Železniční stanici Praha-Letiště Václava Havla vyprojektuje Metroprojekt
Vizualizace železniční stanice na Letišti Václava Havla. Foto: idhea architekti / Správa železnic
Jízdní doba vlaku mezi centrem Prahy a letištěm se předpokládá okolo 25 minut.
Beru to jako posun od nuly ke kladné nule. 😂
Vašku, Vašku – to sis nezasloužil…😂
Zastaralý a nekapacitní koncept zastávky Buštěhradské dráhy na letišti pocházející zhruba z roku 2000 se dostává do další fáze. Bohužel tuto zastávku kdysi dávno úředníci MD a SŽDC koncipovali za pomoci společnosti Metroprojekt jako stanici metra, a nakonec se přesvědčí, že – smůla! – železnice není metro. Jeden perón a dvě koleje neumožní, aby se ve stanici sešly zároveň končící a projíždějící vlaky, natož aby sem bylo možno dovést třeba dálkovou dopravu. Buštěhradská dráha sice nevyhovuje z hlediska cestovního komfortu leteckým cestujícím, takže ji budou používat nejspíše jen ti, co dnes jezdí na letiště autobusem číslo 119, ale k návalům… Číst vice »
Super, takže opět neproběhne veřejná architektonická soutěž která by zaručila výjimečnou a kvalitní moderní stavbu. Opět bude zakázka darována Metroprojektu známému svými děsivými výtvory pana arch. Kotase, mstícího se na tváři Prahy, dobrého vkusu jejích obyvatel a koneckonců i reputaci ČR ve světě..
Ale proč to dělat jinak než jsme zvyklí, že jo..?
2028 a není to nějak brzo? Aha blíží se volby, co slibovali posledně? Z toho nápisu na Veleslavíně o tom, že na letiště vlakem již brzy už opadává barva….
nikdo vám nedá tolik, kolik ja slibim…
Z LVH jsem letěl jen parkrat, ale jeví se mi to jako ze stanice bude mimo letošní halu. Je to tak? V Amsterdamu jsem rovnou z haly šel eskalatorě do stanice na vlak. Velká paráda.
a už jsou alokované prachy na ten superdrahy tunel pod Prahou?
obávám se, že tohle v nejlepším případě skončí na Veleslavine
Mno říkám si, že Praha 6 by se měla rozpočtově podílet alespoň na ozelenění nad tunelem v místě staré trati, když už si ten tunel vydupali. Ohumusování, osetí a výsadbu dřevin by zatáhnout mohli.
ať si tam postaví cyklistezku. za sve
Jak by to mohlo být. Vlak Vídeň – Berlín bude jezdit z Libně po Negrelliho viaduktu a ve stanici Vltavská bude přestup na letiště. Od Plzně budou navazné spoje přes Prager Semmirng. Od Budějovic a Vysočan přestup na metro B a z nového východu na Vltavské přímo do nové stanice v posunuté poloze. Jízdní doklady na vlak směr Letiště Praha/ Kladno budou platit i v metru HN -> VL a opačně.
Oprava: spíše metro C
A co kdyby ten vlak Vídeň – Berlín jel na HLN, pak Semmeringem na Letiště Ruzyně a dále směrem Berlín ? Nebylo by to jednodušší .. Proč by měl cestující do centra vystupovat na Vltavské nebo v Libni ….
Nevýhodou je jednokolejka přes ulici „Prvního pluku“. A druhou kolej tam určitě nikdo nepovolí.
Několik set metrů jednokolejky v intervalu 2 hodiny nepředstavuje problém …
Skvělá zpráva, to by mohli rovnou oprášit ten 30 let starej projekt se všema těma Kotasovskejma parádama typu zastávky u Výstaviště, co vypadala, jako by si Berouskovi před stavěním chapiteau zavdali příliš ketaminu. Stejně vyprojektujou něco podobnýho, páč kde nic není, ani smrt nebere.
Kam na ty přirovnání chodíš prosím tě.
Zřejmě v nějaké hospodě, pár piv rozmotá jazyk jako nic.
Už ten ketamin neber 😂
To Výstaviště… bylo by to podobné jako zastávka K Barrandovu? 😀
A jak daleko se budu s kufrem táhnout z haly stanice do odletové haly?
Aaaa věčný rejpal Jaaaa znovu na scéně, co dalšího jste si pro nás připravil?
Ajaj, někdo si otevřel pusu a babišátka už jedou. 😀
Babišátko je tady věčný rejpal Jaaa, nebo jste to nebyl vy, kdo se naváže do pana Boreckého? To jste předvedl ukázku typického kobliháře.
Jj, kdo nesouhlasí s Lidem je třídní nepřítel, dobře vás to bolševik naučil.
I na vás trapné.
Neomezeně, neboť tento projekt nebude nikdy realizován.
ano, bude v poličce hned vedle VRT stanice nehvizdy a Brno-Salingrad
Kufry mají kolečka, navíc tam bude pohyblivý chodník. Ještě nějaký „chytrý“ dotaz!
A kudy ten „pohyblivý chodník“ povede? Přes parkoviště a zastávku autobusu?
Proč to nezakopou někam těsně vedle haly, ale až kamsi do háje? To budou chtít přistavovat třetí terminál na jihu nebo co?
Třeba jako ve FFM …..
FFM neznám.
Tak se tam zajeďte podívat … nádraží jsou tam dvě – dálkové a regionální …..
Jsme v ČR, takže to bude určitě co nejdál. Jako vše tady. Co nejvíc uškodit sami sobě :/
Vsadím se, že 90% komentářů jsou od lidí co v životě neletěli a užívají si krásy Chorvatska v sandálech v ponožkách, řízkem a Braníkem v ruce, na sobě 20 let starý triko Adidas a nějakou tou stylovou ledvinkou 🤣🤣🤣
Takže i kdyby tam nějaké letiště bylo i ve vzdálené budoucnosti, tak tam stejně budou jezdit autem…
oktávkou v metle a tédéíčku na hlínách
Ty máš dneska ale formu. Jen tak dál.
Lepší než zdechlá baterka 😂
Trogir, letiště nad Splitem je co? A řízky nepotřebuju, měli jsme allinclusive
…a při přistání jste tleskali pilotovi charteru, žejo?
Předvádíte tady trapné kádrování lidí v bolševickém stylu a bohužel nejste tady dneska sám.
poznávate se?
Na ledvinku nešahej! Jedno z lepších opatření proti zahraničním nenechavcům. Obzvlášť pod bundou je proti nim odolná.
Se SUDOPem na věčné časy a nikdy jinak! (Ano, Metroprojekt je také SUDOP). Když se podíváme na ta skvostná díla Metroprojektu z posledních let (prodloužení C do Letňan se slavým Stžížkovem, prodloužení A do Motola, kde je skvost snad všechno, či tramvajová trať na Barrandov, kde se stanice po letech rozpadají, protože nikdo nečekal, že se to bude muset udržovat), tak se máme na co těšit.
Můžete prosím obecenstvu sdělit, zda SUDOP Praha a.s. je dceřinnou společností společnosti Metroprojekt a.s. nebo společnost Metroprojekt a.s. je dceřinnou společností společností SUDOP Praha a.s. ?
Nechtěli by prvně sehnat nějakého architekta, ať to není tak hnusně šedivé, jako na vizualizacích? Stačí se zaletět na Schiphol, aby byl odrazující příklad v praxi jasně vidět.
Jsem rád, že máme název letiště po tak významné osobě, jakým byl Václav Havel.
K čemu ale vůbec nějaký název…
Když to část populace ani po letech nepoužívá…
Název letiště se zpravidla v obecné řeči používá jen tam, kde je víc než jedno letiště.
Zásadně létám z Ruzyně 😉
Však právě!
Někdo tenkrát navrhoval letiště Járy Cimrmana, ale jakmile zjistili kolik chce Svěrák za práva na jméno tak to nechali být.
Tak jistě – to fakt vypadá jak naprostá pravda 😀
Tak CDG to není a nebude tak brzy…
Jestli to nebude tím, že de Gaulle byl hrdina.
Pro ideologicky chorobně nezatíženého jedince je to Letiště Praha Ruzyně, podobně jako Letiště Praha Kbely ….
Nebo podobně jako Letiště Ostrava–Mošnov… Počkat, vlastně Letiště Leoše Janáčka Ostrava.
Tak tedy nebo jako Letiště Paříž–Sever… Moment, vlastně letiště Charlese de Gaulla.
Tak tedy jako letiště Liverpool Speke… Jejda, vlastně Letiště Johna Lennona!
Safra, to máme v Evropě ale „ideologicky chorobně zatížených jedinců“, že napříč regiony a zeměmi mění obchodní názvy letišť z místopisných na jména vzdávající hold významným osobnostem!
Jestli on tím pádem spíš nebude chorobně zatížený někdo jiný…
Škoda jen toho blbýho názvu…
Vás Zemanovce to musí hodně štvát, protože po něm po smrti nepojmenují ani veřejné záchodky.
Zrovna veřejné záchodky Miloše Zemana bych tak nějak i skousnul :D.
Hajzlík Miloše Zemana. Vzorem panáčka na dveřích by byl Ovčáček.
vzorem „panáčka“ na dámách zeman 😀
ten by byl na toaletě pro postižené…i se dvěma státnymi strážci, kteří ho prenaseji
Boris Jelcin si vyhlastal Jelzin Vodku. Šel bych touto cestou, neb vodku si můžete nevybrat a nic se nestane.
U veřejných záchodků totiž hrozí, že v případě odmítnutí bude exkrement ležet vedle.
Škoda jen toho blbýho komentáře.
Ten název by se hodil pro nějaký humanitární bombardér, ale naše armáda zatím žádný nemá.
Já myslím, že nejdůležitější je, aby bylo zastaveno vyvražďování, aby se mohli uprchlíci zvolna vracet a aby nastalo opět nějaké nové kolo politických jednání o statutu budoucího Kosova. Ale ze všeho nejdůležitější se mi zdá být přítomnost mírových sborů, která samozřejmě by bylo nejlépe, kdyby tam byla za souhlasu Jugoslávie, aby tam nebyly jako okupanti nebo jako válčící strana. Neboť ta přítomnost mírových sborů je přesně tím instrumentem, který může znamenat klíč ke všemu ostatnímu. I k tomu zastavení toho vyvražďování a vyhánění lidí z domovů i k eventuálním – vytvořit jakýsi prostor pro eventuální další politická jednání, k zabránění… Číst vice »
no, zrovna v případě kosovské mafie a srbských bojuvek…si vybrat, kdeje chyba a kdo je čím vinen…je hodně těžké…
albánci patří k těm nemnoha národům, které nenávidí všechny sousední národy. asi to bude mít jistý duvod
Ježíš, co to bylo za blábol? 🤣🤣🤣
To je přesně c řekl VH. Nějak tam nemohu stále najít to pánovo „humanitární bombardování“
Fajn, bombardování vlaku s cestujícími na jihu u Niše bylo opravdu velmi humanitární ….
Napsání blbého komentáře na internetu je stíháno jako podpora mezinárodního terorismu, schvalování „humanitárního“ bombardování = válečný zločin stíháno není …
A on někdo řekl, že to byl válečný zločin (vy se samozřejmě nepočítáte, pane prýpřísedící).
Zeman s tím souhlasil taky. Tedy dva bombardéry?
Se Zemanem si naser Jirko toho taky nesnáším.
Hlavně na rozdíl od Havla dal Zeman potřebný souhlas, a to bez vědomí ostatních členů vlády.
Jeden dal souhlas, druhý veřejně schvaloval …. ten co dal souhlas naše odvahu se omluvit, ten co schvaloval takovou odvahu nikdy neměl …
„Našel odvahu“ – to si ovšem opět pletete dojmy a pojmy – Zeman se omluvil (dá-li se ta jeho jedna věta považovat za omluvu) nikoliv proto, že „našel odvahu“, ale byl to zcela účelový kalkul zaměřený na jeho typické voliče.
předseda vlády co odsouhlasil prelety bombardéru byl jistý ing. milouš zeman
Taky si naser Zemana nemám rád.
hodnotný příspěvek. šup zpět na novinky
Mě ten Zeman prostě sere, ať se ti to líbí nebo ne, táhni na idnes tam budeš mít dost kamarádů Zemanovců.
S tímhle způsobem vyjadřování běžte prosím někam.
To je strašný záměr.
Ubohé je to i jako salámová metoda „když se dostaneme z Letiště na Praha-Ruzyně, tak snad za 50 let se dostaneme až do centra“. Nebo proč jste z toho nadšení? No, ok, možná jako lokální dráha na Veleslavín to bude použitelné a o malinko lepší než 119, záleží na intervalu. Kdyby se z Berouna šlo 18% sklonem 9 km tunelem (+200m most přes Kačák) do Rudné/Drahelčic, pak vrchem až před letiště, stanice v tunelu pod ním a 18% sklonem přes Suchdol a Babu do Podbaby (12km tunel + 150m most přes Šárecký p.), tak to bude z Letiště na Hlavní… Číst vice »
Správný nadpis měl být: Železniční stanice Praha-Letiště agenta Profouse… Ale jinak do konce tohoto tisíciletí by to mohli stihnout.
Havel nemůže za tvůj posranej život, zoufalče.
Správně se píše ,,posraný,, troubo.
Správně se píše ty hňupe potróblé a ne zoufalče!
Zajímavé.
Když už chceš někoho mistrovat, ty jelito, tak nepiš uvozovky pomocí dvou čárek za sebou, jo?
Mistrovat? Co to je za prapodivné slovo. Nebudeš ty náhodou nějaký trouba?
https://synonymus.cz/mistrovat/
..není zač, pane Jitrnice.
Velké díky.
Očekával bych, že absolvent základní školy nemá s takovým slovem problém …
Je zřejmé, že i z češtiny vám to podstatné uniklo.
No, řekl bych, že nejen z češtiny, ale tak nějak obecně…
Můžeš být konkrétní ať nevypadáš jak trouba?
Bitch please…
Skvělá anglická fráze, to jsi nejspíš odkoukal v nějakém gay pornu.
A co by asi tak v gay pornu dělala nějaká bitch, mohl bys mi prosím vysvětlit?
Proč by tam nemohl být bič?
Při tvém vyjadřování bys mohl uvádět nějaký podprůměrný silvestrovský pořád. První něco napíšeš a pak se divíš jak trouba.
TAk jasně, že se divím, co by dělala kurva v gaypornu. TO by se asi divil každý, kdo chápe, co že dělá gay porno gay pornem. Ženy to fakt nejsou.
No comment. Těším se na příště. Skvělá práce od tebe dneska.
Můžete být tak neobyčejně laskav a zdejšímu PT obecenstvu sdělit, co má „gay porno“ společného s projektem staniční budovy na Letišti v Ruzyni ?
Zkuste psí útulek, určitě tam mají i nějakou fenku.
Víc poradit neumím.
Však je tam „I z češtiny“
Já navrhuji letiště Jana Patočky. Zatímco si Vašek jezdil v Mercedesu a chlastal šampaňské tak Patočku estebaci doslova mučili. Jo ale namzse líbí jen umělý (ne)hrdinové tak to je potom těžký.
Přesně tak.
V nazvu letiste se objevuji osobnosti, ktere zna pokud mozno cely svet. To se bohuzel panu profesoru Patockovi bohuzel nepovedlo.
Kdo je to „celý svět“ … zeptejte se na Sicílii / Sardinii kdo byl Václav Havel. To budou spíše vědět kdo je PAVEL NEDVED.
V Ostravě Mošnově mají Letiště Leoše Janáčka, jeho díla jsou uváděna ve významných operních domech v hudebním světě.
V Praze bych viděl letiště Bedřicha Smetany / Antonína Dvořáka = nepolitických osob …
Jasně, stavět Patočku proti Havlovi, to je fakt hodně slušná mozková akrobacie. Patočka se totiž stal (spolu s Havlem) jedním z prvních tří mluvčích Charty asi proto, že Havel „chlastal šampaňský a jezdil v Mercedesu“, tedy, jak nám tu naznačuješ, nic se mu nedělo. Realita je taková, že v době, kdy estébáci umučili Patočku, byl Havel zavřenej, a v base strávil od roku 77 do roku 89 dohromady 5 let, tedy cca 40 % té periody.
Baví tě se tady pořád zesměšňovat?
Bitch please…
Ty jsi opravdu trouba.
A co jste zrcadlu odpověděl?
Asi ho to hodně baví, vlastně se tu asi rád předvádí.
Typický názor bolševika který převlíknul kabát, takových jsem za 30 let slyšel stovky… Patočka byl tenkrát vůdčí osobnost Charty narozdíl od nějakého Havla, to že byl mluvčí přece všichni víme ta tvoje přednáška je k ničemu. Navíc to že tady kopeš do památky Jana Patočky je vrchol hnusu. A propo, když už si tykame, tak já jsem Míra. Vašek byl už z kriminálu pryč když Patočka umíral, to si zjisti hele. Navíc ty jeho pobyty ve vězení, to byla fraška jako Brno. Přečti si dopisy Olze pak mnohé pochopíš. Pro mě tento člověk hrdina nikdy nebyl a nebude, vybarvil se… Číst vice »
Patočka zemřel 13. března 77, Havla pustili z vazby koncem května téhož roku.
To jen tak na okraj k tématu „budar a fakta“.
Vážně věříš těm komunistickejm falešnejm informacím? Tos mi akorát potvrdil to co jsem si o tobě myslel.
Chlapečku, my co jsme tu dobu zažili tak víme co se tenkrát dělo, to ty říct nemůžeš.
A co je teda falešná komunistická informace? Že profesor Patočka zemřel v březnu, nebo že Havla pustili až dva měsíce poté? Chápu, že jste, podle toho, co tu povídáte, byl zřejmě jak u smrtelného lože Jana Patočky, tak jste stepoval před Ruzyní v den, kdy Havla pouštěli, tak se nestyďte uvést nám to tu na pravou míru, ať nemusíme jako oce opakovat ty komunistické lži :))).
Havla pustili dřív než v květnu, jinak jsi krásně odbočil od původního tématu a dokonce mi opět vykáš, vzal sis prášky?
Jen se tu vy demokrati hádejte, jste zoufalci a blbci když ani nevíte, kdo je váš hrdina.
Prague Karel Gott Airport
Prag Karl Gott Lufthaven
Praha Letiště Karla Gotta
Nikdo do Patočkovy památky nekope, negramotný trolle!!
Běž domů Ivane!
Zkuste příště něco originálního.
Ale vězení ( i dle listu Olze) v letech sedmdesátých a třeba padesátých se fakt nedá srovnávat . ( mám v příbuzenstvu mukla z Bytizu )
Mukla z Bytízu mám v příbuzenstvu shodou okolností taky, nicméně nějak nechápu tu logiku, že strávit pět let v kriminále je vlastně pohoda, když o 20 let dřív to bylo mnohem horší. To bysme ve stejný logice mohli dospět k tvrzení, že v 50. letech to bylo naprosto v pohodě třeba proti období Heydrichova stannýho práva či následné heydrichiády, a že i to bylo naprosto v pohodě proti tomu, když Čingischán stahoval lidi zaživa z kůže.
Šlo o to jméno a hrdinství . Po kom pojmenovat letiště , mimochodem oficiálně to je pořad Ruzyně PRG , CDG ani JFK to není . Až bude PVH tak to bude sláva . Pojmenovávat by se imho mělo opravdu až s odstupem času . Karel IV je už tak hluboko v čase , ze o nej spor není , kdežto Fučík, chudák byl jen chvilku ..
Existoval hudební skladatel JULIUS FUČÍK ….
Nejlépe pojmenovávat po místě, kde se letiště nachází …. lokalita Ruzyně … Pařížské letiště má zkratku CDG, správná zkratka by měla být Letiště VH …
Mají na to max. 25 let.
Pak tam už žádné letiště nebude. Natož jakýkoliv dopravní terminál…(max. se na zastávce Ruzyně vybuduje odstavná kolej pro manipulace s vagonzaky).
Souhlas, zelená mafie se o to postará.
Ne, on to myslí tak, že bude vládnout železnice a vycestovat z lágru bude zakázáno.
Bude to náročné. Hlavně finančně.
Krom jízdenky se bude platit i správní poplatek za vydání víza (ano, kamkoliv bude vízum).
A ten poplatek bude nejméně 1000,-Kč…(hrazený až při vydání, aby se pokryly náklady).
😀 😀 😀 😀 😀
Já bych snad tu ostudu po skoro 30 letech už nevytahoval vůbec na světlo.
Myslíš starou?
Dagmar Havlovou?
Cituji: Jde o poslední stupeň projektové přípravy před zahájením samotné stavby. Ta by měla odstartovat za tři roky.
Panečku. To je tempo. Ta rychlost je až zarážející. Skoro to vypadá, že tak spechali, aby jim do toho nehodily vidle různý spolky. 🙂
Snad se to zdárně podaří a od 1.1.2029 bude jezdit vlak na pražské letiště VH.Uváděná cestovní doba 25 minut je luxusní,lepší než se kodrcat v buse. Autobus to dnes jezdí za 32min,vlakem na stanici Ruzyně to je 24 min. Posun k lepšímu v každém směru.
Pro toho, kdo přijede do Prahy vlakem je rozhodně pohodlnější nastoupit přímo před budovou na bus AE, nežli se vláčet kilometr se zavazadly na Masaryčku.
Ale zase přijde o úžasný zážitek v Sherwoodu. 😀
Ten si ale převážná část obyvatelstva jistě ráda odepře…
Prioritně železniční trať na letiště slouží pro cestující letadlem,kteří se tak dostanou do centra Prahy. To je splněno. Kdo chce,může jezdit busem.
Připojení mezinárodního letiště na nádraží s výhradně reginální dopravou je samo o sobě nesmysl. Takové spojení s letištěm může efektivně sloužit jen cestujícím s výchozím nebo cílovým místem v Praze, nikoli z jiných míst v republice.
Je vidět,že jen hloupě plácáte. Všechny osobní,spěšné vlaky a rychlíky dnes slouží cestujícím na trati Kladno-Praha Masarykovo nádraží. V budoucnu se k tomu připojí obslužnost letiště=slouží dnes a bude se to jen zlepšovat. Tedy jak našincům,tak i cizincům.
A z Prahy se jezdí vlaky jen směrem na Kladno?
Na Masnu jezdí S1, S2 a S4. V minulosti přes Masnu jezdily i Ex z Děčína na Břeclav a opačně, kdyby to kapacita stanice umožnila, byl bych pro jejich návrat. Vyhlídková jízda přes Holešovice je vopruz a na vágusonu se stejně úvraťuje.
Ale nemuselo.
Stačilo by odklonit Hungarii přes Malešice.
A fakt chcete tvrdit, že pro hlavní letiště v zemi má být prioritou napojeníž železničního spojení na příměstské vlaky, nikoliv dálkové?
V článku se jasně píše,cituji: „Připravovaná novostavba železniční stanice je součástí chystaného železničního spojení mezi Prahou, letištěm a Kladnem.“ Klidně však můžete jezdit do Prahy třeba z Pardubic.
Jenže zde se píší důležitější věci…
https://provoz.spravazeleznic.cz/tabule/Pages/StationTable.aspx?Key=3444
Masarykovo je důležité pouze pro trať do Rakovníka.
Do Kolína lze jezdit i z hlavního…
Zkuste si to vlákno přečíst ještějednou, třeba se vám napodruhé podaří pochopit.
Jistě, že je letiště na trati na Kladno, o tom opravdu nikdo nepochybuje – pichybnosti jsou naopak o „druhém konci“.
No. Akorát že trať 120 bude v budoucnu přesměrována do pro ni vybudovaného podzemního nástupiště.
Na Masarykovo nádraží budou soustředěna historická vozidla elektrické a motorové trakce ve formě muzea.
Na Vltavskou, kde se taky pocita s primym prestupem na ten letistni vlak, to je z hlavaku metrem 5 minut. Zadny kilometr se zavazadly na Masarycku nebude potreba (samozrejme bude pro zajemce mozny, ale rozhodne to nebude jedina moznost)
Sice to je lepsi nez se vlacet na Masarycku, ale i tak to ma od prestupu v ramci jednoho peronu hoodne daleko. Tohle je skutecne myslene max pro Prazaky nebo turisty mirici do Prahy, osobne chci videt v jakem pomeru se cestujici rozdeli mezi bus a vlak vzhledem k te silene jizdni dobe a nepatrnemu rozdilu mezi vlakem a busem..
Prosaďte odbočku z Negrelliho viaduktu přímo přes koleje od Libně a Vysočan do tunelu pod hlavní nádraží a máte to. Dosud bylo zamítáno s ohledem na plán Nového spojení 2. Uvidíme, co bude/nebude. Nelze mít vše hned.
tak vzhkledem k počtu jízd dál vlakem z letiště může klidně nějakej diesel jednou za hodinu z letiště zhrkat semeringem na hlavák. není to optimální, ale taky to jde. kdo spěchá, holt se sveze z vltavský na hlavák metrem, taky to jde přežít. v noci bude stejně mezi vltavskou a hlavákem jezdit noční bus, takže i to má řešení. všechno by to mohlo bejt lepší, ale vzhledem k podmínkám bude i tohle zázrak….
Ono by bohatě stašilo určitou část rychlíků začínat na letišti a na Hlavák je protáhnout přes semmering. Ale to dává moc smysl, proto se o tom ani neuvažuje :).
Rychlík po Semeringu moc rychlý nebude. Jednak je to jednokolejka, druhak je to sám oblouk.
A pak, kam s ním dál? Na letiště to chce soupravu uzpůsobenou na to, že má každý kufr. Narozdíl od R ve zbytku ČR, kde to neplatí.
Dobré je, že já plánuji právě toto řešení…
Vy na to koukáte jen optikou někoho, kdo přijede dálkovým vlakem na Hlavák a potřebuje na letiště (nebo naopak). To ale nejspíš zdaleka nebude většina uživatelů. Tou tratí se má jezdit denní dojíždění Praha-Kladno, turisti z letiště do centra a zpět, lidi z Prahy na letiště a zpět, lidi z širokýho okolí Prahy na letiště a zpět. Až na tu poslední skupinu, (respektive její část, která přijede zrovna na Hlavák) je pro všechny daleko důležitější, aby ta trať byla dobře napojená na co nejvíc linek metra, než jestli bude napojená na Hlavák. Jo, pro menšinu uživatelů tý tratě by bylo… Číst vice »
Jojo, úplně vidím, jak se lidi po x-hodinové cestě vlakem z regionu nadšeně potáhnou na metro, aby po dvou zastávkách znovu přestoupili.
Vltavská je od nádraží Bubny pěkně daleko. To už můžu z hlaváku rovnou na Masaryčku a ještě mi odpadne přestup.
Ano, mapy ukazuji cca 450m, takze mozna jeste horsi nez na Masarycku, tj. s kufry na Letiste naprosto nepouzitelne.
Soucasti stavby ty trati ma byt posun Bubnu k Vltavske, uvazuje se afaik i o primym napojeni z noveho druheho vestibulu Vltavske.
Ano, ale to je ještě větší pohádka, než všechno ostatní, co jste doposud zmiňoval.
Bez ohledu na to, že nutit lidi přestupovat na dvě zastávky metra, který je samo o sobě přeplněný, je majstrštyk hodný odsunu metra A z hlaváku na Muzeum.
Já chápu, že je to v tradici tohodle národa, ale kravinou to prostě zůstane.
Komunisti asi nepřemýšleli, že by stanice HLAVNÍ NÁDRAŽÍ by měla být významným přestupním uzlem.
Po modernizaci trati do Kladna a na letiště bude nádraží Praha-Bubny v nové poloze, a bude z něj přímý přestup na metro Vltavská. Navíc na tomto úseku trati na letiště se má stavět už příští rok.
Jo, ale ze starýho nádraží. 🙂
Prostor Vltavská-Bubny se snad jednou taky dočká kultivace a vznikne normální přestup.
V době dokončené trati to bude z metra přímo do nového nádraží. Nebo snad myslíte, že se bude jezdit od pomníku holocaustu?
Já jsem ty nejrůznější varianty a studie už od dob první republiky až po ty současné megalomanské plány viděl.
Tohle zůstane rozestavěný dalších 20 let.
A není teď ta železniční stanice moc daleko od metra? Musíte z hlavního do metra, pak popojet, a z metra se pak dlouho vláčet na Praha-Bubny. Kdyby za stanice zůstala přesunuta blíž metru,jak bylo během výluka, bylo by to asi lepší.
Ne každý, kdo přistane na Ruzyni se potřebuje dostat zrovna na Hlavní nádraží. A vlak by měl umožnit přestup na metro A (Veleslavín, Dejvická), B (Masarykovo nádraží) i C (Vltavská), takže na to hlavní se dotyčný s kufry přesune metrem z Vltavské.
Zapomněl jsi na přímý přestup z Masny na Deflorenc, který bude součástí výstavby naproti Florentina.
Ten přestup je na nic když většina dálkových autobusů končí na okraji Prahy.
Od nichž se dostanete metrem přímo na ten vlak. Ono je to kolikrát rychlejší než postávat hodinu na auty ucpaných průtazích městem.
Jestli většina, si netroufám tvrdit. Na Zlý čin se z letiště dá dojet za 10 min. busem, na Smíchoff asi pojede taky vlak, z Rozptyl toho tolik nejezdí a z ČM co vím akorát LB a HK, takže ten přestup na Deflorenci smysl má.
Deflorentina. 🙂 No snad tam vznikne přímý a pohodlný průchod s přístupem rovnou na nástupiště.
Proč? Musíte zásadně projít 10 obchodními pasážemi a překonat několik výškových podlaží tam a zase zpátky.
Předpokládám, že osobně asi nikam moc nelétáte, co? Protože kdybyste měl elementární zkušenost s cestováním letadlem a tedy i tím, co takový cestující očekává v místě příletu, tak byste chápal, že tahat se někam s kuframa přes dva přestupy (nejlépe pak v dopravní špiččce) to opravdu není.
A D – Hlavní nádraží.
Prostě místo, kam má nejblíž třetina aglomerace, prostě vypustíme.
Opravdu čin hodný sudopu.
V Libni může od východu přestoupit hrana-hrana (pokud mu to neujede). Horší je to jen od jihu, ale tam bude časem možnost využít ‚Semmering‘. Kromě toho, až bude průchod z Opletalovy na Florenc, nebude to tak daleko. Ve srovnání s mezistaniční turistikou třeba ve Varšavě anebo plánovanou pražskou stanicí ‚Nádraží-Opera-Muzeum’… 🙂
Tyhle plány celkově jsou katastrofa. :-/
Je bláhové doufat, že nějaká stanice „Opera“ někdy v budoucnu vznikne.
Do Berouna se bude jezdit přes Vyšehrad – a basta!
Ale v padesátých letech si bude muset dávat pozor, aby ho nepřejela tramvaj…
https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041582
Sice je to 12 km za 25 minut, ale když se do toho už vynaložilo tolik úsilí a peněz a očekávání, tak se nemůže přiznat, že to vyústilo v totální nesmysl. I když zastávky v Ruzyni by se připravovat mohla, snad jen jestli skutečně jen zastávka se 2 kolejemi a jak natočená, problém je v návazných tratích do centra Prahy, napojit na stávající má logiku, i když jízdní doba bude kolem té půlhodiny, vybudovat novou přímou podzemní na Masarykovo nádraží ze slepé strany nebo/a pod Hlavní nádraží má smysl, ale to plánované velkolepé napůl podzemní esíčko je nesmyslný výsledek dosavadních… Číst vice »
To jsou všechno jen plány. Budeme rádi, když se jednou podaří prokopat aspoň od Negrelliho pod hlavní a pak na povrch směr Vršovice/Vyšehrad. Přednost už dostaly velkolepé silniční stavby, asi že těch 17 % přeprav na železnici je furt moc… Upřímně, napojovat regionální trať na rychlý úsek dálkového typu bez obsluhy území (a naopak) mi přijde trochu nelogické.
Nové spojení Masna – Smíchoff a la Binkův oblouk mi připadá nejsmysluplnější, byť technicky složité.
To pojede pres Usti vzhledem k te dobe?25 minut to trva napr. v Malmo, kde je letiste 30km od mesta a to autobusem.
Bus AE trasu zvládne za 30 min (z hl.n. pochopitelně). Metrem přes Veleslavín za 36 min.
Urcite? DPP pise u AE cca 40. Ale i kdyby to tech cca 30 bylo, je tam nemaly riziko uvaznuti v zacpach, coz vlak odstrani. A konzistence je u takovyho spojeni o dost dulezitejsi nez vlastni doba jizdy. Pokud ji zvladnou drzet spolehlive (na novy trati by mohli, byt jde o Sprzel), neni 25 minut z centra sice zadnej zazrak, ale ani prusvih. Vyhoda bude napojeni na 3 linky metra, plus z Bubnu nedo Dejvic to bude kratsi. Nemluve o prinosu civilizovanyho spojeni z Kladna. A zajimavy nejspis budou i nektery ty relace po meste. Treba takova Masarycka- Dejvice/Veleslavin za… Číst vice »
Podle IDOS trvá cesta busem AE přesně 30 min (terminál1). Garance, že nebude zpoždění lze očekávta pouze u metra, u vlaku se s možným zpožděním nutně počítá.
25 min u docela velke novostavby z X miliard je naprosty prusvih..
Jako cena za to, že to bude díky zastávkám po cestě snáz využitelný pro daleko víc účelů, než je jen cesta jeden pevnej bod v centru – letiště, je to velmi slušná cena.
Pak je otazka jestli stavime prazskou lokalku nebo napojeni letiste. Normalne po svete byvaji letiste napojena expresnimi vlaky, ne lokalkou s prumernou rychlosti 40km/h.
Kdo bude pospíchat, půjde pěšky
Me ta jizdni doba prijde silene dlouha, na to jaky kousek to je a navic s nutnosti prestupu z Hl. na Masaricku.
Tak bude tam jezdit osobák, který po cestě z Masaryčky všude zastaví.
Ano, to je přesně to, co všichni očekávají od rychlého spojení na letiště – aby to všude stavělo. 😀
Třeba staré Dejvice to kvůli odklonu hlubinným tunelem pod Střešovicemi úplně vynechá…
To vám řekl kdo?
Tak budete z Dejvic chodit fotit do Podbaby.
Bez tunelu je to neprojednatelné. Celá čvrť je proti povrchové dvojkolejce. Ale šotouši budou furt kopat kolem sebe, že nebude aspoň jedna kolej na povrchu, aby tam mohli poslat Bubny Tajgy, čili Sergeje. A naštvat tak místní.
Z pohledu letištního cestujícího je 25 minut úplně v pohodě. Vlak navíc obslouží všechny zastávky na trase.
Z Plzne to je na letiste autem cca 1hod. Takze v porovnani jenom cas dopravy 25 min po prestupu v Praze je naprosto tragicky cas… Pokud tedy bylo zamerem stahnout cestujici z aut do vlaku.. Vzdalenost z Mas. nadrazi je cca 18km, to je pekna prumerna rychlost 43km/h. Vzhledem k tomu, ze z pomerne velke casti se bude jednat o novostavbu, je to vysledek katastroficky. Navic moc nechapu, ze na Letiste ma byt cas 25min a do Kladna 30min, pritom Letiste je na pul cesty.
Jsou to nějaké divné časy. Ovšem pokud jde o Plzeň, to není problém spojení na letiště, nýbrž postavené dálnice versus nepostavené dálkové železnice. To nedohoníte na posledních kilometrech. Ovšem, můžete jet též autobusem Plzeň – Zličín a autobusem Zličín – letiště. 🙂
Tak zrovna jizdni doba Plzen-Praha vlakem je celkem v pohode, kdyz vezmeme ze se dostanete do centra Smichov/Hl. nadrazi. Zapadni expres to da za 1:21. Kdyby k tomu byl prestup hrana-hrana a 15min na letiste tak by to byla docela rozumna alternativa k autu. Takhle s dalsimi prestupy, tj realne dalsich cca 30min rezerva a 25min samotna cesta na letiste je to prakticky nepouzitelne.
A teď je otákzkou kolik lidí za den jede z Plzně na ruzyňské letiště. Stovka? Tisícovka? Každý dvacátý?
Abychom kvůli dvěma lidem na letiště neztratili plný rychlík jedoucí do Prahy a ne na letiště.
Hnát Regionovu z každého krajského města na letiště je rovněž nesmysl. Stavět kvůli jedné Regíně za hodinu železnici rovněž.
Takže ten přípoj na Hlavní/Masaryčku vypadá jako nejrozumější řešení.
Není podstatné, kolik lidí jede z Plzně jako takové, ale z celé lokality.
Tím spíše, že Letiště Ruzyně – HLN je 25 na TGM + přesun na HLN „zu Fuss“, nebo s přestupem na Vltavské na dvě zastávky …
Když to spočítáte suma sumárum, tak z Ruzyně na HLN via Semmering/Smíchov to vyjde nastejno …. Navíc na Smíchově můžete odšlápnout zadní EJ a jedna EJ pojede „někam“ k Milovicům / Mladé Boleslavi, druhá EJ přes Vršovice „někam“ na východ …
Tak nejdřív vám vadí, že to neexistuje. Teď, když to ještě neexistuje, vám vadí že to bude pomalé.. S čím přijdete příště? 😉
Treba s tim aby to existovalo a bylo pouzitelne?
Kdyby to bylo dál, ale za stejný čas, tak by to nebylo o nic lepší. Hlavní je, aby to jezdilo často a spolehlivě.
Že se od letiště nedá dostat na Hlavní po kolejích přímo, to je jiný problém (Nové Spojení 2). Zadrátovaný Semering rychlejší nebude, ani kdyby tam vyrazilo TGV s Maxem Biaggim v kokpitu.
Bude minimálně stejně „pomalý“ …. zadrátovat velí zdravý rozum … může dojít k jakékoli mimořádnosti, která zastaví provoz via Dejvice a je třeba mít záložní trasu …. stačí sby vypadlo ZZ – třeba jen napájení z veřejné sítě …. pád „blba“ do kolejiště – což je dvouhodinové přerušení provozu – zda blbovi náhodou do kolejí někdo nepomohl ….
Zase Kotasovo? To bude nádhera 🙁
Tohle snad není od Kotase, nebo jo? Kotasova „díla“ (mohu-li to tak vůbec nazvat) vypadají dost jinak.
Taky mě to napadlo. Protože dosud platilo Metropojekt= Kotas.
Neplatilo. Poslední velká akce Metroprojekt+Kotas byl Střížkov. Což už je přes 10 let. Zbytek IV.C-2 a celá V.A dělali jiní architekti.
Ale bohuzel znacna cast tech zminenejch stanic trpi z casti stejnymi neduhy jako ty Kotasovy. On je z nich nejproflaklejsi, ale je to dost jeden za 18, druhej za 20 bez dvou…
Snad to tady bude lepsi a obejde se to beztypickych prvku typu pultunovej nosnik pro 15 kg zarivku a podobne.
Jsem zvědavý na co to pak využije nějaký zemědělec…
Architektonické řešení by mělo být dle idhea.
Doufejme, že alespoň tak, protože dopsud nebylo možné napsat slova „Metroprojekt“ a „architektura“ do jedné smysl dávající věty. :).
Tak to navrhněte sám, vůbec je tady dneska spousta nepřejících hajzlů co nedokázali ani pětinu toho co pan Kotas.
Což je klasická blbčí argumentace na úrovni „když nejsi kuchař, nemáš si co stěžovat na přesolenej guláš.
Boha jeho, člověk je měsíc na dovolený a když se vrátí, tak zjistí, že je tu asi třikrát tolik naprostejch trotlů, než bylo tehdá (a že už tehdy se zdálo, že jich snad víc být ani nemůže).
Každý kdo má jiný názor než vy je pro vás trotl? Chováte se jako typický bolševický buran.
Já tu byl už předtím! 😛😘 Taky se tě nikdo neprosil aby ses vracel zpátky! 😃
mno, že někdo navrhuje drahe, predimenzovane obludy s náročnou a drahou údržbou, pozná i antiestet
A jaké stavby udělal slavný architekt Gwann? Počkat, on to není architekt a už vůbec ne slavný! 😃 Gwann jen do všeho kecá a uráží ostatní co ve svém oboru už něco dokázali…
Avanti popolo, alla riscossa,
Bandiera rossa, Bandiera rossa.
Avanti popolo, alla riscossa,
Bandiera rossa trionferà.
Laskavě si přečtěte Borovského stať „O kritice“ a nezaclánějte.
Myslíte, že umí pochopit psaný text?
Rozhodně lépe než nějaký Raddie! 😃 😘
Laskavě si polibte zadek! 😃