Zeměměřiči mapují území pro VRT mezi Prahou a Lovosicemi

VRT Praha - Drážďany, vizualizace. Pramen: Správa železnicVRT Praha - Drážďany, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Příprava vysokorychlostní tratě z Prahy do Drážďan pokročila ke sběru geodetických dat v úseku Praha –⁠ Lovosice. Zeměměřiči začali s

Příprava vysokorychlostní tratě z Prahy do Drážďan pokročila ke sběru geodetických dat v úseku Praha –⁠ Lovosice. Zeměměřiči začali s podrobným mapováním terénu, oznámila Správa železnic. Nejde přitom o vytyčování vlastní stavby, ale o sběr podkladů, ze kterých nová trasa nakonec vzejde.

Mapuje se výrazně širší území, než jaké zabere budoucí stavba. Umístění nové trati z pohledu stavebního zákona bude muset projít územním řízením. To bude ale následovat až po procesu posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA).

„Včasnou prací geodetů získá Správa železnic mapové podklady v podrobnosti nejen pro samotnou studii, ale současně i pro všechny další fáze přípravy,“ uvedl šéf SŽ Jiří Svoboda.

Ve spolupráci s Němci pak připravuje Správa železnic přeshraniční úsek Ústí nad Labem – Drážďany, jehož součástí je i stavba 26 kilometrů dlouhého tunelu pod Krušnými horami. Vůbec poprvé hledají němečtí a tuzemští správci železnice společně v jedné zakázce dodavatele. Německá společnost DB Netz a Správa železnic vyhlásily tendr na projektové řízení pro vysokorychlostní trať Drážďany – Praha.

Prvním zprovozněným úsekem má být nicméně právě část mezi Prahou a Lovosicemi. Ta patří do takzvané sítě core network, která má být podle Evropské unie hotova do roku 2030. Zda se Správě železnic podaří termín dodržet, není vůbec jisté.

Tagy Správa železnic VRT Praha - Drážďany
52 komentářů