Zetor se uchází o spolupráci se slovenským výrobcem vodíkových autobusů
Vodíkový autobusy slovenské firmy mobility & innovation production. Pramen: město Brno/Marie Schmerková
Pokud by se podařilo spolupráci navázat, autobusy by se v Brně sestavovaly.
Až jednou někdo přijde s revolucí jak levně produkovat Vodík , tak si planeta trochu odpočine ,,,
Zase slovenský výrobek a zase to nemá svůj design. Na snímku je maďarské Modulo (https://hu.wikipedia.org/wiki/Modulo_Medio_Electric), akorát tedy to maďarské jezdí na elektřinu. Proč ale nejde vymyslet vlastní design a cpát se na už tak nasycený trh s něčím, co bude s jistotou chtít zaplatit i licenci a vývoj…
Ty pěkný, nový červený traktory asi už moc nejdou na odbyt a tak chudák Zetor jenom živoří a snaží se najít cokoliv, čím by si mohl přihrát trochu práce a výdělku. Viz obrněné transportéry a autobusy.
To že Zetor rozšiřuje spektrum svého portfolia, neznamená že živoří.
Říká se tomu diverzifikace.
Baťa taky nevyráběl jen boty.
Ve srovnávacím výčtu chybí cena za elektrobus (baterkový).
Eletrolyzér na výrobu vodíku je tak drahý, že musí jet téměř nepřetržitě, tudíž jsou to pouhé zelené žvásty, že by jel jen na sluneční energii či nedejbože stabilizoval síť.
Přelomově pozitivní pro síť bude teprve až vodík vyráběný vysokoteplotními jaderkami, tam může jít jedna část do dopravy, druhá do průmyslu a třetí část se vždy pár dnů až týdnů ukládat, a pak spalovat místo zemního plynu na stabilizaci sítě, hlavně když nefouká.
Víte co je bateriové úložiště? Těžko se mi ty žvásty jinak čtou. Co je vysokoteplotní jaderná? V reaktoru je běžně přes 200 stupňů. Je to dost vysoká teplota? Nebo myslíte Tokamak? Nebo něco jiného?
No, jestli termonukleárnímu reaktoru říká „vysokoteplotní“, tak to je veselé 😀
Ale je fakt, že 100000000°C je docela vysoká teplota…