Železnice ministerských memorand. Česko a Německo si opět slíbily rychlejší dráhu mezi oběma zeměmi
Vlak alex Praha - Mnichov, Regensburg Hbf, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra
O lepším železničním spojení do Německa se několik desítek let hlavně mluví.
Sliby, chyby.
proč to logo alex vypadá skoro stejně jako logo trilex? :O
Ale stopu po sobě zanechali a bude-li to jednou vystaveno v muzeu, neskončí ty osoby v zapomnění.
Další malá domů….
nojo slibovat a mít to na paíře to je to jediný co nám tu jde skvěle, číňan postaví 500 km VRT a u nás se opraví 10km koridoru 🙂
Máte pozemek? Fajn, zítra tam naběhnou čínani a postaví fabriku.
Tohle fakt nechcete.
2023 a nejsou dostavěné koridory..to je v pohodě? Už to nehul
A co dělá správa železnic, když nedáš pozemek, tak Ti ho vyvlastníme. Jaký je v tom rozdíl – jen spousta keců kolem.
Jestli chce ministr Kupka něco udělat pro železnici do Německa, tak by měl rozhodnout jak se dá dokupy Výtoňský most a dát dohromady trať na Plzeň (lhostejno jestli tunelem nebo jinak).
Úplně nejlepší by pak bylo, kdyby spolu se svojí vládou zrychlil a zefektivnil proces přípravy liniových staveb.
Memorand už máme dost, dalšího netřeba.
Nedivte se milý jmenovče. Plzeň platila za pevnou hráz míru proti imperialistům.
No výtoňský most je otázka pár měsíců a třetí koridor je kromě úseku Radotín-Beroun hotový až na hranici v Pomezí nad Ohří, jen DB jaksi nesplnila své sliby…
Podle hesla „one step forward, two steps back“ se zatim povedlo rozvazat pripoje v Chebu.
Tak jsem zvědavý, kolik jich ještě podepíší, než se alespoň začne naplňovat jejich obsah…
MD podepsalo memorandum – to je fajn. Nyni pro realny vystup je treba, aby SZ presmerovalo lidi a penize z nadmernych oprav nadrazi v poslednich letech na investice do opravdove infrastruktury tj. vyrazne rychlejsich a propustnejsich trati pro osobku i naklad. A zacal bych vyraznym posilenim projektove pripravy a inzenyrske cinnosti in-house v SZ. A zavedenim lepsich kontrol jejich efektivity.
Twl – kolikáté momorandum, slib aneb papaláši a chlebíčky. Slibem nezarmoutíš :)))) – opět slíbily… Kupka aneb ex mluvka, tak za 10 let repeat 🙂 A tyhle jejich plky – kecy – setkání apod. platíme. Nakopat do zadnic… nedávno jsem tu četl o změně JŘ aneb jak vlak z Chebu do Neměc odjede dříve než ten český přijede. LOL aneb Vivat Czechia!
A co praha-liberec-görlitz? :O
Schválena studie proveditelnosti.
Takže na papíře to máme schválené. Teď se budou odpočítávat roky, desetiletí…
Je opravdu chválena?
Prosím, kde je uveřejněna?
A taky sliby se slibují, blázni se radují.
K nákladní dopravě. Tak především základní problém je na Bundesministeriu. Dále. Opakující se nesmysly kolem jednoho nákladního vlaku za hodinu prostě už nebudu komentovat po každém memorandu – aspoň, že je dopravní technologie OK. Spíš je teď důležitější se soustředit spolu se SŽ o reálnou stavbu.
No a rád bych, a to dřív, než umřu, se především dozvěděl , co bude tedy konkrétním výsledkem na německé straně. Zadrátovaná jednokolejka s dvoukolejnými vložkami? Do Furthu povede jedna nebo, nedejpanbu, dvě traťové koleje? Samé otázky 😁🙂
Němci si jen potřebují odvézt naše průmyslové produkty, jinak by to nestavěli a my jim to ještě zaplatíme.
Proč by to jinak stavěli kombinované na osobní a nákladní dopravu. Jen SŽ tu chce stavět VRT na 350 km / hod, přitom napojení ostatních zemí bude jen 200 km / hod. To nevymyslíš, ostrov uprostřed Evropy. Nejprve skanzen a teď nesmysl na který nemáme.
Že jsou VRT uvnitř země koncipovány na 350 a přeshraniční úseky na 200 je naprosto v pořádku, protože v přeshraničních úsecích není doprava tak intenzivní, aby bylo ekonomicky adekvátní budovat železnici jen pro osobní dopravu / vhodná konvenční železnice přes hranice vůbec neexistuje. Situace na vnitrostátních úsecích je odlišná, zde je doprava dostatečně intenzivní na to, aby zde vznikla dopravní cesta výhradně pro osobní dopravu.
Takže jste zastánce indukované dopravy, kdy člověk, který začne z Jihlavy dojíždět do Prahy ušetří čas?
Tak teď tu o Karkulce!
Diskuze na toto téma doporučuji rozvíjet v Pardubicích nebo třeba Táboře.
A co Milovice? Odstranili jim přestup a najednou…
Ale je tady jisté riziko: Nezaměstnaní z Ústí nad Labem začnou dojíždět do Drážďan za prací. 🙂
Nechápu souvislosti, jestliže tito lidé začnou dojíždět, možná najdou práci, to chápu, třeba i dobře placenou, ale určitě neušetří čas. To chlapci, kteří vypracovali studie proveditelnosti jaksi nepochopili, bohužel.
Přijďte nám to vysvětlit, prosím.
Spíše já chci vysvětlit od Vás, potažmo od Správy železnic, jak indukovaná doprava ušetří čas.
Ať to beru zleva nebo z práva, pořád to nechápu?
To budou v Drážďanech určitě rádi a možná by tam mohli i ti nezaměstnaní zůstat. Kdo chce dneska pracovat tak pracuje i v Ústí.
Většina ústeckých nezaměstnaných nikam dojíždět nebude, natož do Německa. Jsou nezaměstnatelní i zde.
Můžete upřesnit jakou to má souvislost s úsporou času u indukované dopravy , jak je kalkulováno ve studiích proveditelnosti pro VRT?
Proč je to nesmysl? Je to moc nebo naopak málo nákladních vlaků, které by tudy jezdily?
Takže teď ten tunel. Investice do železniční infrastruktury činí ročně 60 mld. Příjem za použití dopravní cesty cca 4 miliardy. Rozdíl cca mínus 56 mld. Osobní železniční doprava dotována cca 16 mld ročně. Zisk ČD v posledních letech záporný. Celková ztráta ze železnice tedy činí ročně bratru 60 mld. A to je pronaše poslance důvod, aby začali stavět vysokorychlostní tratě bratru za 1,3 mld Kč a mohl být dále dotován jejich provoz. Nestačí dnešní konsolidační balíček, který dále daní a okrádá daňové poplatníky, ještě je potřeba je dorazit výstavbou vysokorychlostních tratí. Lidé už se proberte, jak si to ještě chcete… Číst vice »
Pořád dokola. Dokud nebudou srovnané vstupní podmínky pro použití jednotlivých módů dopravy, nic se nezmění. A to teda nejsou ani omylem.
Tak se podívejte do historie a porovnejte si to podle podílu přepravených cestujících popř. osobokilometrů a zjistíte že na tom železnice nebyla vůbec špatně.
Holt se utrácely velké peníze za nesmysly.
V současnosti železnice přepraví pouze 6% všech cestujících, takže kolik by jste tam chtěli investovat. Vždyť už tam jde stejně peněz jako do silnic a dálnic. Pokud se mnou nesouhlasíte, tak uve´dte čísla včetně zdrojů.
Jenže ty koleje nebznikly pro dělání osobokilometrů, ale pro vožení uhlí. Tehdy se uhlím topilo a tehdy se na uhlí také vařilo.
Nebyly palety, nebyl paletový vozík, pytle se nosily na zádech. Kdo měl trakař, tomu přesekali loukotě – zlá silniční doprava!
Ano pro uhlí, jenže to uhlí brzy skončí a co se tím bude vozit pak?
Zboží z Číny, tak to fakt určitě potřebujeme.
Všiml jste si, že ČR toho exportuje za víc pěnz, něž za kolik dováží?
Ale kolik toho jede vlakem?
https://www.sydos.cz/cs/rocenky.htm
Ptejte se, proč tomu tak je, a co by se s tím dalo dělat, abychom tu přežili ve zdraví.
Jenže ten podíl je dán tím, že zatímco silnice a dálnice rozšiřujeme, železnice v lepším případě necháváme, v horším ořezáváme – až na drobné, někdy však uživatelsky dost sporné výjimky (přesun míst zastavení do polí). Podobnou úvahou byste mohl vlastně všechny koleje rovnou zrušit. Faktem je, že honička upřednostňovaných silnic a sotva dech beroucích železnic – v rukou jednoho státu! – žádný smysl kromě zvyšování objemů nedává. Ale tak to byste musel nejdříve zlepšovat železnice a silnice už nechat být, že. Kolik aut sklízíme, je už zřejmé; bohužel v těch závodech silnice – železnice jich logicky rozhodně neubude.
Jeníčku, je potřeba se podívat na vydávané peníze v porovnání se silniční dopravou za posledních 70 let. To, že nyní „jde přibližně stejně peněz“ těch ztracených 70 let nevytrhne.
Tak si udělejte anylýzu, zpracujte to a uveřejněte a nemluvte, že do železnice šlo starně málo peněz. Vztáhněte to k intenzitě přepravy ať se máme o čem bavit.
Jenže to si dělá dráha sama. (Národní písečky.)
Děkuju za mínusy, je vidět, že tomu rozumíte, když nevedete seriórní diskusi.
Já třeba s tím názorem celkem souhlasím. Je mi jasné, že někdo, kdo dělá na dráze, to vidí jinak. Ale zůstává prostě fakt, že pokud jde o nákladní dopravu, tak opravdu není doba, že by se vozilo uhlí nebo palivové dřevo (a to prý za totáče se vozilo hodně vlakem záměrně). Možná se občas vozí palivo do JE. Ten objem je menší a zásadní nárost nelze čekat. Možná vozit konťáky z Asie…Jinak si myslím, že je i rozumné, dát více peněz do ŘSD než SŽ. Hlavně SŽ ty mld utratí za opravy budov, což je takové podivné investování do infra…
Vy si nedáte pokoj. Uveďte zdroje, pokud se mnou nesouhlasíte? A vy je uvádíte? Já sice neznám výši investic do silniční infrastruktury v republice, ale nepochybuji o tom, že vy ji znát budete. Opravdu mi chcete tvrdit, že výsledná bilance – tj. investice – mýtné – je lepší než u železnic? Dopravní ifrastruktura nemá generovat zisk, resp. nikde aslespoň v Evropě něco takového není normální. Pořád si myslíte, že se mají probrat ti ostatní, kdežto vy tomu jediný rozumíte? Aneb všichni jsou blázni, jenom já jsem letadlo.
Podívejte se do statistiky a pak tu budeme polemizovat!!!
https://www.sydos.cz/cs/rocenky.htm
Jinak dopravní infrastruktura by měla být možná mírně v mínusu , ale mínus 60 mld ročně pro železnici je docela průšvih.
Jinak samozřejmě silnice a dálnice jsou ekonomicky mnohem výhodnější než železnice, to nevokecáte.
přesně tak čísla mluví jasně! Stačí se podívat na počet osob /tuny zboží a je to jasné…
Že je potřeba podporovat další útlum vlaků a další rozmach aut? No ne… Nežijte v bludu, že vlak fyzicky přepraví pouze uhlí a dřevo (které jste už ostatně také přesunuli do aut), to je zcela pomýlený předpoklad. Po kolejích se toho dá vozit mnohem více, jenže tomu musíte přizpůsobit infrastrukturu, namísto přizpůsobování té silniční pro uhlí, jak se v podstatě děje (kde že to máme už i ty silné a dálkové proudy, prý vhodné pro vlak).
Ano, čísla mluví jasně. Chybí jen čísla, kolik se vložilo od komunistů do dnešní doby (70 let) do silnic a železnic, ať ta čísla hovoří mnohem jasněji.
Mýto a silniční daň jsou výrazně jinde.
Krásné Sci-Fi. A teď tu o Karkulce
A o které. Nulkové nebo jedničkové? : -)
Kupka slibů.
No vidíte, jiní by neudělali ani to a dodneška by se o VRT šuškalo v potemnělé místnosti v anarichistickém kroužku. Rozhodně ne geologický průzkum pro tunel.
Kdosi se tady velice moc obával toho, že rakušan se rozhodne trasovat S10 úplně jinudy a na hranicích se nesetká s D3.
Kupka hnoje
Melete nesmysly. Problém je na německé straně.
Jasně. Tady to super funguje a každý měsíc chlebíčky na SZ taky. Víc Kupku a Matlu a vyhazet kolejové mastodonty co dráze stejně jenom škodí být s nějakou modroovlackovou vizi nevizi s převahou nostalgie
Jasněže. Tak snad si Němci přijdou tu trať Chotieschau – Tauch – Böhmisch Kubizen brzo dodělat.
Ironií je, že tohle odpovíte někomu sedícímu ve vlaku do Bratislavy, který má jízdní dobu srovnatelnou s rokem 1937. Tam mají ti proradní Teutoni ten problém vůbec největší, že jo.
Neměly tehdy používat hladkého úhoře a jezdit tak rychle.
Kupa nebo přímo kopa tj. 60 aneb slibem nezarmoutíš.
Až bude třeba vozit vojáky na východ,tak nebude kudy
Spíš až se sem budou dopravovat muslimové, tak atˇ jim to dlouho netrvá. Budou tady co by dup.
11 železničních spojení do Německa a jen jedno z nich je použitelné.
A to jediné je tak přetížené, že nestíhá. Němec, resp. Bavorsko má ale taky mínus, stále nemá hotovo: https://openrailwaymap.org/?style=electrified&lang=cs&lat=50.04038383847727&lon=12.174224853515625&zoom=11
Lépe vypovídající nepoměr mezi kapacitní přeshraniční silniční a železniční dopravou nenajdete. Ale jak říká silničář „libor“ je potřeba přesměrovat peníze od SŽ k ŘSD.
Docela dobrý vtip před spaním, děkuji.
1.memorandum bylo podepsano v cervenci 1995.Tehdy se hovorilo o spojeni Praha-Norimberk pres Cheb s tim,ze pro urychleni se vybuduje tunel Praha-Beroun.A tunel je kde???
V té době vedl tunel akorát do Českých Drah, kam se sypaly miliardy, nikdo nevěděl za co, proč, kam a ještě vyrobili obrovské dluhy, které se po roce 2003 sanovali z rozpočtu.
Ty peníze se tam sypou pořád a s výstavbou vysokorychlostních tratí to bude pořádný dluh, který budou platit ještě naše vnoučata. Ale to je naší vládě jedno, protože ta už tam po příštích volbách nebude.
Dálnice do každé ‚vesnice‘ nevadí? Víc aut je OK?
Děkuji za vaše odpovědi , shrnu to. 1)Pokud někudy vede dálnice nebo silnice první třídy, většinou je sjezd ke každé větší vesnici, to znamená mnoho lidí v okolí ji může využít. VRT zastávky cca po 50 km, to znamená že mnoho lidí podél trati, kterým to znehodnotí majetky a zhorší životní prostředí (hluk, fragmentace krajiny, poškození přírody a zábor orné půdy, zvýšená automobilová zátěž na parkovište u stanice VRT apod) to nemohou nijak využít. 2)Převážná většina prům. zón je uspůsobena silniční infrastruktuře. Bohužel vlečku má jen málo z nich. Pokud chcete převézt velkou část nákl. dopravy na železnici, tak se… Číst vice »
K bodu 2):
Pokud by silnice zůstaly na stejné úrovni jako železnice zůstala po 2. sv. válce, o moc levnější a spolehlivější by to po té silnici také nebylo. Je třeba věci vidět v širších souvislostech nebo se dotazovat, proč tomu tak je.
Ono to asi tak dopadne, protože Kupka krátí dotace krajům na opravu silnic 2. a 3. třídy o 2 mld. Kč. Hlavně že budem mít VRT za 1,3 bilionu Kč – na dluh.
Existují i starší. Do roku 1985 bude plně zdvoukolejněn a elektrifikován střídavým proudem tzv. Jižní tah, a to: Košice – Plešivec – Filakovo, Zvolen – Kozárovce – Leopoldov – Břeclav – Jihlava – Veselí n. Lužnicí – Plzeň. Jó, tak to u nás chodí…
Protestuji návodná otázka ke sprosté odpovědi.
Ne že by ostatní formy politických prohlášení byly nějak závazné nebo vymahatelné ale memorandum je rozhodně nejslabší z nich. Takže pokud si chcete být jistí že se s nějakým problémem v příštích letech vůbec nic nestane uzavřete memorandum…
Politikům se nevěří. Stačí si připomenout pátek třináctého. Půjčí si prachy a pak Vás upálí. 😀
Jj. 13.10.1307
Paráda. Doufám, že to bude přes Moldavu
Tam je to perspektiva..
#potenciál
Ještě by to chtělo Cheb -Vary-Žatec-Rakovník-Praha
A nešel by ten Žatec vynechat? Vary – Bečov – Blatno – Rakovník – Praha!
Tak dlouho z toho budete vynechávat větší města po cestě, až nezbude nikdo, kdo by tím jezdil. Stanice Žirvonice-Počátky by měla být odstrašujícím případem, jak osobní dopravu na želenici NEdělat.
PS: Předjede Franta na Fichtlu ten rychlík, či nepředjedete Franta na Fichtlu ten rychlík?
Stanici Počátky-Žirovnice by prospěla bus návaznost k vlakům. I tak tam vzhledem k velikosti obou sídel a přímo přilehlé obce Stojčín nastupuje a vystupuje docela dost lidí.
Což se v podstatě děje u současných plánů VRT. Jen navyšování kapacity ve stávajících směrech, stanice na periferii (v lepším případě se sjezdy). „Podřipsko“ také většinu sídel vynechává. Žádný extra průlom, třeba alternativa k D1 nebo D10, vše osvědčenými železničními směry („Polabí“). Já vím, rovina…
A ve kterých nových směrech by se VRT měly stavět? V těch hlavních směrech jako Praha – Jihlava – Brno nebo Praha – Drážďany je dnes kapacita i rychlost značně nedostačující, přínosy budou největší. A tím že se to povede Polabím z toho bude těžit jakýkoliv spoj na Moravu i do východních Čech.
Přínosy budou největší, s tím se asi nechá souhlasit. Ale stejně to je a bude ekonomicky neživotaschopné a bude se to muset dotovat. Jestli máte jiné podklady tak je uveřejněte.
Přes Benešov a Vlašim fakt ne. Vysvětleno to bylo 100x. Sestimsmiř.
On někdo zakázal vést přípojové BUSy?
: – ) Ten Váš příspěvek mi připomněl jak to bylo s výstavbou železniční sítě u nás. Každý chtěl železnici, každý z ní chtěl těžit a každý jí chtěl mít co nejblíže. Proto se stále opakovaly diskuze o vedení kde každý prosazoval hlavně své zájmy. Hezkým přékladem budiž rozhodování o vedení Jihoseveroněmecké spojovací dráhy z Pardubic do Liberce.
Až na to, že Budějovičtí protestovali, protože to obchodníkovi přienese zisk. Raději bez soli, než aby na jením dovozu někdo vydělával.
Hurá a včíííl to začně, hrrr na to! 🙂 Vtííííp… 🙂