Železniční odbory řešily s ministrem budoucnost ČD, sporný je centrální nákup

Zástupci odborových centrál na železnici. Pramen: OSŽZástupci odborových centrál na železnici. Pramen: OSŽ

Železniční odboráři, kteří nešetřili kritikou nedávného personálního zemětřesení v dozorčí radě Českých drah, se dnes sešli s vedením ministerstva dopravy.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Janek

Pracuji v jedné nejmenované společnosti zabývající se výrobou dvojkolí. Má matka , kdysi pracovala jako skladnice v jednom větším depu a vím, že veškeré nákupy pro sklad řešila přes centrální sklad Česká Třebová. Jednou potřebovali nutně 8 dvojkolí, které jim nejmenovaný výrobce prodal na přímo, tedy bez toho aby to šlo přes centrální sklad. A světe div se to dvojkolí bylo o polovinu levnější než z toho centrálního skladu. Chápu, že je třeba z něčeho živit úředníky v Č.Třebové,ale aby na každé položce byla 100% přirážka ? A pak že ty depa nemají peníze na jiné věci.

noerf

Pokud si pamatuji tak IT technika od CD Telematika stála dvakrát tolik než realna cena na trhu.
Spíš je otázka, zda musí existovat ČD? Myslim si, že nemusi. O dopravu se postarají ostatni dopravci, TUDC si budev samo řešit sdělovací a telefonni kabely a zkusebni okruh u Velimy s navazujicimi cinnostmi může logicky vlastnit SZDC. Akorát odboráři budou bez práce, protože je jejich cinnost neprinosna pro podnik. A soukromnici to daji radsi vlakovemu personalu.

jal

Nic nemusí existovat. Ostatně i většina tratí. Však soukromníci o tom hovoří jako o ideálním stavu.

aldik

Odboráři bez práce nebudou. Dřív, či později začnou vznikat odbory i u soukromníků, jelikož soukromník by nejradši jen maximalizoval zisk a na zaměstnance kašlal.

Opravdu se nechci dožít, že si budu kupovat jiný lístek na každý vlak jako u autobusů, sbohem výhodné např víkendové síťové lístky, sbohem letní jízdenko, sbohem inkarto, sbohem aplikace Můj vlak…

noerf

aldik: U některých dopravců Regiojet, Leo express si můžete koupit lístky na kombinaci vlak + bus. Dokonce to jde u JHMD. Takže ono to je spíše o systému dopravce.
Co se týče odborů, ty vznikají i u soukromých firem, ale je otázka, jestli je to aktivita k zaměstnání strojvůdce, stewarda nebo zaměstnání na plný úvazek.

Bery

No nevim… schvalne jsem to ted zkusil, tedy koupit kombinaci vlak + bus… konkretne Leo + Veolia… jenze to nejde. Takze tento dopravce asi nema spravny system. 😉

Vendelín

Je zajímevé, že i strojvedoucí RegioJetu jsou v odborech. Takže asi bez práce nebudou.

jan

nemusí. Jako v Anglii. Jen cestující o..

pozorovatel

Ale není žádná zmínka, co bude s avizovaným odvoláním managementu. Na tom se také dohodli?

železničář

Centrální nákup je totální hovadina souhlasím.

jal

Centrální nákup by nebyla hovadina v případě, že by výsledek byl levnější nákup-množstevní slevy atd.
Jak je to ale dopravdy…

Bery

No, doopravdy je to tak, ze:
a) mnozstevni sleva je moznost, nikoliv povinnost, takze je to obvykle drazsi…
b) soutezi to obvykle nekdo, kdo o tom nema ani paru a navic musi zadat nejake vseobecne zadani, aby to neukazovalo na konkretni vyrobek a nebylo diskriminacni
c) na pracoviste se pak dostane neco, co jim uplne nevyhovuje, nebo se dokonce nehodi vubec, takze pak musi upravovat podminky, pripadne hledat pro danou vec vyuziti, coz cely kolotoc znovu prodrazuje
d) nejakou chytrou hlavu napadne, ze by se mohlo jit cestou pronajmu, aby to mohlo byt minimalne o dalsich 50% drazsi…