regio-vlak

Železniční most v Táboře vymění za 269 milionů Firesta, výluka začne v červenci

RegioPanter při testování na trati Tábor - Bechyně. Foto: Jan Chaloupka / České dráhyRegioPanter při testování na trati Tábor - Bechyně. Foto: Jan Chaloupka / České dráhy

Náplní rekonstrukce mostu z roku 1905 bude především náhrada obou ocelových konstrukcí.

Odebírat
Upozornit na
guest
41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Robert Pražák

Nebourat!!!! 😃

Sáček

„Rekonstrukce mostu z roku 1905. Náhrada obou ocelových konstrukcí. V podstatě replika.“
Vidíte, jde to. Normální věc. Mnoho dalších podobných příkladů.

Karel

Není třeba přidat další kolej, není třeba zvýšit podjezdnou výšku, není třeba zvyšovat napětí TV. Stačí?

Sáček

Třetí kolej na vlastních pilířích se přistavuje souběžně s mostem. Byla to jedna z možností vyhlášené soutěže. Byl to jeden z vybraných návrhů. Sama SŽ ve 2015, když most již začala řešit, přišla s prvním návrhem, ve kterém nový most vede vedle starého. Ostatní věci jsou taky řešitelné. Konstrukce se bude nasazovat znovu, v kompletní obměně a pilíře musí projít sanací. Při tom je možno pilíře nastavět a zvýšit. Původní pilíře stejně zůstávají a zvyšují se i u moderní varianty. Vše si jistě všichni pamatují.

Alibaba

Jednže od roku 2015 se nám doba změnila a podrobný průzkum vyloučil normální opravu starého mostu. A tu nesmyslnou požadují nebourači. Prostě most je na konci životnosti a soudný mostařský odborník se vám pod opravu nepodepíše.

Sáček

Pořád nechápete, co je u takovéhoto mostu oprava. Zrezivělé díly se vyměňují za nové, na nich není co opravit. Každý díl který je třeba vyměnit se vymění. Si představujete že ten zrezlý díl který ztratil vlastnosti chtějí obrousit a vytmelit či co. Pokud je potřeba vyměnit 95% dílů, tak se vymění. Tohle je zvláštní fórum teda. Prostě: když se např. opravují středověké trámové krovy střech kostelů, tak zetlelé dřevo se nahradí čerstvým a opět se krov sestaví. Když je na katedrále kamenný chrlič a odpadávají z něj již kusy pískovce, tak se vezme čerstvý blok pískovce, vytesá se z něj… Číst vice »

Sáček

k těm příkladům ještě Průmyslový palác, Výstaviště Praha. Montovaná ocelová prosklená konstrukce. Levé křídlo shořelo. Dnes opět stojí.

Jakub P

Jenže na té Výtoni to není jen o tom, že ten most je na hraně životnosti (daleko za tou plánovanou). Vyrobit repliku by nebyl problém (teda bylo by to drahý a náročný, ale rozhodně možný) Jde o to, že ten most svými parametry nevyhovuje dnešním potřebám, ani kdyby byl fungl novej. A snažit se ho upravit tak, aby jim aspoň trochu odpovídal, znamená obrovskej (nebourači bagatelizovanej, ale reálně velmi patrnej) zásah do jeho vzhledu a historické hodnoty na jedné straně a furt velmi diskutabilní funkční vlastnosti na tý druhý. Oprava a úprava pilířů, nová horní stavba (zachovaná pro Prahu atypická… Číst vice »

Jakub P

Ve druhém odstavci si prosím doplňte to, že ta opravená nebo replikovaná horní konstrukce bude sloužit jako lávka o kus vedle, na což její parametry stále stačí.

Jakub P

Ten most v Táboře je tak subtilní, že i ta lávka pro pěší tam bude dost patrná změna. Ale je dobře, že tam bude, bude užitečná a když se udělá dobře, bude to změna, která vzhledu mostu neublíží, jen ho změní. Podobně na Výtoni si fakt nenamlouvejte, že „replika“ s přidáním toho všeho, co byste musel přidat, aby ten most odpovídal dnešním potřebám města kolem, bude nějak moc podobná tomu, co tam je teď. Reálně to taky bude pořádnej zásah do vzhledu toho mostu (zejména z dálky, v panoramatu, kdy neuvidíte zreplikovaný detaily, ale hlavně daleko větší a jinak rozloženou… Číst vice »

Ondřej Wagner

Druhá kolej není zapotřebí, nicméně si kladu otázku, zda by zakladatel a propagator elektrické kolejové dopravy František Křizik souhlasil s tím, že kvůli starému trakčnímu systému jezdí po trati prakticky jenom dieselove vlaky a ne moderní elektrické jednotky.

Alibaba

Moderní jednotky nejezdí proto, že jim nevyhovuje poloměr oblouko 125 m. A předělat tento oblouk znamená dle mého tunel o délce cca 1 km.
Spíš by mě zajímalo, zda by Křižík trval na takhle blbém smerovém řešení, když vozidlobá technika pokročila do vyšších rychlosti?

Michal M

Spíš by mě zajímalo proč když už se tam dělají takové titánské počiny jako elektrárna a most přes Lužnici, se tam takový kravský oblouk vyrobil.

Ondřej Wagner

No a jaká je tedy budoucnost Bechynky? Pořád si myslím, že pro plnění odkazu Františka Křizika by bylo vhodné trať modernizovat tak, aby tam jezdily moderní elektrické vlaky. Zda předělat trať anebo zajistit vlaky, kterým nevadí tak malý poloměr oblouku, to nevím. Jako technická památka je to proto, že to byla první trať na našem území, kde byl jenom elektrický provoz

Martin

Od kdy jezdí řada 113, postaru E426.0 na naftu?

Ondřej Wagner

Pokud občas jezdím do Tábora, tak jsem moc neviděl vlaky tažené elektrickou lokomotivou.

Zlámalík

Líbá se mi spojení „replika“ a „štěrkové lože“. Ale proboha ano, ať se to udělá pořádně.

Dan

Jestli tam bude stěrkové lože, tak to žádná replika nebude. Očekávám moderní konstrukci se zopakováním siluety s horní mostovkou. Slovo replika pravděpodobně SŽ použila, aby uklidnila veřejnost. Proti náhradě moderním řešením nic nemám, ale ta komunikace SŽ mi nepřijde úplně fér.

Sáček

Něco jako případ mostu v Pňovanech. Ale veřejnosti, spolkům atd. bývá jedno, jak bude vypadat pojezdová část. Pro ně bývá hlavní tvarosloví a vzhled konstrukce-typ (příhradový). Dokonce, i kdyby některé pruty konstrukce už neměly vyloženě nosnou funkci, ale byly tam navíc, v podstatě jako dekorace, čímž by i nový most vypadal stejně jako starý, tak by to každému vyhovovalo.

Alibaba

Protože zde replika pro současný provoz vyhoví a splní požadované normy. Což na Výrtoni neplatí, viz výčet předchozích přispěvatelů, ke kterému bych doplnil osovou vzdálenost a postraní prostory pro bezpečnost práce na mostě.

Kamui

Proč všechno tak trvá? Tohle je akce která se musí zvládnout za jednu víkendovou výluku, samozřejmě s patřičnou přípravou.

https://www.youtube.com/watch?v=k9NJs-w95NU

Sáček

Sanace kamenného mostu. Vidíte ten kamenný viadukt. Proč nečtete článek a představujete si, jak se jen vyměňuje jedna kovová konstrukce za jinou.

BND 30

A za ty čtyři a půl měsíce výluky se na trať sáhne? Třeba nějaká oprava…? Nebo se zavře zase jindy, aby to cestující měli pestřejší?

F. K.

Nebojte se. Sotva skončí výměna mostu, začne výluka na něco jiného.

55p

Přes vyndaný most se tam přece nedostane žádná mechanizace, to je snad jasné.

F. K.

Ona musí jet nutně po kolejích? Tak to jo. Třeba takovej bagr.

Sáček

myslím že to byl vtip

Karel

Bagr neumí pokládat delší kolejové pásy, montovat TV…

dolf

Výluka bude využita pro opravu kolejového svršku a hlavně výměně/zřízení nových trakčních podpěr a rekonstrukce trakčního vedení na cca polovině trati. Další výluka bude příští rok na druhé půlce tratě.

Michal M

Super investice pro budoucnost. Nalít miliardu do trati, kterou jezdí sto lidí denně a ve zbytku kraje autobusy jak noty na buben, jezdící zcela náhodně a jen v kladiva…

Nose Peak

To je tak, když si někdo za 30 let nenašel čas vytvořit normální krajský IDS…

kpetr

Ne aby to někdo vykecal v Praze, že se to dá řešit i v klidu a selským rozumem. 😁 😁

Michal82

Selským rozumem se to v Praze naštěstí řeší. Výměnou mostu za nový. Když máte doma shnilé jablko tak jej začnete leštit hadrem a pak sníte a nebo jej vyhodíte?

Sáček

To není o jablku. To je že místo jablka kiwi, když můžete mít čerstvé nové jablko.

Daniel Jablonecký

Selský rozum je dneska synonymem pro nevzdělanost, kterým se ohání kdejaký hlupák. Raději zůstaňme u rozumu bez přívlastku.

Medvěd

Bylo již prosím někde zveřejněno, jak bude po dobu výluky probíhat vlaková doprava Tábor ↔ Bechyně? Náhradní busy v celé trase, nebo na zbytku trati za mostem poběží nějaký ostrovní provoz? Tuší někdo? Díky!

mic

Náhradní busy v celé trase? Aby se lidi naučili, že je to rychlejší a staví to na návsi? Kdepak. Jen pěkně přestup.. :o)

Michal M

Asi tak…

pepa

Takže Elinka ani Bobinka letos nepojedou?

Plech

Bohužel se s nimi letos nepočítá.