Lidé Železnice

Železniční odbory ohlásily kvůli režijkám na konec ledna stávku na jižní Moravě

Stanice Brno-Židenice. Foto: palickap/Wikimedia Commons
Stanice Brno-Židenice. Foto: palickap/Wikimedia Commons

Stávkový výbor Odborového sdružení železničářů dnes vyhlásil stávkovou pohotovost. Důvodem je neplatnost režijek ve vlacích, které objednává Jihomoravský kraj.

„Pokud nebude uspokojivým způsobem problematika uznávání režijek ve vlacích JMK dořešena, bude 30. ledna 2020 zahájena stávka, která zasáhne železniční dopravu v Jihomoravském kraji,“ oznámili dnes odboráři na stránkách OSŽ.

O přesném rozsahu a době trvání stávky bude OSŽ jednat s ostatními odborovými organizacemi na železnici. Odboráři považují zrušení platnosti režijek od 1. ledna v krajských vlacích za protiprávní. „Stávkový výbor OSŽ považuje tuto situaci za naprosto nepřijatelnou a vyzývá všechny zainteresované strany k co nejrychlejšímu dořešení situace,“ uvedli.

Jihomoravský kraj naopak argumentuje tím, že vlaky objednává v režimu brutto, kdy riziko tržeb jde za krajem. Na režijky by tudíž doplácel. Deník Zdopravy.cz nedávno přinesl na toto téma komentář krajského náměstka pro dopravu Romana Hanáka.

Podle vyjádření personální oddělení Českých drah, které zveřejnily odbory, se aktuálně vedou jednání s představiteli kraje o návrhu Dohody o podmínkách platnosti Tarifu jízdného a přepravného pro přepravu zaměstnanců akciové společnosti České dráhy, zaměstnanců státní organizace Správa železniční dopravní cesty, zaměstnanců Ministerstva dopravy a Drážního úřadu, podílejících se na zabezpečování a provozování drážní dopravy.

Výsledkem by měl být příplatek k režijce ve výši 1500 korun, který by si mohl přikoupit každý držitel režijky, který bude mít zaplacenu prolongační částku na rok 2020. K dohodě ale zatím nedošlo.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Luke
Host
Luke

Co jsem tak prošel diskusi…je tady milion závistivých a nepřejících. Nechápu proč? Režijky tady byly od samotného vzniku železnice.. Nikdy to nikomu nevadilo, akorát prý jeden čas Antonínu Zápotockému. Že jej, když byl ožralý vyhazovali ti zlí železničáři z vlaku.. Přijde vám normální, že takový výpravčí „odpíská“ osobák ČD do Tišnova… a pak sám po konci služby pojede za normální jízdné? Výpravčí je od Správy železnic (sic) a přitom je v podstatě na stejné úrovni jako babka z Dolní Horní, která si vyjede na houby nebo za vnoučaty.. Nevídané, děkujeme ANO a Socanům z JMK za další „experiment“… Konečně, letos… Číst vice »

R2R2
Host
R2R2

Co by melo byt nenormalniho na tom, ze zamestnanec jede z prace za normalni jizdne? Pokud ho tam zamestnavatel poslal na sluzebni cestu, tak at mu ho proplati, pokud mu chce dat jako benefit jizdu zdarma, necht si ji zakoupi u kraje, ktery ma jizdne ve sve rezii. Toto neni vlak, kde by jizdne bylo prijmem Ceskych drah a tezko tedy akceptovat, ze v nem budou davat Ceske drahy slevy svym zamestnancum.

PvvS
Host
PvvS

Ne.. Je to zaměstanec, jako všichni ostatní. Těm taky nikdo nic neproplácí a zaměstavatele nezajímá, jak se dostane do a z práce.

Zlámalík
Host
Zlámalík

Ano, přijde mi to normální. Výpravčí přece nedostane slevu v taxíku ani tramvaji, ani na benzín. Tak proč by ji měl dostat ve vlaku? ALE: pokud jeho zaměstnavatel chce, aby do práce cestoval levněji, může mu takovou slevu u příslušného dopravce zařídit. Nezařídil? Tak pak je chyba na straně zaměstnavatele, ale ne dopravce, přece. Už jste to pochopil?

Myth Buster
Host
Myth Buster

Je dobře, že JMK řízl do nesmyslného nesystémového benefitu, který je zneužíván a zjevně znevýhodňuje jiné uchazeče o provoz vlaků pro kraje. 1. pokud ČD (zaměstnavatel, zastoupen MD CŘ) chtějí umožnit svým zaměstnancům cestovat zdarma jako benefit – OK. Je ale nutné, aby náklady neslo ČD, a tedy to musí zahrnout do ceny svých služeb (například pro JMK). 2. pokud si JMK objedná službu a platí ji, je naprosto samozřejmé, že nechce, aby někdo tuto službu využíval zdarma k jeho tíži. 3. pokud by JMK toleroval využívání režijních jízdenek, je možné, že by došlo k soudnímu napadení neoprávněné výhody –… Číst vice »

Pandrhola
Host
Pandrhola

Bod 1. je ok, ale ty další body vedou do bludného kruhu, protože jsou v rozporu s bodem 1.
Tedy ano, ČD tyto náklady zahrnou do ceny služeb pro JMK, takže tím je dané, že to objednatel platí v ceně služby, ale pokud to později kraj chce kompenzovat, nebo nabídnout ČD vlastní produkt, tak si v podstatě navyšuje cenu služby, protože tím současně zvedá náklady ČD nad původní rámec smlouvy.

PvvS
Host
PvvS

Jenže ČD si to do ceny ve výběrovém řízení nezahrnuly a teď by chtěly režijky zadarmo. To si měly rozmyslet před podpisem. Teď mohou akorát sáhnout do svého zisku a režijky zadotovat.

Zlámalík
Host
Zlámalík

Souhlas!

Otmar
Host
Otmar

Když nebude odpor zaměstnanců proti krouhání jeiich odměny tak za chvíli ty benefity okrouhá každý zaměstnavatel a budeme na tom špatně všichni. Jsme na jedné lodi všichni zaměstnanci. Tak si přestanme závidět a držme se svých kopyt.

Axel
Host
Axel

Pane, s těmi urážlivými kecy, že Vám někdo něco závidí… Vy jste idiot. Naprostý… naprostá většina zdejších diskutujících vůbec nezávidí jestli Vám (nebo Vašim kolegům či kolegyním) přidá na výplatě. Všem akorát vadí ta nesmyslnost, když železničářští odboráři považují za normální nestávkovat aby jejich zaměstnavatel změnil názor, ale odboráři chtějí stávkovat, aby změnili názor zákazníci kterým dodává jejich zaměstnavatel jako dodavatel nebo jako subdodavatel…. Takový cíl stávky může mít z logiky věci pouze 2 efekty: krátkodobě všichni budou trpět (i nevinní zákazníci), dlouhodobě už zákazníci tolik trpět nebudou, protože začnou kupovat jinde… A přeji Vám osobně, ať Vy osobně ve… Číst vice »

Jiří Podolský
Host
Jiří Podolský

Jako držitel režijní průkazky nechápu jedno-zavedení příplatku za jízdu tzv.komerčními vlaky ČD odboráři odsouhlasí, když chce objednavatel, který si objedná u ČD vlaky, neuznávat jízdní výhody držitelů režijek, tak se vyhrožuje stávkou. Asi se potřebuje OSŽ zviditelnit…

Dalibor
Host
Dalibor

přesně tak ČD ve svých vlacích, která má plně ve svý řežii chce peníze. A když totéž chce zákazník, který koupil 100% kapacitu všech vlaků a tuto jejich zaměstnavateli zaplatil v ceně kterou si jejich zaměstnavatel řekl, tak se tu stávkuje a hystericky křičí. Co jim (ČD) brání, aby do kazdého vlaku dali navíc vůz, který je nad objednanou kapacitu s nápisem rezervováno pro režijky??

Pandrhola
Host
Pandrhola

Chyba… ČD ve svých vlacích chtějí peníze od jiných organizací, nikoliv od vlastních zaměstnanců. Zde je však situace jiná, zákazník si od ČD koupil službu za nějakou cenu a v té ceně jsou všechny náklady, tedy např. pronájem vlaků, palivo, údržba, mzdy včetně benefitů + přiměřený zisk. K tomu technická poznámka… kraj si kupuje službu, kde je předpoklad nějaké kapacity vlaků. Ono to funguje tak, že kraj např. poptává na danou trasu kapacitu 300 míst, tak dopravce poskytne nejbližší vyšší, tedy např. 320 míst. Nyní chce v podstatě slevu s argumentem, že jedna složka z nákladů se mu nelíbí. Za… Číst vice »

Pandrhola
Host
Pandrhola

To dokážu vysvětlit. Příplatek na komerční vlaky, stejně jako příplatek na vysoutěžené vlaky, má jednoduchý důvod. Jelikož ČD musí ve všech vlacích uznávat všechny režijky, tedy režijky nejen pro své vlastní zaměstnance, ale i zaměstnance jiných subjektů, tak je to znevýhodňuje na trhu. Smyslem těchto příplatků tedy je, aby jiné organizace za své zaměstnance zaplatili drobnou kompenzaci, kterou se tato nevýhoda srovná a ČD nebudou doplácet na povinnost danou zákonem. Není to tedy namířeno proti zaměstnancům a proto s tím odbory nemají problém. Pro zaměstnance ČD je pak tento příplatek zdarma jako benefit, který tentokrát skutečně poskytují ČD, jako jejich… Číst vice »

xyz
Host
xyz

Dle tvrzení jiného zdejšího diskutujícího, není režijní jízdenka ČD žádným zaměstnaneckým benefitem, protože její existence (+ výše poplatku placeného držitelem) není stanovena přímo zaměstnavatelem (ČD), ale ministerstvem dopravy (tedy úplně jiným subjektem).

P. S. Mnoho závisti zde zaznívá právě z řad osob, které se zde prezentují jako pracovníci z železniční oblasti; tyto osoby projevují značnou závist vůči příjmům politických představitelů.

Dalibor
Host
Dalibor

Neřekl bych. Každý ať se stará o svou práci. Nekterá práce je tak dobře placená, ne netřeba „náplastí“ jako třeba režijka. Železničáři by měli stávkovat za slušný mzdy a ne kvůli takový kravině z doby C.K. Stejně větší podíl na trhu získávají soukromý firmy a ty se do uznávání režije taky moc nehrnou.

Spravedlnost
Host
Spravedlnost

Nejsme na stejne lodi, odborari. Existuji i slusni zamestnanci.

Rich
Host
Rich

Já osobně jsem student a díky železničářům se nemám ten den jak dostat na zkoušku. Zjistil jsem to až když se zkouška nedá přehlásit. Těmi stávkami železničáři nejdou proti zaměstnancům, ale proti lidem co již mají koupené roční jízdenky. Mám koupenou jízdenku + přijdu o termín zkoušky. Poprvé za své studium budu opakovat zkoušku a jen díky železničářům. Jen ať o ty režijky přijdou. Zaslouží si to, za to že vysírají.

IGCT
Host
IGCT

Fandím JMK, aby nijak nepolevila vůči ostatním „neČD“, byť ztráta platnosti režijky se mě také týká.

MiKi
Host
MiKi

Milý Ježíšku, prosím tě ať mě mohou komerční pojišťovny jakožto zaměstnance v dopravě pojistit za normální cenu a ja mohu z toho spolků gaunerů konečně odejít.

Jan
Host
Jan

Staci se podivat do podminek pojistoven a cen za pojistky. A hned zjistite,ze jsou jine pojistovny,kde se da lepe a levneji pojistit,nez pres odbory.To je jen odborarsky marketing,na ktery verbujou lidi,aby vstouili do partaje. Vzhledem k tomu,ze mate prava v olomouci,jak pisete nize,by nemel byt pro vas problem si to zhodnotit a nechat se pojistit jinde. Ja mel treba pojistku u Generali.

Dalibor
Host
Dalibor

Já mám pojistku u Allianz a taky nenám žádný problém.

Jan
Host
Jan

A co zneuzivani rezijek? O tom odbory mlci,ze? To se jim nehodi zminovat,jak si modre gumy jezdi na rezijku na melouchy,preztoze je to zakazano…

MiKi
Host
MiKi

Že by jste byl trošku konkrétní ? Na režijku se nesmí jezdit za jinou prací ? Od kdy ?

Pandrhola
Host
Pandrhola

Hmm, tak tuhle báchorku jsem zatím neslyšel. Bylo by možné to nějak víc popsat ?

Jan
Host
Jan

Ano,v tarifu jizdneho a prepravneho zamestnancu je v paragrafu 4 zneuziti prukazky napsano mj „za zneuziti se povazuje pouziti prukazky za vydelecnym ucelem“. Tedy kdyz jedu na vedlejsak,nesmim rezijku pouzit. To odbory samozrejme zamerne neresi.nebo by nekdo cekal opak?

Dalibor
Host
Dalibor

velmi zvláštní výklad. Výdělečn.ým účelem není jízda někam z aprací, nýbrž vydělávání si jízdou, tj když bude parřičný režijkář jako vedlejšák dělat „kurýra“ tak se dopouští porušení tohoto §

Jan
Host
Jan

To co rikate je naprosty nesmysl.Prectite si poradne zakony.Staci zadat do googlu.

Rezijky jsou zneuzivany v obrovske mire.Kolik duchodcu ma rezijky a jezdi na sichty na rezijky. A mnoho dalsich pripadu. A samozrejme odbory mlci a o tomto nereknou ani slovo. A nejen proto bych rezijky sebral a nahradil po dohode firmy s odbory standardnim benefitem,tak jako ve vsech firmach. Ale jednat s odbory,ktere se dohodnout nechteji,je jen mrhani casu…

MiKi
Host
MiKi

Hned v pondělí volám šéfovi, že jedu do Olomouce na fakultu práv vrátit diplom, neboť jste mi milý Jene otevřel oči. A to jsem si já hlupák myslel, že se v právu už po těch letech začínám orientovat.Teď mě napadla ještě jedna věc. Vždyť bychom soudy mohli úplně zrušit. Znesvářené strany svoji při zadají do vyhledávače všemocného googlu a ten je rozsoudí.

Jan
Host
Jan

Manzelka sedi vedle me a ma prava v olomouci taky.Takze jestli mate pochybnosti,jedte diplom vratit.Podminka zneuziti rezijky za vydelecnym ucelem je v tarifu od zacatku,tedy od roku 1992. Staci si ten tarif otevrit.

V ramci relevantnosti diskuze mi tedy napiste, co povazujete za vydelecny ucel a napiste priklad cesty,kdy je a neni rezijka zneuzita.

Pandrhola
Host
Pandrhola

Ano, je tam uveden bod:
„c ) použití průkazky za výdělečným účelem,“
Což ovšem znamená, že je ta průkazka spojena přímo s onou výdělečnou činností.

Příklad… pokud pojedu vlakem a budu cestujícím prodávat občerstvení, nebo jiné zboží, bylo by to zneužití.

To co uvádíte Vy, je samozřejmě nesmysl, protože pak by režijku nemohli využít zaměstnanci ani na cestu do práce, protože by se jednalo o cestu za výdělečnou činností. Dokonce ani využití režijky na služební cestu není její zneužití.

Jan
Host
Jan

Nepochopil jste ustanoveni tarifu spravne.Ale spravne jste pochopil,ze ani k jizde do prace se rezijka nesmi pouzit.Smi se pouzit pouze kdyz jede zamestnanec Rg nebo treba k navsteve babicky.Tim CD samozrejme unika velke mnozstvi trzeb. Proto by se meli rezijky zrusit,zamestnavatele by meli rozdat obdobu IN100 z globalniho jizdneho a kazdy by si mohl jezdit cim,kam a kdykoliv se mu zachce.

Pandrhola
Host
Pandrhola

To je přeci nesmysl, ten bod hovoří jasně. Na cestu do práce využít lze, protože při cestě se o výdělečnou činnost nejedná.
Ale schválně si napište na MD, aby Vám k tomu dodali vysvětlení, případně právní rozbor.

Jan
Host
Jan

Precte si tarif prosim poradne.Je tam uveden vydelecny ucel. Nikoliv bydelecna cinnost. To je trochu neco jineho.

Pandrhola
Host
Pandrhola

Mno, ptal jsem se na to personalistů a prý se to už kdysi dávno řešilo. Aby platilo to, co říkáte, tak by tam muselo být výslovně uvedeno „použití průkazky k cestě za výdělečným účelem“, ale tady jde skutečně o samotný výdělečný účel.

IGCT
Host
IGCT

Bude-li stávka, pak stávkující zaměstnanci nebudou mít výplatu. Takže být krajem, tak zkusím „kdo z koho“.

Dalibor
Host
Dalibor

No na stávku kdo z koho byla svého času slušná odbornice ve Velký Británii… baronka Thatcherová z Kestevenu, jestli se nepletu. Její politika byla založena na myšlence liberalismu a snižování daní, omezování vlivu odborů a regulaci imigrace. A jestli se nepletu, tak v té době se jí podařilo zkrotit inflaci, zastavit propad HDP, a přesunout dost daní z centra na místní úrověň, tj stát méně přerozdělova. No a myslím, že ekonomika Velký Británie nasvědčuje, že její postup byl správný, i když některé její kroky (mnohé) byly velmi nepopulární.

Myth Buster
Host
Myth Buster

Hlavně, bude-li stávka, jejich zaměstnavatel (ČD) velmi pravděpodobně bude platit klientovi (JMK) pokutu za neplnění smlouvy – tj. nedostupnost vlakové dopravy + náklady na zajištění náhradní dopravy. JMK není nic do toho, že zaměstnanci ČD stávkují.

xyz
Host
xyz

Odborářský představitel přirovnává vztah železničářských odborů k orgánům veřejné správy (mj. Jihomoravskému kraji) za vztah zákazníka autoservisu vs. provozovatele autoservisu :-): http://www.osz.org/index.php/zpravodajstvi-on-line-osz/34-zol-rozhovory/5284-maly-asi-je-uz-potreba-zase-jednou-zastavkovat-protoze-nekteri-arogantni-lide-si-nasi-dlouhodobou-slusnost-a-korektnost-pri-vyjednavani-zrejme-vykladaji-pouze-jako-projev-slabosti.

Dáda
Host
Dáda

no nevím, mám z článku takové smíšené pocity…

Emanuel
Host
Emanuel

Svým ovečkám musí fulltime odborářští bossové předvést, jak se za ně perou 😀 I když pořádně nečtou ani smlouvy na DR ČD, a pak se diví… 😀 😀

La Chouffe
Host
La Chouffe

Automatizaci se da na zeleznici usetrit cca 30% zamestnancu. Ti co zbydou si budou prace vazit a prestanou si brat cestujici jako rukojmi v boji za sve benefity z bolsevickych dob.

Cestující
Host
Cestující

Hle, největší TescoITmozek všech dob. 😆

La Chouffe
Host
La Chouffe

Vloni jyem byl na sympoziu o automatizaci v Bruselu a tam padlo, ze do 10 let muze byt automatizovano 70% pracovni cinnosti v prumyslu, ale ze to vlady nedovolej kvuli zachovani socialniho smiru. Nemam duvod tomu neverit. Staci se podivat jak na provoz automatizovanyho skladu Amazonu staci 20 techniku misto 500 pickeru.

Cestující
Host
Cestující

Pochopil jsem tu vizi.
Skladové hospodářství je jen drobně odlišné od řízení provozu. 😀

Zlámalík
Host
Zlámalík

Doporučuju DLR v Londýně. Bez strojvedoucích…

Dáda
Host
Dáda

tak se skoč podívat na automatizovaný provoz sléváren, hutí, oceláren….

Cestující
Host
Cestující

Vím, jak to funguje (mám na to vzdělání).
Akorát taky vím, že doprava má x krát více proměnných.

La Chouffe
Host
La Chouffe

Kolejova doprava je z hlediska automatizace nejsnazsi. Automatizace se na modelovejch kolejistich vyucovala jeste pred nastupem IT technologii.

Cestující
Host
Cestující

Odpověděl jste si sám. Na MODELOVÉM kolejišti.

La Chouffe
Host
La Chouffe

Pred 40 lety. Dnes uz jsme jinde. Staci se podivat na linku M1 parizskeho metra, ktera bez problemu funguje, i kdyz odborarska luza stavkuje.

Cestující
Host
Cestující

Jediná lůza jste vy.
Poskok, co si hraje na nějakého „high manager“.
O celé věci nevíte zhola nic a motáte páté přes deváté.
Sklad, modely, jednotlivé úseky,…, ale systém, jako celek vůbec.

La Chouffe
Host
La Chouffe

Vsechno co uvadim je pravda, ale ty budes zrejme odborar a to vse vysvetluje.

Cestující
Host
Cestující

To jsem čekal. Na rozdíl od vás nejsem zoufalec, co kdesi tajtrdlíkuje a tady si honí triko.
To mají ve zvyku nuly.

La Chouffe
Host
La Chouffe

Takze jsi odborar, opet jsem mel pravdu.

Cestující
Host
Cestující

Když jsi to myslíte, to je váš problém.
Vy jste teoretik a neumětel. Človíček, který je vyslán, aby konal a nikoli myslel. To je jádro vašeho traumatu.
Ty bláboly, co jste napsal jsou všechny na jedno brdo. A schválně, jestli chápete, v čem je jich aplikace na globální dopravu nerealizovatelná.
Ty voloviny o sociálním smíru vynechte.

Otmar
Host
Otmar

Chouffe bude takový ten dopravák teoretik😂

Spravedlnost
Host
Spravedlnost

Taky zoufaly odborar. 😀

roman
Host
roman

aby jste mohl automatizovat železnici musel by jste investovat stovky miliard do modernizace tratí, což je nesmysl

La Chouffe
Host
La Chouffe

To by bylo nutne k 70% redukci personalu. K mnou uvedene 30% bude bohate stacit optimalizace procesu a uspory na vlakovym personalu. Opravdu neni potreba davat mzdu pruvodcimu, kterej za dve hodiny projde vlak 2x po 10 minutach.

roman
Host
roman

na takových tratích už mnohdy ani průvodiči nejezdí . Na mnoha tratích hlavně tam kde není nejmodernější zabezpečení ani vozy jsou průvodčí/vlakvedoucí nepostradatelní už jenom z toho důvodu že slouží jako prodloužené oči strojvedoucího ale samozřejmě tech důvodu je mnohem víc.

Ušatá
Host
Ušatá

Tady jde o úplně něco jiného. Je potřeba dohled na situaci v dopravním prostředku, zajišťovat pořádek, zajišťovat služby cestujícím apod. Totéž platí o těch nádražích, kde se prohání jen vítr. Prostě služby vypadají jinak a to šetření za každou cenu je jen cesta do pekel. Navíc, co při takovém kvantu lidí na Zemi, budou všichni dělat? Čím se budou živit? Nebo se budou podle některých fantastů válet doma a pobírat nějaký minimální příjem? To je opravdu řešení civilizace budoucnosti. Pak ani nepotřebujeme lidičky vzdělávat, něco je učit. Jaký je tedy smysl toho všeho? A kam mizí všechny ty ušetřené peníze?… Číst vice »

Pandrhola
Host
Pandrhola

Vtip je v tom, že někdo ty lidi živit musí a je pro všechny spíše přijatelné nechat je pracovat, než zdanit práci automatů a peníze pak přerozdělovat.

J jako jméno
Host
J jako jméno

Chouffe je druh skřítka, který žije v ardenských horách. Na rozdíl od jiných skřítků je neupravený a nezbedný, navíc odolný účinkům alkoholu.

La Chouffe je světlé pivo s chmelově sladovým charakterem a se středně silnou chmelovou hořkostí, s jemným nádechem koření (hřebíček, koriandr)

Jano
Host
Jano

Pokud vím ,tak tyto benefity jsou na dráze odjakživa a nezrušili je ani za tatíčka Masaryka, ani za Hitlera, ani za bolševiků, tak nevím, proč tento zavádějící komentář…?

xyz
Host
xyz

„tak tyto benefity jsou na dráze odjakživa a nezrušili je ani za tatíčka Masaryka, ani za Hitlera, ani za bolševiků“
– Což samo o sobě není argumentem. Každá věc, když se někdy zruší, tak je zrušena někým a někdy s tím, že za předchozích období existovala.

– A předně – režijní jízdenky nikdo neruší.

Dáda
Host
Dáda

Deputát uhlí se za bolševika zrušilo.

Cestující
Host
Cestující

Kdyby vám to nedocházelo, onen deputát by zrušen, jelikož se masově rozmohla jiná forma vytápění.
Geniální, že? Místo závisti to chce trochu přemýšlet.

Dáda
Host
Dáda

No já bych deputát v uhlí bral. Maso nemaso. U Lesů byl deputát zase 4kubíky (nebo 8? už si nepamatuju) palivovýho dřeva, jestli se nepletu

Dáda
Host
Dáda

zrušením železnice ušeštříte 100% zaměstnanců…. To jsou argumenty… I když automatizací nějakého člověk aušetříte, nezavedete ji najednou, musí se zavádět postupně. I o tu automatizace se je třeba nějak starat. Ne všechno lze automatizovat… Top jsou argumenty na prd. Srovnávat peřížský metro s amazonem se ČD a SŽ…To v podstatě nejde.

Emanuel
Host
Emanuel

Ale jde. Systémy na automatické vedení vlaků se učí i u SŽ. Strojvedoucí se stávají spíše už jen pojistkou. Podívejte se na penetraci AVV MIB-6, či méně nákladného MIB-1 opřeného o GPS.

Vedle toho SŽ houfně přechází na dálkové ovládání tratí, kde lidí na obsluhu je třeba výrazně míň personálu. Spousta stanic je řízena dálkově alespoň v rámci regionu, ale užívané systémy časem jejich integraci do CDP umožní. Ten proces už dávno běží 🙂

Nespí ani zákonodárci a možnost automatického vedení vlaku bez obsluhy se plíží i do legislativy.

Dalibor
Host
Dalibor

ano, právě proto jsem zmínil onu postupnost. Udělat to „šmahem“ jaksi není možné.

MiKi
Host
MiKi

ČSR byla dle vás bolševická ? Masaryk se musí v hrobě točit jako vrtule u letadla.

Otmar
Host
Otmar

To možná by šlo ale za cenu stamiliardových investic. Takže bych byl být zaměstnancem naprosto v klidu.

Pečlivý pozorovatel
Host
Pečlivý pozorovatel

Vážení diskutující. Již dosti dlouho to tu i v jiných diskuzích čtu a velice se bavím. Až teď mě to ale přimělo se zapojit. Mám takový dojem že se tu téměř všichni myslíte. Nechápu proč stále čtu odkazy na ČD na to že má ČD platit benefit zaměstnancům a pod. Že se snižuje šance ČD v dalších výběrových řízeních a pod. Stávkovou pohotovost ale přeci vyhlásilo OSŽ. V této odborové organizaci jsou dnes již ale převážně zaměstnanci SŽDC. Takže se jedná o případnou stávku proti správnému subjektů, kraji. SŽDC nemá s ČD nic společného. A co se týká výběrových řízení.… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„SŽDC nemá s ČD nic společného.“
– Má společného – ČD jsou nuceny poskytovat pracovníkům SŽDC své zaměstnanecké jízdenky.
– Naopak sama SŽDC nemá žádný smluvní vztah s Jihomoravským krajem (na rozdíl od ČD).

„Stávkovou pohotovost ale přeci vyhlásilo OSŽ. V této odborové organizaci jsou dnes již ale převážně zaměstnanci SŽDC.“
Nezbývá než zopakovat, že (dle odborářského vyjádření, dle kterého se má stávka týkat pouze a právě vlaků objednávaných Jihomoravským krajem) pracovníci SŽDC budou i v období stávky reálně pracovat – zajišťovat provoz ostatních vlaků (jiných než objednávaných Jihomoravským krajem).

Pečlivý pozorovatel
Host
Pečlivý pozorovatel

Špatně jste pochopil co jsem napsal. Ale pakliže je ČD nuceno poskytovat zaměstnancům SŽDC své zaměstnanecké jízdné je k tomu nuceno čím ? Státem neboli nějakým zákonem či vyhláškou. Stejným zákonem nebo vyhláškou by pak měl být nuceny i JMK uznávat toto jízdné nemyslíte? Měl by to řešit promo stát s JMK nikoli ČD.

xyz
Host
xyz

„Stejným zákonem nebo vyhláškou by pak měl být nuceny i JMK uznávat toto jízdné nemyslíte?“
Nikoliv. Příslušná vyhláška výslovně umožňuje vyloučit platnost režijních jízdenek ze soutěžených výkonů. A výkony v JMK soutěženy BYLY.

„Ale pakliže je ČD nuceno poskytovat zaměstnancům SŽDC své zaměstnanecké jízdné je k tomu nuceno čím?“
Již odbočujete od původního tématu, takže zpět k němu + v jiném vyjádření: SŽDC má s ČD některé věci společné – mj. tu věc, že její zaměstnanci mají nárok na zaměstanecké jízdenky ČD (= zaměstnanci SŽDC v této věci jsou v situaci, jako by sami byli pracovníky ČD).

Pandrhola
Host
Pandrhola

Vtip je v tom, že režijka nespadá pod tarif ČD, ale MD a to mají společné. MD pověřilo ČD evidencí, vydáváním a další administrativou… to je to, co mají společné… ČD je zde v roli prostředníka.

xyz
Host
xyz

„Vtip je v tom, že režijka nespadá pod tarif ČD, ale MD“
V tom případě ovšem není možné hovořit o tom, že zaměstnanecká jízdenka ČD je zaměstnaneckým benefitem poskytovaným ze strany zaměstnavatele (srov. s opakovanými vyjádřeními jiných diskutujících v tomto duchu na toto téma v komentářích k zejména dřívějším článkům o tomto tématu).

Také to nic nemění na tom, že tedy nespadá pod tarif IDS JMK (kdy platnost jakéhokoliv neIDS JMK tarifu podléhá souhlasu + podmínkám stanoveným objednatelem – tedy Jihomoravským krajem).

Pandrhola
Host
Pandrhola

Ono se to lidově jako zaměstnanecký benefit bere, ale je to definováno v zákoně a vyhlášeno tarifem MD. Ale to je jen slovíčkaření o definici vs běžná hovorová vyjádření. Pro diskusi většinou nepodstatné. Zde toto mění tento bod smlouvy… „Dopravce má právo odmítnout vyhlášení tarifů a Smluvních přepravních podmínek požadovaných Objednatelem či Pověřenou osobou pouze v případě, že by byly v rozporu s platnými právními předpisy, a to zejména s výměrem Ministerstva financí ČR, kterým se vydává seznam zboží s regulovanými cenami nebo s nařízením kraje, které v souladu s právními předpisy stanoví maximální ceny jízdného.“ Režijka spadá pod jiné… Číst vice »

La Chouffe
Host
La Chouffe

Pokud jsou tak dobri, proc nejdou misto stavkovani pracovat za lepsich podminek ke konkurenci?

-TR-
Host
-TR-

Stávka je naprosto legitimní nástroj, prostřednictvím kterého mohou zaměstnanci vyjádřit svoji nespokojenost.

Stávku v Jihomoravském kraji podporuji, protože to může vyvolat diskuzi o podobě režijek. Třeba by mohly být konečně zahrnuty do SJT a tím by se tak vyřešil problém, že režijky neplatí ve vlacích jiných dopravců.

La Chouffe
Host
La Chouffe

Jako zamestnanec Tesca jsem mel slevovou Clubcard a odmitali mi ji uznat v Globusu. Mel jsem taky vstoupit do stavky?

Dáda
Host
Dáda

ano

Otmar
Host
Otmar

Ano je to jen vaše slabost. Nezávidte že jinde se dokáží lidé ve firmě sjednotit a bojovat za společnou věc.

Tronda
Host
Tronda

Proti podobným dohodám byly vždy především ČD, které odmítají aby v jejich vlacích platili režijky jiných dopravců.

Rtep
Host
Rtep

Touto stávkou si jen odboráři dokazují, že k něčemu jsou. Nemyslím si, že by nějakého normálního zaměstnance napadlo stávkovat kvůli takové malichernosti, jako jsou režijky. Kdyby tohle byl ten nejdůležitější problém zaměstnanců železnic, pak by to byla naprostá pohodička.

Emanuel
Host
Emanuel

A budete, pane železničáři, stávkovat alespoň tři dny? 😀 To víte, s kratší dobou to berou lidi jen jako naprosto běžné zpoždění ☻

-TR-
Host
-TR-

Milý pane, já nejsem zaměstnanec ČD ani SŽDC. Mám však s nimi solidaritu a proto stávku podporuji. Osobně bych byl ještě daleko tvrdší, než je současné vedení OSŽ.

IGCT
Host
IGCT

Když s nimi máte solidaritu, jistě zaplatíte ze svých vlastních peněz ztrátu jm kraji, že ano!?

Leinad
Host
Leinad

Nejsou podstatné směny fírů, platy,… ale aby zaměstnavatel nemusel platit za režijky.
Prostě tolik co ČD platí za převážení IN100 nebude platit za převáženo režimkářů.

Jano
Host
Jano

A oni za převážení IN100 něco platí? A kolik tak asi…?

Ne Hanakovi
Host
Ne Hanakovi

Já jsem jednoznačně pro stávku.Je to úplně zbytečný, pár rezikaru, kteří využijí vlaky ČD, určitě zatíží rozpočet kraje minimálně.Na rozdíl od úředníky protěžované letecké linky do Mnichova.Navic je to diskriminační.Proc jeden držitel rezijky za stejné peníze měl možnost jezdit vlaky ČD bez omezeni a druhý ne..Trondo a pane Xy..Nejsem v OSZ.Jen mám selský rozum..

Axel
Host
Axel

Jenže plánovaná stávka nemá cíl,který jste napsal. Napovím co Vám nedochází – v Jihomoravském kraji neprovozuje ČD firma žádné Os/Sp. Na rozdíl od soudního kraje Vysočina, kde firma ČD provozuje Sp/Os.

Ne Hanakovi
Host
Ne Hanakovi

A jaký má jiný cil? Hlavní důvod je aby rezijky zůstaly zase rezijkama…

Alex
Host
Alex

A proč to tedy ČD jako benefit prostě nezaplatí JMK? 😀 Tam je zakopaný pes, Vašemu vedení se za Vaše zaměstnanecké benefity platit nechce.

xyz
Host
xyz

„Proc jeden držitel rezijky za stejné peníze měl možnost jezdit vlaky ČD bez omezeni a druhý ne.“
– Protože jeden z nich zajišťuje provoz pro příslušný kraj a druhý ne.
– Z pohledu zaměstnanců to může být „za stejné peníze“ (klidně i 0 Kč); ČD mají ve svých rukách plné proplácení platnosti těchto benefitů za zaměstnance.

Tronda
Host
Tronda

A peoč teda nemohou všichni obyvatelé jiných krajů než JMK jezdit na výlety po JMK zdarma? Je to úplně stejné, také jsou tam jen občas a těch pár korun, které by zaplatili na jízdném rpzpočet krajr nezatíží.

Ne Hanakovi
Host
Ne Hanakovi

Ja jsem jednoznačně pro stávku.Je to diskriminacni.Proc někdo za stejné peníze za rezijku může jezdit vlakem ČD bez omezení a obyvatel Jihomoravskeho kraje nemůže????

Leinad
Host
Leinad

Za režijku může jezdit vlaky s netto smlouvou a případně komerčními vlaky ČD i obyvatel JMK.

La Chouffe
Host
La Chouffe

Tys to vubec nepochopil. To se netyka obyvatel JM kraje, ale obyvatel vsech kraju pri jizde v JM kraji. Takze diskriminace to rozhodne neni.

Ne Hanakovi
Host
Ne Hanakovi

Ale pochopil…a kdo ten vlak ČD,ve kterém NEPLATÍ,tarif ČD.Asi tak využívá víc rezikar Jihomoravský nebo borec co privali jednou za uherský rok..

La Chouffe
Host
La Chouffe

Jenze to diskriminace neni. Chybej ti uplny pravni zaklady.

Ne Hanakovi
Host
Ne Hanakovi

To je pravda.O právnickým prostředí vím asi tak tolik co ty o tom železničním….

Tronda
Host
Tronda

Tak si ten příplatek kupovat nebude a zaplatí si jízdenku. Režista Dominik doporučuje cenu 1,7 Kč / km, tak teď mohou ochutnat vlastní režistickou medicínu.

Jano
Host
Jano

Zapomněl jsem ještě dodat, že mi to přijde od JMK jako poněkud zbytečný „šprajc“, když ostatní „brutto kraje“ ty režijky uznávají, taková bouře ve sklenici vody, i když ti dotčení zaměstnanci to jistě vidí jinak a ani se jim nedivím… Přitom ten počet režistů určitě nebude pro kapacitu spojů nijak podstatný, aby to mohlo mít na něco vliv.. Ostatně se to dá, poměrně jednoduše, zjistit z těch „chytrých přístrojů“, co mají u sebe průvodčí…(např.)

Alex
Host
Alex

Někdo tu cestičku prošlápnout musí.

Leinad
Host
Leinad

Některé brutto kraje neuznávají IN100. JMK ji uznává a prostě nedělá rozdíl mezi IN100 a režimkou.

Jano
Host
Jano

No právě, uznává IN100 a režijku ne, to mi není jasné, když princip těch karet je stejný (člověk si to na rok předplatí a jezdí…)

Dominik
Host
Dominik

Proč asi? Někdo na kraji nebo vlivný jej má.

Leinad
Host
Leinad

Nebo protože ČD se chovají, jako by v tom byl rozdíl, nechtějí za uznávání režijky platit tolik co za uznávání in100

La Chouffe
Host
La Chouffe

Kdyz mi bylo nakejch 12 let, coz bylo uprostred osmdedatek minulyho stoleti, koukal jsem se s rodicema na Televizni noviny. V Chile zrovna stavkovali zamestnanci autobusove MHD. Pinochet povolal vojenske ridice a ti vyrazili z garazi slouzit obyvatelum. Jeden ze stavkujicih se postavil k vyjezdovy brane a chtel je zablokovat. Vojaci ani nepribrzdili. Komentator byl pobouren, rodice vydeseni, co jsem videl a pro me je to dodnes vzornej priklad, jak postupovat proti levicovejm netahlum.

Ryk Mat
Host
Ryk Mat

Pinochet byl svatý muž, který ochránil Chile na dlouhá desetiletí před rudofašounským myšlenkovým jedem. Toto ale není stejný ani podobný případ.

Filemon44
Host
Filemon44

Vážený pane,mám dost důvodné podezření,že jste si tuhle „historku“ vycucal z prstu a vysvětlím proč.Protože v 70.letech,kdy se Pinochet dostal k moci,by se to teoreticky stát mohlo,ale tehdy byl chilský režim na tolik „utažený“,že v podstatě jen pouhá myšlenka na stávku by iniciátorům vynesla žalář a možná by skončili i u popravčí zdi,takže by se jen těžko stavěii před rozjeté autobusy.A v 80.letech,o kterých píšete,už zase byla chilská ekonomika v porovnání s okolními státy natolik na výši,že asi jen málokdo měl potřebu stávkovat.Lidé možná někde stranou remcali,nicméně spolu s bičem už dostávali i cukr(slušné výplaty a dostatek zboží v obchodech),takže… Číst vice »

Roman G.
Host
Roman G.

No hurá, opět jste nezklamali. Uplynuly předlouhé dva dny nového roku a režijky jsou zpět. To už ti odboráři nemají v zásobnících jinou munici? Je mi Vás upřímně líto.

xyz
Host
xyz

V této souvislosti vypíchnu skutečnost, že odboráři s tímto krokem přicházejí až ve druhém dni platnosti onoho nového smluvního vztahu, proti jehož podobě (tedy podobě smluvního vztahu objednatele s jejich zaměstnavatelem) protestují.

Tronda
Host
Tronda

A stojí za to doplnit, že odboroví předáci v dozorčí radě ČD se s textem smlouvy mohli seznámit před velmi dlouhou dobou, teď pozdě bycha honit.

Pandrhola
Host
Pandrhola

V textu smlouvy není o této kompenzaci ani slovo. Kraj o tom začal mluvit až v roce 2019, tedy cca rok od podpisu s tím, že tehdy předal návrh o kterém se následně vedlo několik jednání a poslední bylo v prosinci 2019.

Gale
Host
Gale

Že se bude jezdit za tarif IDS JMK a naopak tarif dopravce platit nebude je jasné od počátku tržních konzultací.
Uznávání TR10 za určitých podmínek (které ČD nejsou schopny a/nebo ochotny splnit) je ústupkem objednatele, nejspíš ale marným.

Pandrhola
Host
Pandrhola

Režijka nespadá pod Tarif ČD, ale pod Tarif MD, takže argumentovat TR10 je mimo mísu.

xyz
Host
xyz

Zcela „v míse“ ovšem je skutečnost, že „tarif MD“ (zde vypichuji vůbec toto slovní spojení ve srovnání s tím, že to samé MD nezvládlo v kýženém termínu takový tarif zavést pro běžné cestující) nerovná se tafit IDS JMK, tzn. zůstává tím nedotčeno předřečníkovo tvrzení „Že se bude jezdit za tarif IDS JMK a naopak tarif dopravce platit nebude je jasné od počátku tržních konzultací.“ (+ pouze jej drobně upřesním – v JMK nešlo o tržní konzultaci, nýbrž o nabídkové řízení – „soutěž“).

Alex
Host
Alex

Bohužel odboráři to nečetli dostatečně pozorně a teď se od odfláknuté práce snaží odvést pozornost… 😀

Smluvní ujednání výslovně zmiňuje, že služba bude poskytována při výhradní platnosti tarifu JMK s tím, že jiné tarify mohou být uplatněny jen se souhlasem objednatele a za podmínek stanovených objednatelem

Pandrhola
Host
Pandrhola

Na to jsem již odpovídal jinde, tak nebudu tapetovat.

Tronda
Host
Tronda

Z toho ovšem vyplývá, že režijky neměli původně platit vůbec. Jak se tomu postavili odboroví předáci v DR v době, kdy se smlouva v ČD schvalovala? Požadovali např. výměnu přestavenstva? Jistě k tomu najdete nějaký odkaz z tehdejších novin.

Eduard
Host
Eduard

Očividně někde vyspávali… a nechci vědět co 😀

Pandrhola
Host
Pandrhola

Jak ? Prosadili na MD změnu, viz memorandum z roku 2017. Takže režijky v těchto vlacích platit budou na podobném principu jako pro komerční vlaky. V tom není rozpor.
Rozpor je pouze v té nesmyslné výši kompenzace. Jinak řečeno, kdyby kraj stanovil výši kompenzace před podpisem smlouvy v roce 2018, tak by tato kompenzace byla zahrnuta v nabízené ceně, nebo by k podpisu smlouvy za nynějších podmínek nedošlo.

xyz
Host
xyz

„Takže režijky v těchto vlacích platit budou na podobném principu jako pro komerční vlaky.“ Pokud budou, tak jen z dobrovůle objednatele. Nařízeno to nemá; platnost těchto jízdenek lze vyloučit ze spojů, které byly soutěženy. „Jinak řečeno, kdyby kraj stanovil výši kompenzace před podpisem smlouvy v roce 2018, tak by tato kompenzace byla zahrnuta v nabízené ceně“ V součtu je to jedno – kraj to tedy stanovil až později (poté, co vyšlo najevo, že ČD chtějí tento „neIDS JMK“ tarifní nabídku využívat/poskytovat) a ČD dostanou o to méně (vyplácená úhrada ze strany kraje mínus kompenzace za platnost těchto jízdenek ze strany… Číst vice »

Pandrhola
Host
Pandrhola

Naopak, původní cena již byla včetně všech benefitů, protože ty patří do provozních nákladů, ale bez dodatečné kompenzace. Kdyby kraj stanovil výši kompenzace dříve, byla by o tuto částku cena navýšena a pak by to vyšlo stejně. Šlo by jen o přesun peněz tam a zpět.

Tronda
Host
Tronda

Tak teď se opět mýlíte, protože vyjmutí povinnosti uznávat režijky v soutěžených vlacích bylo na popud ČD, aby byly konkurenceschopní – tzn. že cenu do soutěže kalkulovali s předpokladem, že všichni přepravení cestující zaplatí jízdné.

Pandrhola
Host
Pandrhola

Ano, ale zároveň se nemýlím. Vyjmutí sice bylo na popud ČD, ale současně platí, že se na ně vztahují stejná pravidla, jako na komerční vlaky. Jinak řečeno. Toto opatření tam není z důvodu, že režijka v těchto vlacích nebude uznávána vůbec, ale z důvodu, že z pohledu ČD bude uznávána jako benefit pro zaměstnance ČD. SŽDC a jiné organizace si pak za své zaměstnance uhradí nějaký zanedbatelný příplatek, čímž se ta konkurenční nevýhoda v podstatě srovná.
Viz § 2 odst. 3 Tarifu MD.

Tronda
Host
Tronda

Memorandum není žádný právně závazný dokument, to jsou zákony a vyhlášky a tam se jasně stanoví, že v soutěžených výkonech nemusí objednatel režijky uznávat.
Vy to asi stále nechápete, kraj nic stanovovat nemusel, protože ani nemusel nikomu v soutěži nabízet uznávání jeho režijek. To že to nakonec nabídl, za cenu nižší než 10% ceny pro normální cestující je jen jeho dobrá vůle.
To znamená, že v době podpisu smlouvy platilo, za přitakávání odborů v dozorčí radě, že žádné režijky nikomu v JMK platit nebudou.

Pandrhola
Host
Pandrhola

Memorandum sice není právně závazný dokument jako zákon, přesto má dost slušnou váhu, jinak by nemělo smysl něco sepisovat, že ? A to si představte, že v civilizovaných zemích (např. Švýcarsko) má dostatečnou váhu i jen ústní příslib a podání ruky. S tím zbytkem jste ale vážně vedle. V době podpisu smlouvy s JMK (21.6.2018) totiž platilo, že režijky platit budou za podmínek shodných pro komerční vlaky. Stačí se mrknout na tarif MD kde je účinnost jasně uvedena, tedy: T A R I F jízdného a přepravného pro přepravu zaměstnanců akciové společnosti České dráhy, zaměstnanců státní organizace Správa železniční dopravní… Číst vice »

Leinad
Host
Leinad

Nemají, nějaké směny strojvedoucích a zařízení fírcimer, tu čisté politickou organizaci, vůbec nezajímá.
Vyhození štíplístka za spor s opilcem taky není nic pro odbory.

Honza
Host
Honza

Režijky jsou pro zaměstnance:
Českých drah, a.s.
– ČD Cargo, a.s.,
– DPOV, a.s.,
– Výzkumný Ústav Železniční, a.s.,
– Dopravní vzdělávací institut, a.s.,
– ČD – Informační Systémy, a.s.,
– ČD – Telematika a.s.
Správy železniční dopravní cesty, s.o.
Ministerstva dopravy
Drážního úřadu

Režijky jsou pro poživatelů důchodů:
– kteří byli současně důchodci a držiteli jízdních a přepravních výhod ČSD (ČD, s.o.) ke dni 31. 12. 1993 nebo
– kteří ukončili pracovní poměr po 31.12.1993 u organizace uvedené výše jako zaměstnanci
– který odpracoval v nepřetržitém pracovním poměru v železničním provozu více než 30 let

Režijky jsou pro prodinné příslušníky zaměstnanců a důchodců kteří splňují podmínky výše

zdroj:
http://files.oszosz.webnode.cz/200122086-665686656b/Prolongace%20r.%202020.pdf
http://files.oszosz.webnode.cz/200122087-40a2a40a2c/Tarif%20MD%20-%20platnost%20od%2015.%2012.%202019.pdf

Honza
Host
Honza

Stávka je za uznání režijek na JM. To zařídí ČD. Ti nechtějí. Takže stávka je proti ČD, protože ČD budou pokutovány za nevyjetí. Že někteří říkají něco jiného? Je to jako když řeknou že ta koule je hranatá.

xyz
Host
xyz

I sem můžu přepsat totéž: V tom případě se ale stávají mimoběžnými veškeré zdejší (pod tímto článkem i pod dřívějšími články na toto téma) příspěvky ve smyslu „souhlasíme s ČD, že na podmínky JMkraje v této věci nepřistoupily“ či „JMkraj skutečně směrem k ČD předložil nepřijatelnou nabídku“ atd. Plus také je v takové situaci podivné, že stávka se má dotknou vlaků objednávaných Jihomoravským krajem. Pokud by šlo o protest proti ČD (a nikoliv proti JMK), tak by se stávka přece měla logicky dotknout všech vlaků ČD (zejména právě v jincýh krajích, tedy v krajích, ze kterých jsou ti pracovníci ČD,… Číst vice »

pave69
Host
pave69

Už se těším, až začnou stávkovat úředníci ministerstva dopravy – schválně, za jak dlouho si toho někdo všimne 🙂

xyz
Host
xyz

Ale museli by stávkovat tak, aby se dopady té stávky týkaly jen Os/Sp vlaků v Jihomoravském kraji. V opačném případě půjde o porušení odborářského prohlášení.

(Pomiňme, že z principu se těžko budou dopady zastavení práce MINISTERSKÝCH úředníků týkat dopravy objednávané KRAJSKOU samosprávou.)

roman
Host
roman

máte tam chybu noví zaměstnanci ČD cargo drážní průkazky nedostávají, mají je jenom staří zaměstnanci.

Dáda
Host
Dáda

Moc se těším! Budou průvody, transparenty, alegorické vozy, balónky, možná i závodní ROHcká dechovka bude vyhrávat…

Jano
Host
Jano

Mě by hlavně zajímalo, proč JMK uznává IN100 (dle podmínek popsaných v prosincovém vydání „ČD pro Vás“), ale režijky ne, když princip je, podle mně, vlastně stejný…!? Anebo kraj dostává za IN100 od ČD nějakou paušální částku za jejich používání ve vlacích IDS JMK? A jakou? Prostě mi to selským rozumem hlava nebere…

xyz
Host
xyz

„Mě by hlavně zajímalo, proč JMK uznává IN100 (dle podmínek popsaných v prosincovém vydání „ČD pro Vás“), ale režijky ne“
Napište příslušnému představiteli Jihomoravského kraje. Na e-mailovou zprávu se vám od nich dostane odpovědi pravděpodobněji než zde přímo v diskusi.

Odpověď od nich pak můžete přepsat sem.

La Chouffe
Host
La Chouffe

Bemefity? Sluzebak pro soukromy ucely, stravenky, prispevek na duchodovy sporeni, dorovnani nemocensky na 90% mzdy pri nemoci, nadstandardni zdravotni peci, firemni akcie a asi par dalsich drobnosti. Kdyz mi je zamestnavatel bude chtit zrusit, budu chtit kompenzaci a kdyz mi ji neda, pujdu jinam. Holt, nejsem z tech, pro koho by francouzsky rudy netahla byly vzorem.

Axel
Host
Axel

Promiňte, nesouhlasím. Stávkovat proti zaměstnavateli za pracovní, mzdové podmínky atd. je právo. A není rozumné to právo rušit…. Háček je v tom, že lednová stávká železničářů není proti zaměstnavateli, ale proti zákazníkovi jejich zaměstnavatele… To mi hlava nebere, že takovou hloupost (na nespravedlivou a nezákonnou stávku) vůbec odboráři vypustili z úst. To je tak fatální omyl, jak kdyby odboráři ČD tvrdili, že 2 a 2 jsou 3,5 nebo nějaký podobný nesmysl

La Chouffe
Host
La Chouffe

Chodit na gaypride je taky pravo, ale hanba by me fackovala, kdybych ho vyuzil.

Dáda
Host
Dáda

A co máte proti hošům? Nebijete náhodou taky černochy?

Honza
Host
Honza

Stávka je za uznání režijek na JM. To zařídí ČD. Ti nechtějí. Takže stávka je proti ČD, protože ČD budou pokutovány za nevyjetí. Že někteří říkají něco jiného? Je jako když řeknou že ta koule je hranatá.

xyz
Host
xyz

„Takže stávka je proti ČD, protože ČD budou pokutovány za nevyjetí.“
V tom případě se ale stávají mimoběžnými veškeré zdejší (pod tímto článkem i pod dřívějšími články na toto téma) příspěvky ve smyslu „souhlasíme s ČD, že na podmínky JMkraje v této věci nepřistoupily“ či „JMkraj skutečně směrem k ČD předložil nepřijatelnou nabídku“ atd.

xyz
Host
xyz

** Plus také je v takové situaci podivné, že stávka se má dotknou vlaků objednávaných Jihomoravským krajem. Pokud by šlo o protest proti ČD (a nikoliv proti JMK), tak by se stávka přece měla logicky dotknout všech vlaků ČD (zejména právě v jincýh krajích, tedy v krajích, ze kterých jsou ti pracovníci ČD, kteří nemohou využívat onoho „zaměstnaneckého JMK-příplatku“ za necelých 500 Kč).

Otmar
Host
Otmar

Vy byste za chvíli neměl pane Chouffe kam jít jinam. Protože když nebude odpor zaměstnanců proti krouhání jeiich odměny tak za chvíli ty benefity okrouhá každý zaměstnavatel a budeme na tom špatně všichni. Jsme na jedné lodi všichni zaměstnanci. Tak si přestanme závidět a držme se svých kopyt.