Železniční dopravci budou mít jednodušší pravidla pro jízdy na Slovensko
Nová elektrická jednotka Panter. Foto: ZSSK
Dohoda umožní dopravcům zajíždět dál do vnitrozemí na Slovensku bez speciálního povolení.
Dohoda umožní dopravcům zajíždět dál do vnitrozemí na Slovensku bez speciálního povolení.
Mega úspěch, když si uvědomíme, že vozový park je prakticky identický a z poloviny pamatuje ještě společný stát.
V době kdy silniční vozidlo jede na jednu sadu dokumentů přes celou Evropu je opravdu úspěch když vlak může bez dalších povolení pár kilometrů do sousední země…
Ano, chápu překvapení když o problematice nic nevíte.
Kdyby tak díky tomu odpadly zbytečné přestupy ve Vrbovcách nebo ve Velké nad Veličkou…
Kdyby jezdily přímé Os Veselí nad Moravou – Nové Mesto nad Váhom, bylo by to fajn, zlepšilo by se spojení např. na hrad Čachtice.
Milý Vojta , jako rodák odtamaď prosím “ve Vrbovcích” anebo “ vo Vrbovciach” .
Hned 2x je ve výčtu zmíněn úsek Skalica – Sudoměřice.., viděl tam někdo jakékýliv vlak projet? IDS JMK tam má možná tak vedenou autobusovou linku, toť vše.. 🙁
Asi kvuli pripadne vyluce na hlavni trati: stare mesto – rohatec – hodonin – breclav – kuty. Tak chcou mit pokrytou i alternativni trasu: stare mesto – sudomerice – holic – kuty. Plus ty spojky holic-hodonin, a rohatec-sudomerice. Jen je to divne napsany.
Ale odškrtlá fajfka bude.
Nákladní doprava.
Pod pojmem dál do vnitrozemí jsem čekal tam na severu Žilinu, nejen Čadcu.
Taky ziram, do Čadce se hezdinuz ted
Tak aspoň Telgárt. 😃
Nebo Švermovo.
a jaky je rozdil proti soucasnosti? ze muzou nejen do PPS, ale i do nejblizsi stanice na druhe strane?
Mohly by se obnovit vlaky z Horni Lidce do Puchova, ktere prestaly jezdit s nastupem Arrivy.
Tady je problém nedohody objednatelů.
Čunek a Botek už u kormidla nejsou, takže příležitost obnovit vlaky tu je. Nicméně když nám tady řádí koronavirus a přeshraniční cestování je omezeno, tak to nemá smysl.
Další problém je ten, že slovenská vláda zvažuje razantní škrty osobních vlaků, tlačí na to především ministerstvo financí, které chce škrtat peníze na dopravu. V ohrožení jsou vlaky Trenčianska Teplá – Horné Srnie a také Púchov – Strelenka. V případě škrtů vlaků ze slovenského vnitrozemí nemá smysl se o obnově přeshraniční dopravy vůbec bavit.
Z Bylnice na Slovensko stejně moc vlaků nejezdí.Jezdil cca 2x týdně rychlík Praha-Trenčín, nevím jestli ještě jezdí. jezdí.Rychlíky na slovensko jezdí přes Horní Lideč , osobní vlaky končí ve Strelence .Do roku 1992 jezdily autobusy Val.Klobouky -Trenčín, do roku 2005 Ostrava-Bratislava a zpět a Ostrava -Bánovce a zpět se zastávkou ve Val.Kloboukách. Sice to bylo dražší,ale rychlejší. Černý petr je na straně Krajského úřadu Zlín,terý místo aby rozšířil dopravu ve východní části kraje ji každý rok víc a víc omezuje, příkladem je stále méně autobusových spojů do Brna a zpět a omezování spojů do Zlína a vsetína .
Rychlíky Praha-Trenčín už nejezdí…byli zrušeny při ,“velké změně dopravců“ a arriva potřebovala jednotky použít místo chybějících.Pak začal koronavirus a už se jim asi neoplatilo
Zrovna Čunek a Botek ty vlaky chtěli, problém byl s druhou stranou, která kategoricky odmítla dělení výkonů a požadovala pouze svoje 671 za cca 350 Kč na kilometr po našem území, na to by nikdo při smyslech samozřejmě nepřistoupil.
Jenže Čunek je zlý. A je to. Proč chyby řešit, když za ně můžeme nadávat někomu, kdo je nezpůsobil.
Čunek nesplnil svůj vlastní předvolební slib stavby nového pavilonu v krajské nemocnici. Teď zrovna by se fakt docela hodil. Místo toho ihned věděl, jak by šlo to místo po odsunu nemocnice nejlukrativněji využít a vymýšlel, jak rozvrtat zdravotnictví v celém kraji. Takže nebylo dost času na maličkosti jako doprava. Čunek je zlý.
671 není 810. Ale uznávám, že cena byla záměrně nadsazena a dohoda předem odsouzena. Úsek z Horní Lidče na státní hranici má cca 7 km. 7*350 = 2450 Kč. Jízdenka na 7 km vychází v tarifu Zl kraje 16 Kč (vím, velmi zjednodušené). Aby se spoj zaplatil, muselo by cestovat 153 cestujících, což tam bude tak za týden, ne za spoj 😀 vím, veřejná doprava se nedělá pro zisk, ale zde v tomto úseku asi není uplně veřejný zájem na tom, aby lidé za každou cenu jeli vlakem… Tím jsem si tak nějak sám odpověděl na svou otázku, která mě… Číst vice »
Čunek s Botkem chtěli, aby na trati HL-Púchov jezdily motoráčky „jejich“ Arrivy. Když Slováci trvali na provozu jejich nových elektrických souprav, k dohodě nedošlo.
Zdá se mě požadavek Zlínského kraje trochu ekonomičtější než požadavek Slováků provozovat jednotky 671. To je jako jít s dělem na komára. Vždy´t ta 671 musí být šílený vzduchovozič. Tam by se spíš hodil tak dvouvozový panter.
Tak je jasné, že pokud je většina úseku na Slovensku, tak podmínky si budou diktovat Slováci. Možná by bylo možné dosáhnout výhodnější dohody, pokud by se to řešilo současně s tratí Bylnice – Trenčianska Teplá. Tam by mohly dopravu zajistit české motorové jednotky od Arrivy.
Horní Lideč-Púchoc jezdí pouze rychlíky ne osobáky., ty končí ve Střelné. Bohužel zakopaný pes je na straně Zlínského kraje,odmítá dotovat přeshraniční osobní vlaky .
To je názor minulého vedení kraje. Jiří Čunek a Pavel Botek (oba KDU-ČSL) jsou nyní v opozici. Největší překážkou obnovy přeshraničních vlaků je aktuálně koronavirus, nikoliv politika.
Zlínský kraj je neodmítl dotovat, v původní objednávce ty vlaky byly, ale místo toho, aby např. polovina vlaků jezdila Arriva do Lúk a polovina ŽSSK do Lidče, tak ŽSSK a jejich prodloužená ruka MDVRR (nebo jak se to zrovna jmenuje) vyžadovali, že všechno budou jezdit oni, nebo nic a za km po našem území chtěli 350 korun, je jasné, že nikdo, kdo si nechce jít sednout, na jejich vyděračské praktiky nepřistoupil.
No, hurá! Chtít pro „pitomé“ zajíždění na Slovensko schvalování přes ERA, i když by jinak bylo vozidlo používáno výhradně v rámci ČR, je ničemu neprospívající blbost…
Ale to, co obsahuje tato dohoda, v podstatě už stejně dávno platilo (v dobách existence pouze „státních“ železnic),, jen se od té doby vyrojilo „hafo“ různých jiných „nestátních“ dopravců, kteří účastníky těch pohraničních ujednání (pochopitelně) nebyli – takže hlavní přínos je to pro ně, „státní“ dopravci jezdí přes hranice i dále do sousedních států na základě svých dohod stejně už dávno.
Asponě se teda narovnaly podmínky, kdy Bobina č. A jezdila za jiných podnímenk než Bobina č. B lišící se jenom inventárním číslem a majitelem.
Jistě – ale co jiného jsem vlastně napsal já?
V reálu to ale skoro žádný velký význam stejně nemá, protože i ti „nestátní“ dopravci chtějí jezdit i dál než jen do PPS, takže si další schválení u sousedních států musejí stejně vyjednávat jako dosud (a i ti „státní“ to mají projednáno většinou už dávno).