda jestli se dá s tímhle autobusem na 21,5 litru dostat… my na ně máme normu cca 28 litru
28 píše Iveco, asi to bolo 24,5 nepamätám si presne ale viem, že to bolo menej ako píše samotný výrobca
Naštěstí u nás ve firmě v jižních čechách máme normu podle výrobce…
No a pak jízda vypadá, že se jede 30 v obci a 60 mimo, na konečné je deset minut zpoždění a přípoje a tahu (osobní zkušenost).
Vodič rozbehne autobus na 70 až 80, bez ohľadu na stúpanie zaradený najvyšší stupeň a následne dá neutrál a nechá autobus ísť až do ďalšej zastávky. Alebo prípadne kým rýchlosť neklesne pod 60. Sám som vždy premýšľal, koľko takáto jazda stojí. Keby takto jazdím na svojom aute, spojku mením každých 20k, dvojhmotu asi každých 50 a motor je na GO po 100 tisícoch.
Mimochodem, včera v jejich autobusu na displeji infosystému nefungovalo nic kromě hodin, které ukazovaly letní čas (takže nejspíš to s nefunkčností nějak souvisí). To taky ukáže něco o tom, jak ten podnik funguje.
Můžete mi prosím někdo vysvětlit, proč mají ty autobusy dva různé motory? Díky. Já bych čekal, že budou mít stejný, aby bylo co nejméně různých náhradních dílů…
Tak jsem nějaký zmatený. Položím dotaz a nikdo na něj neodpoví. Ale dostanu čtyři palce dolů. No nic, bohužel kdekoliv na internetu se hlupáci projevují právě takto. Sesmolit kloudnou větu nedokáží, ale negativní reakci ano. K opravdu stačí i vyjít ze sedmé třídy ZŠ.
https://www.ivecocr.cz/data/files/filemanager/248/crw-ld-diesel-step-e-pop-10-8-12-13-pop-c9-t7-2021-cz-2248.pdf
Porovnání motorů, jeden je silnější, můžu jen hádat: Primárně na kopcovité linky.
Mozno podla zadelenia do prevadzok? Tectory na rovinatejsi Turiec a Cursory na hornate Kysuce. Len hadam, ale to mi dava najviac zmysel.
Díky za odpovědi.
@autor:
SAD Źilina a město Žilina mají asi tolik společného jako Praha a AŽD Praha. Ten nadpis je vysloveně zavádějící a i v textu se míchají dvě různé věci.
Juraji, díky za upozornění, teď je to snad OK
Opět to nechápu.
Pan Sůra poděkoval za upozornění a opravil chybu v článku. Mohl by mi někdo z těch, co dal mínus, osvětlit za co ho dal?
To vypadá, že mínusují samí zcela bezchybní čtenáři. To já tedy bohužel nejsem.
Jak psal p. Sůra. Součást terapie.
Vidím, že některým pomáhám se léčit. Snad to skutečně zabírá… 😉
Ze stejného soudku je, když se tady trošku výš pan Martin Hodek zcela bezelstně zeptal, proč mají autobusy dva různé motory.
Místo toho, aby mu tři respondenti jednou dvěma větami odpověděli, raději ocejchovali jeho dotaz mínusem.
Mohl by prosím autor článku vysvětlit logický vztah 2. a 3 odstavce svého textu?
Konkrétně to, proč do počtu vozidel SADZA, a.s. z Vysokého Mýta započítává i vozidla DPMŽ, což je naprosto jiná firma, jejímž zřizovatelem je město Žilina.
Analogicky to je, jako kdyby se např. k vozidlům ČD od určitého výrobce měly připočítat i vozidla RJ jen proto, že oba dopravci jezdí na pražské hlavní nádraží.
Turčianské Teplice? Opravte si to, prosím. Fakt to kole oči.
1 (slovy: jeden) nízkopodlažní autobus ze 78 (slovy: sedmdesáti osmi). Fakt Balkán 🙁
Mínusáři, fakt si myslíte, že tohle je civilizovaný přístup k místní obsluze území pomocí VHD?
To není do města.
Tomu říkám argument.
Je Davos dostatečně hornatý?
https://www.flickr.com/photos/98188561@N02/32069307227
Chcete tím odkazem snad snad naznačit, že stav komunikací na Středním Slovensku a v okolí Davosu je totožný?
Nedivil bych se, kdyby v tom byl stejný propastný rozdíl, jako u železničních tratí.
Ne, jen že LE bus může jezdit i mimo velká města, v horách. Že opravdu není důvod nemít alespoň 1 dveře nízkopodlažní.
Mimochodem ve středočeském kraji jsou také silnice jako ve švýcarsku, když tam LE busy můžou? Slyšel jsem o středočeských silnicích hodně … a málo dobrého.
Ty silnice jsou klikaté, jsou úzké a je na nich dost pastí, ale už nejsou rozmlácené. Prachy na to je zaasfaltovat našly i ty poslední díry.
Nízkopodlažní busy nemají problém a dokonce tam začaly jezdit ještě před PIDem.
Ono by to chcelo:
1. Pozriet sa na geografiu a topologiu lokality, v ktorej tie vozy budu jazdit (horske kopanice s tomu zodpovedajucim stavom cestnej infrastruktury).
2. Pozriet sa na cely vozovy park dopravcu a nie len jednu dodavku.
A enem potom mudrovat.
Jak se liší jízdní vlastnosti verze vysokopodlažní a verze LE toho samého busu?
Nemusí jít jen o jízdní vlastnosti. Ve středněpodlažním autobusu má řidič dostatek úložných prostor například pro bednu/truhlu se štěrkem a lopatu či pro sněhové řetězy a další výbavu pro zimní provoz.
Ty řetezy a bedna se štěrkem zabírají plochu od čela až k prostředním dveřím?
Nějakých 900 m nad mořem, horský průsmysk, LE bus. Fotograf stojí v Žilinském kraji, bus v Moravskoslezském.
https://www.dusekarpat.cz/foto/cesko/bumbalka-3-v.jpg
K vašemu obrázku zbývá pouze doplnit, že autobusy jezdí nejen na hlavních tazích mezi dvěma státy, což zpravidla bývají silnice prvního pořadí zimní údržby, ale i na silnicích 2. a 3. tříd, kde to bývá se sjízdností dost často horší.
Obrázek nepřikládám, vzhledem k „neočekávané“sněhové nadílce v prosinci, je jich plný internet.
Já jen že v celém okrese Vsetín jezdí snad už výhradně LE busy a že by se tam jezdilo jen a pouze po hlavních silnicích, to se říct nedá.
Dokonce i na Lysou horu, je to dostatečně vedlejší silnice?
https://mapy.cz/s/bohesagoce
To samé okres Frýdek-Místek.
u crosswaye… LE má celkem tvrdý podvozek, hlevně přední náprava.. vysoký se houpe jak kačena
Bonusové body za Žilinskú univerzitu 😀
Akože fakt – čo čítam ich dopravné analýzy ktoré si tam necháva robiť Žilinská župa, tak to sú často tak neskutočné hovadiny, až sa čudujem že tá fakulta má ešte stále akreditáciu.
Nějaký příklad pro podložení vašeho tvrzení by byl?
Tak napr. IDŽK bolo celé postavené na analýze od Žilinskej univerzity. Problém je, že prakticky len okopírovali ODIS bez toho aby zapojili trocha mozgovej kapacity pri písaní.
Tak vznikajú napr. duplicitné spoje vlak-bus, zrýchlená lokálna ktorá vynecháva stanice (lol), integrované lístky ktoré si môžete kúpiť “všade” okrem samotnej stránky IDŽK, bludy o tom, že v práci napíšu ako treba v stanici X treba robiť prípoje na autobusy a potom to odignorujú v implementácií cestovných poriadkov alebo vymyslia maratonecký Os Skalité – Liptovský Mikuláš
Takže vše staré pod sluncem…
Kdysi tam dělali dopravní průzkum, kvůli plánovaným trolejbusům – odkud kam lidi jezděj. Uskutečnilo se to o prázdninách, když asi týden v kuse pršelo. 🙂
Ono pod svícnem zpravidla bývá největší tma.
A to tam ještě máte VÚD, u kterého předpokládám částečné personální propojení s FPED.
Korunu tomu všemu nasazuje originální název školy:
„Žilinská univerzita v Žiline“.
Kdo by to byl čekal….
https://www.uniza.sk/index.php/univerzita/vseobecne-informacie/profil-univerzity
Asi najväčší gól je, ako vám priemerný absolvent tejto mozgovej školy neironicky povie, že takt 2 hodiny na hlavnom (!) koridore je úplne postačujúci.
Proste bizár na n-tú.
Krásné jsou i „integrované“ označníky IDŽK. Snad v každém IDS se tam vyznačují čísla zastavujících linek. V IDŽK ne, v IDŽK se na označník píše pouze číslo zóny 😀
„Integrovaný“ označník som ešte nevidel (hoci moja „vesnice“ je už integrovaná – ďalšie zlyhanie).
Ďakujem, je mi na grcanie.
IDSJMK je pôsobí oproti tomu ako doprava vo Viedni.
No tvrzení….
Někdy se stačí podívat jak kdy a za jak dlouho se odkud kam dostanu. Zda vůbec. To co oni nazývají cestovnými poriadky. By se jednoduše dalo spíše nazvat neporiadky…
Uf. Než se podívám na ty nové zvěrstva co dnes začaly platit. Abych si vzal o jednu tabletu na tlak více…😱😱😱
Jako více než častý uživatel jejich příměsta mám pravidelné bolení břicha. O tom nasledném se raději na tomto fóru nebudu rozepisovat…😱😱😱
Přesně tak. Dal jsem vám palec nahoru.To že tam mají tu univerzitu jako by to bylo mínus. Jsem v Žilinském kraji více než často a jejich jízdní řády příměsta je úplná parodie. Jako fanoušek dopravy i její častý uživatel se bojím podivat co univerzitní mistři pro svůj kraj ode dneška zase připravili. Už teď mě bolí hlava a to jsem se na nové JŘ ještě nedíval…😱😱😱
Náhodou, já od té doby, co se mi povedlo dostat o víkendu autobusem na Vrchpredmier, na Žilinský kraj nedám dopustit. 🙂
„Pozriet sa na cely vozovy park dopravcu a nie len jednu dodavku“
Podle evidencia-dopravcov.eu, situace bez těchto nových vozidel: v provozu 261 vozidel, z toho 49 (18,8 %) nízkopodlažních a 212 (81,2 %) vysokopodlažních. Potřebuje další komentář?
Pardon, omylem jsem tam vložil 20 nových 10,8 m, takže ještě jednou:
V provozu 241 vozidel, z toho 49 (20,3 %) nízkopodlažních a 192 (79,7 %) vysokopodlažních.
Musím s Vámi plně souhlasit.
Píši to jako častý uživatel vhd v Žilinském kraji a jeho fanoušek. Turista atd…
Autobus so strednou podlahou nie je žiadny problém. Ak je tam samozrejme poriadna elektrická rampa, o čom síce v tomto prípade pochybujem…Tomu invalidovi je na 2 veci LE autobus keď sa bohužiaľ nedokáže dostať ani na zastávku, kvôli obrubníkom a absencii chodníkov. LE autobus je pre mňa osobne mačkopes, ktorý viac nefunguje ako funguje. Buď LF v celej ploche alebo klasická podlaha s elektrickou rampou. Bežne to tak funguje v IT alebo CH. Do starej Karosy som vybehol 3 schody a v celej ploche bola úplne rovná, dnes nastúpim do LE a ku každému sedadlu jeden až 2 schody. Pre… Číst vice »
Nesmíte míchat dohromady vozidla SADZA, a.s., která jezdí v horských okresech Žilinského kraje s vozidly Dopravního podniku města Žiliny (která jezdí pouze v krajském městě a jeho okolí) tak, jako to udělal autor textu.
Předpokládám, že významnou roli v počtu normálních (nenízkopodlžních) vozidel SADZA, a.s. může sehrát i reálný stav pozemních komunikací v horském terénu, zejména teď v zimě.
Tak v tom případě je i Balkán ve Francii nebo Německu. 😉 Tamní dopravci nakupují středněpodlažní autobusy ve značném množství, až mě to překvapilo.
A na jaké výkony je nasazují?
Podle toho, jak vypadá veřejná doprava je Francii, byl si tipl nějakého nástupce Récrea na školní dopravu.
Já si to taky myslím, ale čekal jsem, že mi třeba nějaký obhájce strategie SAD Žilina napíše, že na Západě běžně nakupují pro venkovské linky vysokopodlažní autobusy 🙂
Urbanwaye patria Dopravnemu podniku Zilina, nie SAD Zilina. Dve rozne firmy.