Země stávkám zaslíbená. Odboráři ve Francii ochromí letadla i vlaky, aerolinky sepsaly petici

Terminál 2F pařížského letiště CDG. Foto: Jan SůraTerminál 2F pařížského letiště CDG. Foto: Jan Sůra

Cestování ve Francii i po celé Evropě bude dnes složitější, než jiné dny. Francouzští odboráři se rozhodli spojit síly a

Zpět na článek
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rail2005

Na toto existuje jediné řešení. Na dispečery řízení letového provozu je třeba nahlížet jako na operátory strategické infrastruktury, kteří (stejně jako např. vojáci) nemají právo stávkovat.

Ideální řešení pro horní vzdušný prostor je v blízké budoucnosti implementovat pouze 3 regionální centra řízení na celou Evropu. Všichni pracovníci v těchto centrech budou přímo zaměstnanci Evropské komise (nebudou mít nic s národním pracovně-právním prostředím). Tento systém kromě zjednodušení letových cest (úspoře paliva) přinese i absolutní garanci funkčnosti pro přelety Evropy v horním vzdušném prostoru.

Otmar

To co tady navrhujete pane Honzo je nasazení tzv stávkokazů. Což je mimochodem v rozporu se zákonem. Stávkující nemůže být nahrazen žádným jiným zaměstnancem, ledaže by porušoval zákon zvlášť závažným způsobem tj. Např kdyby byl pod vlivem alkoholu nebo by byl fyzicky neschopen pracovat.

K.S.

Pak je ten zákon špatný, protože plynulost dopravy a chodu ekonomiky, bez ohledu na to jak špatně je systém navržený, má být nadřazená zájmům jednotlivců či malých skupinek. Zajímalo by mne jestli byste byl proti nasazení stávkokazů kdyby se rozhodli protestovat operátoři elektráren a na pár dní prost elektrárny odstavili. Stávka někde v továrně na sirky se nikoho nedotkne, ale pokud stávkují v dopravě, pak to má příliš velký vliv a dopady na to aby mohla být tolerována. Nehledě na to že pokud se jim podmínky nelíbí, mohou z daného podniku odejít. To ovšem neomlouvá poněkud nepřirozenou a nucenou formu… Číst vice »

Gogo

To že ne všichni jsou v odborech je z části dáno vyčůraností daných, protože odborář musí platit příspěvky, v případě sporů s vedením může říct já v odborech nejsem, je ale zajímavé že u nás v práci jsou ne-odboráři první kdo se zajímá jakou kolektivní smlouvu odbory vyjednali a jsou jejími největšími kritiky.

Chachar Budvar

Škoda, že v ČR taková jednota a sounáležitost mezi odborovými centrálami nepanuje.

K.S.

Naopak, bohu dík.

Otmar

Stávka je legitimním nástrojem majícím oporu v zákoně ve všech civilizovaných zemích včetně Francie. Nevidím problém když je to v rámci platných zákonů. Každý zaměstnanec se může dostat někdy do podobné situace, proto většina lidí chápe. Jinak by byli jaksi sami proti sobě.

železničář

Naprostý souhlas.

Honza

Já Váš názor respektuji a v zásedě ani nijak nezpochybňuji, na druhou stranu mne však vytáčí, když kvůli osobním zájmům (režijky, slevy, výše platů apod.) části (ne všichni jsou v odborech) určité profesní skupiny jsem brán jako rukojmí a omezován třeba v pohybu letadlem nad stávkující Francií, přestože jsem úplně z jiné země a problémy Francie mne nezajímají. S řízením letů nad Francií jinými dispečery bych určitě souhlasil.

ApolloXI.

Honza: problémy Francie jsou i Vaše problémy. Když EU, tak se vším všudy 🙂

K.S.

ApoloXI.
Ano, problém Francie a EU je přebujelý sociální stát který umožňuje takto flagrantně otravovat ostatním lidem život pro sobecké zájmy. Bylo by tedy velmi vhodné podniknout takové kroky aby byla místa obsazená stávkujícími zrušena a nahrazena automatizací. Bez náhrady, odstupného atd.