Železniční sláva v Praze: Přijede panťák, tornádo i roztopený Komarek
Parní motorový vůz M124.001 (Komarek). Pramen: NTM
Pražská železnice slaví. Do metropole se sjedou historické vlaky, roztopí se i parní vůz Komarek.
Pražská železnice slaví. Do metropole se sjedou historické vlaky, roztopí se i parní vůz Komarek.
Super, Praha si ještě trochu vylepší koronavirové skóre.
Mě fascinuje, jak Pražáci budou jezdit jeden den Tornádem (a vzhledem k tomu, že je to typ 460, tipuju, že bude staré jen cca 45 let) a budou to mít jako největší retro a nás v Brně nechaj jezdit 50 let starýma 560kama každodenně, protože jsme jim u ři.ti. Ale příjdu s pozitivním přístupem…Já tuhle každodenní retrojízdu mám v ceně šalinkarty, oni za to budou cálovat těžký háky.
Nasadit v JMK ešusy ve verzi 25kV AC odmítli zástupci kraje a Kordisu. Radši vytáhli 560 ze slovenských kopřiv. Pokud vím, jedna souprava nebyla ani schopna do Brna dojet. Proti patrovám jednotkám je na jižní Moravě trvalý odpor.
„Nasadit v JMK ešusy ve verzi 25kV AC odmítli zástupci kraje a Kordisu.“
… dle dostupných zdrojů se zdůvodněními:
– nevhodně nízký poměr počtu dveří vůči počtu sedadel, jakož i nevhodný poměr relativně nízké délky vozidla vůči užitným délkám nástupišť.
– údajně i problematika, kdy úsek Sokolnice-Telnice – Křenovice h. n. má nižší třídu únosnosti, pro kterou by ešus 25 kV AC nevyhovoval (?)
– příklad se slovenským 560 (šlo o jeden kus, tzn. množné číslo není na místě – ?) je mimoběžný.
Takže si to zrušily samy místní moudré hlavy. A teď vlastní hloupost válí na pražáky.
Oni budou mít 460 také v ceně šalinkarty. A určitě si nijak nepřejí aby se kolem Brna jezdilo ve starých vlacích, prostě nemůžou za to že onehdy se na jihu Moravy rozhodli ten předchozí balík peněz vrazit radši do tramvají a pavouků pro Vysočinu, než do něčeho co povede k náhradě řady 560.
No, když se podívám na mapku a čísla o šíření rýmičky, budu raději sedět doma na zadku. Komárek nekomárek.
Samozřejmě, opět Praha… Zbytek republiky neexisutje nebo co?!
V Olomouci jste to o týden propásl. A mohou za to určitě Pražáci.
Jasně, ono je zcela logický dělat akci ku příležitosti výročí historickejch událostí, který se udály v Praze, někde v Pejřimově. Tož si taky něco zorganizujte, když se Vám to nelíbí. Jo a ne, nejsem z Prahy. Já jsem ze Mšena kde máme tu lokálku co všichni hejtujou
Akce se koná v trochu nevhodnou dobu z hlediska šíření koronaviru. Přestože asi budou povinné roušky atd., nedělám si iluze, že to bude opravdu bezpečné.
Já teda se v tuto chvíli hodlám vyhýbat větším akcím.
Pár tisíc lidí, co budou obcházet, fotit a okukovat vozidla a v rouškách se v nich projedou mi přijde jako docela bezpečná akce. Určitě mnohem bezpečnější než tisíce lidí, co o víkendu přijdou na stadiony a budou pochopitelně na maximum fandit, což jaksi v rouškách nejde a při křiku člověk hojně prská kolem sebe. Pokud je podle hygieniků bezpečné fandění na fotbalu a hokeji, pak není důvod omezovat historickou dopravní akci, kde se obvykle ani nefandí, ani nezpívají chorály, ani dvě hodiny neskanduje.
Máte sice úplnou pravdu, hledáte ovšem logiku a rozum tam, kde je tak maximálně panika a iracionalita.
Koná se to ještě při dobrém počasí a ne za tak špatného stavu. Za pár měsíců v zimě si povíme kolik zbylo akcí a jaká bude promořenost. Minulý víkend byl v Praze Open House, prohlídky v domech s průvodcem, s rouškama, po skupinkách a s rozestupy se to dá. Pojďme si užít i nějakou tu venkovní akci dokud se to dá. Podle mě to není o moc horší než jet v pracovní den metrem nebo příměstským panťákem, roušky se tam nosí stejně a teď už je povinnost i dezinfikovat ruce. Ale pokud jste z rizikové skupiny obyvatel tak vaši zdrženlivost… Číst vice »
Na toho Komárka bych se v Praze nebál dát lístek za 300 korun, malá kapacita, vysoká historická hodnota… Za těch pár šusní to bude přeplněné…
Super vidět 460 v Praze jako historický exponát, když pro nás v OL kraji je to každodenní standard 😀
Já se rád svezu. Není to ale tak dávno, kdy na podobných akcích býval v Praze historický žabotlam a o kus dál jezdily běžné provozní jednotky.
Já taky, jako pražák nemám moc šanci se s tím svézt, když už jedu dál, tak většinou rychlíkem. Pořád čtu, jak na to všichni nadávají, tak mě to zajímá ještě víc.
To zelenožluté Tornádo? Vždyť je pravidelně turnusováno!
Všechny jsou turnusovány a v pravidelném provozu 😀
Tuším, že se parní stroje zatápí, nikoli roztápí, ale to je drobnost.
Někdo chodí do konzumu, někdo do krámu, další do obchodu a jiní nakoupit…
No řada 460 pro Brno typická určitě není, troufám si říct, že tam nikdy nejezdila 🙂
Jj, i v Praze byly k vidění, asi ty dříve dislokovsné v Ústí.
Ano, vozily část osobních vlaků z Ústí do Prahy.
V Brně jezdí obdobná řada 560. Řady 460 a 560 se odsebe mimo jiné liší napájecí soustavou.
a také stářím. 560 má ve všech případech 50 let, 460 může (a nemusí) mít i míň, než 45.
Máte pravdu, na druhou stranu běžný cestující rozdíl mezi řadami 460 a 560 nepozná. Z jeho pohledu jezdí na severní i jižní Moravě stejné vlaky.
všechna Tornáda jsou si rovna, ale ta brněnská jsou si rovnější 😉
Žádná jízda po trati bez pravidelné dopravy? škoda, nuda, ztráta času
A kolik byste ho ušetřil, kdybyste nás ochudil o tuto informaci. Kde chcete jezdit, když je to v Praze samá výluka?
co třeba Smíchov – Vršovice -ONJ – Vršovice odj. n. – Malešice – Běchovice-Blatov ?
Nebo na ten Negrelliho viadukt mohli jet z Libně přes Hrabovku
Vysočany-Libeň taky žádná výluka není
Tak zrovna Vršovice jsou teď velký problém tak nějak obecně.
Přes Malešice běžně jezdí S49 i R49, ta spojka od Vršovic už nikoho nevytrhne.
Libeň–Bubny by se jaksi vyhnulo Masarykovu nádraží (pokud by se nedělal nějaký cirkus na mostě nebo v Bubnech), takže to trochu postrádá pointu.
No a kde ještě v Praze není pravidelná doprava? Už snad jen Most inteligence – tam jsou pravidelně odklony – a spojka Smíchov-Vršovice, kde je problém viz první bod (a v budoucnu tam bude S61).
Pěkná byla jízda před lety braník-hlavní nádraží – holešovice- bubny-masaryčka mimo spojkou-libeň-malešice-ONJ-Vršovice-braník
píšete cit: “ Metro: Na trase metra linky „B“ bude v provozu historická souprava 81-71 v úseku Nové Butovice – Florenc. Souprava bude v provozu cca od 10:15 do 16:30 v intervalu cca 60 minut (celkem 6,5 párů spojů). Platí běžné jízdné dle Tarifu PID.“
Ale na stránkách PIDu je:
„Upozorňujeme návštěvníky akce Pražský železniční den, že z důvodu postupně záváděných koronavirových opatření Ministerstvem zdravotnictví České republiky jsou zrušeny plánované jízdy historické soupravy metra 81-71.“
Ano, to jsme tam měli špatně, už opraveno.
V textu je stále „Jízdy MHD
V sobotu 12. září 2020 navíc bude po hlavním městě jezdit historické metro“.
Smysl toho že se zrušila zrova jízda historickou soupravou metra na trase B mi nějak uniká. Unikámi proč zrovna metro a ne tředa jízda historického autobusu.
Je to jen další špatný krok k tomu aby bylo MHD bráno jako místo které je životu nebezpečné.
Nejsou strojvedoucí kteří by se starou hubou uměli (karanténa).
všichni? a kolik jich zbylo? dyť to dojezdily někdy v roce 2009….