cargo

Žesnad.cz rozšířil své předsednictvo, nově v něm je i Unipetrol Doprava

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Unipetrol Doprava. Foto: Unipetrol DopravaLokomotiva Siemens Vectron v barvách Unipetrol Doprava. Foto: Unipetrol Doprava

Nejsilnější organizace na české železnici mezi dopravci rozšířila své předsednictvo o pátého člena. Do vedení železničního sdružení nákladních dopravců ŽESNAD.cz

Zpět na článek
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
rejpal

Buďme rádi, že ŽESNAD existuje, neboť jen díky jeho intenzivnímu tlaku na SŽ se některé stavby upravily a některé kompletně přeprojektovávají. A za to mu patří velké poděkování. Škoda, že neexistuje podobná organizace, která by sdružovala i osobní dopravce. SŽ v rámci staveb mnohdy neřeší, že vozidla potřebují v žst. technologické zázemí v podobě zásuvek pro temperování ŽKV, možnost plnění vodou a odsávání WC. Na západě je to běžné a u nás by si to měl budovat dopravce. Ale kdo tím dopravcem bude v době dokončení stavby? A kdy ta stavba bude dokončena? Objednavatele dopravy, kteří připomínkují stavby toto nezajímá,… Číst vice »

Kalina

Stejně tak jako stát, potažno daňový poplatník, neřeší garážování a zázemí pro údržbu silničních vozidel není důvod, aby to řešil pro dopravce na železnici, to je čistě jejich business.

Berťa

Může to být business, přijede vlak napustí vodu, odsaje WC, zaplatí poplatek… Víte s busem odjedete kam potřebujete, s vlakem jen tam, kde jsou koleje…

Kalina

A kdo zaručí, že dopravce nakonec bude tuto infrastrukturu využívat a platit za ni? Může to skončit tak, že dopravce objedná pro tyto služby místního Pepíka s hovnocucem a stát za vybudové zázemí nedostane ani korunu.

rejpal

Někteří dopravci si objednají toho místního Pepíka, protože nic jiného jim totiž nezbývá. Toto zázemí by se mělo budovat jen v některých větších žst. kde ŽKV nocují nebo mají prostoj v dopoledním sedle. Těch žst. by v rámci ČR zase tolik nebylo. On totiž dříve tento problém nebyl, protože hovna padala cestou na koleje, ale dnes, kdy většina ŽKV má vakuové WC, tak je to problém a zbytečně se kvůli tomu musí jezdit do depa.

MayorDCCZ

Na jedné trati na Vysočině objedná kraj vlaky tak, že na ní je hned několik stanic, kde vlaky končí a začínají. Pokud budete chtít zázemí všude, tak chudák daňový poplatník.

Martin V.

Nezaručí to nikdo a nemusí to dělat stát přímo. Ale stát (obce?) třeba plánuje místo pro benzínové pumpy a hlavně parkování – i když na parkování na veřejných komunikacích nikdo nemáme nárok. Měli bychom si ho řešit primárně na svém pozemku. No a ty benzínky s WC, kompresorem a s občerstvením jsou přístupné pro každého (i když ČSAD si může tankovat doma a nemá povinnost je používat). Něco podobného rejpalovi patrně chybí na železnici.

Jiří Kocurek

Parkování na vlastním pozemku se řeší dost blbě, když parkujete na parkovišti před nemocnicí a čekáte až si bábi vyřídí u doktora, co potřebuje.

Jiří Kocurek

A kdo to zaruší pumpařům, že tam budou jezit lidi tankovat? … ikdyby teda někdo zakázal traktory na naftu, žeáno. Traktor je silniční vozidlo.

Kalina

Víte o nějaké veřejné pumpě, kterou by provozoval stát?

Kubrt

Eh, nikdo nechce státní depo, jen komunikaci přístupného správce infrastruktury.

Beny

No, je a není. Autobusový dopravci nemusí řešit temperování ani odsávání WC. A asi není pro nikoho ekonomicky výhodné aby v každé stanici měl dopravce své zázemí.

Zdeněk

Kde všude a západě je dopravce a provozovatel tak galvanicky oddělen jako u nás?

jiný Petr

Namátkou třeba ve Švédsku od roku 1988.

Knížecí rada

Lepší kraje (objednatelé) si to řeší a v rámci přípravy staveb připomínkují.

MayorDCCZ

Opravdu?

Oldřich Sládek

Že děkujeme 😉

MayorDCCZ

Proč to objednavatele osobní dopravy nezajímá?