Zemkův dopravce má skončit v chebské MHD, provoz převezme DPKV
MHD v Chebu. Foto: ŠJů / Wikimedia Commons
Město zadá desetiletou zakázku přímo, provedlo jen průzkum trhu.
Město zadá desetiletou zakázku přímo, provedlo jen průzkum trhu.
Proč je na zmíněném panelu „Nádraží“ (bez uvedení města),a na dalších přes-zastávkách se opakuje „Cheb,..“ ?
No přece protože proto 😃
Klasika. Je v tom čurbes.
MHD v Chebu je zcela tristní. Vrak za vrakem brázdí ulice města. Odbavovací systém je nevím odkud. Pokud platím kartou, trvá 1000 let a ještě 5, než vůbec lístek vyjede ze strojku – zlatá Plzeň, Praha, Vary, Brno, Ostrava.
Busy jezdí v podivných intervalech, ze sídliště během půlhodiny na nádraží dorazím i pěšky.
Spoje na nic nenavazují. Celé z gruntu vzít a spolu s vozy poslat do šrotu!
Jako občan Chebu musím dát městu za pravdu. Chebské autobusy MHD jsou skutečně ostuda. Vše zrezlé vraky před smrtí. Každý v jinačím nátěru zdržující provoz po městě. MHD určitě potřebovala změnu už dlouho. Z mého pohledu jen škoda, že nedojde k elektrifikaci, a vozidla se budou po čase zas muset měnit.
Jako, že kdyby se provedla elektrifikace, tak by se vozidla nemusela po čase měnit?
Tou elektrifikací jste myslel zadrátovat např. linku z nádraží na Skalku, nebo jen pořízení nových autobusů?
Boj proti emisím zrovna v Chebu nehrozí – autobusy jezdí jak se říká „ve středu a v dubnu“, takže zásadní vliv na ovzduší nemají. Navíc jezdí všude tam, kde jezdí i jiná doprava, takže se těžko vlivem případné elektrizace urychlí. Co by urychlilo přepravu je to zbytečné placení jízdného u řidiče. Pak na některé zastávce, kde nastupují senioři jedoucí do Kauflandu nebo Penny strávíte mládí, než dohledají drobné, nebo tu kartu…
Zřejmě bylo elektrifikací míněno nasazení bateriových elektrobusů. Při intervalech v MHD Cheb naprosto dostačující, viz. Třinec. Součástí MHD byla linka do Františkových Lázní, ta nejspíš zůstala Z Busu.
Trolejbusy v Chebu? Zajímavá myšlenka.
Ano, v 90. letech bylo ještě patrné na některých stožárech lamp, že to jsou stožáry připravené na pověsení konzolí pro dráty. Nikdy k tomu nedošlo. V KV se na konci 80. let už vybírali dokonce peníze na měď, ale k zadrátování také nikdy nedošlo. Zpět k MHD v Chebu – na náměstí ani do bočních ulic vůbec žádné MHD nezajíží a co si pamatuji, tak ani nezajíždělo. Pokud máte zdravé nohy a nejste líný, nebo netaháte s sebou piano, tak jste na druhém konci města za půl hodiny pěšky (výjimka snad jen průmyslová zóna – Skalka). Raději si zavolám taxi,… Číst vice »
Zadrátovat tak malé město s pár linkami smysl nedává. Myslel jsem spíše menší bateriové busy. Cheb je malé historické město , kde není potřeba dlouhý dojezd. Naopak by možná přišla vhod větší frekvence linek s menšími vozidly a úspora za provoz. Další důvod je získání dotací a blízké Františkovi Lázně , kde se v minulosti plánovala tramvajová trať. Bezemisní busy by byly adekvátní moderní náhradou. Navíc k tomu stejně časem dojde díky restrikcím.
Zkusil jsem dát do vyhledavač ČSAD Cheb a obrázky a musím uznat, že máte pravdu. Z toho mála co vyjelo je převaha Ikarusů 280 🙂
Ikarus, Karosa, Hrbáč. No tak to je nádhera 😀