Železniční odboráři se postavili proti rušení doprovodu vlaků v Jihomoravském kraji

Čtyřvozová jednotka Moravia pro Jihomoravský kraj. Foto: Škoda GroupČtyřvozová jednotka Moravia pro Jihomoravský kraj. Foto: Škoda Group

OSŽ se nelíbí ani rychlé rušení pokladen.

Odborové sdružení železničářů (OSŽ) vyzvalo Jihomoravský kraj, aby ještě přehodnotil svůj plán od prosince zrušit vlakový doprovod ve vlacích na linkách S2 a S3. Ohradilo se také proti rušení pokladen.

Své stanovisko zveřejnili odboráři na svém webu. Podle odborářů je rušení vlakového personálu cestou proti trendům zvyšování péče o bezpečnost cestujících. „Na základě zkušeností z mnoha mimořádných událostí na železnici se ukazuje jako alarmující nedostatečné personální zajištění ze strany dopravce,“ uvedli odboráři.

Jihomoravský kraj poprvé potvrdil, že vlakvedoucí na páteřních linkách skončí

Vyvracejí argument kraje, že jednotky Moravia jsou vybaveny kamerovým systémem a bezpečnost tak může řešit strojvedoucí. „Není reálné, aby strojvedoucí zároveň monitoroval veškeré dění v soupravě. Strojvedoucí tak bude jediným, kdo by mohl poskytnout první pomoc v případě mimořádné události, pokud sám nebude mimořádnou událostí postižen,“ dodali zástupci OSŽ. Ve svém stanovisku řeší i možný únik tržeb. Ten není ale starostí dopravce, nová smlouva je v režimu brutto a riziko tržeb plně přechází na kraj.

Odboráři se postavili i proti rušení osobních pokladen, podle nich by mělo být postupnější. „Zrušení vlakového doprovodu a osobních pokladen v Jihomoravském kraji bude negativním přínosem nejen pro seniory, rodiny s dětmi, ale i pro zdravotně a tělesně postižené cestující. V tomto případě jsou důvodné otázky, jak se bude řešit přeprava invalidních cestujících na vozíku a také jízdních kol,“ tvrdí odboráři.

Zakázku na provoz jednotek získaly České dráhy. Rozhodnutí o zrušení vlakového personálu je kraje. Ten krok vysvětluje úsporou finančních prostředků.

Tagy IDS JMK Jihomoravský kraj Odborové sdružení železničářů OSŽ
285 komentářů