Zemkův dopravce má skončit v chebské MHD, provoz převezme DPKV
MHD v Chebu. Foto: ŠJů / Wikimedia Commons![MHD v Chebu. Foto: ŠJů / Wikimedia Commons](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/01/cheb.jpg)
![MHD v Chebu. Foto: ŠJů / Wikimedia Commons](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/01/cheb.jpg)
Město zadá desetiletou zakázku přímo, provedlo jen průzkum trhu.
Město zadá desetiletou zakázku přímo, provedlo jen průzkum trhu.
Proč je na zmíněném panelu „Nádraží“ (bez uvedení města),a na dalších přes-zastávkách se opakuje „Cheb,..“ ?
No přece protože proto 😃
Klasika. Je v tom čurbes.
MHD v Chebu je zcela tristní. Vrak za vrakem brázdí ulice města. Odbavovací systém je nevím odkud. Pokud platím kartou, trvá 1000 let a ještě 5, než vůbec lístek vyjede ze strojku – zlatá Plzeň, Praha, Vary, Brno, Ostrava.
Busy jezdí v podivných intervalech, ze sídliště během půlhodiny na nádraží dorazím i pěšky.
Spoje na nic nenavazují. Celé z gruntu vzít a spolu s vozy poslat do šrotu!
Jako občan Chebu musím dát městu za pravdu. Chebské autobusy MHD jsou skutečně ostuda. Vše zrezlé vraky před smrtí. Každý v jinačím nátěru zdržující provoz po městě. MHD určitě potřebovala změnu už dlouho. Z mého pohledu jen škoda, že nedojde k elektrifikaci, a vozidla se budou po čase zas muset měnit.
Jako, že kdyby se provedla elektrifikace, tak by se vozidla nemusela po čase měnit?
Tou elektrifikací jste myslel zadrátovat např. linku z nádraží na Skalku, nebo jen pořízení nových autobusů?
Boj proti emisím zrovna v Chebu nehrozí – autobusy jezdí jak se říká „ve středu a v dubnu“, takže zásadní vliv na ovzduší nemají. Navíc jezdí všude tam, kde jezdí i jiná doprava, takže se těžko vlivem případné elektrizace urychlí. Co by urychlilo přepravu je to zbytečné placení jízdného u řidiče. Pak na některé zastávce, kde nastupují senioři jedoucí do Kauflandu nebo Penny strávíte mládí, než dohledají drobné, nebo tu kartu…
Zřejmě bylo elektrifikací míněno nasazení bateriových elektrobusů. Při intervalech v MHD Cheb naprosto dostačující, viz. Třinec. Součástí MHD byla linka do Františkových Lázní, ta nejspíš zůstala Z Busu.
Trolejbusy v Chebu? Zajímavá myšlenka.
Ano, v 90. letech bylo ještě patrné na některých stožárech lamp, že to jsou stožáry připravené na pověsení konzolí pro dráty. Nikdy k tomu nedošlo. V KV se na konci 80. let už vybírali dokonce peníze na měď, ale k zadrátování také nikdy nedošlo. Zpět k MHD v Chebu – na náměstí ani do bočních ulic vůbec žádné MHD nezajíží a co si pamatuji, tak ani nezajíždělo. Pokud máte zdravé nohy a nejste líný, nebo netaháte s sebou piano, tak jste na druhém konci města za půl hodiny pěšky (výjimka snad jen průmyslová zóna – Skalka). Raději si zavolám taxi,… Číst vice »
Zadrátovat tak malé město s pár linkami smysl nedává. Myslel jsem spíše menší bateriové busy. Cheb je malé historické město , kde není potřeba dlouhý dojezd. Naopak by možná přišla vhod větší frekvence linek s menšími vozidly a úspora za provoz. Další důvod je získání dotací a blízké Františkovi Lázně , kde se v minulosti plánovala tramvajová trať. Bezemisní busy by byly adekvátní moderní náhradou. Navíc k tomu stejně časem dojde díky restrikcím.
Zkusil jsem dát do vyhledavač ČSAD Cheb a obrázky a musím uznat, že máte pravdu. Z toho mála co vyjelo je převaha Ikarusů 280 🙂
Ikarus, Karosa, Hrbáč. No tak to je nádhera 😀