Lidé Železnice

Železniční odboráři zrušili ohlášenou stávku na jižní Moravě, hrozí ale celostátní

Výhybka, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Výhybka, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Stávka kvůli režijkám na jihomoravské železnici 30. ledna nebude. Ústředí Odborového sdružení železničářů ji na svém dnešním zasedání zrušilo. Odboráři tak zareagovali na před několika dny uzavřenou dohodu Českých drah a Jihomoravského kraje, podle které mohou držitelé režijek od čtvrtka opět cestovat i krajskými vlaky, ovšem za příplatek 1500 korun ročně.

„Současně však (ústředí) konstatuje, že nesouhlasí s výší příplatku 1500 Kč a se způsobem, jakým byla jeho výše stanovena, neboť tato výše příplatku neodpovídá realitě využívání režijky většinou jejích držitelů a výrazně zhoršuje kvalitu jízdních výhod jako železničářského benefitu s mnohaletou tradicí,“ uvedli odboráři na svých stránkách.

Odbory proto volají po „systémovém řešení, které nebude zhoršovat dosavadní kvalitu tohoto benefitu“.

Pokud se řešení nenajde do konce května, chce OSŽ na blíže neupřesněný červnový termín vyhlásit stávku celostátní.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Otmar
Host
Otmar

Závist je vlastnost která nás může posouvat vpřed. Všichni si závidí. Na první skupinu to má ten vliv že chce docílit také nějaké výhody pro sebe. Tomu se říká pozitivní závist. Na druhou skupinu to má ten vliv že když to nemám já tak ať to nemá nikdo. Tomu se říká negativní závist. Ale i osoby patřící do druhé skupiny mají svobodnou možnost založit si odborovou organizaci a začít se bít o nějaké výhody pro sebe a kolegy zaměstnance. Když to neděláte pak je to jen vaše neschopnost a v tom případě vám nezbývá než mlčet a přijmout svůj osud.

xyz
Host
xyz

Realita:
– skutečně málokdo z přítomných v této diskusi tzv. závidí vlastnictví režijních výhod.
– odbory se nyní ani nezmohly na protest proti ČD v té věci, že ČD přenesly v plné výši těch 1500 Kč/režijka (pro jiné pracovníky než „ČD z JMK“)/rok na koncového držitele, namísto aby za něj zaplatily alespoň většinovou část ze svého.

Dan
Host
Dan

Co furt máte s tím ČD, tady od začátku nejde vůbec o ČD,

Leinad
Host
Leinad

A o co jiného jde?
Jsou tu dva vztahy. JMK+ČD brutto smlouva, jízdné určuje kraj. ČD+režijkáři bonus k platu formou jízdenek.
Ty smlouvy se doslovně nepopírají, ČD může prostě kraji platit.

videosen
Host
videosen

xyz: „– skutečně málokdo z přítomných v této diskusi tzv. závidí vlastnictví režijních výhod.“

A jak to víte? Víc, jak 800 příspěvků na minulé diskuzi, 300 na této, jasné rekordy. To je náhoda? Dojemná starost lidí o druhé, to je snad možné jen v Česku. Jediné štěstí je to, že závist užírá toho svého, nikoli toho komu se závidí. Málokde v životě uvidíme spravedlnost, tady opravdu funguje!

xyz
Host
xyz

„Víc, jak 800 příspěvků na minulé diskuzi, 300 na této, jasné rekordy.“
Což dokládá jedinou věc – že jde o (v původním slova smyslu) diskutabilní téma, s hned několika diskutabilními aspekty.
Nikoliv údajnou závist.

René Krejcárek
Host
René Krejcárek

Odboráři všech zemí polibte si ***** 🙁

Martin z topírny
Host
Martin z topírny

Už opravdu neví, čím si ty pupky nacpat.
Kdo může cestovat „téměř zadarmo po celém kraji za 1500 ?
Chápu to u zaměstnanců dopravce.
Je mrzuté, že zastupitelé kraje změkli a ustoupili nátlaku a uvolili zvýhodněné cestování i zaměstnancům Správy železnic a jiných subjektů, která svou činností spíše běžnému JŘ velmi škodí!
Je období před volbami, tak jim populisticky slíbí všechno.
Až bude po nich, tak jim režijky zruší úplně a bude klid. Některé skupiny dostanou příspěvek na dopravu a druzí utřou nos.

Dominik
Host
Dominik

A proč ne? Byli to právě politici, kdo rozdělili ČD na ČD a SŽDC a kvůli nějakým politikům mají přijít zaměstnanci o možnost používat režijku?
Navíc SŽDC režijka neexistuje, všechno to jsou režijky ČD a když kraj dostane rozumnou kompenzaci, tak je přeci jedno, čí zaměstnanec tu režijku má.

xyz
Host
xyz

„kvůli nějakým politikům mají přijít zaměstnanci o možnost používat režijku?“
Přesněji řečeno: kvůli politikům, kteří logicky rozdělili ČD, státní organizaci na ČD, a. s. coby řadového dopravce v osobní dopravě (jednoho z mnoha) a SŽDC, státní organizaci, coby správce infrastruktury.

A přesněji řečeno: zaměstnanci SŽDC mají přijít o možnost používat zaměstnaneckou jízdenku jednoho z řadových dopravců v osobní dopravě, kterýžto dopravce jim tuto jízdenku neposkytuje dobrovolně, ale z ministerského nařízení.

Dominik
Host
Dominik

To logické moc nebylo, mělo to zůstat pod jednou značkou ČD, s.o., ať si celá unie a soukromníci skáčou třeba 5 metrů vysoko.

Axel
Host
Axel

Jaký má vliv jestli železniční doprava je monopolizovaná na zájem cestujících…. Každý rok je těch aut na silnicích víc a víc, zatímco leckteré (regionální) vlaky jezdí polo/skoroprázdné… Čím to asi bude, že?

Pandrhola
Host
Pandrhola

Čím to asi bude ? Pokud srovnám cenu nového Favorita 136 L z roku 1990 s dnešní cenou nové Fabie, tedy autem stejné třídy, tak je Fabie 3,5x dostupnější, samozřejmě po přepočtu na průměrné mzdy a to se bavíme o novém voze, což je cenový extrém. Jenže dnes je v nabídce i spousta ojetin za hubičku, což dříve nebývalo, takže 2-3 auta v rodině nejsou žádnou výjimkou. Průměrná mzda totiž mezitím vzrostla více nez 10x (1990 = 3 286 Kčs a konec roku 2019 = 33 697 Kč). A mohu pokračovat třeba cenou benzínu… v roce 1990 to bylo 13,50… Číst vice »

milan
Host
milan

V příštím prolongačním období bude stát režíjka pro zaměstnance 20600 (13 x 1500 + 1100) a tak se konečně dostane na cenu In-Gold. Virtuální realita?

xyz
Host
xyz

Ano, virtuální realita, protože žádný z krajů kromě JMK tuto kompenzaci v nynějších (nově sjednaných) dlouhodobých (povětšinou 10letých) kontraktech nepožaduje.

(Navíc u těch krajů, které sjednaly kontrakt „netto“, by něco takového ani nedávalo logiku, když riziko tržeb nese dopravce.)

milan
Host
milan

Asi máte pravdu, ale jste v této kolonii ještě dnes něčím jistý.

Axel
Host
Axel

Pro Milan – Můžu se zeptat proč řešíte jen jednu část mzdy? Přece pro Vás jako zaměstnance a taky pro zaměstnavatele je důležitá celková mzda – peněžní i nepeněžní dohromady.

milan
Host
milan

Pro Axel – vůbec neřeším nějakou část mzdy. To jste špatně pochopil.

Leinad
Host
Leinad

Kraj sice che 1500 ale není řečeno jestli od zaměstnance nebo zaměstnavatele.
Jestli těch cca 20k budou čd platit sobě(ušlý zisk z netto) nebo krajům(brutto) je úplně jedno, zaměstnanci by měli tlačit na to aby účetní čarování nebylo použito jako záminka k omezení bonusu.

xyz
Host
xyz

JMK výslovně upozornil, že tu částku 1500 Kč ČD mohou, ale nemusejí požadovat po svých zaměstnancích, jakož i po dalších subjektech, jejichž zaměstnanci držiteli režijních jízdenek jsou (SŽDC, DÚ, MD).

xyz
Host
xyz

Mimochodem, tato zpráva je také definitivním potvrzením toho, že předchozí hrozba stávkou BYLA namířena proti Jihomoravskému kraji (přestože někteří zde tvrdili něco jiného). JMK splnil umožnění platnosti režijních jízdenek v jím objednávaných vlacích = hrozba stávkou byla stažena.

Alex
Host
Alex

Právníci odborářům vysvětlili, že takto postavená stávka by nebyla legitimní 😀

Jaaa
Host
Jaaa

Jasně, tady pán o tom něco ví! 😀
Co takhle si nejdřív zjistit rozdíl mezi legalitou a legitimitou a pak teprve házet „rozumy“, což? 😛

Pečlivý pozorovatel
Host
Pečlivý pozorovatel

Myslím že tato diskuze je naprosto zbytečná 😀. Žádná stávka nebude. V případě stávky by nejelo nic ani nákladní doprava a SŽ by za jediný den vznikla škoda mnohonásobně převyšující těch ubohých pár milionů o které by údajně přišly kraje. A tu škodu by zaplatil státní rozpočet. Vážení to si myslím žádný rozumný politik nevezme na triko. K dohodě dojde.

stano
Host
stano

Taky počítám s tím, že dojde k dohodě. Jenom pár lidiček na teplich místech nechápe důsledky a tak kopou.

xyz
Host
xyz

“ škoda mnohonásobně převyšující těch ubohých pár milionů o které by údajně přišly kraje“
Žádný z krajů by již nepřišel o nic, co požaduje – situace v JMK byla vyřešena a žádný další takovou kompenzaci nežádá. (O to nepatřičnějí je nynější vyhrožování.)

jano
Host
jano

Vždycky najdeš způsob jak něco okecat….

Dalibor
Host
Dalibor

no kdyby kraj dal třeba 100.000,- mi tak by taky o nic nešlo, bzhledem k jeho rozpočtu, a já bych měl radost!!!

Axel
Host
Axel

A co furt řešíte zákazníka Vašeho zaměstnavatele, když Vás trápí Vaše mzda? Ohledně Vaší mzdy běžte za Vaším zaměstnavatelem – buďto ať Vám přidá a navrhněte mu taky kde Váš zaměstnavatel může ušetřit… a přestaňte furt otravovat nás ostatní, kteří máme nulovou šanci, aby se Vám změnila mzda.

Dalibor
Host
Dalibor

Výplata je v pohodě, jen by bodlo takový nějaký přilepšení od kohokoliv. Příjmání peněz jsem se nikdy nebránil. 😀

Dan
Host
Dan

Jenom nákladní dopravě proděláte stovky mil. denně pokud to nebude jezdit. Další miliardové ztráty mohou být z toho, že lidi nedojdou do práce a nic nevyprodukují.

xyz
Host
xyz

Především by si měla být vědoma svých škod přímo Správa železnic, státní organizace, a závazně tedy svým zaměstnancům (vyhrožujícím nyní stávkou) slíbit, že případné kompenzace vůči krajům za své zaměstnance Českým dráhám, a. s., proplatí.

Zatím to vypadá, že Správa železnic, státní organizace, toto nebude schopna ani v případě toho jednoho kraje – JMK (ve smyslu – zaplatit celou částku či většinu z částky 1500 Kč Českým dráhám, a. s., za své zaměstnance tak, aby oni sami neplatili nic či jen malou část z toho JMK-příplatku).

Pandrhola
Host
Pandrhola

Správa železnic zde žádné škody hradit nebude a ani kraje, nebo někdo jiný po dopravcích nic vymáhat nebudou. Smluvní pokutu by mohli vymáhat v případě, že neodjetý spoj je vinou dopravce, tedy dopravce tomu mohl zabránit, ale nekonal. Zde se však jedná o případ, se kterým dopravce nic dělat nemůže, protože to prostě nemá jak ovlivnit. Zde by nešlo o stávku ve smyslu kolektivního vyjednávání. A pokud se nepletu, tak SŽ(DC) a ani žádný z dopravců v našem státě nemůže měnit zákony.

vladimír
Host
vladimír

Je nemravné,když důchodci a studenti jezdí za tzv.Babišovné,ale zaměstnanci drah by si měli kupovat jízdenku.

BoH
Host
BoH

A to snad po nich někdo chce?

jano
Host
jano

Ano.

BoH
Host
BoH

Opravdu? A kdo?

jano
Host
jano

Radši nevím, nechci se s Vámi pouštět do diskuze. Znám všechny argumenty a bylo by to jak u bobečku na dvorku.

BoH
Host
BoH

Samozřejmě, že nevíte. Jinak byste to tady nepsal. Nikdo totiž nechce po zaměstnancích, aby si kupovali jízdenku. Tady jde jen o to, že zaměstnavatel musí doplácet kraji za danou jízdenku, nebo časem (doufejme) bude muset svým zaměstnancům kupovat jízdenku integrovaného systému. Ale že by někdo chtěl po zaměstnanci, aby se v rámci pracovní činnosti přepravoval za peníze, to skutečně nikdo nechce 🙂

jano
Host
jano

Už jsem tento argument četl asi 50x a co jako? Do teď si jízdenky kupovali, od dneška je to za 1500. To je taky jízdenka, jenom jiná. Nebýt hrozby stávky tak by kraj neustoupil….

BoH
Host
BoH

A jako co? Máte to tam snad napsané, ne? A žádné jízdenky by si nekupovali, pouze by doplatili drobný doplatek k režijce. Vždy jsem byl zastánce ČD. Ale díky nenažranosti odborářů doufám, že brzy se prosadí konkurence, aby režijka definitivně padla a pak se o blaho svých zaměstnanců staral zaměstnavatel a nikoliv stát 🙂

stano
Host
stano

Jak, že nekupovali. Od 1.1.2020 by jeli bez jízdenky načerno. Až odedneska je možno dokoupit časový doplatek. Takže si jízdenky v JMK na vlak kupovali. To jen díky odborům kraj ustoupil od nesmyslné dohody kdy za všechny rezijkare (aj ty kteří do JMK nikdy nepojedou) by museli platit 1500.

BoH
Host
BoH

Tak, možná mám špatné informace, nicméně všude se psalo, že od 1. 1. musí zaplatit poplatek ve výši 1500 Kč, nicméně pak odbory zatlačily a ten poplatek zaplatí ze svého ČD. Nicméně pak je to problém ČD, že svým zaměstnancům nezajistili bezplatnou přepravu.

stano
Host
stano

Prosím Tě, nastuduj si to už konečně, třeba na webu osz. Máš tak 90% špatných informací. Já bych Ti to i vysvětlil ale je to na dlouho a nechce se mi moc psát.

Dominik
Host
Dominik

Mimochodem, JmK původně o režijce nechtěl slyšet ani slovo, jenom In100, Business a Senior, až teda, když se ozvali nádražáci, tak po debatách přišli s kompenzací za režijky.

Takže ano, původní řešení by znamenalo, že by si museli kupovat jízdenky.

stano
Host
stano

Jinak zamestnavatel ze svého nic neplatí, platí zaměstnanci ze svého. Se jedná, že jim to možná zamestnavatel proplati a nebo aspoň něco přispěje.

MartinS.
Host
MartinS.

Kraj ale těch 1500 Kč navrhoval už na podzim, jestli mne paměť neklame. A nechtěl jí za všechny režijkáře. Dokonce to navrhoval ještě dříve. Toto je citace z rozhovoru s náměstkem hejtmana JMK na tomto webu z 9. 11. 2009: „Jihomoravský kraj nabídl vedení Českých drah uznávání jejich režijních jízdenek ve všech vlacích objednávaných JMK, avšak za určitých podmínek, neboť cestující s režijní jízdenkou ČD a.s., který neplatí klasické jízdné jako ostatní cestující, znamená pro JMK ztrátu v tržbách z prodeje jízdenek. Kraj přesto nabídl vedení ČD kompromisní řešení, spočívající v tom, že České dráhy budou odvádět paušální platbu za… Číst vice »

Pandrhola
Host
Pandrhola

Ano, kraj toto navrhoval někdy na podzim. Ono v podstatě obě strany navrhovaly nějaký svůj kompromis, ale nedošlo ke shodě, což se nedivím. Ten rozpor vznikl nepochopením situace, kdy bylo jasné, že je požadována platnost pro všechny režijkáře s tím, že většina tu platnost bude mít jen formální, protože tam nikdy nepojede. Kraj sice řekl, že tu částku nechce za všechny režijkáře… jenže už nedokázal říct jak to tedy chce udělat tak, aby tam režijka všem platila, ale přitom se neplatilo za všechny. Logické by bylo nacenit to pro místní režijkáře a přihodit tam cca 1% jako rezervu pro případ,… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„protože kraj nakonec řekl, platnost pro všechny = platba za všechny“
Což je z jeho pohledu naprosto logické.

„Tím hodlá inkasovat stejný paušál i za člověka, který tam za rok neujede jediný kilometr (což je většina)“
Čili takoví lidé takový benefit vůbec nepotřebují.

„Nakonec došlo k ústupku ze strany ČD, aby se předešlo stávce koncem ledna, ale problém to neřeší, pouze se odsouvá.“
Naopak, z pohledu JMK jde o uspokojivé a dlouhodobé vyřešení situace.
P. S. Za pár let může být situace vyřešena tím, že provozovatelem veškeré JMK-regionálky bude úplně jiný dopravce než ČD, a. s., takže režijky ČD/SŽDC/DÚ/MD tam nebudou platit tak jako tak.

Pandrhola
Host
Pandrhola

Nepotřebují v JMK, ale benefit se bere jako celek, kde jde o zachování celistvosti sítě, což některé kraje, které si hrajou na stát ve státě (vidí jen na hranice svého kraje), nedokáží pochopit.
Ta situace evidentně dlouhodobě uspokojivě vyřešena není. A je sice pravdou, že za pár let tam nemusí jezdit ČD, ale čím méně budou jezdit ČD, tím více bude prosazováno, aby MD režijku přesunulo od současného správce (ČD) pod SJT, protože jiné řešení k onomu uspokojivému vyřešení situace asi nepovede.

Merida
Host
Merida

Jenže chtěl těch 1500,- za každou zprolongovanou režijku v republice.

Martin
Host
Martin

Prave to taky chce, protoze rezijka pro vykon povolani neni urcena. Je to zneuziti. Pro vykon prace je zaznam, ktery kraj jaksi tarifne nezna.

Dominik
Host
Dominik

Ne, režijka v pracovním výkonu opravdu není zneužití, nevím, jak jste nato přišel.

PvvS
Host
PvvS

No a ? Jsou snad víc jak ostatní ?

jano
Host
jano

Tak snad každý má v práci nějaké benefity, já měl třeba služební auto.

Paja
Host
Paja

No tak každý asi ne, to záleží na zaměstnavateli. A už vůbec nevím o tom, že by někdo kvůli svým benefitům vyhrožoval celostátní stávkou.

Dan
Host
Dan

Tak nevím, jako zaměstnanec pojišťovny mám 50% slevu na pojistky, 12000 ročně příspěvek do cafeterie- dovolená, fitness, koupím co budu chtít, stravenky,1000 na penzijko a drobáky na kapra, narozeniny a pod. Pokud Vám zaměstnavatel nic nedává tak nevím. Asi bych jste ho měl vyměnit.

Otmar
Host
Otmar

Víte proč ten systém režijek funguje již více než 100 let? Jednoduše proto že si jak císař pán, tak Masaryk, Beneš, Hitler, bolševici i politici za posledních 30 let dokázali spočítat že je ten systém levnější😊

Jaaa
Host
Jaaa

Ale je to proti svaté ideologii maximalizace zisku soukromého kapitálu.

Paja
Host
Paja

Čoveče tady nejste ani na srazu mladých neomarxistů, ani na odborový schůzy.

Axel
Host
Axel

Pro Otmar – a co brání Vašemu zaměstnavateli, aby Vám koupil paušální jízdenku? Proč furt s těmi Vašimi dotazy obtěžujete cestující, když jediný kdo s Vaším trápením může něco udělat je Váš zaměstnavatel.

BoH
Host
BoH

Škoda, že tady nejsou dostupné gify, protože tady by se skutečně hodil těžkotonážní facepalm 🙂

Dalibor
Host
Dalibor

Jsem ochotoen věřit ledasčemu, ale že bolševici uměli počítat, tak tomu ne…

Otmar
Host
Otmar

Máš částečně pravdu Dalibore. Bolševik moc počítat neuměl. Proto také Zápotocký v Žilině prohlásil že se železničáři jistě dobrovolně vzdají režijky jakožto buržoazního přežitku. Ale byl vypískán a byl to konec těchto snah. Takže ani bolševik režijku nakonec nezrušil.

Dalibor
Host
Dalibor

jj zrušili jen deputát, to si pamatuju…. Začli jsme pak topit dřevem, protože deputát od státních lesů zůstal…

Paja
Host
Paja

Tak oni nemuseli. Část věcí vzali od SSSR a část od říše a 40 let jim to nějak fungovalo.

xyz
Host
xyz

„Jednoduše proto že si jak císař pán, tak Masaryk, Beneš, Hitler, bolševici i politici za posledních 30 let dokázali spočítat že je ten systém levnější😊“
Ani za Hitlera, ani za Beneše, ani dalších jmenovaných dávných představitelů, nebyl systém objednávky dopravní obsluhy takový jako nyní (riziko tržeb na straně objednatele), tzn. nesrovnatelné.

Pandrhola
Host
Pandrhola

Tohle je ale narážka na smeč. Riziko tržeb na straně objednatele nechtěli zaměstnanci, ale objednatel. To je prostý fakt. Režijka je mnohem starší a odběratel o tomto riziku dobře věděl, tedy musel s tím počítat a teď toto riziko nechce nést ? 🙂

Paja
Host
Paja

To je gól. Jakože objednatel chce zajistit službu a musí počítat s tím, že se mu tam přihlásí i někdo, kdo má houf nenazřanejch příbuzných a podle toho nastavit podmínky soutěže? Objednatel chce pochopitelně vozit předmět svého zájmu – zde obyvatele kraje. A určitě nechce řešit, že SŽ a ČD mají mezi sebou nějakej holport ohledně vození lidí zdarma.

xyz
Host
xyz

„Režijka je mnohem starší a odběratel o tomto riziku dobře věděl“
Naopak, dopravce ČD, a. s. dobře věděl, že JMK výslovně uvádí platnost pouze integrovaného tarifu; jakékoliv jiné tarify jen po schválení objednatelem + za podmínek stanovených objednatelem. Toť rozhodující faktor. Podmínky nyní byly doladěny; ovšem zaměstnanci SŽDC i jiných subjektů nyní hodlají rozhodovat, kolik tento objednatel (případně jiní objednatelé, pokud by i oni toto nově chtěli) smí a kolik již „nesmí“ požadovat za několik let v dalším kontraktu (pokud takový kontrakt vůbec získají ČD).

MartinS.
Host
MartinS.

Je úplně jedno, jak je stará režijka. Režijka je momentálně uvedena v zákoně 77/2002 Sb. o ČD. Tam je napsáno, že že tarify pro přepravu zaměstnanců stanoví MD. A MD už v 15. změně tarifu platné od 1. 1. 2018 umožnilo, aby (zjednodušeně řečeno) ve vlacích objednávaných na základě nabídkového řízení, ve kterých neplatí tarif ČD a.s., neplatila ani železniční průkazka (čti režijka). Kraj tedy věděl, že režijku uznávat nemusí, protože mu to MD umožňuje. Pro kraj to nebylo žádné riziko, pouze se řídí platnou legislativou.

Pandrhola
Host
Pandrhola

Však já vím, proto ten smajlík. Vtip je v tom, že to MD tenkrát asi nedomyslelo, protože všechny smlouvy byly výhradně netto. Ta úprava měla odstranit to, aby ČD byly znevýhodněny v soutěžích z důvodu povinnosti uznávat režiky i pro jiné organizace. Proto tam je ta část „ČD, a.s. mohou na své obchodní riziko stanovit…“ V případě netto smlouvy není problém, tržby jdou ČD a od jiných subjektů si mohou vyinkasovat onen příplatek, čímž se odstraní ten problém s povinností uznávat režijku jiného subjektu. Kompenzace jde za ČD. A pro své zaměstnance mohou příplatek poskytnout jako benefit, protože prostředky získají… Číst vice »

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

Já bych je nechal stávkovat, doma. Klidně měsíc, dva, kdo to dýl vydrží, jestli oni chcípnou hlady, až jim dojdou prachy a nebo se zjistí, že další vlaky byly zbytečné, popřípadě je nahradí soukromý dopravce 🙂

Guláš
Host
Guláš

No když by stavkovali všichni co režijní výhody používají tak nepojede ani soukromník.

Pečlivý pozorovatel
Host
Pečlivý pozorovatel

Milý Pepo jsi evidentně mimo. V případě stávky nepojede nic ani soukromník. Tak těžko někoho nahradí .

jano
Host
jano

To je tak když máš vyhuleno a chceš být jakože odborník. Sněmovna prý hledá podobné odborníky.

Dalibor
Host
Dalibor

Nene doma ne! pěkně venku, s průvody, mávátky, transparenty, dechovkou, abychom z toho taky něco měli!!!

Paja
Host
Paja

Já bych naopak stávkoval místo nich. Nepustit je do práce. Ať si vyzkouší jaký to je když si tě někdo bere jako rukojmího pro svoje (dost nízký) zájmy.

Otmar
Host
Otmar

Pracuji na železnici v místě bydliště. Režijku si nekupuji. Proč bych platil 1100 Kč ročně když ji pro soukromé účely ani pro dojíždění do práce nepotřebuji. Jezdím ale dost služebních cest a na to vše vypisuji cesťáky které mi firma musí proplácet. A stojí to firmu odhadem asi 16.000 Kč ročně. Firma by byla ráda kdybych si raději koupil tu režijku. Takto firma ze státního dopravce vytáhne o téměř 15.000 více neboť žijeme z dotací. Až nebude mít režijku nikdo tak teprve se celý systém neskutečně prodraží a celé to pocítí daňový poplatník.

Otmar
Host
Otmar

Oprava věty: Takto firma vytáhne ze státního rozpočtu více neboť žijeme z dotací.

Alex
Host
Alex

Nebo se taky vyhodnotí, že ty služební cesty jsou vlastně zbytečné 😀 A změní se konkrétní proces, který je vyvolává. A ušetří se nejen na dopravném, ale i na náhradách, které se vyplácí tak jako tak v rámci cesťáků.

Otmar
Host
Otmar

Pan Alex pravděpodobně nemá žádnou zkušenost s prací na železnici. Služební cesty za účelem údržby a oprav na železniční infrastrukture jsou základem pro to aby kdokoliv po těch kolejích mohl nadále jezdit. Bez údržby by se to do týdne celé zastavilo pane Axel. Dobrý den.

MiKi
Host
MiKi

Nedává náhodou SŽ svým zaměstnancům. příspěvek na nákup rezijky ?Každopádně mě přijde tento příspěvek účelové napsaný. Proč ? Protože není nic jednoduššího, aby vám vyplatil váš nadřízený prémii v ceně rezijky. A za druhé, jezdí snad správci komunikací autobusy zdarma s argumentem, že to vyjde v globálu stát levněji ?

Otmar
Host
Otmar

Pro MiKi. Za prvé ne všude je režijka akceptována již dnes. Viz seznam tratí kde provozuje dopravu jiný subjekt než ČD. Za druhé neexistuje žádný nástroj kterým by donutil zaměstnance aby si zaplatil režijku i kdyby mu na ni kdokoliv přispěl. SŽ dává pouze příspěvek na dopravu nikoliv na režijku. Kdo jezdí autem do práce protože mu tam vlak nejede tento příspěvek použije např takto. Správci silnic nejezdí autobusy ale jejich doprava na pracoviště také není zdarma. Platíme to všichni z našich daní. Na železnici je varianta léta osvědčená a jak se ukazuje levnější a teď někdo chce zavést dražší… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„Platíme to všichni z našich daní. Na železnici je varianta léta osvědčená a jak se ukazuje levnější a teď někdo chce zavést dražší systém.“ Levnější pro SŽDC. Naopak dražší mj. pro objednatele (při brutto-smlouvě). „Konkrétně JMK vydělá cca 5 mil Kč za těch 1500 za režijku ale státní pokladna prostřednictvím SŽ které jak jistě víte je financováno ze SFDI vydá navíc za cesťáky cca 150 mil Kč. Celková ztráta daňového poplatníka je tedy 145 mil Kč oproti současnému systému.“ Počítáte chybně. Těch rozdílových 145 mil. Kč (přijmu-li vaše čísla z kalkulace) se neztratí, ale bude příjmem do systému IDS (tržby… Číst vice »

Jaaa
Host
Jaaa

Nebude, bude se více vytěžovat služební vozidlo; nakoupí se další.

xyz
Host
xyz

„bude se více vytěžovat služební vozidlo“
I zde připomenu, že jízdné veřejnou dopravou je levnější než jízda vozidlem.

Dále zmíním, že např. pro traťové pochůzkáře je naopak cesta vlakem či jiným spojem veřejné dopravy (kteréhokoliv dopravce) praktičtější, protože k zaparkovanému autu by se museli vracet.

xyz
Host
xyz

„Služební cesty za účelem údržby a oprav na železniční infrastrukture jsou základem pro to aby kdokoliv po těch kolejích mohl nadále jezdit“
… a proto správci infrastruktury stojí za to pracovníkovi zaplatit (kdy mimochodem na takovou služební cestu může jet různými způsoby, mj. služebním vozem či vlakem kteréhokoliv jiného dopravce než ČD, kde by mu coby pracovníkovi SŽDC stejně režijka neplatila) cestovné.

Otmar
Host
Otmar

Přesně tak a všechny tyto způsoby jsou pro daňového poplatníka dražší než současná režijka😊

xyz
Host
xyz

Nejsou, viz můj předchozí příspěvek (popisující situaci v JMK dle vámi uvedených čísel), překopíruji i sem: „Konkrétně JMK vydělá cca 5 mil Kč za těch 1500 za režijku ale státní pokladna prostřednictvím SŽ které jak jistě víte je financováno ze SFDI vydá navíc za cesťáky cca 150 mil Kč. Celková ztráta daňového poplatníka je tedy 145 mil Kč oproti současnému systému.“
Počítáte chybně. Těch rozdílových 145 mil. Kč (přijmu-li vaše čísla z kalkulace) se neztratí, ale bude příjmem do systému IDS (tržby z jednotlivého jízdného za služební cesty prováděné v rámci vnitrokrajských cest v JMK).

Pandrhola
Host
Pandrhola

Ono to v dopravě skutečně jinak nejde, máte na starost nějaký obvod, např. v rámci kraje a na ta místa se musíte nějak dostat, protože teleportace zatím nebyla vynalezena. Není to jako v jiných oborech, kde ten člověk dřepí stále na jednom místě. Ano, šlo by to vyřešit tak, že každé místo bude mít svého člověka, ale pak budete dráhu zase kritizovat z důvodu obrovské přezaměstnanosti.

Vbb
Host
Vbb

Všechny firmy platí svým zaměstnancům cestovní náhrady, jen u ČD je to problém… A ty peníze se „neztratí“, ale dotečou do příjmů kraje, kde by jinak scházely, kdybyste tam jezdili na režijku.

Jaaa
Host
Jaaa

Nedotečou. 🙂

BoH
Host
BoH

To, co píšete, je velice, ale skutečně velice divný argument. Pokud to chápu správně, tak jste zaměstnanec SŽDC a nekupujete si režijku. Firma Vám proplácí cesty, tak jako v každé jiné firmě. to znamená, že je to nákladem zaměstnavatelem. Protože SŽDC je státní podnik, který neumí hospodařit s penězmi, tak to pocítí dopravce tím, že se zvedne cena pro poskytovatele dopravy (jednoduše ČD). Jenže jim jste předtím zaplatil těch 16 000 Kč. Takže v podstatě je to jen uzavřený kruh mezi SŽDC a dopravci, takže k žádný reálný dopad pro daňového poplatníka nehrozí. Skutečně nechápu, kde na ty bludy chodíte,… Číst vice »

Otmar
Host
Otmar

Vážený pane BoHu. Příjem z poplatků za použití dopravní cesty pokrývá asi 8% nákladů SŽ. 92% pokrývá SFDI čili položka státního rozpočtu. SŽ nestanovuje poplatek za použití dopravní cesty. Toto je v kompetenci správní rady jmenované vládou ČR čili je to v rukou politiků.

BoH
Host
BoH

Jistě, nicméně toto je přesně to, co se počítá do těch 8 procent. To není ani investiční prostředky, ale prostředky na mzdy. To jsou výdaje na cestování dopravci, takže se to prostě rozpočítá mezi dopravce.

BoH
Host
BoH

Pardon, já neumím psát 🙂 …. Toto není ani investiční prostředek, ani prostředek na mzdy. Jelikož je to prostředek na pokrytí nákladů na cestování s těmi dopravci, kterým se to odevzdává, tak je prostě zřejmé, že se to zase od nich vybere zpět v podstatě jako kompenzace za cestu. Šul nul 🙂

Otmar
Host
Otmar

SŽ neumí hospodařit? Tu informaci máte odkud pane BoH? To je váš subjektivní dojem nebo máte nějakou zprávu kontrolního úřadu o kterou můžete své tvrzení opřít?

BoH
Host
BoH

Neviděl jsem státní firmu která by uměla hospodařit, tak to prosím berte jen jako obecné tvrzení 🙂

Bespi
Host
Bespi

Uzavreny kruh to neni, pac z toho odletaji nemale castky na obhospodarovani toho kolobehu penez. To nejsou jednotky procent, ale minimalne desitky.

xyz
Host
xyz

„Proč bych platil 1100 Kč ročně když ji pro soukromé účely ani pro dojíždění do práce nepotřebuji. Jezdím ale dost služebních cest a na to vše vypisuji cesťáky které mi firma musí proplácet. A stojí to firmu odhadem asi 16.000 Kč ročně.“
Primárně je chybou, že těch 1100 Kč (resp. 2600 Kč v případě, že vaše působiště je v JMK) vám nezaplatí přímo vaše „firma“ (tedy Správa železnic, státní organizace). Je tím sama proti sobě, že zaplatí 16000 Kč ročně namísto 2600 Kč ročně.

Otmar
Host
Otmar

Nemůže to SŽ zaplatit neboť by pak musela to zaplatit za všechny své zaměstnance aby nečelila žalobám kvůli diskriminaci. Neboť zde máme rovný přístup k zaměstnancům. Pokud by to měla zaplatit všem pak by náklady SŽ a dotace ze SFDI musela být opět vyšší a jsme zase u toho že celý systém by se prodražil. Ať tak nebo tak na tomto vydělá jen kraj zlomek peněz a daňový poplatník prodělá násobně vyšší sumu.

BoH
Host
BoH

Promiňte, ale fakt píšete neskutečnou blbost. I kdybychom přistoupili k tomu, že by SŽDC nepřistoupila ke zvýšení ceny za využívání kolejí, tak se stane co? No SŽDC zaplatí peníze za jízdenky. Tyto peníze jsou buď dopravci nebo státu. Pokud tyto peníze jdou státu (a tak se dělají poslední smlouvy), tak stát vybere více peněz, které pak ale musí SŽDC zase vrátit. Opět šul nul a daňový poplatník nezaplatí nic navíc. Pokud ty peníze jdou dopravci, tak díky tomu, že se vypisují soutěže a je tedy konkurenční prostředí, tak dopravce může nabídnout nižší cenu a stát sice musí více zaplatit SŽDC,… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„Nemůže to SŽ zaplatit neboť by pak musela to zaplatit za všechny své zaměstnance aby nečelila žalobám kvůli diskriminaci.“
Zaměstnanci Správy železnic by byli schopni zažalovat svého zaměstnavatele? Neuvěřitelná závist.

O. K., pak je to hloupost té Správy železnic, že ze strachu o zažalování zbytečně platí víc. Její volba.

Otmar
Host
Otmar

Žaloba je samozřejmě až krajní možnost. Na SŽ jsou jistě manažeři kteří ctí právní řád ČR takže by si ani zaměstnance diskriminovat nedovolili😊

xyz
Host
xyz

„Na SŽ jsou jistě manažeři kteří ctí právní řád ČR takže by si ani zaměstnance diskriminovat nedovolili😊“
O. K., jejich mínus. SŽDC kvůli tomu zaplatí Českým dráhám 16 000 Kč, zcela v souladu i s tím, že jde o dvě zcela různé subjekty.

Otmar
Host
Otmar

Pane xyz koukám když dochází argumenty tak začínáte navrhovat nezákonná řešení. Dokonce navádíte manažery SŽ aby porušovali zákon.

xyz
Host
xyz

O. K., tak tedy v souladu se zákonem zaplatí Správa železnic na proplácení vašeho cestovného 16 000 Kč ročně, s dovětkem, že tak učiní kvůli tomu, že (jak sám tvrdíte) vy jste odmítal zaplatit 1100 Kč; v opačném případě by oni neplatili nic (což už je samo o sobě paradoxní).

Otmar
Host
Otmar

Ačkoliv se to může zdát paradoxní. Donuťte kohokoli aby si něco koupil když to nechce🤷‍♂️

Leinad
Host
Leinad

A ani režijka pro všechny by nebyla levnější, než služební jízdy těm co jezdí?

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

Tak když ji vlastně neprojezdíte (což tvrdí každej kolejník skoro) tak nechápu, proč vám vadí, když se to zruší 🙂

Otmar
Host
Otmar

Protože někdo jiný to třeba využije pro cesty d zaměstnání. Tomu se říká pane solidarita. Jsem solidární s těmito kolegy. I když bych mohl říkat já sám to nevyužívám tak to klidně zrušte. Ale nezávidím nikomu nic a jsem solidární.

Dalibor
Host
Dalibor

Jo cesťáky vypisuju taky. ročně to dá pěkný přilwepšení k výplatě. Za 2019 to dalo 85.000,- (půlka z toho padne na auto a palivo, druhá půlka je 13. plat. To se hodí.

OPV-OVSV
Host
OPV-OVSV

Byť je to mimo téma, nedá mi to abych tuto informaci nepustil do pléna, neboť poměrně nedávno se tu řešili vysílačky a zakázaná jízda poslední funkční MU na Osoblažce, která vysílačkou nebyla vybavená. Pak vězte, že z 21/22 (dopoledne 22.1. po více jak 12 hodinách spojení pořád nefungovalo) nefungovalo GSM-R spojení na trati Opava Východ – Ostrava Svinov. TRS, jakožto záložní spojení dle TTP, taky nebyla funkční a telefon uvedený v TTP hluchý. Potud standartní situace…až na to, že výpravčí strojvedoucím „per huba“jako spojení nahlásili jakýsi mobilní telefon a odmítali vydat jakýkoli rozkaz, na kterém by to bylo černé na… Číst vice »

JarynJarin
Host
JarynJarin

StandarDní …

Leinad
Host
Leinad

Na místě strojvedoucího bych řekl, že bez rozkazu nejedu.

Merida
Host
Merida

No to čumím, bez rozakzu bych odmítnul jet a ten dotyčný si koleduje o sundání.

R2R2
Host
R2R2

Ten boj o rezii, ktera diky liberalizaci trhu bude platit v mene a mene spojich, je usmevny. Zejmena z pohledu zamestnancu SZDC, kteri jsou na CD nezavisli a nepresunuji se s nimi tam, kde ziska zakazky.

videosen
Host
videosen

Z dávné historie- režijky si např za R-U uznávalo několik desítek společností.
Z nedávné historie – Jančura na ČT prohlásil, že nemá nic proti vzájemnému uznávání režijek. Liberalizace s problémem nemusí mít nic společného, jde o postoj MD.

Pandrhola
Host
Pandrhola

Ono to celé nejspíš vzniklo díky původní logické námitce ČD, že povinnost uznávat režijky pro jiné subjekty je znevýhodňuje proti konkurenci, která pro tyto subjekty nic uznávat nemusí. Nebylo to však mířeno proti režijkám jako takovým. MD muselo zjednat nápravu a pravděpodobně to úplně nedomyslelo. Takže došlo k oné úpravě, kdy ČD mohou u vysoutěžených vlaků na své obchodní riziko uznávat režijky a stanovit onen příplatek jako u komerčních vlaků. Ta myšlenka vycházela z praxe dosavadního typu smluv, tzv. netto, takže by nebyl žádný problém, protože riziko tržeb je na straně ČD, které tím pádem mohou poskytovat tento příplatek jako… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„režijky si např za R-U uznávalo několik desítek společností.“ Přičemž nešlo o objednávku ve smyslu „úřad veřejné správy si objedná službu a přenese na sebe riziko tržeb“. „Jančura na ČT prohlásil, že nemá nic proti vzájemnému uznávání režijek.“ Předně – prohlásil tak v kontextu komerčně provozovaných vlaků (v době tohoto prohlášení neprovozoval Regiojet v ČR žádné jiné)? Pokud ano, tak tam jde výhradně o případnou dohodu dopravců (držitelů rizika tržeb). Přičemž ani samy ČD neumožňují všem držitelům svých režijních jízdenek přepravu ve svých komerčních vlacích bez omezení. Pokud tak prohlásil v kontextu objednávky v rámci veřejné služby, a to v… Číst vice »

videosen
Host
videosen

Jančura to prohlásil obecně, tedy pro všechny své vlaky!!! xyz: „Z pohledu Regiojetu by takové uznávání bylo pochopitelně výhodné – pracovníci RJ by mohli volně jezdit vlaky ČD po celé ČR. Zatímco pro pracovníky ČD (+ i Správy železnic, MD, DÚ a dalších držitelů zaměstnaneckých jízdenek ČD) už by to moc výhod navíc nemělo,…“ Tak to neumíte počítat, protože Jančurovi lidé by sice mohli jezdit po větší síti, lidé ČD sice po menší, ale je jich zase víc. Tedy není v tom žádná nerovnoměrnost. Každý železničář nehledě na to, jakou má barvu by měl stejné podmínky. Za R-U byly velké… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„Jančura to prohlásil obecně, tedy pro všechny své vlaky!!!“
Pokud to neprohlásil v posledním cca roce, pak to prohlásil v době, kdy žádné vlaky „v závazku“ u nás neprovozoval a ani nevěděl, že tomu tak zanedlouho bude.

P. S. údaj „řekl to tak Jančura“ je argumentačním klamem ve smyslu „dovolávání se autority“, kdy že to řekl Jančura automaticky neznamená, že to tak je správně.

videosen
Host
videosen

To, že Jančura bude jezdit i vlaky v závazku, to bylo pouze otázkou času, počítal s tím on, i ostatní. Netuším, co je tak divného na tom, že je snaha dopravců na začlenění do věci. Naopak omezení/zrušení režijek bude mít na regionálkách jeden jediný efekt, i ty nádražáci hupsnou do aut.

videosen
Host
videosen

oprava: i ti

xyz
Host
xyz

„Naopak omezení/zrušení režijek bude mít na regionálkách jeden jediný efekt, i ty nádražáci hupsnou do aut.“
Druhou možností je, že (ve vlacích jiného dopravce) budou platit jízdné jako platí i zákazníci (cestující) předmětných dopravců. Tím víc když cesta autem bývá dražší než jízdné ve veřejné dopravě.

Jaaa
Host
Jaaa

Nebývá.

Chaloupka
Host
Chaloupka

Je otázka kolik režijkářů by ve vlacích Regiojet tehdá jezdilo, když všechny vlaky Regiojetu byly od počátku povinně místenkové (kdo si kupoval jízdenku měl místenku v ceně jízdenky) a režijkáři by asi museli dokupovat v Regiojetu místenky. Ve vlacích ČD by se jezdilo tehdá většinou zdarma (neb neexistovali tehdá příplatky pro režijkáře do komerčních vlaků ČD jako dnes) a povinně místenkových vlaků ČD bylo tehdá méně než vlaků Regiojetu.

Dalibor
Host
Dalibor

důležité slovo je VZÁJEMNÉ uznávání režijek.

Alex
Host
Alex

Jančura by problém s uznáváním režijek ČD problém neměl. Ale ČD nechtějí uznávat režijky Regiojetu. Nenadávejte na ministerstvo, žába na prameni sedí sice ve stejném baráku… ale o vchod vedle 😀

stano
Host
stano

Regiojet žádné rezijky nemá…

Pandrhola
Host
Pandrhola

Režijky na vlaky ČD skutečně nemá, pro strojvedoucí jako náhradu nakupuje, nebo alespoň dříve nakupoval IN100, aby jim to dorovnal, jinak by je k přestupu od ČD nenalákal a ostatní zaměstnanci mají tuto výhodu omezenou pouze na jeho vlaky.

stano
Host
stano

Žádné jízdné nenakupuje a nic jim nedává. I ve vlastním vlaku si musí všechno platit. Jsem tam byl před 4 měsíci na pohovoru.

Pandrhola
Host
Pandrhola

A jako strojvedoucí, nebo jako stevard ? Ty IN100 tenkrát pořizoval pouze pro strojvedoucí.

stano
Host
stano

Strojvedoucí!

Pandrhola
Host
Pandrhola

Ok, díky. Psalo se o tom když začínal a potřeboval získat zaměstnance od ČD, ale dnes už asi takový nedostatek lidí nemá, proto už to nenabízí.

stano
Host
stano

Kde se psalo? Odkaz.

Pandrhola
Host
Pandrhola

Hned první, co mi vypadlo z google…
„Zajistíme zaměstnancům režijní karty, které jim umožní bezplatný pohyb všude po republice, takzvané In-Gold karty v ceně 22 tisíc korun,“ slíbil Jančura.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/video-vyjel-prvni-zluty-vlak-student-agency-cestujici-poveze-v-sobotu.A100422_134148_eko-doprava_fih
A dle pozdějších diskusí slib skutečně dodržel, ale byly to začátky, jak je to dnes netuším.

Dan
Host
Dan

Píšeš, že zaměstnanci RJ mají InGold a můžou jezdit u ČD. Pán tam byl na pohovoru a zjistil, že nic takového RJ neposkytuje, dokonce i ve vlaku RJ musí zaměstnanec platit. Pak, že si to někde četl, pán chce odkaz a pošleš 10 let starý článek!!! Tak pro Boha víš nebo nevíš jak to tam funguje a co všechno má zaměstnanec RJ. Vždyť ty benefity jsou tam totální bída.

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Navrhuji místo režijek poskytovat vstupenky do fitka. 😃

stano
Host
stano

To se poskytuje v rámci multisport karty.

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

To je od pana Jančury vyčurané. Poskytovat si s ČD vzájemně režijky, přičemž sám je nemá.

Bob
Host
Bob

Jestli Babiš těm odborářům ustoupí, tak u mě skončil. Já taky žádné takové výhody nemám, tak nevím, proč železničáři by měli být nějací nadlidé.

Martin
Host
Martin

A proc jizdni vyhody maji zamestanci DPMB třeba? To Vam nevadi? Proc jizdni vyhody maji dispeceri z Kordisu? Proc i na ne nenadavate a nadavate jen na zeleznicare?

BoH
Host
BoH

Jenže to, co mají zaměstnanci DPMB není režijka. Není to státem nařízený benefit, ale benefit DPMB. A v tom je rozdíl. Ať ČD, SŽDC svým zaměstnancům proplácí cesty či jim nakoupí IN100 či v budoucnu nějakou integrovanou síťovou jízdenku. To je v pořádku (pokud na to daný podnik má peníze). Co není v pořádku, je režijka, která je ze zákona.

Chaloupka
Host
Chaloupka

Třeba to nový ministr dopravy tak vyřeší, že až bude státní tarif a český „General-Abo“ tak budou místo režijek zaměstnanci dostávat General-Abo které zaplatí jejich zaměstnavatel. A ČD bude zbavena povinnosti evidovat, prolongovat a zajišťovat režijky.

Radek Novotný
Host
Radek Novotný

Protože nemáte výhody vy, tak říkáte, že je nebude mít nikdo jiný? Ach ta lidská závist… Pojďte na dráhu taky. Jen pozor, dělají se skoro všude psychotesty 😃

Flinta
Host
Flinta

Ať mají benefity – výhody, ale ať jim je poskytuje – platí jejich zaměstnavatel tak, jak je to obvyklé v běžných firmách a ne objednatel dopravy.

Pandrhola
Host
Pandrhola

A jak to funguje v běžných firmách ? Vedení firmy chodí po večerech na brigádu, aby bylo na benefity pro zaměstnance ? Nebo to funguje tak, že benefit se hradí z ceny zboží, či služby a zaplatí ho v této ceně zákazník. Překvapivě b) je správně. Jenže u ČD je tím zákazníkem objednatel dopravy, takže ve svém textu něco chcete a zároveň to popíráte.

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Proslýchá se, že železniční zaměstnanci budou moci čerpat „píčenky“ k Neprašům:
https://email.seznam.cz/?hp#search/prefix%3Anev%C4%9Bstinec/123482 🤣 💪🏽

Pandrhola
Host
Pandrhola

Opravdu netuším co Vám chodí do mejlu, nemám vaše přihlašovací údaje. 😉

Paja
Host
Paja

Jenže režijka je dost podivná výhoda. Je to výhoda jako např. když poslanci měli cestovní výdaje zdarma (nebo jestli je ještě mají). Čili něco naprosto nesmyslnýho co je nařízeno zákonem. To není firemní benefit.

Dominik
Host
Dominik

Jasně, mně chcípla koza, tak ať sousedovi chcípne taky, že?

Dalibor
Host
Dalibor

přesně tak. nehledě k tomu, že chcípnutí koz (obou) kvitují i sousedi, páč v ulici ubyde smradu

Ondřej
Host
Ondřej

Ach ta česká závist 😟😕
Tak protože snad pracuji u ČD, tak měli jezdit za zvýhodněné jízdné. Vždy to tak bylo, tak proč by to teď býti nemělo? A jestli cestujete často, kupte si INkartu nebo nějakou jinou zákaznickou kartu.

Pavel
Host
Pavel

Pokud se jedná o pokuty a nedodržení smlouvy s kraji tak ať stávkuje SŽDC s podporou všech odborových oragnizací.Ti smlouvy s kraji nEmají tak nelze vymáhat žádné pokuty,protože dopravce je připraven,ale nemá vlakovou cestu.Koho tedy kraj bude pokutovat?Asi se pak bude vymáhat kompenzace u ŠŽDC soudní cestou.To pak bude panečku kauza.Stát se bude soudit s kraji.To rád věděl jak to dopadne.