Železniční trať v Čakovicích překlenula nová lávka pro pěší. Propojila slepé konce cyklostezky
Nová cyklistická lávka v Čakovicích. Foto: Magistrát hl.m. Prahy
Lávky měly letos v Praze "silný rok".
Lávky měly letos v Praze "silný rok".
Krásné přírody? 😀 Jsem z Třeboradic, a jsou to jenom pole a meze, narovnané koryta potoka a jedna raketová základna.
Mám pocit, že okupační moc lávku zbourala, protože tenhle oblouk přetrasovala.
Takže spíš nad novým směrovým vedením tratí most nepostavila.
Hezká lávka. Jako každodenní cyklista bych nicméně raději jezdil přes „nebezpečný“ železniční přejezd, než přes tento umělý kopec…
To není umělý kopec, trať je v zářezu, takže byste jinak musel dolů. Navíc by se musel odtěžit historický násep od původního mostu na jižní straně.
Já vás nechápu. Trať je v zářezu, takže přejezd je cca o 3 metry níž než okolní terén. Pokud jede vlak, tak se cyklisté štosují před přejezdem, potom se rozjíždí přes nerovnosti mezi panely a kolejnicemi a po pár metrech následuje krátký, ale relativně prudký kopec.
Převýšení ani ne 3 metry. Směšné. Předtím to bylo neprůjezdné a k tomu vysněnému přejezdu byste to měl 3 metry dolů, zastavit a pak 3 metry nahoru.
Směšné, pocházím z míst kde 300 metrů nahoru je běžné.
Moc hezké. Škoda, že stejný architekt nedělal i tu Štvanickou.
Já teda nevím, jaké jsou další plány s tímhle územím, ale přijde mi to jako lávka uprostřed ničeho, daleko od zástavby a mimo hlavní proud pohybu chodců, což je o kus dál u „Havraňáku“.
Co přijde, zase odejde 🙂
Až na to, že „černý“ přechod přes koleje je vyšlapaný natolik, že je vidět i z letadla a tím pádem na fotomapě. Lávka je kousek západněji: https://mapy.cz/s/jozozonazu
Na tomto místě mnoho lidí z Čakovic venčí psy nebo běhá. To nebyla hlavní komunikace, pravděpodobně nebude ani v budoucnu. Jedná se o rekreační oblast. Nyní jsou obě části propojeny – nemusíte chodit na železniční přejezd cca 500 m vedle polí.
Až se dodělají dvě propojky na jih, bude se chodit víc.
Dost projektu v Praze prezentuje IPR: https://praha.camp/praha-zitra
V cele oblasti Letnany, Cakovice, Kbely se dost stavi a dneska tam zije cca 30-40 tisic obyvatel, coz bude jen rust.
Projektu je vice, nejvetsi asi https://www.aviacity.cz/
Doufám, že tato lávka a všechny další chystané kolem trati Skály – Neratovice jsou připravovány pro dvojkolejku s trolejí.
…chystané stavby…
jj je. počítá výškově jak s elektrizací, tak rozměrově s dvěmi koleji. psalo se to tady už dřív.
„dvěma kolejemi“ 😉
Kde asi skonci zeleznicni most z Vytone?
Na Belarii, v Modranech u nadrazi nebo nekde jinde?
Patrně ve Vltavě
Pod hranatým mostem ho neprotlačí.
tak v největší nouzi se dá vézt částečně ponořený, víc už asi nezrezne…
Chápu, že je to úlitba památkářům, ale kdo by reálně chtěl mít někde vystavenou reznoucí, rozpadající se hromadu železného šrotu?
Článek je o lávkách, jedná se o místa, kde přívoz má být nahrazen lávkou. Jestli to bude most z Výtoně nebo novostavba.
Že by ho někdo rozebral, naložil na kamiony, odvezl a na místě zase složil předimenzovanou lávku s náročnou údržbou a nejspíše i s drahými základy, které tu lávku udrží? O tom já docela pochybuji a to si ještě myslím, že kolokvium řeklo, že je to téměř nemožné. Respektive jde přesunout jen vcelku.
Když byl nový, tak ho vozili po dílech, ze kterých ho montovali. Obávám se ale, že po rozebrání už nebude nic nikam pasovat, jak je to zdeformované.
… 1 mostní pole za cenu pěti nových lávek, takových jako ta v článku, zcela dostačujících.
To nejde rozebrat, je to přirezlé k sobě, do toho zarezlé nýty, když odvrtáte nýty, odpadne vám z toho i to málo materiálu, co tam ještě zbývá.
Se na místě z pásků a vinglů nařežou kopie. 🙂
A to bude podle odhadů tak 60% materiálů kopií.
Proč kamiony, když je tam řeka, která má nesrovnatelně větší profil, hlavně podjezdnou výšku.