Železniční odbory v akci: Na nádražích a ve vlacích dnes agitují proti mizení personálu

Ukázka z chystané podzimní kampaně OSŽ. Pramen: OSŽ/kresba: Petr UrbanUkázka z chystané podzimní kampaně OSŽ. Pramen: OSŽ/kresba: Petr Urban

Evropští železniční odboráři vyhlásili na dnešek takzvaný akční den na podporu doprovodného vlakového personálu. Akcí chtějí mimo jiné upozornit na

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gogo

Pro všechny kteří by to chtěli vidět jsem to oskenoval a uložil sem: https://uloz.to/!faJTdXV4sNfR/pivrnec-osz-pdf
Nehledejte v tom nějakou politiku, jen jsem příznivec jak Petra Urbana tak Rudy Pivrnce a chci se podělit se stejně praštěnými

Tomáš Pavlík

Možná, než přemýšlet nad tím, jak se zbavit personálu na vlacích a ve stanicích, by to chtělo se podívat na přebujelou armádu manažerů a byrokratů na ČD(i proto taky stále něco“nejde“). A viděno zevnitř firmy – dnešní vedení většiny(jestli ne všech) odborových centrál, hájí především je. A jedna brožurka to nevytrhne…

Petr Šimral

Nemáte to někdo naskenované? Moc rád bych to viděl úplné 🙂
Díky Petr

X 1

V Uhříněvsi to odboráři nerozdávali?

Tak to budete muset Elefantem na Hlavák a nějakého odbora vyhledat.
Ovšem v zájmu vlastního zdraví bych to nedělal.
Pokud někdo znalý zná pozadí teho cirkusu, mohl by puknout smíchy.

Petr Šimral

V Uhři jsem dnes nebyl a v Mnichovicích jsem to nenalezl : – (

X 1

Patrně odboráři vědí, že ve zmíněných stanicích jim pšenka nepokvete.

S499.1023

Neležely na lavičce pod přístřeškem?

Kajman

Pokud byste vydržel do večera, než dorazím domů, tak to naskenovat můžu.

Petr Šimral

Byl bych Vám moc vděčný. Nevím, zda se zde zobrazuje mail, takže pro jistotu: simral (zavinac) simral (tecka) eu .

Díky Petr

Janka

Mohu ti to poslat 😉 napiš na Dan.Ciky@seznam.cz

Marcy

Napiste mi na MarcyKol@eeznam.cz

noerf

Je za provoz vlaku na trati odpovědný strojvedoucí nebo vlakvedouci, průvodčí či stevard(ka)? Dle mého názoru jednoznačně strojvedoucí. Pokud bude v řízení zahrnut systém, že se vlak nerozjede bez zavřenych dveří je funkce vlakvedouciho čistě manažerská. A pak je to jen o tom, zda-li daný dopravce vlakový personál chce či ne.
Tedy pro ČD, zda odboráře přesunou do vlakových čet nebo je nechají na židlích v kancelářích.

Rtep

Hm. Tak to si GéWéTramwejn na Šumavě myslelo také. A překvapeně zjistilo, že se na trati 194 bez průvodčích opravdu neobejde…
Souhlasím ale s tím, že ty mažoretky nebo co to jako je, jsou u vlaků naprosto k ničemu.

noerf

Rtep: Tak je otázka, jestli mažoretkami myslíte průvodčí na kontrolu lístků, nebo stevard(k)y na obsluhu cestujících. v tom druhém případě je to smysl má určitě.

Rtep

Přijde mi nesmyslné, když v několika málo vlacích jezdí stevardky a stevardi, když třeba leckde na nádražích nenajdete ani základní služby, třeba úschovny zavazadel nebo záchod…

Pavel

Absolutně netušíš co všechno je v pracovní náplni vlakvedoucího, ty manažerská funkce…

T.H.

Člověk by odborářům skoro uvěřil, že jim jde o kvalitu služby a bezpečnost cestujících… cože, odborářům? Těm samozřejmě jde především o to, že s každým „mužem (ženou) ze závodu“ přicházejí taky o odborově organizovanou ovečku (prachy, vliv, politika). Je i tohle napsané/nakreslené v té brožuře?

venkov4ever

Tuzemské odbory jsou něco jako Arnold J. Rimmer s jeho „Give quiche a chance“. Stejná razance se stejnými výsledky.
https://c1.staticflickr.com/4/3084/2336171834_d2724515d8.jpg

David

Dnes jsem dostal štos, ať to roznesu po vlaku. Urbana znám od mala a pro lidi co čtou Blesk jsou dobré. Nicméně v celé brožuře chybí argumenty. Úvodní slovo nic neříká a pak už pouze obrázky. Stalo by za to tam lidem vysvětlit o co jde v obrázcích v souvislých větách, protože z těch komixu to bude lustit fakt málokdo. Spíš je to takový, že odbory jen chtěly dělat, že neco dělají. Byla by lepší nějaká kampaň na úrovni roku 2018. Tohle je 20 let z5

petr.r

tak mu dej vědět, že na bočních sklech vlaku tu díru neudělá jak to nakreslil.

železničář v důchodu

K čemu to v ČR povede, je zřejmé – k ještě větším únikům tržeb a k mnohem většímu nepořádku ve vlacích i ve stanicích: proč asi má Jančura „stewardy“ téměř ve všech vozech …

Milan

Zabránění vandalismu a zvýšení bezpečnosti průvodčí stejně nepomohou, je třeba posílit ostrahu na nádražích i ve vlacích a vyjde to levněji než armáda průvodčích v příměstské dopravě.

železničář v důchodu

Nesouhlasím – záleží na tom, co všechno dáte pokladním a vlakovému personálu do pracovní náplně: ochranku či policii samozřejmě nenahradí, ale „obecný“ pořádek a základní čistotu udržovat mohou, nehledě k tomu, že mnoho znamená už jen pouhá jejich přítomnost – a že by pokladní a průvodčí byli ve výsledku dražší než průběžně fungující „ochranka“, která navíc bez příslušné kvalifikace nemůže ani kontrolovat a prodávat jízdenky, to je také nesmysl.

X 1

Milan a Rentiér
A nomohly by ty práce dělat ti vedoucí odboráři?
Myslím jako tu ostrahu a zametání. To jako kvůli tomu aby se nestranily kolektivu a byly blíže svým členům.

Anjel777

Jeden vlakvedúci na jeden elefant na linkách S okolo Prahy ??? nevyhovujúce. U ZSSK Slovensko v takmer každom osobnom vlaku máme 2 členov vlakového doprovodu.

Tento trend znižovania zamestnancov je i v Rakúsku. Napr. v žst. St.Anton am Arlberg nie je otvorená ani pokladňa a to je vyhľadávané lyžiarske stredisko.Všade len automaty na lístky…

To

na Slovensku možná máte ve vlaku 2 členy doprovodu, ale zase máte minimum spojů a polovinu tratí jste zrušili…

bkp

Typický balkánský syndrom – čím míň vlaků, tím víc personálu v nich

X 1

Angel 666
Lenže ten automat hovorí jazykamy všetkých okolitých krajín. Hovorí aj hlavnýmy svetovýmy rečamy. Automat hovorí aj jazykom najvetších nenšin v Rakůsku.
A pritom to nieje drahá záležitosť. Jeho cena je asi ako automat na metro v Prahe.
U nás by stál jako vila v Jevanech.

Martin Nosek

X1: Žijete v dobách dávno dávno minulých. Ony totiž ÖBB musely nasadit nový moderní uživatelsky přívětivý systém, takže dnes jsou ty automaty totálně nepřehledné a mnoha jazyky už také zrovna nevládnou – tuším pouze německy, anglicky a italsky :-/

X 1

Martin Nosek
Tož to je v hajz..u.
Ale včil o prázdninách jsem byl v Lindau a tam byl teda ještě starej automat. A kupodivu poslední navolená řeč byla Türkisch.

S499.1023

Terazky stě akú rečú hovorili, Kefalín? Po amerikánsky?

Johnny Gomezz

Andílek777: Automaty na vlakové jízdenky jsou normální věc po vyspělé Evropě – mám s tím skvělé zkušenosti z Itálie a z Maďarska… Automaty jsou doslova blbuvzdorné, platí se normálně kartou, prostě pohoda… Nevidím rozdíl mezi tím, když si někdo kupuje v automatu jízdenku na MHD (v Budapešti doslova vymazlené, Milano uspokojivé) a tím když si kupujete lístek na vlak.. Jenom u nás pořád nic… Ušetřilo by se opravdu spousty nepotřebného personálu, automaty jsou nesrovnatelně levnější, a ostatní personál by mohl dostat adekvátně přidáno a ještě by zbylo… Osobně po zkušenostech „z venku“ nevidím absolutně žádný důvod na zaměstnávání lidí na… Číst vice »

Johnny Gomezz

A to máme mobilní aplikace – lístek si stejně normální člověk bookne online třeba v tramvaji a nechá si to poslat do mailu.. Takže automat je jenom nouzovka třeba když ti dojde baterka v mobilu a ty jako na potvoru nemáš s sebou power banku nebo je taky vybitá…

S499.1023

Přílepy se staly Anjelem?

bkp

Ta kampaň vypadá dost kontraproduktivně, nebo je to promyšlená kampaň na podporu vlakového zabezpečovače.

ApolloXI.

Co takhle jít odborům poradit jak na to, Vy odborníku 😀

Martin

Hlavně to dejte do Brna, tam se mají rušit vlakvedoucí na S2 a S3.

PzD

Mají rušit?! Včera jsem tam opět nikoho nepotkal, ale třeba právě agitoval

Vít Jůza

Vlakvedoucí není, abyste ho potkával. Od toho je průvodčí.

PzD

Průvodčí na linkách S2 a S3 ČD zrušily už dávno, vlaky jsou doprovázeny jen vlakvedoucím a toho tedy nemám potkávat 😃 Tak už mám jasno 😃😃

Karel

Tak to je bohužel příšerný… Chudáci všichni kdo jsou zákaznickým personálem – jak z nich udělat terč posměchu…

Milan

Holt v době mobilních aplikací typu ČD Můj vlak je doprovodný personál čím dál míň potřebný. Většinou nemají více informací, nežli si kdokoliv může zjistit průběžně sám.

coudy

zajisté vám mobilní aplikace dokáže zajistit když je zpoždění aby přípojný vlak počkal…

PzD

Dnes: v apce zjistím, že vlak má zpoždění. Vyhledám zaměstnance, požádám o přípoj, ten zavolá nebo napíše dispečerům, ti rozhodnou a pak mi to zpětnou cestou zaměstnanec sdělí.
Nově: v apce zjistím, že vlak má zpoždění. V případě zpoždění mi aplikace umožní přímo dispečery požádat o přípoj, v aplikaci se mi následně zobrazí řešení.

železničář v důchodu

To jistě: myslíte, že dispečeři mají čas komunikovat s mnohem větším množstvím „relací“, než nyní pouze s jedním průvodčím (vlakvedoucím) z vlaku?
Jediné, co se můžete z „appky“ dovědět, pokud o to bude rozšířena a pokud to tam ovšem také někdo (dispečer) „zapíše“, že přípoje na zpožděný vlak čekat nebudou, protože žádný dispečer se nebude zabývat individuálně dotazy jednotlivých cestujících, byť by prostřednictvím „appky“ byla taková nabídka poskytnuta.

coudy

tak to jste pobavil 🙂 na přípojný vlak bude přestupovat 30 cestujících a dispečer nebude mít nic jiného na práci než odpovídat na třicet dotazů…

PzD

Jsme ve třetím tisíciletí, software zajisté dokáže počet požadavků spočítat, …, ba i vyhodnotit a dispečerovi napovědět. Jde jen o zadání, aby bylo vstřícné cestujícím a jednoduché pro dispečink. Rozhodně si není třeba psát maily či telefonovat. Dřív se taky chodilo do banky za paní a dnes to zvádnete z mobilu 😃

Milan Kříž

Presně. Pamatuji si, že už v roce 2009 takto pruvodčí ve zpožděném IR z Bernu do Luzernu procházela vlak a ptala se cestujících, kam jedou. Odpovědi ťukala do své „POPky“, žádné volání. Dispečerovi se rovnou v BZ Luzern sečetla matice přestupujících a podle toho se mohl rozhodnout, co zachová a co ne. Dnes už předpokládám, že systém sám navrhuje řešení a a dispečer schvaluje. V našem případě netřeba komunikovat, může se usuzovat podle toho, kolik jakých jízdenek bývá „odpípnuto“ v aplikaci Můj vlak v daném spoji.

Pezos

Zajišťování přípoje v praxi: „no, snad to bude čekat“, „to by byl průser, kdy by to nečekalo“. Myslíte, že napsal dispečerovi?

Milan

aby přípojný vlak počkal, nedokáže zajistit ani průvodčí. Ve dvou případech jsem průvodčího žádal, ale dispečer stejně zamítl (jednalo se o přípoj Os, který neměl uvedeno, že „nečeká na žádné přípoje“ a stačilo počkat asi 7 min.).

Gogo

Vlakový personál má i čísla na dispečery, ale máme přísně zakázáno je poskytovat cestujícím, i my musíme používat apku v mobilu kam při žádosti o zajištění přestupu zadáváme počet přestupujících, ale poslední dobou se v odpovědích od dispečerů nejčastěji dovíme (pokud zajištění přestupu rovnou nezamítnou) „Přestup bude zajištěn jen pokud nezvýšíte zpoždění“ což je odpověď na dvě věci.

Pavel

Zvykejte si. Až regionální dopravu začne patlat známý brněnský patlal Žlutý Parazit řečený Velkohuby Radim , budou návaznosti na jiné vlaky , čekání na pripoje a celý sytém integrované regionální dopravy víte kde,?…..

Pavel

Jasne. Vsichni mají smartphone, mobilní internet a umí zacházet s nějakou aplikací.
Tipuju, ze jste mladý Pražák, nebo z nějakého jiného velkého města.
Možná to pro vas bude šokující zjištění, ale svet není jen Praha a Brno a opravdu všichni nemají patlafon s aplikací na každou kravinu.
Babička z Horní Dolní kdesi v pohraničí si jízdenku pres net fakt nekoupi a na automat na jízdenky bude akorát bezradne koukat

To

Nejsem si jistý, jestli bych z toho obrázku pochopil to, oč autorovi šlo… je to asi stejně stupidní jako slogany a grafika ČD. Méně nebo vůbec někdy znamená více.

AAA

O prachy? 🙂

ApolloXI.

Autorem je Petr Urban, známý kreslíř vtipů, což si lze dnes snadno vyhledat. Bohužel, dnes chybí něco jako býval Dikobraz, a to právě v době, kdy by mohl tepat do nešvarů doby o 106, kreslíři vymřeli, písničkáři taky, smysl pro humor rovněž, všichni jen držkují, ale vtipní nejsou ani trochu.