Silný vítr komplikuje dopravu v Česku. Vlaky nejezdí na 20 tratích, na letišti zpomalují odbavení
Hasiči Správy železnic odstraňují padlý strom z trati. Pramen: SŽ
Komplikace má i letiště, kvůli silnému větru je zastaveno pozemní odbavení některých letadel.
Kde najdu Kostelec nad Jihlavou?
Kdyby naši zákonodárci byli k něčemu a nehrabali jen peníze do své kapsy, byly by zákonné páky k vyřezání všeho v ochranném pásmu dopravní cesty.
Tak něco pro zasmání:
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/kaceni-stromu-podel-zeleznic.hra-ve-ktere-ochrana-prirody-prisla-o-vsechny-dobre-karty
Proč pro zasmání? Pokud SŽ a DÚ opravdu takto postupují tak je to spíš k pláči. Možná si to neuvědomují ale ono se jim to vrátí až budou chtít někde něco postavit silnějším odporem obyvatelstva.
Souhlas.
Vyřezání všeho v ochranném pásmu dráhy by znamenalo vyřezání všeho na cca 50 000ha, což je nesmysl, nemá to kdo vyřezat a Sprzel to nemá z čeho zaplatit tak už to laskavě pochopte.
Pokácet nebezpečný strom je docela snadné. SprŽeli se neche
Ne, že by tu musel být kompletní souhrn všech úseků, kde byly problémy, ale totální rozvrat dopravy na 4. koridoru si snad zmínku zasloužil.
Rychlíky do Budějovic měly okolo sedmé večer ohlášené zpoždění od dvou hodin výš, osobáky byly zrušeny.
Tak jsem jel z Prahy do Benešova ve 20.30 autobusem 337, ten jel včas.
Jaká je prosím předpověď: má se zítra počasí uklidnit, nebo se dají stále čekat další nové mimořádnosti na hlavních tratích? Díky.
Pořád a pořád dokola. Kolem tratí by neměl být žádný strom, který by při pádu mohl zasáhnout do průjezdného průřezu. K čemu pak to ochranné pásmo je?
Ochranné pásmo chránilo lesy před nebezpečim požáru od lokomotiv.
Další z úskalí železniční dopravy.
Auta a autobusy takové problémy – až na výjimky – nemají.
Na Sprželi by se měl ten, kdo čmárá na Tw a dělá tiskovky, naučit psát česky. Zastavená vs. zastavěná a další význam měnící překlepy.
Číst umíte jen částečně. Píše to ČD, nikoli SŽ. Ta písmenka jsou si podobná jen v tom, že patří do stejné abecedy
V seznamu chybí Stará Boleslav – Lysá nad Labem od 13:20, Všetaty – Mělník a Mělník – Liběchov, vše po 14. hod.
Zavřených nebo zpožděných tratí je mnohem více než je napsáno v 17:00 s Českých Budějovic nevyjel ani jeden vlak a ty co měli přijet hlásili 190minut zpoždění
A to se blíží zima a s tím další nečekaná novinka pro SŽ – mráz a sníh 😀
A jakou souvislost má ten váš nesmysl s touto zprávou? 🙂
Tak pozor, tohle skoro každoročně zaskočí i silničáře. Speciálně na D1 mezi Humpolcem a 9 kříži.
Výkyvy počasí jsou čím dál častější a bude hůř. Takže je jen otázkou času, kdy kvůli nepříznivé předpovědi Správa železnic bude zastavovat preventivně provoz a odůvodní to bezpečností cestujících. Je to blbý, ale když v dnešní době není možné vykácet stromy v dopadové vzdálenosti ani podél hlavních dvoukolejných elektrifikovaných tratí, tak jiná možnost asi nebude.
Možnost kácet nebezpečné stromy v ochranném pásmu dráhy samozřejmě je. Ale jo, zastavit provoz nebo alibisticky přenést odpovědnost (foukací rozkaz) je jednodušší.
§ 22
Bezpečnost osob a majetku
(1) Vlastníci (pozn: plati nejen pro energetiky ale i pro SŽ) nemovitostí nebo investoři staveb a zařízení jsou povinni provést na svůj náklad nezbytně nutná opatření, kterými jsou nebo budou jejich pozemky, stavby a zařízení zabezpečeny před škodami způsobenými zejména sesuvem půdy, padáním kamenů, pádem stromů nebo jejich částí, přesahem větví a kořenů, zastíněním a lavinami z pozemků určených k plnění funkcí lesa; tato opatření jsou oprávněni provést i na pozemcích určených k plnění funkcí lesa. Vlastník pozemků určených k plnění funkcí lesa je povinen provedení opatření strpět.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1995-289
Jenže ono jde určit, o to, co je nebezpečný strom.
Na druhou stranu, i nula je rychlost, a fíra klidně může odmítnout jet
Dutý, hnijící, nakloněný,… takový, který padá. Nápad vykácet celý Klánovický les včetně
zdravých stromů menších než vzdálenost od koleje by asi neprošel. To ale není důvod nedávat kácet ty ostatní.
Jo odmítnout foukací rozkaz beru, zvlášť vlakem. (=Něčím co má dlouhou brzdnou dráhu)
Co se dá řídit na oči i při normální rychlosti, jako tramvaj, toho moc nejezdí (možná nějaká jednotka s magnety).
Zastavit provoz nemohou. Nemají oporu v zákoně tak, jako ve spolkových zemích.
Zastavit provoz samozrejme mohou, uz to i parkrat udelali. Zastavit provoz muze i dopravce nehlede na SZ. Otázka spise je co ND, zrizovat nebo nezrizovat.
Někde by museli „vyholit“ celé kopce, což by zase způsobilo erozi a zaplavení bahnem, o nafoukání sněhu v zimě nemluvě. Kromě toho stromy čistí vzduch, což je při plýtvacím způsobu hospodaření také dost důležité pro zdraví i pro samo podnebí. Si nevyberete. Kdysi na mnohé stačilo o les lépe pečovat…
Já nejsem zastáncem celkového holení lesů.
V lese hlídat co může spadnout (nemocné stromy, přerostlé větve,….).
Akorát by u dráhy neměly být sólo stromy.
Jak přibližně by to mělo vypadat, Kolik stovek odborníků by bylo potřeba? Jde o hlídání mnoha desítek tisíc stromů… Na jeden strom 10 minut? 2x za rok nestačí…
Stromy do 20 let věku lze vynechat, stromy do výšky 5 m rovněž. A možná se pozeptat, jak to hodnotí energetici, že se jim to nesype.
Máte pocit, že energetikum se to nesype? Tak proč je 10 tisíc přípojek bez proudu?
Energetikům se to nesype? Zkus na internetu otevřít i něco jiného než tento web! Byl vyhlášený kalamitní stav a 300 tis. odběrných míst bylo bez dodávek ele. proudu.
Ty Poříčany jsou fakt zakletý.
Nejsou zakletý,jsou zarostlý.
Pane Sůro, já vím, že je to trochu mimo a dělám to nerad, ale když už necitujete doslovně (a tedy i s chybami), tak prosím, „mezi Poříčany a Pečkami“…
A na obrázku je spadlý a ne padlý strom
Se stromy jsou pořád nějaké problémy, když fouká padají, když nefouká rostou.
Stejně tomu nerozumím. Léta se věnuji vztahu bezpečnosti silničního provozu a stromů u pozemních komunikací. Když chci nějaký strom spíše výjimečně odstranit na místě, kde je vysoká četnost sjetí vozidel z vozovky (a vysoká pravděpodobnost nárazu do stromu), tak mne zelení poučují, že neexistují žádné skákající stromy, které by se mohly dostat do komunikace. A tady čtu, že vlaky narážejí do stromů. Že by nesprávný způsob jízdy?
nepřizpůsobil rychlost stavu a povaze … kolejí
Opravdu tomu nerozumíte. Auto zastaví na vzdálenost pár desítek metrů, u vlaku je to násobně více. A strom nemusí být skákací, i jeho větev znemožní jízdu, jak poškozením trakčního vedení, tak nemožností objet překážku.
Asi jste nepochopil jemnou ironickou nadsázku, mně to opravdu vysvětlovat nemusíte. Ale když Vám zástupce Ministerstva životního prostředí zcela vážně řekne, že dle jejich metodiky je strom víc než člověk a žádné stromy tedy nekácet ani tam, kde ohrožují zdraví, tak už začínám duševně trochu rezignovat.
Platí Zákon o drahách, konkrétně ochranné pásmo dráhy, v případě tramvajové trati je to 30 metrů od osy krajní koleje, u regionální dráhy 60 metrů,
u vysokorychlostni dráhy 100 metrů, kácení se provádí v období od 1.11.do 31.3.
S jakým moudrem sem přijdete, až napadne sníh nebo přijde námraza, déšť podemele nebo zaplaví tratě, blesk vyřadí zab. zařízení atd…?!
Zákon je pro vás něco jako moudro?
My na tu anarchii stejně jednou dojedem.
Asi neprovádí když několikrát do roka zafouká a tratě stojí
Bez problémově se dalo kácet dvakrát a ani tak se nedá dohnat dvacet let, kdy byl problém kácet. Navíc spousta stromů stojí na pozemcích které nepatří státu a tak je stále problém s vymáháním ochranného pásma.
Jaky problem? Majitel dostane upozorneni, po roce fakturu.
Jaký problém s vymáháním?
Máte 2 zákony, které vám umožňují kácet a oba říkají, že majitel je povinen to strpět.
@none: Omyl, majitel vám ten zásah proplácet nebude, na tohle už právo nemáte.
Fakturu vystavit můžu 😀 otázkou je, jestli bude vymahatelná
Bohužel klima se mění. Prevence je na místě. Poslední desetiletí mám problém postavět sněhuláka. Ale častěji mám vodu ve sklepě. Vichřice se staly standardem několikrát do roka
Pamatuju, když před více než 20 léty nasněžilo a nasněžilo hodně. Mimo jiné to polámalo vršky stromů. Ty popadaly na elektrické vedení a 2 týdny se vařilo na propanbutanu.
A nemám pocit, že by dnešní stromy neuměly správně růst. Zato jsem si vcelku jist, že tehdy až na výjimky nebyl internet. A tak se to tom na internetu ani nepsalo.
Dálnice má ochranné pásmo 100 m, silnice I. třídy 50 metrů a dvojky a trojky 15 metrů. Link na les u dálnice je níže, přihodím ještě dvojku: https://mapy.cz/s/penajebuke
Opravdu netřeba popílit všecko.
Já nerozumím tomu, proč není ochranné pásmo dráhy vykáceno alespoň na koridoru Praha – Kolín, když už teda nikde jinde…. Jak proboha můžou někde v Pečkách spadat dráty do kolejí?
Proč by nemohly padat dráty do kolejí? To byste jako postavil dráty jinam než koleje?
Zkuste třeba vykácet Klánovický les. Jestli to dokážete budete borec největší.
A nejlépe místo lesa tam nechat sólo strom, nějaký nahnilý
Já tomu nerozumím, proč nejsou b ochranném pásmu lesa vytrhány všechny koleje? Aspoň u toho Klánovického… 😉 😀
Další díl seriálu Poříčany. To opravdu Správa myslí vážně?
Kdy se začne řešit vykácení stromů podél aspoň koridorů?
Je majitel pozemku právně zodpovědný za padlý strom na cizí majetek a ušlou škodu? V tom případě trolej a několik hodin zastavení provozu
Myslím, že pokud větev přerůstá přes plot k sousedům a ohrožuje střechu sousedovo baráku či skleník či samotný plot. Tak musí být odstraněna
SŽDC má pravomoc takový strom pokácet a majitel je povinen toto strpět. Takže zodpovědnost jen v případě, že by jim fyzicky bránil ve skácení evidentě rizikového stromu.
Vichřice je vyšší moc. Asi sotva by někdo mohl žalovat římskokatolickou církev za to, že věž jejich kostela smetla trakční vedení při tornádu.
Nějaké většímu větru bych neříkal vyšší moc, je to několikrát do roka a vždycky stejné. Poslední roky už je vidět u SŽ aspoň nějaká snaha trochu kácet, ale chce to pokračovat. Na dálnice moc často stromy nepadají, že ano? Nebude to tím, že přímo u nich žádné nejsou?
Na dálnici stromy padají, letos např dvakrát na D10.
I na dálnice občas spadne strom,ale skončí v odstavném pruhu a tam nevadí a pokud nezpůsobí hromadnou nehodu tak se to do médií nedostane.
Ono na dálnici není zabezpečená dopravní cesta pro jedno vozidlo/soupravu a jde tam otočit volantem… Zkuste to udělat na koridoru.
Nad dálnicí není trakční vedení a odstranit padlý strom tam může kdokoliv. Ne jen „dálniční“ hasiči se sídlem kdesi daleko. Asi takhle tam stromy nejsou: https://mapy.cz/s/lusajoluda
Dobrovolní hasiči neumí nebo nesmí odstranit strom? A co neelektrifikované tratě?
Dobráci to samozřejmě umí, jen jaksi, pokud jim nikdo nevypne elektriku a nejde o ohrožení zivota tak do toho nepůjdou… Nikdo se nechce nechat zabít…
Dálniční hasiči neexistují …
Zkuste poposednout, Ziku, a zamyslet se, proč tam asi tak byly ty uvozovky.
Vy jej umíte ovlivnit?
Ano, vichřice je vyšší moc, a majitel baráku by skutečně podle zákona neodpovídal za to, že mu ze střechy litá nezajištěný bordel.
Zajímavá myšlenka … opravdu smetla kostelní věž TV při tornádu …
„Ale s tím by měl majitel věže počítat …“ výška věže „neměla“ být tak vysoká …. jako u těch stromů …
Kostel tam byl dřív než TV.
Určitě nesmetla.
Da se nejak financne vycislit, kolik ty vyluky stoji? Jestli by treba nevyslo levneji nejakou monstr akci ty stromy prorezat nebo vykacet?
Docela fajn způsob jak si zajistit ještě větší odpor obyvatel proti železnici. Mimo bariery umocňované rušením přejezdů, hluku atd. ještě přidáme desítky metrů širokej pruh ničeho protože „vláčku by mohl do cesty spadnout strom“. A to vše s minimálním nebo žádným přínosem pro většinu obcí podél trati protože je líp obslouží autobus.
Tak ne. Budeme pri kazdem vetru zastavovat provoz na zeleznici jako ted.
Je zajimave, ze nekde to kacet jde a vyhled do poli z jedouciho vlaku nikoho nepohorsuje.
Ty stromy se obvykle kácejí za výluky spojené mnohdy s NAD nebo redukcí vlaků – např. Beroun – Srbsko – Karlštejn ….
popadané stromy jsou i na trati Strakonice – Volary, náhradní doprava zavedena v úseku Volyně – Volary
nově popadané stromy i na trati České Budějovice – Černý Kříž, náhradní doprava zavedena v úseku – Hořice na Šumavě – Černá v Pošumaví
Zavedl bych trvalou autobusovou dopravu.
Do doby než na silnici spadne strom, případně připleští ten autobus ….
Hlavně z Berouna do Karlštejna.