Železniční most v Táboře vymění za 269 milionů Firesta, výluka začne v červenci
Náplní rekonstrukce mostu z roku 1905 bude především náhrada obou ocelových konstrukcí.
Správa železnic (SŽ) završila podpisem smlouvy výběr firmy, která provede velkou rekonstrukci mostu přes Lužnici v Táboře na trati do Bechyně. Zakázku získala s cenou 269,3 milionu korun společnost Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby.
Jako nepřekročitelný limit stanovila SŽ 276 milionů. Smlouva se objevila ve veřejném registru, podrobnosti k tendru na profilu zadavatele zatím nejsou.
Náplní rekonstrukce mostu z roku 1905 bude především náhrada obou ocelových konstrukcí a celková sanace spodní stavby a kleneb. Správa železnic původně uvažovala o renovaci původní konstrukce, kterou navrhl František Křižík, nakonec od ní ale ustoupila kvůli zkrácené životnosti.
Nová konstrukce má být replikou té původní, navíc umožní zavěšení lávky pro pěší, kterou zajistí město Tábor. „Uložení kolejí do štěrkového lože zajistí tišší provoz vlaků. Navíc pojedou opět plnou traťovou rychlostí,“ uvedla SŽ.
Stavební práce odstartují v únoru a potrvají do prosince. Nepřetržitá výluka kvůli výměně mostní konstrukce začne v půlce července a potrvá do konce listopadu. Město Tábor ji využije pro výstavbu zmíněné lávky pro pěší.
Celkové investiční náklady stavby přesahují 352 milionů korun.