Železniční zastávka Pardubice centrum schválena. Stavba začne v srpnu
Z podchodu ve Sladkovského ulici se zřídil nový výstup k budoucí železniční zastávce Pardubice centrum. Pramen: Správa železnic
Nová zastávka podle Správy železnic cestujícím významně zlepší dostupnost centra. Zajíždět sem budou vlaky z Jaroměře a Hradce Králové.
Mne fascinuje, jaký problém je postavit kousek koleje pro případné železniční spojky (mnohdy v místech, kde tomu nic nebrání), zatímco silniční obchvaty obcí se budují závratným tempem. To je všude – tady ostřešanská spojka, jinde třeba boskovická…
To má jednoduchý důvod. Většina vlivných lidí má k železnici (a k VHD všeobecně) odpor a tak se jim zdá jakákoli investice do druhu dopravy, který zásadně nepoužívají, zbytečná a sebemenší odpor byť jediného místního obyvatele rádi využijí jako záminku, proč proti takovému projektu vystoupit a pak se snaží ušetřené prostředky přesměrovat na projekty, které ho zajímají a které využijí (silniční). Každý z vás se může sám o tom přesvědčit tím, že budete sledovat zastupitele ve vaší obci, kolik z nich ne/jezdí výhradně autem.
Už přestaň s tou paranoiou, posunovači.
/plná zbytečnost , kdo z Hradce by jel do Pardubic a naopak?
Vy jste dobře mimo
Tady někomu chybí smysl pro humor…
Bydliště v HK?
Pardubice centrum města. Tři slova, která se v jedné větě vylučují. 🙂
Tak Pardubice na rozdíl od Hradce centrum mají.
A v Hradci na kopci to náměstí je co?
To je centrum dopravy v klidu.
Zajímalo by mě, jestli projekt téhle nové zastávky počítá se zastavováním osobáků z Chocně nebo to bude jen pro šturcy od HK. A taky jestli se počítá, že se v budoucnu ta ostřešanská spojka postaví anebo pokud se postaví, bude se muset tato zastávka celá předělat. PS já moc nevěřím, že se ostřešanské spojky dožiju, dobré věci se vždy nejhůř prosazují. Škoda že součástí článku není nějaká příloha s projektem.
Pro osobní od/do Chocně to není. Nedá se tam z tratě dostat. Peron je napojený jen od stanice z kolejí 8, 10 a 12. Je to přímo pro vlaky od Rosic, případně končící vlaky od Přelouče by se daly prodloužit do zastávky.
Jen šturcy od HK, a je to připravené na to že tam může v budoucnu to napojení na Ostrešany vzniknout
Neboli tam, kde by idealne bylo cele (osobní) nádraží…
On nebyl prostor na moderní rekonstrukci starého nádraží.
Salámová metoda forever
Tam by opravdu nebylo místo na výstavbu tak velkého nádraží, původní hlavní nádraží bylo přibližně na polovině vzdálenosti k současnému. Bylo několikrát přestavováno a hodně zničeno bombardováním v roce 1944. K výstavbě nového nádraží na místě cukrovaru v 50.letech by ale stejně časem muselo dojít, projekty byly už dříve.
Chcete říct, že to je z centra Pardubic na nádraží daleko? Co potom v Oustí, nebo Třebový když jde na vlak ze Lhotky.
„Správa železnic (SŽ) nyní může vypsat tendr na zhotovitele“
SŽ už ho předevčírem vypsala.
Vůbec by nemusela být Ostřešanská spojka,stačí když vlak z Hlinska pojede až do zastávky centrum a ještě by stačilo kdyby spravili trať z Jesenčany do Chrudimi je trať jak pravítko a stačilo by naviseni traťové rychlosti na 100-120km v hodině jezdí tam scharky a budou jezdit i další nové vlaky a že Žďárce do Hlinska by se taky mohlo jezdit rychleji na té části rovné trati🙂tak by se skratuly jízdní doby
Hlavním účelem té spojky není zastávka v centru, ale odstranění ztráty času vznikající v rosické úvrati a po případné elektrifikaci zavedení přímých vlaků HK-PA-CR.
Nad 100 jedině s ETCS.
Však ono tam v v minimálně L1 určitě bude…
Bude tam L1 LS, které rychlost > 100 km/h neumožňuje.
V návrhu JŘ 2024 je to co píšete navržené, vlaky od Hlinska a osobáky/spěšňáky od Hradce budou protaženy na zastávku centrum.
To spravení do přímky = dání trati do původní stopy, je problematické kvůli existenci letiště, takže jedině podtunelovat.
Už od 50 tých let minulého století je plánovaná tzv. Medlešická spojka, která jak „přesmyk“, tak zastávku v centru ( pod nemocnicí dnešní Pardubičky ) plánovala a začala se stavět. ozůstatek této stvby je dnešní „nákladní“ vlečková kolej kolem nemocnice do Pardubiček , kde pod „Nemošickou strání“ bylo vybudováno předávací kolejiště do vlečkového areálu v místech bývalého TMS ( Silo, Řempo, Mlékárna a daší podniky také napojené ). Bohužel tehdejší režim neměl kapacity na most přes Chrudimku a navíc si po roce cca 1960 SSSR a USA podali ruce a „studená válka“ polevila a vojákům tenkrát přestalo vadit, že z… Číst vice »
Omlouvám se za neznalost, ale to ostrovní nástupiště bude obklopeno kusými kolejemi a nikoliv těmi, co jsou součástí hlavní tratě, že?
Bude to koncová zastávka vedle hlavní tratě.
Děkuji
V podstatě ano, ale kusá kolej bude až za spojením dvou kolejí, které vedou okolo toho nástupiště. Bude se tam dát objet souprava.
Ještě by to chtělo postavit vysokokapacitni parkoviště vedle zastávky a bude to ještě lepší.
Kde?
Myslíte si, že kávoviny dobrovolně a levně vyklidí pozemek?
Kávoiny jsou už prodané a během několika měsíců půjdou k zemi. Vznikne bytová výstavba.
Bude to něco jako v Plzni na Slovanech, kde dokončení stavby trvalo dva a půl roku, protože se čekalo rok, než se zasadí rekonstruovaná druhá kolej?
Jestli se stejně jako v Plzni bude pod tratí budovat silniční tunel tak ano. Ale jinak snad nic nebrání zpovoznění nástupiště i bez koleje!! 🙂
Krom toho ty koleje už tam jsou teď, jen chybí to nástupiště.
Přesně tak, po dokončení pravé koleje (směrem od Plzně, blíže k Lobezské) se čekalo se na dosazení druhé koleje a drátů, to se provedlo minulý měsíc, hned potom se začalo pracovat na nástupišti u té koleje. Mezitím se pracovalo na nadchodu a přístupové cestě k levému nástupišti (beton, terénní úpravy)
Tak jednu chvíli tam koleje byly (i s provizorním mostem), fungovaly jako přeložka koridoru, pak je rozebrali (ony tam byli vloženy i nějaké provizorní výhybky), a teď je tam zase pokládají.
Tady žádné díry pod kolejema už nechybí, podchod má odbočku připravenou a v podjezdu je zeď připravena taky k otevření.
Centrální komise ministerstva musí schvalovat jednotlivé zastávky? Asi nemají co dělat…
Centrální komise musí schválit investici, kterou má SŽ vložit do státního majetku, nad určitou hodnotu.
Tak to jsou dost drahé díry z hotového městského podchodu…
???
Za tu cenu to jsou dvě rampy na nástupiště a nástupiště s přístřeškem, koleje+trakce. ZZ je asi součástí ZZ Pardubic.
Zastávka chvályhodná, nicméně dva panteři mají 160 metrů a přeci jen zde občas (Při nahlášených akcích/skupinách, Sp 1478 dokonce denně) jezdí. Kdo tedy navrhl nástupiště dlouhé pouze 140 m?
V plánku je že se počítá s možností prodloužení na 170m, ale proč to neudělají hned?
Dobrá správa
Asi by bylo dobré aby to jezdilo po Pardubice Pardubičky kde je krajská nemocnice.
Nejlepší řešení uskutečnit Ostřešanskou spojku.
Přesmyk ať se nezatěžuje koridor.
Ale nevím jak dalece je to všechno možné…
Však přesmyk je plánovaný. Z Pardubic je prostor na čtvrtou kolej, která u Pardubiček začne klesat a podjede koridor. Vše je „nachystané“ již dlouho.
A dlouho bude…..
Teoreticky by se dala kolej od tohoto nástupiště prodloužit až k zastávce Pardubičky (u nemocnice), ale největší peněžní pálka tam je most přes Chrudimku.
Přesmyk je v územním plánu, jak píší i jiní.
To dělá stavbu Ostřešanské spojky ještě efektivnější, jen by k tomu asi byl potřeba přesmyk pro cesty HK-Chrudim nebo změna trasování na Přelouč-Chrudim a HK-Choceň pro méně křižování hlavních kolejí koridoru…
Však přesmyk je historicky plánovaný kousek za Pardubičkami. Současná kolej co vede na vlečky v Černé za Bory byla plánovaná jako nákladní kolej.
To chorým mozkům v Ostřešanech nevysvetlite
Proč choré mozky? Ostřešanům přeložka trati nepřinese vůbec nic kromě vysokého náspu na kraji obce a hluku vlaků, tak není divu, že ji odmítají. Vlaková doprava pro ně nemá smysl, když bude zastávka až kus za obcí a oni už teď mají 4 zastávky MHD, která je jednou za hodinu doveze až do centra Pardubic.
A je ten vysoký násep nezbytně nutný? Osobní dopravě sklony do 30 promile nevadí a nákladní dopravě je tam prakticky mrtvá.
Nákladní doprava tam je mrtvá? Pravidelný Mn (1 pár) jezdí Pce – Chrudim – Žďárec – Skuteč, Pondělí – Pátek (mimo Středy, to jen mimořádně). Plus občas mimořádná obsluha kamenolomu u Žďárce, plus při výlukách štěpka z Ždírce.
4 páry Mn týdně, co průměrně vozí 4-5 vozů. Úžasné vytížení a s tím jak končí kůrovec bude jezdit tuplem prd. A Zárubka se obluhuje jak často, jednou měsíčně, dvakrát měsíčně nebo řidčeji?
No takže evidentně víte úplné houby, co se na těch manipulacích vozí, když vypustíte takovou blbost, jako že s ústupem kůrovce se bude vozit už tuplem prd, a těch 5 vozů to bude mít ve chvíli, kdy se to dřevo neveze, protože pravidelně se obsluhuje Chrudim město (lihovar 1 – 3 cisterny v průměru), Transporta Chrudim (plošiňáky s plechy, v průměru 3 – 5 vozů ale klidně i 8 – 10 vozů), Slatiňany (Cisterny někdy jeden vůz, jindy klidně i 5, to je hodně proměnlivé, vozy na dřevo (ano to ne vždy) + vůz na kovošrot (taky ne vždy)), Žďárec/Skuteč… Číst vice »
A těma 30 promile by jste ji zabil úplně.
Osobně bych navrhnul tunel, ale to je o jiných penězích.
A do Chrudimě jezdit nemůžou?
Jinak je taky teorie, že vlaky na náspu se naopak lépe odhlučňují, protože protihluková stěna směřuje hluk vzhůru.
No a co ta Ostřešanská spojka !!!!! Už ty choré mozky polevili ?
Nepolevily, bohužel.
Tak snad se bude vyjednávat, jednat, přesvědčovat, dokud se nenajde nějaké rozumné řešení.
Ano, stačí se vrátit k některé z předcházejících variant trasování tratě. Současný návrh nemá v Ostřešanech šanci projít.
Pokud ovšem v mezičase někdo nestihl prodat pozemky na předcházejících variantách trati. Je to lukrativní oblast těsně vedle Pardubic, zájem o volné pozemky je tam obrovský.
Mapa zde:
https://mapy.cz/s/copegeruce
Do nemocnice to bude opravdu kousek
u nemocnice ale uz jedna zastavka je
Do nemocnice ne, na místní pokliniku ano. Nemocnice je o kilometr vzdušnou čarou dál a podél Hlaváčovy ulice nejsou chodníky, takže pěšky se musí oklikou přes Karlovinu a Vinici.