Žesnad.cz rozšířil své předsednictvo, nově v něm je i Unipetrol Doprava
Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Unipetrol Doprava (říjen 2017). Foto: Unipetrol Doprava
Nejsilnější organizace na české železnici mezi dopravci rozšířila své předsednictvo o pátého člena. Do vedení železničního sdružení nákladních dopravců ŽESNAD.cz
Buďme rádi, že ŽESNAD existuje, neboť jen díky jeho intenzivnímu tlaku na SŽ se některé stavby upravily a některé kompletně přeprojektovávají. A za to mu patří velké poděkování. Škoda, že neexistuje podobná organizace, která by sdružovala i osobní dopravce. SŽ v rámci staveb mnohdy neřeší, že vozidla potřebují v žst. technologické zázemí v podobě zásuvek pro temperování ŽKV, možnost plnění vodou a odsávání WC. Na západě je to běžné a u nás by si to měl budovat dopravce. Ale kdo tím dopravcem bude v době dokončení stavby? A kdy ta stavba bude dokončena? Objednavatele dopravy, kteří připomínkují stavby toto nezajímá,… Číst vice »
Stejně tak jako stát, potažno daňový poplatník, neřeší garážování a zázemí pro údržbu silničních vozidel není důvod, aby to řešil pro dopravce na železnici, to je čistě jejich business.
Může to být business, přijede vlak napustí vodu, odsaje WC, zaplatí poplatek… Víte s busem odjedete kam potřebujete, s vlakem jen tam, kde jsou koleje…
A kdo zaručí, že dopravce nakonec bude tuto infrastrukturu využívat a platit za ni? Může to skončit tak, že dopravce objedná pro tyto služby místního Pepíka s hovnocucem a stát za vybudové zázemí nedostane ani korunu.
Někteří dopravci si objednají toho místního Pepíka, protože nic jiného jim totiž nezbývá. Toto zázemí by se mělo budovat jen v některých větších žst. kde ŽKV nocují nebo mají prostoj v dopoledním sedle. Těch žst. by v rámci ČR zase tolik nebylo. On totiž dříve tento problém nebyl, protože hovna padala cestou na koleje, ale dnes, kdy většina ŽKV má vakuové WC, tak je to problém a zbytečně se kvůli tomu musí jezdit do depa.
Na jedné trati na Vysočině objedná kraj vlaky tak, že na ní je hned několik stanic, kde vlaky končí a začínají. Pokud budete chtít zázemí všude, tak chudák daňový poplatník.
Nezaručí to nikdo a nemusí to dělat stát přímo. Ale stát (obce?) třeba plánuje místo pro benzínové pumpy a hlavně parkování – i když na parkování na veřejných komunikacích nikdo nemáme nárok. Měli bychom si ho řešit primárně na svém pozemku. No a ty benzínky s WC, kompresorem a s občerstvením jsou přístupné pro každého (i když ČSAD si může tankovat doma a nemá povinnost je používat). Něco podobného rejpalovi patrně chybí na železnici.
Parkování na vlastním pozemku se řeší dost blbě, když parkujete na parkovišti před nemocnicí a čekáte až si bábi vyřídí u doktora, co potřebuje.
A kdo to zaruší pumpařům, že tam budou jezit lidi tankovat? … ikdyby teda někdo zakázal traktory na naftu, žeáno. Traktor je silniční vozidlo.
Víte o nějaké veřejné pumpě, kterou by provozoval stát?
Eh, nikdo nechce státní depo, jen komunikaci přístupného správce infrastruktury.
No, je a není. Autobusový dopravci nemusí řešit temperování ani odsávání WC. A asi není pro nikoho ekonomicky výhodné aby v každé stanici měl dopravce své zázemí.
Kde všude a západě je dopravce a provozovatel tak galvanicky oddělen jako u nás?
Namátkou třeba ve Švédsku od roku 1988.
Lepší kraje (objednatelé) si to řeší a v rámci přípravy staveb připomínkují.
Opravdu?
Že děkujeme 😉
Proč to objednavatele osobní dopravy nezajímá?