Zemřel Jiří Petrák, šéf Stínového ŘSD. Jako první upozornil na drahé dálnice
Jiří Petrák diskutuje na konferenci k českému stavebnictví. Foto: CEEC Research
Jiří Petrák, jeden z nejhlasitějších kritiků poměrů v českém silničním stavitelství, zemřel ve věku 71 let. Poslední rozloučení s ním
Díky za připomínku onoho srovnávání cen dálnic v Německu a u nás, mělo to nakonec slušný dopad. Měl bych pro zdopravy.cz takový námět na něco podobného. Po dlouhých letech odkladů v létě vyhrál CzechToll/SkyToll soutěž provozování mýtného systému na 10 let za 10,75 mld. Kč. Kapsch nabízel totéž za 13,5 mld, pak zkoušel slevit na 10,5 mld. Teď má Kapsch provozovat v Německu (trochu větší země s více dálnicemi) mýtný sytém pro osobní auta na 12 let s opcí až na 15. Cena může dosáhnout až 3.1 mld. Kč. Výběr mýtného není součástí smlouvy. Nechtěli byste napsat článek srovnávající tyto… Číst vice »
Problém je to, že to není zcela porovnatelné. Výběr mýta tvoří poměrně velkou část nákladů.
Je mi jasné, že to nejsou stejné zakázky. Ovšem porovnat náklady na provozování samotného systému systému by mělo jít.
Se jménem toho pána jsem se sice nikdy nesetkal, ale informace v tom nekrologu obsažené jsou zajímavé – nicméně mě vedou k dotazu, zda to jméno nějak nějak souvisí se jménem jednoho z provozovatelů tohoto webu: pokud ano, pak upřímnou soustrast.
Nesouvisí.
A český Mott dnes vesele kolaboruje se SUDOPem…
A to je špatně, když dvě formy na některých velkých zakázkách spolupracují?
pardon, mělo být firmy, ne formy
„v dobách toho největšího temna, kdy byl ministrem dopravy Aleš Řebíček“
A pak bylo ještě úplně nejvíc největšejší temno, kdy byl ministrem dopravy Bárta? Nebo jak to má ten Jančura srovnaný?
Je to dávno a Řebíčka si v detailech nepamatuju, v obecné rovině se řešil střet zájmů přes Viamont, předraženost staveb a vysoká rozestavěnost bez finančního krytí. Na druhou stranu, aspoň něco se stavělo a jak neuvěřitelně se ta rozestavěnost hodila… Zaplať Pánbůh za Řebíčka!
Temno VB trvalo podstatně kratší dobu, než zářivé dny s Řebíčkem.
Prvni myšlenky pana Petraka jsem četl v knize „Dluhy české politiky“ z roku 2006, kde popsal neduhy dopravni infrastruktury. Bohužel je to 12 let a nějaký zásadní posun v těch dle jeho názoru klíčových stavbách nenastal. Přitom jsou to dnes čím dál více kapacitně nedostatečné komunikace (pražský vnitřní a vnejsi okruh, železniční trať Praha – Kladno s odbočkou na letiště, apod.)