Zemřel Jiří Petrák, šéf Stínového ŘSD. Jako první upozornil na drahé dálnice

Jiří Petrák diskutuje na konferenci k českému stavebnictví. Foto: CEEC ResearchJiří Petrák diskutuje na konferenci k českému stavebnictví. Foto: CEEC Research

Jiří Petrák, jeden z nejhlasitějších kritiků poměrů v  českém silničním stavitelství, zemřel ve věku 71 let. Poslední rozloučení s ním

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří

Díky za připomínku onoho srovnávání cen dálnic v Německu a u nás, mělo to nakonec slušný dopad. Měl bych pro zdopravy.cz takový námět na něco podobného. Po dlouhých letech odkladů v létě vyhrál CzechToll/SkyToll soutěž provozování mýtného systému na 10 let za 10,75 mld. Kč. Kapsch nabízel totéž za 13,5 mld, pak zkoušel slevit na 10,5 mld. Teď má Kapsch provozovat v Německu (trochu větší země s více dálnicemi) mýtný sytém pro osobní auta na 12 let s opcí až na 15. Cena může dosáhnout až 3.1 mld. Kč. Výběr mýtného není součástí smlouvy. Nechtěli byste napsat článek srovnávající tyto… Číst vice »

Jiří

Je mi jasné, že to nejsou stejné zakázky. Ovšem porovnat náklady na provozování samotného systému systému by mělo jít.

železničář v důchodu

Se jménem toho pána jsem se sice nikdy nesetkal, ale informace v tom nekrologu obsažené jsou zajímavé – nicméně mě vedou k dotazu, zda to jméno nějak nějak souvisí se jménem jednoho z provozovatelů tohoto webu: pokud ano, pak upřímnou soustrast.

Jiri Tyr

A český Mott dnes vesele kolaboruje se SUDOPem…

Tomáš

A to je špatně, když dvě formy na některých velkých zakázkách spolupracují?

Tomáš

pardon, mělo být firmy, ne formy

Michal

„v dobách toho největšího temna, kdy byl ministrem dopravy Aleš Řebíček“

A pak bylo ještě úplně nejvíc největšejší temno, kdy byl ministrem dopravy Bárta? Nebo jak to má ten Jančura srovnaný?

Je to dávno a Řebíčka si v detailech nepamatuju, v obecné rovině se řešil střet zájmů přes Viamont, předraženost staveb a vysoká rozestavěnost bez finančního krytí. Na druhou stranu, aspoň něco se stavělo a jak neuvěřitelně se ta rozestavěnost hodila… Zaplať Pánbůh za Řebíčka!

noerf

Prvni myšlenky pana Petraka jsem četl v knize „Dluhy české politiky“ z roku 2006, kde popsal neduhy dopravni infrastruktury. Bohužel je to 12 let a nějaký zásadní posun v těch dle jeho názoru klíčových stavbách nenastal. Přitom jsou to dnes čím dál více kapacitně nedostatečné komunikace (pražský vnitřní a vnejsi okruh, železniční trať Praha – Kladno s odbočkou na letiště, apod.)