Železniční provoz v Praze komplikovala rozsáhlá porucha trakčního vedení
Zaplněné odstavné nádraží v Praze během omezení provozu. Foto: ČD
Poruchu způsobil v časných ranních hodinách silný vítr.
Poruchu způsobil v časných ranních hodinách silný vítr.
Celý problém má kořen v tom že v Praze a okolí jezdí obrovské množství vlaků. Na toto množství není napájecí soustava stavěná. Když do toho přidáte zimní předtápění souprav v ONJ dostanete odběr který je ve špičkách i více než dvojnásobný než činí maximální kapacita. Jediné řešení je po ukončení dlouhodobé rekonstrukce Vršovic zapojení nové napájecí stanice. Druhým řešením je do té doby snížit množství elektrických vlaků v uzlu Praha.
Třeba že by se R9, R18, a R19 ukončily na hlavním?
A kam bys pak jezdil ty ostatní vlaky? Kapacita hlavního nádraží je vyčerpaná.
My se toho sice asi nedožijem(možná někteří mladší), ale čistě teoreticky by ten problém mohl vyřešit přechod na 25KV.
Ano, nějak tak. Celý předělat na 25kV a 4 koleje skrz Prahu.
Ano souhlasím. Toto je řešení ale spíše z oblasti dlouhodobých.
Tady by se využily Brejlovce 754 neboli T 478.4
Nic mimořádného. Spíše zcela běžné.
A to máme na železnici pořád relativně dost neelektrických jednotek. Znovu se člověk musí ptát, jak to tu bude s touhle intenzitou poruch TV vypadat, až za nějakých 20 let prakticky nebudou vlaky jezdit na nic jiného než na elektřinu…
Za 20 roků elektricky až do Liberce? Z Jaroměře? Pán je teda optimista.
Ono se to dá interpretovat i docela pesimisticky, že na liberecku „za nějakých 20 let prakticky nebudou vlaky jezdit“. Tak doufejme, že tohle nenastane.
To není pesimismus, to bude nejspíš realita…
Kromě Libereckého kraje. Tam, dle našich „expertů, je elektrifikace žel. tratí neproveditelná. Studie stíhá studii a vyplývá z nich, že spojení Liberec – Praha není možné časově zkrátit pod dvě hodiny. Tudíž poruchy na trakčním vedenise tomuto kraji vyhnou.
Můžete mi někdo vysvětlit, jak je možné, že namísto běžné jednotky CityElefant pro 300 lidí dnes ráno přijel do Ústí nad Labem jeden vagónek v modrém korporátním nátěru pro 55 lidí? (810) Zajímalo by mne, zda-li si vyučtují dotaci, jako kdyby jela nasmlouvaná kapacitní jednotka.
https://postimg.cc/gallery/G37phS3
Možná by stačilo přečíst článek nad diskusí.
To zřejmě bude jen dílčí příčina, ovšem mně zajímá, zda-li objednatel nepříjde zkrátka, když na výkon byla nasezena jednotka nesplňující parametry separátní dohody mezi objednateli.
PID má smluvní pokuty za nedodržení kapacity. Ale dopravce se má přiznat sám (jinak mu teoreticky hrozí větší pokuta za neuvedení informace).
A když chce na těch screenech rozdělený na dva následy, každý s jiným zpožděním, víte jaká byla kapacita celku? Nemohla to být 810 + 471?
Takhle, do Kralup nedojel vlak z Prahy a tak z Kralup vypravily jeden jediný vůz, defakto mezi Praha a Kralupy žádný osobák v tu dobu po této trase nejel, příjel až další spoj a od Kralup žádná jiná kombinace nejela, jel jeden jediný 810, který se následně vracel zpět na Prahu, zřejmě zpět na zálohu do Kralup.
Máte být rád a šťastný že něco vůbec jelo!
Fachidiotství v podání Českých drah. Hlavně že si ONJ museli ponechat v majetku. A pak mají problém ten kousek vlastní dráhy udržet v provozu. Navíc už dávno měla být kapacita vjezdu/výjezdu posílena. Vykašlali se na to. Však on si cestující počká!
Vážně? Dráhy můžou za silný vítr?
Ano, můžou za zanedbanou údržbu trolejového vedení. Ten vítr nefouká jen nad ONJ, ale jen na ONJ troleje padají. Čímpak to asi bude?
ZA to ale nemohou České dráhy, ale Správa železnic 🙂
Už to tu bylo, nad ONJ patří koleje ČD, protože je SŽDC neprodali.
A taky by to chtělo se řádně rozčílit nad důsledky liberalizace!
Komplexák vylezl, zalez a neotravuj.
Zalez sám, modrá gumo, nikdo na tvoje komoušký výkřiky není zvědavý!
A na tvoje urážky a vulgarismy si myslíš že je někdo zvědavý ? No jo to je ta velikost mozku, jak jsem ti psal. Zase se projevila.
Z urážkami tu začal tvůj souputník jojo a jak už to bývá, jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá.
Švestky patří do slivovice a ne na slušnou diskuzi.
Ale správa železnic na tom trakčním vedení provádí údržbu. ČD nemají žádný elektrousek..lidí ani vozidla pro údržbu TV.
To ale není náš problém, koho si na to sjednali.
Na ONJ ale provádí údržbu EŽ Praha. SŽ jezdí řešit jen poruchy.
Jeden to vlastní, druhý spravuje, třetí opravuje, potom není divu jak to vypadá. Ale majitel by si na to měl aspoň dohlídnout.
A tak si vyrobil vlastní plynový kotel, aby se mu nestalo, že na něm bude provédět revize někdo jiný.
SŽ i EŽ řeknou, že oprava vyjde na dvacet milionů a bude třeba výluka dva dny. A než projde schvalovací kolečko, přestane to všechny bavit.
Oprava poruchy je mimo formality. Prostě co nejrychleji jezdit. To platí kdekoliv na dráze.
Správce se omlouval, že na to majitel x let nechtěl dát peníze. Jak asi vypadá auto po 5 letech bez údržby ?? Teď se to bude rychle honit, když už tím autem je vidět skrz .
Omyl. Správá železnic na ONJ odstraňuje poruchy v TV. Správce a udržovatel TV v DKV a ONJ v Praze je EŽ Praha. EŽ nemají turnus a berou jen výpalné. Jak údržbu provádí je jejich věc.
Nevím, jak často to tam padá, kdyby tento případ zde nebyl zveřejněn, tak o tom ani nevím.
Je to případ od případu, i u udržovaného se může stát, že špatně foukne a spadne.
Vy jste u toho byl, že víte, co přesně ruplo, a tedy víte, že určitě za to může údržba?
Co jsem slyšel od kolegy , tak ty dráty nespadly jen tak samy od sebe. Něco tam prý spadlo na ně. Tak to asi vážně nebude údržbou.
Můžou. A hlavně za operativní myšlení. Je problém vytahat Slony traktorem do Vršovic, poškozený úsek rychle odstřihnout a opravu provést v noci? Nebo nasadit Kraba Dobré správy místo obyčejné mandelinky?
Co je Krab?
Nic jiného, než vytahovat vlaky dieselem, jim také nezbylo, jenomže to nejde tak rychle, aby nenabraly enormní zpoždění (zvlášť když kvůli stavbě je ve Vršovicích méně provozuschopných kolejí).
Jak se vystříhává rychle 6 přepálených kolejí ?? Spíš mě překvapuje, že si to neopraví správce ale „holky pro všechnO“ ze SŽ.
Kde? Na otevřené barrandovské tram trati, na dráze provozované SŽ v Praze.
ČEPS má rozvodnu docela blízko ONJ, ale ve větší výšce
Rozvodna/transformovna 110/22kV na Bohdalci (TR Jih) nepatří ČEPSu (je jen v těsném sousedství areálu ČEPS), ale PRE a je jen necelých deset metrů výškově nad výjezdem z ONJ.
A to jako dokazuje, že TV na ONJ podudržované, protože spadlo?
„Podudržované“ jsem neřekl, ale dokazuje to že v okolí jsou venkovní dráty (i ve větší výšce) které nepadají.
To je možné, pak jsem ale nepochopil, jakou to má spojitost s mým komentářem. Předevčírem bylo na Pardubicku 20 000 domácnosti bez elektrické energie (kvůli větru) a dráha jezdila a nebyla porucha Trakčního vedení, takže nula od nuly pošla, jednou to zastihne dráhu, po druhé něco jiného.
No tak silněji foukalo jinde než nad ONJ.
Oni České dráhy vlastní dráhu? Není to náhodou Správa železnic?
ONJ a okolí ne, ale spíš bych čekal, že se tu někdo pohorší nad důsledky liberalizace, protože bez ní by se něco takového nestalo!
Samozřejmě, jenom soukromníci.msji zpoždění
Soukromník si uprdne a je to Chanel No 5😀😀😀
ONJ patri CD
S posílením výjezdu z ONJ se počítá (tady je 2.TK zakreslená jako výhled https://www.koridory.cz/aktualni-podoba-stanice-praha-zahradni-mesto/ ), ale u vjezdu jsem o tom neslyšel. Taky se jeden čas mluvio o tom, že by bylo fajn, aby byl výjezd z ONJ možný bez úvrati i na druhou stranu (směr Hostivař a Malešice).
Vjezd by šel vyřešit také, místa tam je dost.
Jde o to, komu to místo patří.
Tak to víme naprosto přesně! 😀
Všechny pozemky – i pod kolejemi celostátní dráhy – tam drží České dráhy.
A jednoho dne si management vylepší účetní hospodářský výsledek – až ty pozemky konečně odprodá SŽDC.
Výhledově.
To je ten správný výraz. 🙂
‚Výhledově‘ trvá stejně dlouho jako ‚dočasně‘, jenom se používá ve významu ‚jak dlouho ještě ne‘. Pro číselné vyjádření se používá jednotka jeden furt.
Co to je ten furt, je vysvětleno na Necyklopedii.
No tady jde snad o něco jiného.Proč by si ČD nenechaly své haly na opravy a kolejiště pro sestavy souprav a nemohly si zde řídit provoz?To jako každá vlečka má jako přejít pod SŽDC?Zde ,ale jde zřejmě o úsek od odjezdové skupiny(Záběhlice) po vjezd do Vršovic,ano je to cca 1 km celostátní dráhy a tu má ČD ,nikoliv SŽDC a zde je ten problém.Jinak byla docela prdel ,když se dělali Vršovice sedet v Záběhlicích v dopravě ,vše po jedné a na přivolávačku ,to se nedalo vyjezdit.
Jistě, však SŽDC může za peníze daňových poplatníků postavit další nádraží, tak aby i jiní dopravci měli kde sestavovat vlaky. ONJ se stavělo jako odstavná kapacita pro Hlavní nádraží. ČD jen zneužily bordelu při dělení dopravní cesty a dopravce.
Jenomže to ON neslouží jen pro odstavování. Tam se děje údržba a opravy, což je úzce spjato s dopravcem, bohužel pro Vás, stále ještě dominantním. Přístup tam mají i ostatní, viz myčka, nebo soustruh. Ale ta kapacita není nafukovací a taky to něco stojí. Mmch, třeba takové vršovické depo byste taky předal SŽ?
Převážná část plochy areálu neslouží údržbě. A kapacita celého areálu navíc není využita v plném rozsahu – expandovat třeba i pro pokrytí potřeb jiných dopravců je rozhodně kam. Ale to by nesměla sedět žába jménem ČD na prameni.
Jojo, kolikátý že železniční balíček jsme to už projeli…?
Proč, ať si to dopravce postaví, kde chce, proč by to měl být problém státu, kde si dopravce sestavuje vlaky a udržuje vozidla?
Jakože chcete mít v Praze tolik kolejí, co v České Třebové? 😀 On ten prostor ale jaksi není úplně nafukovací, zvláště v okolí Prahy.
Koleje a s tím spojené pozemky měly být převedeny do SŽ, ale nějaký chytrolín u ČD vymyslel, že některé pozemky si v majetku ponechají.
To jsem neřekl.
A proč by si neměli nechat koleje a pozemky, kde provádí údržbu? V Pardubicích jsou myčky a depo taky ČD. V Řečanech je nádraží v Chvaletické elektrárně taky soukromé.
Ne kvůli penězům to bylo zcela jistě až v první řadě….
Protože ta výstavba nebyla kryta z majetku ČD vzniklého z provozování dopravy, ale byla zaplacena státem! Proto má být infrastruktura státní podnik, který ji bude pronajímat komukoli. pokud si něco postaví po oddělení majetku, to je jiná. Navíc proč Masaryčka nebyla převedena pod SŽ? No proto že někdo na prý zbytných pozemcích postaví budovy, že…
Proč zneužily? Logicky si nechaly koleje na ONJ, když tam mají údržbu, to je jako byste jim vyčítal, že vlastní koleje v depu, či Cargu, že vlastní koleje v SOKV.
Když se domluví na ceně, tak tam jistě pustí i soukromníka, ale proč by mělo stát zajímat, jak si soukromník zařídí údržbu a kde bude sestavovat vlaky?
To už tu dlouho nebylo. Většinou ale byl problém s TV na Vršovicích a soupravy se nemohly z ONJ dostat na Hlavák, teď je TV pocuchané přímo na ONJ. Podle webu ČD se čas odstranění posunul na 10:00 (pro trať 221, pro 171 zůstává zatím na 8:00). No asi zvolím jinou formu dopravy do centra, čekat na ešus, kterej přijede pozdě a bude narvanej, se mi moc nechce.
Stane se.
stává se příliš často
A taky kde je ta hromada motorových záloh, kterou takový velkodopravce má a která to hned odtáhne? Asi tak nějak jsme to četli, když se porouchala mašina někomu jinému.
Asi nemají naftu 😀
Jo a vy máte v mozku piliny
Ludvo, už jsi zase zalezl do kanálu? Máš tu další urážky, na ty zvědavý jsi?
Abych tě stále jen nekritizoval, mám ti udělat radost něčím k věci 🙂 ?
A co když se tam nedají jezdit ani dieselem a je potřeba opravit TV.
Jistě a když se dráty válí přes koleje, tak ten diesel pojede kudy? Přeletí to?
A tak to taky bylo. Na jednu stranu výluka co nejde ukončit (Eden) a na druhou stranu spadlé dráty (vjezd). To se pak těžko cokoliv vytahuje, i když traktory byly.