Železniční odboráři se postavili proti rušení doprovodu vlaků v Jihomoravském kraji
Čtyřvozová jednotka Moravia pro Jihomoravský kraj. Foto: Škoda Group
OSŽ se nelíbí ani rychlé rušení pokladen.
OSŽ se nelíbí ani rychlé rušení pokladen.
Tento článek jsem v době jeho vydání zcela přehlédl. To odborářské vyjádření je až neuvěřitelné, v kontextu incidentů, které jsou zrovna s průvodčími v JMK evidovány. A to mi nejsou známy zdaleka všechny, nicméně taková jízda 22. 10. 2023 vlaku (S4 s otevřenými dveřmi vozu Bdtn, kdy z Kordisu pak přišla odezva, že „vlakvedoucí si toho nevšiml“; od DÚ odpověď nepřišla) takříkajíc stojí za to.
Tak mě napadlo, že se vlastně lze krásně přirovnat k rozdílu mezi restaurací s obsluhou a velikou samoobslužnou jídelnou bez obsazené pokladny a i s možností nikým nekontrolovaného odběru jídel i nápojů (= ne výhradně z automatů po zaplacení), přitom pro zákazníka v obou případech se stejnými cenami zboží – odhad výsledku ať si udělá každý sám, ale já si jej dovedu představit docela dobře (aspoň v ČR, ale ani jinde by to asi nebylo výrazně jiné).
To není úplně přesné – protože akt stravování by byl přirovnatelný k aktu přepravy, kdy ale do aktu přepravy každý nastupuje bez doprovodu. Ať už tam průvodčí je či není.
Já nevím. Celou tuto kauzu nesleduji a proto mne docela zaráží. Dokázal bych si představit tento systém někde na lokálce, kde nejezdí nic jiného než regionova a kde nejsou zastávky v obloukách o malých poloměrech a fíra má přehled o všech dveřích. Ale na takto důležitých linkách ? Jak jsou vůbec ty jednotky vybaveny ? Jsou tam kamerové systémy ? Vidí tak fíra na každé dveře ? Jak je zajištěno, že se vlak nerozjede, když bude něco „skříplého“ ve dveřích ?
Co na to orgány jako DÚ nebo DI ? Nemají problém ?
Nemluvě o tom, když jsem se bavil s fírama, tak tam prej věčně nějaká kamera nefunguje. A taky přišlo od Kordisu nařízení, když jsou nefunkční dveře (což je úplný pravidlo), tak máme hlídat, jestli jíma nechce někdo vystupovat. Za další, kolikrát se mi stalo, že fíra volal, že třeba v posledním voze mám restartovat dveře, že jsou v poruše a nemůže jet dál. Jdu, restartuju a jedem👍 zatímco až tam bude sám, tak si bude muset vystoupit, jit nakonec soupravy, tam to pořešit a celou tu cestu zase zpátky,a pak může teprve jet. Zdržování za zdržováním, to teprve budou vlaky… Číst vice »
Zase ze sebe nedělejte pupky světa. Ono bez výpravčích, výhybkářů atd. by se taky celá železnice sesypala…..a nebo ne? 🤔 v dnešní době se ještě pár lidí na ty spoje zeptá, ale postupem času jich bude značně ubývat a upřímně mi to s tou šalinou ve výsledku nepřijde tak nesrovnatelné.
Tak můžeme mít všude automaty, každý se dá nahradit, přímá komunikace mezi lidmi zmizí. Takový svět chceme?
A to, že zmínili, že si případně vlakoše doobjednají, když zjistijou, ze jsou potreba…😂 Vsechny povyhazujou, tak nevim, kdenjenpak budou chtít vzít, až odejde stávající garda, když už teď je problém je sehnat nový 😂👍
Protože před 2 lety nastala situace, kdy jsem potřeboval kontaktovat DÚ nebo DI, ověřil jsem si, že DI řeší až stav, kdy nehoda nastane – její vyšetřování.
Se skříplým člověkem ve dveřích se rozjel i vlak doprovázený průvodčím https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/other/chv%C3%ADle-hr%C5%AFzy-v-priben%C3%ADku-d%C3%ADt%C4%9B-se-zaseklo-ve-dve%C5%99%C3%ADch-jedouc%C3%ADho-vlaku-dr%C5%BEela-ho-zoufal%C3%A1-matka/ar-BB1lNMqI?ocid=msedgntp&pc=LCTS&cvid=5aa82c87fa8c483cbb76900f5854868f&ei=15
A rušení pokladen nemá nějaký negativní vliv na bezpečnost? To se tam fakt nepovedlo nic najít? Hm…
Jako když si tu evidentně přihřívají polívčičku ve svůj prospšch v jednom bodě, jak mám věřit že v druhém bodě jim jde čistě jen o prospěch cestujících? Možná ano, možná ne, ale nejspíš jak kterým…
Jinak z mých tří loňských jízd Adamov-Brno jsem dvakrát průvodčí(ho) ani nezahlédl. A je to 20 minut…
Rušení pokladen má mnohdy zásadní vliv na celé okolí nádraží. Na menších nádražích, kde nejsou výpravčí…
Takže vy je budete platit ze svýho ? POkud na sebe pokladna nedokáže vydělat prodejem lístků, tak je k ničemu.
Ze svýho platím muzea, policii, hasiče, školy, zoo, dětské akce,… Některé věci nepoužívám, přesto rád platím. Doprava je rovněž ve veřejném zájmu.
Na dopravu to mít vliv nebude. Jsou to zbytečný výdaje.
A platíte to z daní, nikoliv ze svýho..
Jako že zdevastovaný nádraží neodradí cestující? Vám je jedno kde nastupujete do vlaku? Nádraží je vstupní branou do města, která dá první dojem. Podle toho se domnívám, že jde o veřejný zájem. Máte-li péči o mé daně, tak zařiďte např. zrušení senátu. Díky.
Pokladní to nezajistí. Málokde jedou pokladny na 2 směny, většinou na 1 směnu a v noci vůbec.
To devastaci neovlivní.
Jestli je na místě (kdekoli) člověk, tak to vliv má. Prohlédněte si opustěné stavby a srovnejte s obydlenými/obsazenými. Jezdím téměř výhradně vlakem/busem a tak čerpám ze svých zkušeností.
Noční neobsazené nádraží je sice taky problém, ale úplně opuštěné, to je konec.
¨V mém okolí si pokladní hledí květin a úklidu, zatím přes noc žádný problém.
A neměla by si spíš hledět prodávání ? Pokud pokladna nevydělá na svůj provoz, tak je k ničemu. A to i ta budova okolo.
Tak já se domnívám, že většina z nás vítá pěkné udržované okolí. Pokud pokladní v pauzách pečuje o nádraží, hledí si pořádku a třeba květin, tak se cestující bude cítit dobře a nic lepšího si nemůžeme přát.
Jak jsem Vám již vysvětloval, ne všechny činnosti se na první pohled vyplatí. Jenom na první pohled.
O xzastávku se může starat i obec. Ale doprava je komerční záležitost, tam se neřeší květinová výzdoba. A pokud tam pokladní sedí 8 hodin, prodá deset lístků, tak zbytečnš generuje náklady. Už ři hrubé mzdě 25 000,- jsou jen na zaměstnance náklady 33 000,- při 16 zamstnancích, to je jen 8 stanic s dvousměnným provozem je to hned 500 000,- měsíčně nesmyslně vyhozený navíc. Za rok 6 milionů. A ty už se dají vynaložit jinde,
Veřejná doprava není komerční záležitost, je to věc čistě ve veřejném zájmu. Důvodem pro to je ochrana životního prostředí a zajištění dopravní obslužnosti. Příklad s deseti lístky za 8 hodin je pochopitelně na zvážení. Opíráte se o extrémní případ,
Cha-cha-cha, odborník na osobní dopravu, zkuste vysvětlit tedy Jančurovi, nebo Představenstvu ČD, že nemusí být v zisku a že vlastně jsou něco jako charita. Že to vlastně nejsou obchodní společnosti, věnujte se radši něčemu, čemu opravdu rozumíte a ne okopávání záhonků pokladníky. Na to jsou zahradníci. Riskuje kraj a pokud se vám jejich jednání nelíbí, máte u voleb možnost to dát najevo.
Veřejnou dopravu platí kraje/stát. A já jako uživatel/cestující nepůjdu ani za Jančurou, ani za ČD, protože nikoho z nich jsem nevolil, protože mne zastupuje politik, který objednává. A představte si, že i já, jako jednotlivec mohu přesvědčovat i hejtmana, aby zajistil službu podle mých pohledů.
Mistře v civilizovaných zemích je veřejná doprava brána jako služba obyvatelstvu, dotovaná státem popř. kraji..a né jako bomba kšeft 🤷
Kolega celkem správně namítá že občas obydlená a neobydlená stavba není z hlediska rizika poškození/vykradení rozdíl…
O vykradení nebyla řeč, jednalo se o stav nádraží, tam přítomnost člověka je jasný rozdíl. Dám příklad, vandal po nějakém váhání prohodí oknem kámen a počká si na reakci. Když se nic neděje, máme zaděláno na demolici. Jinak na menších nádražích bývají velmi často byty, jejich obyvatelé jsou přes den v práci/škole. Tedy v době, kdy je tam pokladní. Takže do jisté míry stálý dohled. I tady se Váš kolega mýlí.
Železnice je doprava. je to systém, který má zajistit celou službu.
Třeba jako Adamov – zastávka? Tam se na první pohled nezdálo že by nějak zvlášť trpěl nepřítomností pokladny…
Dobrý den,
některé argumenty jsou k zamyšlení, ale argument, že pokladní by mohla nést odpovědnost nebo vliv na celé okolí nádraží je již zcestný. Pokladní – zaměstnanec dopravce, nádraží – většinou v rukách provozovatele, čili SŽ
po té zbourají nádraží a bude vymeteno.Proč otápět budovy když tam nikdo není?
Poslední věta: Ten krok vysvětluje úsporou finančních prostředků.
Aby to nedopadlo jako centrální stavební superúřad v Brně.
Ještě na podzim se počítalo se 100 úředníky, kteří by měli všechno zmáknout a teď jich je už 240.
Takhle se na jižní Moravě dělají úspory 😅
Jo holt moloch nikdy neporazíš. Odejde jeden, přijde druhý.
Naštěstí to zaplati vždy jen občan.
no i když mám na jižní Moravě příbuzné, tak po těchto opatřeních kraje, kde sipan hejtman rád hraje zřejmě na Velkého železničáře a přitom vlak v životě neviděl – tak se obvodu železnic působících v JMK velice rád vyhnu. Tím, že vlastně odstraní kraj vlakový personál dá volný průběh vandalismu a řeknu přímo i terorismu ve vlacích zde působících. jediný člověk – tedy strojvedoucí neovlivní a nedokáže ani kontrolovat to co se ve vlaku během jízdy a ve stanicích děje. Jednak to nemá v popisu práce, – kde se stará o BEZPEČNOU JÍZDU SOUPRAVY. Strojvedoucí to není řidič autobusu, který… Číst vice »
Když se k něčemu vyjadřujete, bylo by fajn si o tématu aspoň něco zjistit. Na linkách S2 a S3 jezdí ucelené elektrické soupravy, kde strojvedoucí projde celou soupravu z jednoho stanoviště na druhé, aniž by vystrčil nos z vlaku. Ale asi je snažší vymýšlet nesmyslné scénáře a mudrovat o nich, než znát fakta a bavit se reálně.
Ano, jezdí ucelené jednotky. Co konkrétně to mění na faktu, že strojvedoucí nemá přehled o dění v soupravě? Strojvedoucí se věnuje tomu, od čeho tam je. To jest bezpečnému vedení vlaku.
Kraj uvažuje o provozu bez vlakvedoucích také na ostatních linka. Neprůchozí soupravy, bez intercomu, bez kamer, či signalizace SOS…
Stále vše v cajku?
Zažil jsem na podzim 2013 napadení jinou osobou ve vlaku stojícím v žst. Zastávka u Brna (Jihomoravský kraj). Průvodčí stála o 10 – 15 metrů dále a přinejmenším to slyšela. Nijak nezasáhla.
Když jsem jí to pak při kontrole jízdenek vytknul, tak jen řekla „No já nevím, co jste si s tím pánem udělali“…
Ještě dříve vydala prohlášení Federace vlakových čet na svém webu. OSŽ akorát přispěchala, aby nebyly pozadu.
Timto muzou nalakat do vlaku jen neprizpusobive spoluobcany a tim spoustu poctivych slusnych lidi odtamtud vypudit. Jihomoravsky hujerkraj naramne usetri.
Anebo ze začátku nasadí více revizorů i z DPMB a černé pasažéry omezí.
Mimochodem například GWTR nemá v Jihočeském kraji vlakvedoucí také a počet cestujících rostl. Takže bych problém neviděl.
V průchozím vozidle velikosti většího autobusu jezdícího na de facto lokální trati většinou kromě řidiče další personál potřebný není a na dohled na placení jízdného obvykle stačí systém „létající revizor“ jako obdoba revizí jízdenek v MHD. Ale u třídílných a větších vozidel a tím spíše jejich sestav ve frekventované příměstské dopravě je ponechání všeho jen na strojvedoucím nerozumné a povede v praxi k nárůstu množství provozních problémů. Všechno má své hranice a i tady (byť přeneseně) platí, že jako společnost nejsme tak bohatí, abychom si mohli dovolit kupovat laciné věci – jen na to v tomto případě JmK přijde příliš… Číst vice »
Na západ od Prahy to tak funguje naprpstp normálně, tak proč by jednou nemohlo i na východ?
A že ve Francii, Německu a Švédsku maj těch míň přizpůsobivejch taky až až.
Nedávno se tu vyjadřovali známý úředník DÚ, „že je velmi zvědavý, jak dopadne posouzení bezpečnosti“ podle nějaké EU směrnice.
A mě by jen a pouze z čisté zvědavosti zajímalo, jak to drážní ouřad tedy posoudil? 🙂
Ten úředník DÚ (ač asi ne známý) jsem byl nejspíš já.
A ano, jsem zvědavý, jak to dopravci vyjde – možná fakt najde dostatečně silná bezpečnostní opatření, která vynechání vlakových čet vyváží natolik, že opravdu nedojde ke snížení bezpečnosti. Uvidíme 😉
Každopádně DÚ to může prověřit až poté, co bude změna nasazená do provozu, protože nařízení 402/2013 požaduje pouze to, že řízení bezpečnosti při změnách musí proběhnout PŘED jejich zavedením do praxe. Ale to může být klidně i v den bezprostředně předcházející zavedení změny, tj. do nasazení změny vlastně není ze strany DÚ co zkoumat…
Ano.
Díky za vysvětlení.
Není to tedy tak trochu bezzubé?
Chceme hodnotit bezpečnost něčeho, co už možná bezpečnost porušuje tím, že je to aplikováno ale nemohli jsme to hodnotit, protože to ještě nebylo aplikováno? 😆🤦🏻
No jo, ale když dopředu nevíme, co skutečně dopravce „nasadí“, tak jak to můžeme posoudit?
Co když dělá jen „bu bu bu“ a ve finále nic neudělá?
Sir Humprey: „jelikož vláda mění svou politiku neustále a odbory nemění svou politiku nikdy, tak je nad slunce jasnější že to bude vláda, kdo se tu přizpůsobí, Bernarde“…
Dříve jsem měl pocit, že průvodčí je ve vlaku potřebný. Ale nyní si myslím, že to skvělá šance pro celkovou reorganizaci této profese. Zejména udělat jim směny tak, aby se nestřídali v průběhu cesty je čtyřhodinového vlaku, kdy klidně budí cestující, kteří v tom vlaku byly již kontrolováni předchozím kolegou. Dále díky uvolněným zaměstnancům z regionální dopravy z dálkové dopravy vyhodit ty, kteří neumí alespoň na úrovni B1 anglicky (nebo alespoň německy).
Proč by v dálkové dopravě měl umět angličtinu nebo v němčinu? Však na hranicích se stejně střídají, tadytu posedlost cizím jazykem nikdy nepochopím.
Protože chceme být stát na úrovni. Pokud k nám přijede kdokoliv odkudkoliv, mělo by být alespoň trochu samozřejmostí se s ním umět dohodnout.
Zkuste se s Francouzem bavit anglicky, uvidíme jak pochodíte. A není to jen Francie, to jen u nás je „méněcenný“ ten, kdo neumí anglicky.
Říkáte to ale správně přijede k nám někdo odkudkoliv je samozřejmostí se umět domluvit, ale to je jeho povinnost, ne naše
A raději průvodčího, co svou práci dělá dobře a mluví „jen“ česky, než světového co umí 10 jazyků, ale jeho práce je mu přítěží
Za posledních 30 let šla Francie kupředu. Dřív angličtinu bojkotovali, dnes když slyší moji fráninu tak automaticky přepnou do angličtiny
Moje zkušenost je, že když rovnou spustíte anglicky, tak „nerozumí“, když se aspoň pokusíte o francouzštinu, získáte si je a najednou umí i anglicky 🙂
Že ale u nás jich těch francouzů jezdí.Zvlášť na regionálních tratích.
Máte to s těmi Francouzi nějak aktuálně ověřené? Časy se mění, národ internetový už angličtinu přijímá citelně líp…
Víte co, klidně ať se místo angličtiny naučí Francouzky, jakmile to totiž učiní, zjistí že spousta slovíček se mu hodí i do jiného jazyka, a kdo se naučil jeden, nebývá problém se přiučit další… takže za mně úplně klidně uznávat i španělštinu.
Víte, zažil jsem prakticky Holaňďany, Finy, Švýcary… neměli problém, jeden až dva cizí jazyky. Ostatně, dneska bez toho neprolezete ani základku a musel byste vyjít z páté či šesté třídy. Stačí „nedávat to zadara“…
Klidně to zadara dávat, proč by měl cizí jazyk kazit průměr někomu, kdo prostě na něj nemá talent, nebo ho v životě nebude potřebovat? Cizí jazyk by měl být (obzvláště když povinně říkáme, který to být musí) na úrovni výtvarné, hudební, či tělesné výchovy, na ZŠ.
Koho bavit bude, nebo se ho bude chtít naučit, ten se ho naučí, tak i tak, a kdo ne, toho aspoň nebude trápit, že mu nejde.
Není to nic, bez čeho člověk nemůže žít.
Itálie: nikdo neuměl jinak než italský
Katalánsko: nikdo neuměl jinak než španělsky/katalánský
Rakousko: nikdo neuměl jinak než německý
Jedině ve Slovinsku uměl anglicky každý.
Co znamená umět německý, italský, katalánský? Vy jste Plzeňák že takhle mluvíte?
Jestli chcete, tak vám to nakreslím.
a umí pán „angličtinář“ napsat psacím písmenem velké „Y“ – věta např: “ Yes, I go home. “ Tedy písmeno, které je v angličtině jedním z těch nejfrekventovanějších??
Ještě jedna důležitá věc. Veřejně se ví jakou úsporu by znamenalo zrušení vlakového personálu. Ale nikde jsem neviděl vyčíslení nákladů na zvýšení počtu revizorů, navýšení ochranky, možné snížení tržeb apod. Jinými slovy se všude objevuje jen A, ale nikdo nikde neuvádí B. Že by to třeba při započtení zvýšených nákladů, které jednoznačně budou, nebylo až tak výhodné, jestli vůbec? Nebo, že by krajský úředník ještě netušil, kolik čeho navíc bude potřebovat a za kolik? Pokud tuší, proč neuvede? A pokud netuší, jak si může dovolit tvrdit, že to bude levnější? A to mohou přijít další věci, jako náklady na odstraňování… Číst vice »
B se nikde neuvádí, protože smlouva ještě není podepsaná, takže finální B ani neexistuje, můžete jen dohadovat
Tak snad se tyhle věci dají nastřelit, nebo snad chcete tvrdit, že teprve teď někdo zjišťuje kolik to celé bude stát? A že by celá úspora mohla být v záporných číslech? To si asi děláte p**el, že jo?
Šetřit se musí! Ať to stojí, co to stojí!
No, trochu se bojím, aby to nebyla pravda ..
Chudáci strojvedoucí.Za takovou zodpovědnost bych to nedělal ani za 100 000 Kč měsíčně.Přidají jim na platech když ušetří na vlakoších?
Ušetří kraj. Nikoliv ČD které strojvedoucí platí. Takže ne.
Zajímavé je že na Waldbahnu po několika letech s revizory se vrátili zpět k průvodčím.
Takže tato cesta existuje? Nekonal se nenávratný konec světa?
Ale to je přece po staletí známá věc, že se vykonavatelé již nepotřebných povolání bouří. Ještě by ve vlaku měl být přítomen personál, který hází uhlí do kotle, přehazuje výhybky nebo mluvčí, co hlásí stanice.
Vy budete evidentně odborník, který má představu o fungování železnice…
Tohle není metro, kde co kilometr máte dozorčí co km….
Já se bouřím. Jsem cestující, tedy uživatel, nikoli vykonavatel.
Osm let před odchodem do penze jezdil na panterech jako strojvedoucí a nedovedu si představit kdybych tam neměl obsluhu vlaku která mi pomáhala za jízdy řešit signalizaci poruch a drobných závad např. požár-cestující kouřil n záchodě, invalida potřebuje s vozíkem vystoupit, porucha dveří informační systém atd. když to bude strojvedoucí řešit sám tak se nedá jezdit podle grafikonu-velká zpoždění to potom nasadí radši motor 810
Jo, Švýcarské R a RE vlaky jsou úplně zničené a člověk se v nich boji jezdit, kvůli „individuím“. Stejně tak příměstské vlaky v Klagenfurtu, Paříži, Fribourgu, a mnoha dalších městech. Bezpečnost ve Švýcarsku neřeší průvodčí ale policie.
Tak ve vlaku nejde jenom o bezpečnost.
A ve Švýcarsku na dálkových IC/EC jezdí průvodčí?
Hm. A máte pocit, že to kolem nádraží ve Švýcarsku vypadá jako v Brně kolem hlavního, nebo v Blansku kolem města? Párkrát jsem tam byl a něco vám prozradím, nevypadá! To, že někde něco funguje vůbec neznamená, že to tak bude všude a Švýcarsko je v tomto případě příklad úplně mimo mísu…
A Německo je v tomto aspektu taky příklad mimo mísu?
Já bych bohužel koukal spíš východním směrem. Sdílené vlaky nikomu nevadí ani přesto jak vypadají všechny ostatní volně přístupné a sdílené věci. Koloběžkami počínaje a lavičkami v parcích konče. Nic z toho, co je volně k dispozici totiž dlouho nevydrží. Životnost se prodlužuje jenom betonem a železem. Zajímavé, že to nikomu nevadí…
Cercanías ve Španělsku ovšem mají turnikety a téměř v každém vlaku RENFE Security, na to jste jaksi pozapomněl.
Nojo, no když jsem se asi před 15-ti lety vrátil ze Španělska a vyprávěl železničním odborovým předákům o tom, že v okolí Barcelony jezdí vlaky bez průvodčích, o systému jejich kontroly u turniketů, tak mi řekli, aby mě ani nenapadlo něco podobného zkoušet u nás. Tehdy jsem měl jako vedoucí asi 400 zaměstnanců vlakového doprovodu v Brně. No a je to tady. Akorát tu chybí spoustu jiných věcí, právě co se týká té bezpečnosti.
V Blansku cajk. A v Brně…no, jako v Brně…
V Blansku na městě? No jak kdy…
Troufnu si tvrdit, že větší únik tržeb nastává v příměstských vlacích (napr. v okolí Prahy), kde si lístek lze koupit až u průvodčího. Stačí nastoupit tam, kde není průvodčí a člověk, co se chce vyhnout placení zvládne pohodlně dojet do města, bez kontroly. Těžko si také zapamatuje kdo kdy kde nastoupil.
Únik tržeb v tomto případě vůbec není na stole. Vzhledem k tomu, že riziko nese kraj, dopravce se to netýká. To že nad tím klidně mávnou rukou ti, kdož to platí to znamená obyvatelé kraje je ovšem věc smutná. A ještě smutnější je, že oni neví, že celou tu srandu platí že svých peněz. Platí to přece kraj, ne?
Bez pruvodcich budou mít bezpečí ráj. Kdysi vezmu kolik jich vždycky v zimě smrdí v tramvajich a řidiči je to úplně jedno. Za to ve vlaku se díky pruvodcim porouci z vlaku v příští stanici . A to je prostě fakt.
Je chyba, že to běží tímhle způsobem. Pokud už kraj na tomhle řešení trvá, měla být vybraná linka pro zkušební provoz a na základě jeho vyhodnocení se mohlo postupovat dál. Metoda hrr na ně je prostě špatně. Jen včera večer když jsem vezl poslední vlak z Brna vyjádřili dvě cestující vůči vlakvedoucí obavu a strach z cestování v pozdních večerních hodinách. A já se jim nijak nedivím, když ty vlaky vozím a vidím jací exoti a vagabundi mají snahu se do vlaku dostat. Osobně si moc nedokážu představit, že pustím dospívající dceru večer z divadla jako doteď vlakem, to už… Číst vice »
To by mě zajímalo za co jsem dostal 2 x 👎? Mohli by se laskavě vyjádřit hodnotitelé, s čím nesouhlasí? A samozřejmě taky vysvětlit proč…
Další volič SPD a pod.
Bohužel pro váš příspěvek nemůžu najít adekvátní nevulgární hodnocení. Co říct někomu, kdo místo argumentů napíše něco takového. Snad jen, že pravděpodobně došlo k vašemu pádu na hlavu z vejšky.
Souhlasím. Minulý týden jsem mluvil s jedním průvodčím na trase Blansko-Brno a k rozhovoru se přidal ještě jeden člověk z řad cestující a všichni jsme se shodly, že je to zkrátka pi—ina. Kraj měl vybrat jednu či dvě linky na zkušební provoz a podle toho konat dál.
Ale oni vybrali dvě linky 🤣
A podíl železnice na přepravách, když tady tak čtu ta rozhodnutí přejít do aut?
Ale FUJ, do aut?? Vy???
Však JE/JSOU vybrané linky na zkušební provoz…
Jak je to vlastně s tím rušením vlakových pokladen v JMkraji?
Protože KORDIS současně zřizuje v důležitých přestupních uzlech své vlastní info centra, které prodávají i IDS-JMK lístky. Jestli pak dopravci chtějí mít i své vlastní pokladny, tak klidně mohou, ale kraj jim na to určitě nebude přispívat.
Myslíte ty centra, co sou o víkendech zavřené a otvírací doba je od 6 do 6? Tak to joo..
A jaká je typická otevíračka pokladny řekněme Adamov?
a co by z toho dopravce měl, když riziko tržeb nese kraj?
Zrušit průvodčí je pěkný nesmysl. Ví někdo z kancelářských papalášů jak budou ty nové jednotky za pár měsíců bez průvodčích vypadat? Evidentně asi ne …
Asi jako autobusy, trolejbusy a tramvaje. Tam kde jezdí slušní lidé normálně, kde jezdí dobytek, tak jako v chlévě. A myslíte si, že jedna vlakvedouci ve vlaku zabrání čtyřem opilím vandalům v jejich činnosti?
Ano, většinou zabrání.
Ani omylem..
Jsem ve vlaku často, podle mých zkušeností ano. Pochpitelně ne ve všech případech. Je to tak všude, místo které se opustí jde zákonitě do kytek.
Vaše domácí kolejiště nebo simulátor se nepočítá.
V realitě valkvedoucí málokdy projde vlak, natoč aby šel do konfliktu s přesilou.
Nevím po které trati jezdíte, ale já jezdím dost často na trase Praha- .Tábor. Ale vždy průvodčí provádí revize jízdeńek. A je jedno zda jde o osobní vlak nebo rychlík.
V IDSJMK málokdy. Na to mají vyhrazenej vagon, kde jsou většinu doby.
No když nebude vyhánět nepřizpůsobivé, tak aspoň bude moc zavírat porouchané dveře a nebrzdit tak provoz na koridoru. Jelikož u tak nekvalitních jednotek jako jsou Pantery je tahle činnost velmi častá.
No tak problémy se daří řešit, nicméně zrušení doprovodu vlaku je velmi špatný nápad z mnoha jiných důvodů. Vaše hodnocení technické kvality jednotek vychází z čeho? A vůbec nemluvte o panterech, kraj to nemá rád. Jsou to Moravie …
Jsou to Ibalginy …. Růžový je záchodové prkénko i celý záchod … Nechutné … A o nefunkčních dveřích a téměř pravidelných náhradních soupravách radši nemluvím … To pak bude sám strojvůdce dělat jak ?
Vaše srovnání vlaku s busem a šalinou je úplně mimo. Podmínky provozu zmíněných prostředků VHD jsou naprosto odlišné a je vidět, že o tom víte úplně kulové…😡
To by mě zajímalo v čem jsou podmínky provozu odlišné od zmiňovaných? Zkuste to nám neznalým vysvětlit, děkuji.
Jestliže si nedokážete načíst těch pár rozdílů mezi jednotlivými druhy veřejné dopravy, nechápu co děláte zde v diskuzi. Předpokládám, že základní rozdíly mezi autobusem a vlakem vám dokáže říct i dítě v mateřské škole. Pak stačí vědomosti nabité v útlém věku jen trošku rozšířit nějakou tou četbou (řekl bych, že stačí i wikipedie) a máte vyhráno. Ale, že jste to vy, tak vám trošku napovím. Zaměřte se na věci jako délka, hmotnost, rychlost, obsaditelnost, infrastruktura apod. Přeji příjemné studium a věřím, že čerstvě nabitých vědomostí dokážete využít….
A jaký vliv má délka, hmotnost, rychlost na to, jestli je nutné mít průvodčí. Kapacita určitě může mít vliv, ale na S3 například bývá většinou ve vlacích mimo špičky celkem málo cestujících. Nebo se pletu? Každopádně z pohledu každodenního cestujícího změnu vítám, je už vcelku otravné kolikrát i 2x za cestu předkládat jízdenku, obzvlášť když máte roční předplacenku.
Co třeba počet cestujících, délka soupravy, jízda na delší vzdálenosti a mimo město…?
Mohl bych se zeptat zřejmě odborníka na železnici, v čem jsou odlišné vlaky bez průvodčích v zahraničí od vlaků bez průvodčích u nás?
Ano zabrání viděl jsem to několikrát. Samozřejmě jsem to viděl i v autobusech. Horší je to v tramvajich když jedou dva vozy, v zadním už to nikdo nehlida.
Už v posledních měsících jezdí hodně hyder/kvater/řídicích vozů okolo Brna posprejovaných. Přestože jezdí s průvodčími.
„Negativní přínos“ je moc pěkné a vtipné slovní spojení. To se odborářům povedlo.
A něco k věci?
„Strojvedoucí tak bude jediným, kdo by mohl poskytnout první pomoc“
Kdo vlastně volá záchranáře a poskytuje první pomoc u silničních nehod, když tam jsou cestující sami? Přijde mi, že tady z nás někdo dělá nesvéprávné chovance….
Pokud jsou všichni účastníci následkem nehody zbavení možnosti telefonovat, tak první kdo jede kolem, všimne si a není lhostejný. Někdy třeba taky za pár hodin. A to nemluvím o diametrálním rozdílu v pokrytí silnic a železnic mobilním signálem….
Že vlak nedojel kam má si na CDP všimnou za kolik hodin?
Že vlak někam nedojel si všimnou za chvilku. Ale pán by si mohl přečíst vlákno, aby zjistil o čem se v tomto případě mluví…
Jestli železnice nejsou dobře pokryté mobilním signálem, jak průvodčí zavolá pomoc?
Stejně jako u letadel je nekompromistě stanoveno, na kolik sedaček (nikoli pasažérů) musí být v letadle jeden stevard, tak stejně by to mělo být stanoveno i u železnice. Nehoda s požárem v Olomouci je jasná ukázka proč.
A ste pripravený za vlak platiť ako za lietadlo?
Tak to by musel vlak zlevnit, když by se to bralo na kilometr.
A jste připraven na to, že potenciální obětí můžete být vy sám? Samozřejmě se smiříte s případnými následky a nebudete požadovat odškodnění…
Jako že vlaky zlevní? Amo tak to jsem připraven.
A já bych řekl že každá domácnost musí mít povinně smlouvu s IT technikem… ta počítačová kriminalita je vážný problém!
A co dalšího bude dělat fíra?
Je nějaký seznam? Protože už dnes mi toho příjde dost a je tam sám. Většina nehod jde za nepozorností – tak mu dáme víc práce? to jako bude čumět po blbečkách a hlásit to na 158ku a „bác“ projede stůj?
A jak to dělají řidiči tramvají a autobusů, že to funguje? To jsou supermani se zvláštními schopnostmi, že takové věci zvládají a řidič vlaku takovými tajemnými schopnostmi nadán není a proto by to nešlo? Nebo je to jen lenost a pravidlo, že se to tak nikdy nedělalo?
Srovnávat MHD a příměstskou železniční dopravu je opravdu zcestné.
Ano, příměstské autobusy jezdí i rychleji než některé regionální vlaky.
Ano. Příměstské autobusy běžně jezdí 160km/h … 🤦🏻
A musíte taky ve vlaku točit volantem, jinak je doba do opuštění vozovky několik sekund??
Jak to prosím souvisí s tím co píšu ?
Já doufal že snad je evidentní že na dráze jsou sice místy značné rychlosti (i když, zde se zrovna o VRT nejedná) nicméně de facto jediné co můžete ovlivnit je tempo, směr máte daný…
Takže pozornosti stejná, úroveň zásahů citelně nižší.
To evidentní je. Jen pořád nevidím souvislost. Kolega před vámi poznamenal, že příměstské autobusy jezdí rychleji než vlaky, což celkem nesmysl a já reagoval právě na to.
Scestné. Ano, děkuji za opravu.
Ta jedna strohá věta věta nikdy neměla ambice mít nějakou faktickou hodnotu. Očividně je to vyjádření názoru 👀
Já si vnitřní kamery vypínám a nikdo mě nemůže donutit je za jízdy sledovat. Nespouštěj oči z trati platí pořád. Takže klidně ať si tam cestující dělají, co uznají za vhodné.
Pokud Tě práce nebaví a nezvládáš ji tak odejdi. Evidentně chybět nebudeš. Podobně se díváš do zrcátek …. sorry, proč vlastně , ty jedeš dopředu 🙂
Do zrcátek se při rozjezdu dívám, pokud je vozidlo má. U ČD jsou ale strojvedoucí školeni, že se mají divat před sebe. Po zhasnutí kontrolky dveří zkontrolovat situaci na nástupišti a dále se divat jen před sebe. Ono to není jen o sledování návěstidel, ale na trati můžou být i různé překážky, motají se tam pracovníci, zvířata, padají stromy, chodci, cyklisti i auta si jezdi přes přejezdy, jak se jim zachce. Xkrát už nedošlo ke střetu s něčím jen díky pozornému sledování tratě před sebou a rychlé reakci. Že by měl ještě strojvedoucí sledovat za jízdy na kamerách, co se… Číst vice »
Chce to rychlejší vývoj autonomních vlaků aby strojvedoucí nemuseli tolik trpět. Vedle nich vypadá řidič busu jako hbitý intelektuál
Aby ses spíše nedočkal toho, že příjdeš na vlak a ten nepojede, protože ho nemá kdo odvézt. Na Slovensku v okolí Bratislavy naprosto běžné. Autonomních vlaků se v dalších 20 letech nebojím a dál mi to bude jedno.
Tak to vyřeším autem a na „balkán“ bych nevzhlížel. Neschopnost není standart. Zbytek mi připadne jakoby dnes rozbíjeli lidi stroje co za ně pracují. Stoprocentně se nehodám nikdy nikdo nevyhne a pokud nějakou technologii zvládne běžně auto nevím proč by to neměl zvládnou stroj jedoucí po přesně dané trase. Jako mechanické překážky nebo chodci, zavolat SOS po nehodě zvládne auto samo včetně online hlášení chyb a poruch. Cílené vypnutí monitoru z lenosti či pohodlnosti bych hodnotil při problému jako spoluvinu nebo neposkytnutí pomoci a okamžitý vyhazov. Nemusíš si všimnout, stane se , priorita je čučet dopředu, to je taky jasné,… Číst vice »
Jsem si jist, že strojvedoucí ČD nemá v povinnostech v předpise D2 toto sledovat. Na vozidle, na kterém jezdím, je displej na pravé straně pultu, tedy kolmo k pohledu na trať, takže není ani v zorném poli při sledování tratě. Takže jde sledovat buď trať nebo kamery. Strojvedoucí má v povinnostech sledovat trať. Tečka.
Tak autonomní vlaky jsou na vývoj daleko jednodušší než auta. Jízdní dráhu máte danou, vozidla jasně označená atd.
Jsou tu jen tři problémy:
– vlaky narozdíl od aut potřebují i infrastrukturní část automatiky.
– vlaky mají daleko pomalejší obnovu vozidel
– rozsáhlá infrastruktura znamená větší výdaje na zabezpečení
A on ten průvodčí ty kamery teď sleduje?
Pardon, ale musím. Jen debil nechápe rozdíl mezi řízením něčeho co jede hodiny, jede 160, váží stovky tun, veze stovky lidí a brzdí stovky metrů a většinu času se pohybuje mimo rychlý dosah složek IZS a kde jeden člověk vzhledem k velkému prostoru nemá šanci mít přehled o dění uvnitř a něčím co jede maximálně desítky minut, váží maximálně desítky tun, veze desítky (v případě šaliny nějakou stovku) lidí, jede 60 až 80kmh/h brzdí maximálně desítky metrů a člověk má přehled o tom co se děje uvnitř a v případě šaliny se to pohybuje se to většinou v zastavěné oblasti… Číst vice »
Těch cestujících jsou stovky normálně. Souprava EV2 má na dýlku 48m, váhu poprázdnu 64tun a plná veze přes 300 lidí. To všechno v městským provozu. To není jak vlak, kterej auto potká max na přejezdu. A při max. brždění jde o zdraví těch lidí uvnitř.. Tam je problém se vůbec udržet. A směna není pár minut, ale hodiny.
Jelikož zjevně nejste debil, zkuste tedy srovnat srovnatelné typy dopravy. Příměstský provoz v Katalánsku (příměstská doprava okolí Barcelony
– konkrétně) vlaky 0/0-S a vlaky 0/0-S v okolí Brna. Hmotnost ,délka, kapacita, rychlost, zábrzdná vzdálenost….Já totiž nechápu, jak to ti španělští strojvedoucí zvládají a proč by to neměli zvládat ti brněnští? Děkuji.
OSŽ si jako vzalo na sebe triko obránce zájmu JMK? Proč? Ježiši.. vlaky si koupili sami, tržby jdou taky za JMK.. tak ať si s těmi vlaky dělá co chce.. Dyť to je jak Putin.. brblnání do něčeho, po čem prd..
JMK je majitel.. JE
JMK může rozhodovat co se svým majetkem? ANO
Tak – wo co ku..a komu jde?
Osz brání své členy. Což je její účel.
Opravdu jsem dostal minus za konstatování faktu, že účelem odborové organizace je bránit své členy? 😅
A kdy ? Zatím ani jednou.
už jsou opravdu otravní, místo, aby ocenili krok kupředu, tak budou jenom kritizovat. Z důvodu bezpečnosti cestujících? to je opravdu hloupý argument, jestliže mě někdo napadne, tak nějaký vlakvedoucí mě opravdu nezachrání, bude jenom volat PČR, což může však kdokoliv jiný. Jde jim jen o zaměstnanost nic jinýho, přitom dobře vědí jak zbytečný v dnešní době už vlakvedoucí je.
V plánu dopravní obslužnosti stojí jasně, že kraj plánuje najmout soukromou bezpečnostní agenturu, která se bude o bezpečnost starat. Tak mi to přijde ještě bezpečnější, než když to bude dělat křehká průvodčí.
LOL, běžte se podívat jak vypadá ta ochranka, co s vlakovými četami jezdí v Praze.
To bude dělat stejná agentura? Jak jste na to přišel?
Oni jsou na tom všechny bezpečnostní agentury dost podobně. Prakticky to jsouvzdy lidi které nikde jinde nezamestnji
Za kilo na hodinu očekávám spíše invalidního důchodce nebo seniora viz nákupní centra než ranaře od zásahovky.
Bude to ochrana vlídným slovem…
On takový ochránce nepodá informaci o přípojích, nevydá jízdenku, nepomůže. Zde to kraj přehání, když se zde chce montovat do železničního provozu. Jako kdyby železničáři kecali do toho, kolik má být v té které kakceláři na kraji úředníků. Ať se starají o to, co jim přísluší a čemu rozumějí. Mají pod sebou školy, zdravotnictví atd.
Chtějí prostě, aby to fungovalo spíš jako tramvaj.
(Krajské) zdravotnictví a školství má kraj „pod sebou“ úplně stejně, jako regionální dopravu.
Když on KORDIS jaksi ukazuje že veřejné dopravě rozumí a dokonce i ta železniční doprava v jihomoravském kraji funguje líp než když to měli na povel „železničáři“.
A jak přesně se to měří? To líp/ hůř?
Třeba nabídkou a kvalitou spojení?
Četnost, kvalita spojení, integrace, komfort, návaznosti na autobusy, spolehlivost, informace o poloze spoje. Řeknu vám, v ČR to nikde lepší není? Nebo mě vyvedete z omylu?
Kraj platí, kraj rozhoduje. Železničáři mohou kecat do svých mašin zevnitř nebo čistit vagony ale ne do cizích, kde mají fíru jenom na hostování. A nikdo nenutí ČD zavírat pokladny , jen se jim nebudou platit. Takže naopak, mohou otevírat další a kázat tam svoje moudra, prodávat tam třeba bagety nebo provozovat pobočku pošty
Občan platí, občan rozhoduje.
Vážený pane. A kdo je to vlastně ten kraj? A kde, že bere ty peníze ze kterých to platí?
Jaaa a Martin , přesně tak. Občan zvolil, zástupce rozhoduje . Rozhodně nerozhoduje odborář/ železničář o tom jak bude provoz vypadat. Osobně vidím vlakvedoucí a pokladní taktéž zbytně, chybět moc nebudou.
Kraj ten železniční provoz objednává.
Kdo jiný má „kecat“ do toho, jak ten provoz má přesně vypadat, než ten, kdo ho objednává/platí?
Křehkou průvodčí vystřídá křehký dědeček, či invalidní důchodce. Možná byste se divil jak i na pohled křehká vlakvedoucí obcas dokáže vypochodovat s kde jakým potížistou. Samozřejmě záleží člověk od člověka.
Proč dělat věci normálně, když to jde dělat dráž a za horší službu.
U většiny těch sekuriťáků bych fakt pomoc nežádal. Svlékněte je z uniformy a velmi často je od těch, které mají chytat, nerozeznáte.
Proč dráž? Ceny ještě nikde zveřejněny nejsou, pokud to bude za stejné peníze se stejným efektem, tak nevidím problém. Ale v případě, že ve večerních a problémových spojích bude víc osob ochranky, pak máte větší efekt za stejné peníze a to už se vyplatí
jen ať to zruší a uvidí jak ty vlaky za chvíli budou vypadat 😅 totální nonsense
Nevím, jestli jste z Prahy, ale viděl jste někdy CityElephanty jezdící v rámci PIDU? Tam průvodčí jezdí, ale stejně vypadají naprosto šíleně.
A naopak vlaky ÖBB a kopy ďalších dopravcov v Európe jazdia čisté aj bez doprovodu. S doprovodom to nič nemá, ak chce niekto ničiť vlak, sprievodca o 4 vozne ďalej mu v tom naozaj nezabráni.
Lidé i železnice v Rakousku jsou ale na trochu jiné úrovni než tady
Co si to namlouváte? Jel jste někdy z Vídně do Hornu po odpolední směně? Je to dokonce horší než na nějaké brněnské S3 nebo S4
Tak jestli je to horší než na S3, tak je to za mě celkem nadstandard.
Aha.. takže proto, že středočeský kraj nemá smlouvu o čistotě vozidel a tím pádem to ČD nemyje.. ZNAMENÁ, že průvodčí jsou k prdu, protože to stejně jezdí zasraný..
To je ale debilita národa.. se nestačím divit..
Ono se to trochu jinak hlídá v patrové jednotce a jinak Morávii, která když se narovná, je vidět z jednoho konce na druhý…
To jsem zvědavý, jak ty nové jednotky budou za pár měsíců vypadat. Když občas vlakem projde průvodčí, netroufnou si ta různá individua nic velkého poškodit, protože průvodčí si všimne a většinou ví, co tam sedělo za partičku. Když ale nebude procházet nikdo, posprejovaným vnitřkům, rozřezaným sedačkám, rozbitému vybavení nikdo nezabrání. Nebo kamery snímají úplně každou sedačku?
Jojo, pražský elefanty jsou živoucím důkazem toho, jak průvodčí vlastním tělem umí ubránit vlak před vandalismem
Spíš je To důkazem toho, že jich jezdit málo.to že někdo nestíhá svoji ptáci není důkazem toho ze je jeho práce zbytečná
Pražsky elefanty jsou důkatem debility některých lidí kolem Prahy …. to nejsou vlaky, to je jezdící peklo nebo drogové doupě … hrůza co si někteří dovolí s cizím majetkem. Jenže dokud se po tomto tvrdě nepůjde, nic se nezmění.
A vlakvedúci sníma každú sedačku, alebo čo sa snažíte povedať? Ak chce niekto sedačku porezať no tak holt počká kým vlakvedúci prejde do vedľajšieho vozňa. Šachmat.
Nesprevádzané vlaky jazdia po celej Európe, vrátane Česka či Slovenska, a rozhodne sa nejaví že by boli špinavšie. Je to skôr o prístupe dopravcu než o tom či je vo vlaku jeden extra zamestnanec na päť vozňov.
Uplně nejhorší je vyhodnocování milionů hodin záznamů. Dělá se to automatizovaně = je to drahé.
Rozpoznávání obličejů a identifikace osob je jen okrajem – nejhorší je tracking osob – třeba i z boku, nad hlavou (s čepicí) atp..
Takže kamera je A.. ale bez B (kvalitního systému pro vyhodnocení) je celé A úplně k hov..u.
to jen pro informaci.. že kamera nenznamená bezpečí..
jo-jo, průvodčí, který se nehne z jednoho vozu odhalí, co se děje na druhém konci soupravy. Teď tu o karkulce….
Lemplove se najdou všude. To neznamená, že jsou takoví všichni.
Pokladny ČD nechat na místech, kde jsou v objednávce MD (a že jich je hafo, třeba Tišnov, Letovice, Blansko a další).
A průvodčí? To je těžký…
Jako kompromisní řešení se nabízí zachovat je na S2/S3, případně režim “bez průvodčího” nechat v “mrtvých” úsecích jako Tišnov-Křižanov, a průvodčí nahradit automatem na S21, S4 nebo S52
Ale ČD nechce prodávat pro idsjmk. Viz v Brně když mají být jen 2 pokladní ČD.
Omyl, ČD by i chtěly, ale KORDIS si nechce u ČD zaplatit prodej IDS JMK.
Lokálky bez průvodčních neporušují Zákon o dráhách?
Německo neporušuje evropská nařízení?
Někteří lidé, když s něčím nesouhlasí, tak mají tendenci tvrdit, že to dáno zákonem. Slyšel jsem o kastelánovi, který tvrdil, že zákon zakazuje fotit památky vlastněné státem.
Ty “evropský nařízení” by OSŽ mělo jít vysvětlit Rakušanům, Němcům a Švýcarům, u kterých je SBahn bez průvodčího
U schnitzlov celá regionálna doprava, nie len S-Bahn. Sprevádza sa len diaľková doprava a tie regionálne vlaky kde je to nevyhnutné z dopravných dôvodov (neucelené jednotky).
Na Švýcarsko se nařízení EU nevztahuje.
Tak on ten kastelán měl svým způsobem pravdu, do r. 2016 ten zákaz skutečně platil, akorát ho vymáhali jen někteří ultras a nakonec NPÚ došlo, že to je blbost a fotky jim dělají reklamu. Některé zákazy focení v interiéru či se stativem a pro komerční účely platí stále, je potřeba si vyjednat povolení.
tento druh odborů, jako je OSŽ bych okamžitě rozprášil, za prachy akorát škodí společnosti
Je to z vašich peněz?
Já bych zase rozprášil všechny zahrádkářské spolky, protože proto. A basta.
Skandální JMK… Ten , kdo to rozhodoval, evidetně nikdy vlakem nejel.
ten skandální JmK vybudoval nejlepší integrovaný systém v republice 😛
To určitě.
Nemyslím si, že ironie je na místě. Opravdu je IDS JMK v republice nejlepší.
Ona ta konkurence není zrovna velká…
A jak se to přesně měří ? Můj názor je že opravdu nejlepší není.
A tento svůj názor opíráte o jaké měření?
+ vybudováno relativně brzo (zkompletováno o 15-20 let dřív než třeba okolí Prahy)
+ systematický a trvalý přesah i do doplňování železniční infrastruktury
+ první nesmyslné lokálky zavřeny právě v JMK
+ další (Židlochovice a Hustopeče) obnoveny.
Ad1) rychlost není ekvivalent kvality
Ad2) ?
Ad3) to není pravda
No … nejlepší nevím, ale rozhodně s tím začal první … 15 integrovaných systémů v naší malé republice je největší kravina…. Měl zůstat jeden … Jediný Pardubický a Královehradecký kraj se dokázaly domluvit a mají společný systém … Jinak co kraj to vlastní nápady a aplikace …
Všimněte si, kolik „IDS“ (dopravních spolků) je v AT. Nebo v CH.
Nejen na železnici, ale i v jiných oborech mizí ve službách lidé. Je to smutné.
A ty lidi chcete brát kde???
Třeba mezi absolventy různých pseudoškol.
Různým pseudo-školám a pseudo-oborům se můžete posmívat dle své vůle, faktem ale je, že jejich absolventi netvoří fronty na pracáku. Ty tvoří zejména lidi bez vzdělání, nebo sice vyučení, ale bez reálné schopnosti ve svém oboru pracovat.
Netvoří, protože jsou všichni tyto absolventi genderových studií, atd., přisátý na státní cecík v různých neziskovkách, takže je to vlastně totéž platíme si je nedobrovolně z daní jenom ne skrz sociální dávky, ale granty.
Jinak vlakvedoucího by stejně dělat nemohli, na trhu práce by mohli maximálně tak balit hamburgery v McDonaldu…
Pěkná sbírka floskulí. Si aspoň vygooglete, které NGO v jakých oborech v ČR fungují a z čeho jsou financované. Jinak bych z vašeho příspěvku nabyl dojem, že největším problémem českého státního rozpočtu je genderové oddělení FAČR.
Co v dnešní době vy boomeři berete jako pseudoškolu?
Tipnu že všecky humanitní i sociální vědy?
Je jich statisíce a berou štědré dávky.
Místo, aby brali mizerný plat, který je neužívý, viďte.
Mohutne dovazime. A s invaznim, pardon, migracnim paktem, bude mit CR za chvili 12 milionu obyvatel.
Anofert troll detected.
A to ze bude zbytečně platit pokladní, když za službu nevydělá ani na plat ?
Platíme statisíce lidí co se vám tlemí z okna když jdete do práce.
A jste si jistý, že ti lidé jsou zaměstnatelní na takovéto pozice ? Když dnes fabriky berou kohokoliv, kdo aspoň dýchá a tihle nic. Za základ dělat nepůjdou a s (občas) dokončenou základní školou na víc nemají. Bez pracovních návyků..
Takže podle vás máme vyhazovat peníze za pokladní, která když prodá jízdenku, tak má na týden vystaráno ?
Jsem si naprosto jistý, že si je vychovala naše společnost. Jim se zkrátka absolutně nevyplatí makat, divím se, že jste si takovéto věci nevšiml.
I malá služba pro lidi dává větší smysl, než výchova k vyhýbání se práci a vytváření podmínek pro trestnou činnost.
A jak je k té práci donutíte ? A jak jim zajistíte kvalifikaci ?
V první řadě nepovedu totálně demotivující „odměňování“!!!
Řešení je na roky, ale zatím s tím nikdo ani nezačal.
Řešit nehospodárnosti na dráze (jestli to jsou nehospodárnosti) a vlastně všude kolem a vyhazovat peníze oknem, to je hloupé. Moc hloupé.
Takže jen si vybíjíte flustraci.
Pokud pokladní musí být zvlášť a proškolená z úplného tr10 a tarifu ids, tak na sebe nevydělá.
Pokud na nádraží může být kiosek s bagetama, prodavačkou která bude umět napsat jméno stanice (jednou jízdendku do xx), poskytovat info pro turisty a starat se o úschovnu gavazadel, taky je nákladově jinde.
Provízni predajcovia sú určite cesta (napr. SJ už nemá jedinú pokladnu, ani na Stockholm Central, ale viete si ich kúpiť v convenience storoch), ale tiež si neviem predstaviť že niekde v Zaječí sa niekomu oplatí predávať bagety a lístky do polnoci kvôli pár ľuďom raz za hodinu.
Tím méně se tam vyplatí samostatná pokladna.
P. S. i v Zaječí je (či aspoň loni byl) automat s občerstvením.
V IDS JMK můžou prodávat blokový jízdenky. Tedy do doby než je (doufám brzy) zruší. Úschovny byly v menších stanicích zrušeny dávno.
Již jsem to tu jednou psal. Jde přeci hlavně o kvalitu služby, kterou na objednávku kraje poskytuje dopravce a ta se tímto značně sníží. Kraj tímto krokem dává jasně najevo , že na cestujících mu vůbec nezáleží. A již vůbec ne na jejich bezpečnosti. Myslím ale, že vše stejně vyřeší čas. Stačí aby strojvedoucí dodržovali předpisy SŽ. Mám zkušenosti jen s Pantery, ale myslím, že na těchto jednotkách to bude stejné. Na spojených jednotkách se velice často stává, že na té zadní nefungují kamery. No a tak se prostě nepojede. Nic jiného předpis nedovoluje. A vlakový doprovod se bude brzy… Číst vice »
V JMK nejezdí spojené jednotky
Ale jezdí.
Jezdí. Vybrané špičkové vlaky se posilují (4vozová + 2vozová jednotka).
Jezdí … a že jich je … vůbec ne málo …
A teď si vem, že kdysy na každých pár aut na malém perkoviššti byl kovaný úderník co vybíral parkovné a hlídal aby se nekradlo. A světe div se, dnes ho nahradil automat. A štíplístci byli dříve i busech a jejich vlečkách a taky to bez nich v pohodě jde. Nejsme většinově větší hovada než němci atd . Pokud to jeden fíra nezvládne tak přijde jiný. Je to jen o domluvě a ceně. A nezaměňovat předpisy SŽ za nesmysly ČD
Já jako pravidelný cestující to naopak vítám. Při cestování každý den mi už začíná vadit neustále ukazovat jízdenku někdy i dvakrát za cestu, obzvlášť když mám roční předplacenou. Nevím, proč by se měla snížit bezpečnost oproti šalinám třeba. Určitě bude stále o hodně vyšší než v okolí brněnského nádraží.
OSŽ je ta největší pakáž na dráze… Pořád samé řeči ale pro zaměstnance nedělají ve skutečnosti nic, jen aby zůstali u koryta. Jinak můj názor na zrušení vlakových čet je takový že to asi není nejšťastnější řešení vzhledem k tomu že tím častěji budou jezdit různé pochybné existence (zkušenost z S60 ve Středočeském kraji). Jinak zrovna stejným způsobem zkouší Maďaři provoz bez doprovodu na jedné lince, strojvedoucí také kontrolují kamery a pokud jede cestující na vozíku tak nu s nástupem a výstupem také pomáhá strojvedoucí. Navíc v mnoha zemích na západ od nás jezdí i soupravy z klasických vozů bez… Číst vice »
Odbory jsou nejvetsi peklo teto CR.Ty jejich komunisticky nazory jen aby zustali u koryta by meli byt trestny.
zůstaly, měly
Naštěstí je to ale v jiných ČR všechno v pořádku.
Odbory v ČR jsou impotentní, ukažte mi, čeho konkrétního dosáhly.
Obecně mají odbory smysl. Ale ne takové, jak zde pokroutili jejich význam komunisti. Ani takové impotentní otravy, jako máme u nás.
35 let od předání moci. To skutečně nápravu toho pokroucení nikdo neumí vyřešit, zejména když vezmeme v úvahu, že za těch 35 let celá řada funkcionářů odešla do důchodu?
Systém přetrval. Proč myslíte, že dnes nezastupují ani pětinu zaměstnanců?
U stávajících odborů čas nehraje žádnou roli, tam čas stojí nebo „couvá vpřed“ . Zbytek je zažraný ve zdech , reformovat lze obtížně , betonový panel taky neohneš
Právo sdružovat se v odborech zaručuje ústava, stejně jak ve všech demokratických zemích, ale jestli je tvým vzorem Rusko a rozvojové státy, tak ti nic nebrání se tam odstěhovat.
tak můžou odboráři jít dělat ty vlakové doprovody sami je? Když mají takovou péči, stejně tak pokladny mohou provozovat a ještě určitě dostanou i provize za prodej komerčních jízdenek
by v tech pokladnach mohli prodavat i treba zmrlinu ci kafe a pak si na konci porovnat, kolik lidi si koupilo listek a kolik to kafe ci zmrzku.
A nebo hasicí přístroj, jako na poště 😛
Na poště to byly snad i stírací losy. Ten hasičák ještě beru, že aspoň k něčemu je, ale aby pošta podporovala formu gamblingu…
Zřejmě jste princip odborů moc nepochopil. Mají péči o své členy, kteří mají přijít o práci. To je jejích účel.
Ale to mají řešit se svým zaměstnavatelem, nikoli s klientem či zákazníkem. Mohou to třeba řešit školením na jinou činnost nebo odchod s adekvátním odstupným.
Po pročtení odkazovaného textu OSŽ, se mi líbí se mi ta praktická ukázka, že nejde v případě OSŽ o odbory, ale o nátlakovou skupinu zcela mimo režim zákona = tj. nelegální banda.
Protože ze zákona vyplývá, že odborové vyjednávání je zákonem nabízená možnost, aby se zaměstnanci sdružili do vyjednávání o své mzdě/benefitech/pracovní době se svým zaměstnavatelem, tj. firmou ČD
Nicméně ve výblitku těchto velmi velmi nemravných nátlakařů z OSŽ zcela chybí firma ČD. Inu usvědčili se sami.
Prostě se k OSŽ chovat jak ke zvířecí bytosti, která zmutovala např. vlivem vztekliny. Tj. co nejdál, a zamknout na 7 západů, aspoň.
To jste dost mimo. Přečtěte si tu ústavu znova.
Pokladny ať klidně zruší, lístek se dá prodávat průvodčím ve vlaku nebo v automatu. Jenže průvodčí je potřeba. V S-Bahnu ve Frankfurtu, kde žiju, žádní průvodčí nejsou a kolikrát tam (zejména v noci) narazíte na opilá a nebo zfetovaná individua co demolují vlak a nebo ohrožují ostatní cestující. Asi to taky má řešit strojvedoucí, ale myslíte, že to řeší? Jako že zastaví vlak, projde 11 vagónů dozadu a vykáže daného člověka? To fakt ne. (Mimo jiné proto, že mezi tím by se za vlakem nahromadilo 10 dalších, protože intervaly mezi vlaky jsou tu jen pár minut).
Co třeba prostě zavolat policii? To strojvedoucí nezvládne taky?
A za jak dlouho policie dojede ? Nemá služebnu v každí´é stanici.
Rozhodně dříve, než když ji nezavolá vůbec a místo toho přemýšlí nad tím proč to neudělat. 😉
A dneska snad prochází vlakem ? Už jsem štiplístka nepotkal hodně dlouho mimo zelený vagon.
Ale jo, choděj…akorát než načtou ode všech QR kód, tak je vlak na konečné…
Kolik si myslíte, že jezdí na osobácích v rámci IDS JMK lidí na lístky od ČD, aby někdo načítal QR kódy?
A lístek v Poseidonu jste někdy viděl?
Marginální záležitost.
O víkendech … zcela běžné …
QR kódy jsou i na jízdenkách v Poseidonu.
Opět. Marginální záležitost.
Aha… Takže jízdenky ČD nikdo nekupuje a v Poseidonu minimum cestujích 🤔 Takže podle vás drtivá většina jezdí na papírovky? 👀
Ma to jste přišel jak? Šotologika? Má nahrané jízdenky na kartě. A pak ty jednorázové. Poseidon je marginální záležitost. A jednotlivé jizdenky ČD v osobácích to už je vyložená vzácnost.
Ale není.
A sprievodca s fetkami čo demolujú vlak urobí čo? Akurát zavolá políciu, čo môže urobiť aj priamo cestujúci.
Policie přijede kdy? Já jsem původně z vesnice od Olomouce a za mnoho let každodenního dojíždění jsem zažil mnoho opilců vykázaných z přepravy. Většina byla natolik soudná, že radši šla ven sama, než aby na ně průvodčí zavolal policii a ta je vzala na záchytku, kde by pak museli platit x tisíc za ubytování. Samozřejmě že pokud je někdo totálně mimo z drog, tak je mu vše jedno, ale to jsem zažil jen 1x a to právě ve Frankfurtu. A mimochodem policie přijela nevím kdy, to jsem se už nedozvěděl, jelikož jsem vystoupil. Jinak průvodčí působí mimojiné i preventivně –… Číst vice »
Doufám, že i tohle je další hřebík do rakve těch křiklounů, co si sice říkají odboráři, ale ve skutečnosti jim jde jen o koryta (a často mají politckou motivaci).
A jak se tedy pozná, že mu jim nejde o koryta? Že mlčí?
Ať si pokladny zaplatí odbory, když je chtějí.
Kolikpak jsou asi náklady, na provoz jedné pokladny která funguje 8 hodin denně, 5 dní v týdnu. (Nepočítám nájem, el. apod.)
a denní tržbu vygeneruje 238 korun…..
Takové už dávno nejsou …… Navíc třeba na lokálkách, ve stanici ve městečku s cca 7 000 obyvatel, fugovala pokladna třeba i jako informační centrum. Například v žst Holice měl cestující možnost potvrdit a zařídt průkazku na slevy nejen pro vlaky ale i pro BUSy v integrované dopravě prakticky v nepřetřité provozní době 24/7. Dneska to lze jen několik dní a omezené hodiny na BUS nádraží. A to jen na integrovanou dopravu. Na vlaky nelze.
To je dojemné, ale pokud se má jednat o takovouto službu pro cestující, nechť si o její existenci a financování rozhodne objednavatel, potažmo jeho koordinátor IDS.
To měli skvělé, že si i ve dvě ráno mohli nechat potvrdit průkazku. To jim určitě moc chybí.