- Železnice •
- Stavebnictví •
- Infrastruktura •
- Voda •
- Zprávy
Železniční primát: Provoz na lužecké lokálce ustal. Starý most bude nahrazen zdvižným
Snášení starého železničního mostu v Lužci. Autor: Tomáš Kolařík
Obec Lužec nad Vltavou se bude moci už od července příštího roku pochlubit tuzemským primátem. Získá nový železniční most, který
Boha jeho, to je investice. Za ty prachy by šlo koupit několik (mikro)auto/busů ,pořádně zaplatit řidiče a jezdit každou hodinu a třeba i do Mělníka (kam koleje nevedou)
Z Lužce do Mělníka bus více méně po hodině jezdí už dnes 🙂
ano jezdí, za ty ušetřené prachy by mohl jezdit i častěji a tím zlepšit systém hromadné dopravy…
Nejsme ve sporu, mě taky sypání peněz do zdvihacího most na lužecké lokálce připadá jako nesmysl. Bohužel středočeský kraj, velmi tvrdě a nekompromisně, s ČD vyjednal, že dalších 10 let se tady bude jezdit víceméně stejně, jen do těch 809 přibude wifi.
Díky tomu máme ve Vraňanech hodinový pauzy. 🙂 mimochodem já bych nic nestavěl. Před mostem se měla udělat konečná zastávka pro lokálku a bylo. Lidi to mají stejně ze současné zastávky daleko. Trať bych nerušil. V ranní špičce jezdí motory poloplný. Taková trať z Vraňan do Straškova dál za Beřkovice je mnohem méně využívána cestujícima.
Ze současné zastávky daleko? Podle mě je zastávka umístěna nejlíp jak to jde. Přímo v nejhustěji osídlené části Lužce, minimálně polovina místních to má na nádraží max. 5 minut.
Já všechny vidim pelášit sněr zpátky. Ale tak možná se pletu.
Někudy ty baráky v ulici musíte obejít. 😉 Ještě by se mohlo stavět hned za přejezdem, ale to už je detail.
Přecházet přes koleje je zakázáno. Do tyršovy ulice v souladu se zákonem tudy: https://mapy.cz/s/kafuzacere
Tyršovy s velkým Té, pardon.
Zastávka- konec – je v podstatě v centru Lužce. Odevšad je k ní zhruba stejně daleko. Spíš jsou tu jiné otázky. Ta trať měla být dotažena již dávno do Mělníka, jak se kdysi plánovalo a měly být na ní docela silná nákladní doprava. Jinak se domnívám, že výstavba takových mostů je zbytečná, protože ta lodní doprava nemá velkou budoucnost a nebude nikdy již intenzivně využívána.
Postavit trat kompletne v zatopovem uzemi by asi nebylo nejstastnejsi.
Jen se zeptám: Trať Všetaty − Neratovice je přetížená?
Takže další nesmysl à la Kolín. Kvůli pár výletním lodičkám poletí hromada peněz daňových poplatníků do něčích kapes. Bravo!
Tady těch výletních lodí pluje docela dost a ještě více by chtělo plout, ale nemůže, tak pluje jen do Mělníka. Praha je velký magnet pro tyhle typy plaveb. Je to něco zcela jiného, než v Kolíně, kde zvedací most bude mít smysl až po hypotetickém splavnění Labe do Pardubic.
A až se dostaví DOL, tak ho v Kolíně ani nebudou spouštět dolů, jaký tam bude cvrkot 🤡
Ale jo, spustí. Jen se budou muset nákladní vlaky pospojovat, aby to fungovalo jako v průplavu na mysu Cod (Cape Cod).
Železniční zdvihací most je přes Labe v Kolíně, jestli se nepletu již od roku 2010. Jen se nezvedá, neb nebyl dosud instalován zdvihací mechanizmus.
Takže primáti jsou v Kolíně. I když v článku se píše, že Obec Lužec nad Vltavou se bude moci už od července příštího roku pochlubit tuzemským primátem.
Vzhledem k neexistenci zvedacího mechanismu tam žádné opice nejsou. 🙂
S tím železničním mostem se neměl nikdo takto štvát, prostě ho měli snést a spolu s kolejemi z Vraňan do Lužce odvést do šrotu. Jak mohl vůbec někdo povolit investici do trati, která je žhavým adeptem na nejzbytečnější lokálku na světě?
Je pravda, že se najdou mnohem prospěšnější záležitosti, na který se nebude dostávat na železnici a nejen dopravě vůbec…
Tu trať drží nad vodou zřejmě vlečka do betonárky.
Za dva roky jsem tam neviděl do betonárky jet vlak
Navíc ta vlečka do „Českomoravský beton, a. s. – betonárna Lužec“ je před mostem, a tak ho ani nepotřebuje.
A je tam vůbec nějaká nákladní doprava, nebo tam jenom pendluje „v ranní špičce poloplný“ motorák?
ještě v září 2016 tam vlaky jezdily https://mapy.cz/s/muleboveso
nepřekvapilo by mě, že vlečka již aktuálně není provozována.
Úlet není jen ten železniční most, ale i některé ty místní můstky – ty by se taky daly zredukovat. Prostě jsme bohatá země, tak co.
Souprava?
„Jak mohl vůbec někdo povolit investici do trati, která je žhavým adeptem na nejzbytečnější lokálku na světě?“
– Výstavba tohoto mostu není „investicí do trati“, ale „investicí do vodní cesty“.
– Z předchozího bodu vyplývá i další věc: nepříznivé vynucené jevy této „vodní“ investice směrem k dalším druhům dopravy jsou hrazeny z rozpočtu oné „vodní“ akce.
Což nic nemění na nanicovatosti této veřejné „investice“.
Nepodléhejte populismu barvotiskově vystřiženému z hloupých devadesátých let.
Přesně tak, peníze na tuto stavbu nejsou od SŽDC, ale od ŘVC, takže argumenty, že by se ty peníze daly investovat do smysluplnějších tratí, jsou zcela mimo.
Jo, úplně mimo. SŽDC má drtivou většinu příjmů ze státního rozpočtu ČR, zatímco ŘVC má drtivou většinu příjmů ze státního rozpočtu Britské rovníkové Afriky.
Vy ovšem uvažujete logikou „kdyby se peníze nepoužily na tady to (tuhle blbost), daly by se (ty stejné peníze) použít jinak a smysluplněji“.
Tak to ale nefunguje, princip odděleného účetnictví (ať už zákonně nebo mentálně) tuto logickou úvahu nedovoluje převést do praxe.
Klidně se vsadím, že princip odděleného mentálního účetnictví používate i Vy sám a pravděpodobně o tom ani nevíte (protože je to vidět jen na činech jiných lidí, ne na vlastních, tam máte takovou „myšlenkovou slepou skvrnu“)
Můžete uvést nějaký příklad „odděleného mentálního účetnictví“ u jednotlivce, případně rodiny? Když svoje peníze neprojezdím v benzínu, tak je můžu třeba projíst v restauraci. A tak podobně. Co připouštím je šetření v řádu (desítek) korun na jednom místě, kde to dobře vidím, a zároveň plýtvání jinde, kde jsem si zatím neuvědomil, že bych mohl ušetřit tisíce bez ztráty komfortu. Ale toto není ten případ. Tady je to vidět zřetelně, jen je to zatíženo problémem „pravé kapsy a levé kapsy“ – ale obě jsou od saka ušitého na MD ČR.
Martin V. reagoval, tak se jen připojím – jak já osobně používám „oddělené mentální účetnictví“? Mám nějaké příjmy, nějaké výdaje. Nemám takové příjmy, abych pokryl vše, co bych chtěl (třeba nějaké stylové auto 🙂 takže nutně zvažuju, co si koupím a co ne – podle (ne)zbytnosti, podle pocitu radosti atd.
Je úplně jedno, kdo ty veřejné peníze vyhodí…
Vážení přátelé ano, vsadím psí karas proti karbanátku že to důležité právě proběhlo železniční most je dole a na ostatní se přestane dostávat korunek. Po vodě se bude moci plout a šturcova lokálka má smolu. Vybudovani zastávky před mostem se už konat nebude.
Příklady jsou, když se stavěl obchvat Selbu, tak se téměř doslova a do písmene rozhodlo o rušení trati až v momentě, kdy stavbyvedoucí dal příkaz k jejímu zavezení. Teprve potom, hlavně naše provinční fialové fráčky, nadšeně zdůvodňovaly a zdůvodňovaly. Klika, že to dopadlo jinak, po mnoha létech…
Tyhle „vyvolané investice“ mi připomínají velkolepý most na vlečce do teplárny Juliska přes ulici Podbabskou. https://prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2010120601 Po jeho dokončení byla teplárna přepojena z mazutu na zemní plyn a vlečka byla snesena… Vážně jsme tak bohatá země, že můžeme investovat do blbostí?
Kdyby tam místo dalšího sídliště vznikla opět nějaká výroba, blbost by to nebyla. Že všechno vozíme, a ještě k tomu po silnicích, pročež jen roste počet úředních míst, je ta prvotní blbost.
Nešlo urobiť jeden kombinovaný s asfaltom i kolajami, kde by mali auta červenú keď práve ide vlak? Po svete ich pár takých je.
Myslíš něco podobnýho, jako je most duha v Bechyni, jen zvedací.
To není špatný nápad! Jenže už je pozdě.
PS: Nešlo. §1 „Nikdy se to tak nedělalo“ podobné věci zakazuje. Ikdyby existovaly jinde. 🙁
Já si myslím, že by to byl špatný nápad. Hlavně co se týče organizace provozu a nájezdových ramp od silnice do osy železnice (domnívám se, že zvedací most by měl být pevnostně navržen jako souměrný, aby se při zvedání a i pojezdu vlaku nekroutil).