Železnice do Německa podél Labe kolabuje kvůli výlukám
Nákladní vlak ČD Cargo v Bad Schandau čeká na povolení pro jízdu do Děčína. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Dopravci i cestující na hlavním železničním koridoru do Německa se musí v úseku Děčín – Bad Schandau v příštích týdnech
A je to tu zase, alternativa úzkého hrdla Dresden-Děčín není. A jak jednoduché by bylo natáhnout nákladní dopravu z Drážďan přes Bautzen, Lobau, Liberec, Turnov, Jičín, Hradec Králové-(Morava). A vyřešila by se tím i osobní doprava. Možná by stačilo i na 120 km/h. Nakonec Železniční těleso je z Lobau do Liberce je postavené i s mosty na dvě koleje.
to myslíte tu železnici, která vede přes Porajów??? tak tam se nákladka převést nedá, protože Polák……
Ano, teď se nedá. Já spíš mluvím o budoucnosti železnice, jestli toto by nebylo řešení…
A bohužel přeložku nepostavíte, protože silná zástavba v Německu.
Tím poberete tak 1/5 vlaků, když dobře. Kvůli křižování a jiným rituálům potrvá jízda 2x tak dlouho. A protože se pojede na naftu, tak to bude o dost draží. Ne, žádná kamionová lobby není potřeba, stačí takovéhle skvělé nápady od příznivců železnice.
Jelikož se autor tohoto příspěvku zmiňuje o mostech postavených na dvojkolejný provoz, tak myslí předpokládané zdvojkolejnění a elektrifikaci. To Vás nenapadlo?
a dovolí nám poláci tuto úpravu provést i na peáži přes své území??
Poláci se k tomu, zatím, staví tak, jakoby ta trať vůbec neexistovala. Tedy vyjma poplatku za peáž.
Ano, vyjednávat s Poláky cokoliv je vždy těžké, ale od toho máme dobře placené úředníky, aby to zvládli (To by ale ovšem sami museli chtít!)
A udrzuje ji kdo?
To je právě ono, na území Polska nikdo.
Aha, takze je to perpetum mobile… Trat je sice jen na 40km/h, ale zato je zcela bezudrzbova. 😀 Tak ted uz chapu, proc sotousi tvrdi, ze lokalky jsou taaak vyhodne. 😀
Tentokrát s vámi souhlasím. Ano, desítky let se dá po železnici, zejména těch méně zatížených jezdit vlastně „zadarmo“ na rozdíl od silnic.
I kdyby ne, pokud by toto zůstalo jako jediné úzké hrdlo na celé trati do Čech, pořád stokrát lepší než stávající stav.
To dvoukolejné těleso, částečně s dvoukolejnou tratí dodnes, je z Bischofwerdy přes Wilthen a Ebersbach. Dvě koleje, fyzicky, zůstaly od Oderwitz do Žitavy.
Mno, tak hold budou muset nákladní dopravci na cesty do německého chalífátu využívat objížďku před rakouskpo.
Nechci být označen za šotouše s IQ lokálka na 160. Ale čistě teoreticky by nebyla možnost alespoň prázdné nákladní vlaky v době výluk na labské trase táhnout přes Vejprty? Například za cenu nižšího poplatku za dopravní cestu. Přes týden je provoz nulový, tudíž by se nemusela řešit délka kolejí na předjíždění. Případně co elektrizovaný přechod přes Vojtanov?
Ani teoreticky. I kdyby SŽDC doplácela každý vlak. Technicky a ekonomicky zcela vyloučeno.
Proč, pane Sladku?
Vždyť tato zeleznice(pravda, asi spíš ta už snesena větev) byla vybudovana k přepravě uhlí do Německa.
To rakouské parovky utahly víc než dvojče brejlovcu? Pravda, na německé straně nevím, za co to zavesit.
Tyto dráhy byly vystavěny v době, kdy konkurencí železnici byl vozka a koňský potah. Od té doby se doba docela změnila. Výlety přes Vejprty prostě neprodáme a pak je alternativou Děčína prakticky jen D5, I/6, I/7 a D8.
Ze by to bylo pomalé a asi délka vlaku (navrženého) nic moc, stejně tak diesel žere o poznání víc grosu než elektrická loko…to vše je jasné. Spíš mi ale šlo o to proč to nejde ani technický.
Ta ekonomická stránka je způsobena preferencí (nízkým zdaněním) kamionove dopravy. Které se prostě hodně umeta cesticka
Technika řešení je nezajímavá (zbytečná práce), pokud nemám ekonomiku. Pro studium použijte třeba mapy.cz .
Proč vylepšovat železnici, když přece stačí jiným ztížit život. Aneb nemám kde bydlet, tak stačí aby sosed vyhořel.
Jestli tím narážíte na to, že kdosi jiný než stát má podpořit státem vlastněnou železnici, když tentýž stát podporuje státem vlastněné silnice, tak je to srovnání trochu mimo, ale možná to jen špatně chápu.
Ono by to nějak upravit šlo, i bez megalomanských investic a mnoha let čekání. Ale vše naráží na naprostou „tuhost“ infrastrukturních molochů. Ten „západnější“ je ještě míň ohebnější, než ten náš. Vemte si příklad přechodu Aš. Sklony mírné z obou stran (na úrovni kopce Zdice – Kařízek), sem tam nějaký oblouček. To by se přežilo. Traťová třída D3 (paráda). Napájení z obou stran hranice dostupné, stačí natáhnout dráty. Úvratě žádné. Předjízdné koleje jsou však na délku dvou až tří Šatlíků. Takže vlak délky 300+ metrů prostě neprojede. Jedině s vyloučenou osobkou a pouze jednosměrně. Pro druhý směr by nákladka musela… Číst vice »
Naklikejte si do map.cz traťový úsek Františkovy Lázně – Aš a nemluvte o stoupání jako ze Zdic na Kařízek. Do Aše je poctivých 17 promile. Osobní zkušenost, vozil jsem tam nákladní vlaky.
Za poslední hodinu tam projelo šest vlaků
Takže problém je na německé straně. Pokud by se neporouchalo zabezpečovací zařízení, tak by problém nenastal. Opravy šly určitě rozplánovat i jinak, aby mohli jezdit noční vlaky alespoň po jedné koleji.
Tak kdyz se penize davaji do msenek a ruznych kozich, kocicich, oslich a jinych drah, tak pak na reseni skutecnych potizi neni. Ale sotousci jsou na vysost spokojeni. Dostanou novy most za pul miliardy na lokace pres Vltavu, pak za miliardu se pro ne opravi koleje do Stredohori a zase tam pujde jet motorackem za mikiony korun rocne od kraje. A jeste se nam sotousi vysmeji, ze na jejich posvatnych lokalkach jezdi jeden manipulak tydne a tim ze silnici ubrali celeho 2,5 kamionu. 😀
Výluku maj v Říši a takoví keci pustí do světa jen…… nechci se potom omlouvat skotu či fauně.
Prvni potrefena husa?
Takoví blbosti píšou surikaty kteří si myslí že jaká koliv doprava má bejt jen okolo toho zadlabu v zemy uprostřed středních Čech
Kolik kousku k tomu gulasi bylo? U jednoho jste asi nezustal, co? 😀
Jsem v práci takže nic jen prostě nemám rád tyhle pudertalni kydy o tom že všechny investice se musí nacpat do Prahy a celý Čechy ať si trhnou
Pak by asi bylo nejspravedlivější, kdybychom přerozdělovali co možná nejméně a o svých investicích následně rozhodoval každý sám. Nicméně pak by se jen těžko sváděla vlastní neschopnost na pragocentrismus a musela by se pracně hledat jiná výmluva.
ale dyť má (DPP odbornik )pravdu.
Na Mšenku mi nesahejte! To byl mega projekt. Ještě se budou takové opakovat, nebojte. Za potlesku šotoušků, samozřejmě.
Luďku, ty jsi tak ó všemocný.
Ten most do Lužce se ti fakt povedl. 😉
Chtěl jsem tě poprosit o nějakou tu miliardu, nebo radši rovnou dvě.
Však víš, ta Kozí dráha. Ta perspektiva tam fakt žádná není ale když ti šoutoušci tak krásně koulej vočima.
🙂 😉 🙂
Makám na tom!
A další důležité trasy jsou potřeba. Třeba prodloužení jindříchohradecké úzkorozchodky do Vlašimi 🙂
a taky to konečně natáhnout do Rakouska..ať se může do Cmuntu přímo a ne přes Veselí..
No z naprosto zbytečných tratí se nabízí třeba to do Mochova nebo Kozí dráha. Jinak mě docela zajímalo jaký je přepravní výkon na Mšence a kolik nás tenhle špás stojí. Aby se pak neukázalo, že cena 1 cestující na km tady vyjde ještě hůř než do Mochova.
A ona je nějaká vůle ty možná skutečně podstatnější věci dělat? Zatím se akorát rušilo, ale nějaký extra efekt na zbytek sítě to nemělo. Když taky všude natáhnete ještě hned dvě dálnice podél jedné tratě, tak to už je pak ta dráha rovnou vyhozená investice. Škoda. Hlavně, že se tu hádáte, jak je potřeba vše ostatní ořezat – snad aby se prostě pro ty věci kamionem jet muselo a koleje se vyplatily od ještě větší vzdálenosti, než na jakou se teď horko těžko drží (ani objížďka už se nevyplatí, to radši čekat a čekat a čekat – anebo silnice).
A v čem že vše co nevede do Práglu se má zavřít a zrušit. To trochu zavání nemyslíte?
pravdu má jen částečně, protože současný stav v „Hřensku“ není způsoben Mšenkou, proto je příspěvek DPP jen zbytečný prudění
Guláš
Výluka je už několik měsíců i na České straně. Komplet přestavba Dolního Žlebu včetně hraničního mostu.
Když je výluka na jedné straně, tak to je na prd. Když jsou výluky na obou stranách hranice, tak je to na hovno. A když tydýt v bagru zlikviduje komplet zabezpečovačku, včetně telefonního spojení na druhou stranu, tak je to totálně v prdeli.
Ano to vše vím číst umím a v isoři se význam. Tam jde o to že že strany NDR není ani snaha něco řešit. A ta moje reakce nebyla na to jak to najede ale na naprostý kydy který pan odborník hlásá do světa.
Jak totálně, to se už neumí jezdit bez telefonu? 😀
Na jednokolejku žezlo, na dvoukolejku pravostranný provoz podle rozhledu. 😀
Umíte číst?
A vy?
Z kterého palce jste si vycucal miliardu do Středohoří, odborníku?
v sedmdesátých letech se uvažovalo v případě přetížení Děčína a Chebu tahat náklady přes Vejprty. Sklonově nejpříznivější trať přes Erzgebirge.
Ta příznivější už neexistuje.
To jako že trať přes Křimov do Reitzenheinu by bývala byla lepší?
Rozhodně. Nebylo to přes takový kopec.
A proč ne přes Moldavu? Je to romantičtĕjší.
v Moldavě pokračují koleje do NSR?
Ano,dvě stopy na klasiku /alespoň to vypadá jako koleje/.
musím Vás zklamat, na německé straně chybí asi tak 7 km kolejí (odhad dle mapy)
A proč ne rovnou přes Kořenov? Kaminová lobby si tam vymohla snesení ozubnice i trolejí. A navíc je to chyba nákladních dopravců že pro výluky nemají dostatek ozubnicových lokomotiv. (sarkasmus)
A já hlupák jsem si myslel, že přes Cheb by to šlo líp.
Těch možností je víc, jen se musí chtít to zavést, zprovoznit upravit Namátkou na Žitavu, Rumburk, Vejprty, Vojtanov, Selb, Trutnov, Broumov…….
Smutné je , že se nasypalo spousta peněz do III. tranzitního koridoru a on vlastně končí v Chebu. Proč ty dráty nedotáhly až do Němec? To němci nechtěli?
Němci nechtějí, protože na jejich straně by potom nebyla kapacita. A museli hodně investovat do rozšíření.
https://www.bahnausbau-nordostbayern.de/projektueberblick.html
I na německé straně se chce
Podle článku chce být Německo hotovo v roce 2030, Česko v roce 2030. Pak je zřejmě vše z hlediska časové návaznosti v pořádku, pokud obě strany v rámci rekonstrukcí zřídí všude dostatečnou kapacitu.
No byl bych býval řekl, že 3. tranzitní koridor končí již v Plzni, jenže to, co se udělalo mezi Berounem a Plzní je kromě úseku u Ejpovic taky dost odfláklá práce.
tak černě bych to neviděl. Přijde mi lepší než budovat mega dvojkolejku v náročném terénu kolem Stříbra a Marianek, tak to raději investovat i jinam a zlepšit další kus země…
Tak netvrdím, že z Plzně na Cheb musí být nutně ty dvě koleje všude. Třeba to fakt stačí tak, jak to je (nevím přesně jak je v úseku Plzeň – Cheb poptávka). Měl jsem tím spíš na mysli, že takovou trať už ale sotva můžeme považovat za koridor, když je tam jen 1 kolej a rychlost se v lepším případě pohybuje okolo 100 km/h.
Ta rychlost pro náklad většinou bohatě stačí.
Zrovna nákladní doprava ty 2 koleje tak moc nepotřebuje, to je spíš problém pro osobku. Podívejte se do Ameriky nebo Austrálie co se dá po jedné koleji převést nákladu.
Vlaky rozpůlit a posílat přes Jiříkov. Alespoň je vidět že když se do dráhy serou politici a jiná veteš populistická tak nejsou objizdné trasy a nic. A to není jen Jiříkov to je spousta jiných kdysi hojně využívaných přechodu.
A tahat to budete na zádech vy?
Ne mašina
Jinak tyto oklony se při povodních v roce 2002 ježtě ě využívaly. A když si nákladní dopravci neumějí poradit třeba zapůjčením diselových stojůod jiných společnosti tak nepojedu nikam. S Helmutem nehne nikdo.
S Helmutem nehne nikdo
Welcome to EU. Pardon, blbě odklepnuto.
Jenom technická: Kdyby se do toho nes*ali politici a jiná veteš, tak tu nejsou ani ty hlavní tratě, resp. jsou ve stavu postupného rozkladu. Pravda, nebyly by ani ty výluky a tolik vlaků, které není kam odklonit.
To si nemyslím, to je jako když chce metař řídit vysokou školu.
Hodláte tedy navrhnout privatizaci SŽ nebo zrušení financování činností spojených s provozem a údržbou dopravní cesty z veřejných rozpočtů?
Tak ono by bylo fajn, kdyby se to dokázalo zaplatit z tržeb za použití kolejí. Alespoň bychom věděli, co ta železniční doprava vlastně stojí, což takhle nevíme a ceny střílí úřednictvo SŽ v zásadě od boku.
Ale hlavní je, kolik stojí silniční doprava a pak se může porovnávat. Jinak to k ničemu není a nic to neřeší.
2000 mld Kč ročně jen na externalitách!!!!! Benefity neexistují, ani v podobě školního autobusu.
Snaha o vtip? Spíš je to trapné. Externality z odpravy celkově jsou ročně cca 250 mld Kč a max. 5 % je na vrub železniční dopravy
Anebo jsou naopak v lepším, alespoň co se použitelnosti týče. Vždy záleží na konkrétních lidech. Kvalitu dopravy nedělá unifikované nástupiště. I když netvrdím, že vše je špatně. Ale tolik bych tu politiku nepřeceňoval. I v jejím důsledku je dnes na kolejích sotva 15 % přeprav, zbytek se vyhnal na silnice, které již taktéž nedostačují, protože se – opět politicky – prosadilo velké množení dopravy.
ale tam všude jezdí motorový tramvaje v hodinovým taktu a v optimalizovanejch stanicích/výhybnách už není kolej ani na vyložení vagónku, natož na nějakou průběžku na třetí dopravní koleji …
Přesně, žádné dálkové nákladní vlaky. Hezky šoupat řebu 20 km daleko a tři dny.
Chyba. Slovo „dálkové“ je v té větě navíc. Pouze průjezdné vlaky na vzdálenost nad 800 km, jak se dnes prosazuje, většinu dopravních problémů již neřeší – byť lepší než totéž kamionem.
Zabýval jste se myšlenkově , na kolik by to vyšlo po stránce nákladů ? Měla by potom železnice vůbec nějaký smysl vůči levnému kamionu ?
Kamion není levný, on je jen uměle dělaný levný, protože si to někdo přeje!
Jako valit z Děčína na Benešov a Rumburk?Nebo rovnou přes Lípu na Liberec a do Žitavy?A s čím ? jaké tam dám lokomotivy ,abych mohl pokračovat dál a aby měly přechodnost a co třída zatížení tratě?Co úsek z Rumburka na hranice,ono tam nyní něco jezdí,pokud ne bude asi v dobrém stavu a co osobní doprava na těch jednokolejných tratích a sklonové poměry?Jinak u nákladů je dost velký prostor v manipulování s odjezdem a pokud vím o výluce ,budu se snažit s vlakem vyjet s náskokem a pak mohl počkat v Děčíně než mě protáhnou ,jedu po své trase a nevymýšlím… Číst vice »
To vše jen otázka dopravní politiky a koncepce a nejen u nás, ale třeba i v Německu, Polsku atd. Čili ty tratě, přechody, stanice, nákladiště atd. se musí začít modernizovat, obnovovat, rozvíjet. ne tedy silnice a dálnice a uměle vytvářet jakoby levnou silniční dopravu, kde desítky miliard kupodivu nejsou vidět!
Smutné – 30 let po revoluci nejsou k dispozici elektrifikované dvokolejné trati do Drážďan, do Řezna ani do LInce, o Vratislavi ani nehovořím :-((.
Na tu Wrocław je úspěchem elektrizace stávající jednokolejky. Cargo tam jezdí minimálně a osobní doprava také.
V Ceske republice existuji stale krajska mesta, kde nadrazni budova vypada jako smetiste a kam stale nevede ani jednokolejna elektrifikovana trat 😉
Myslíte-li Zlín, tak „v rámci města / aglomerace a v dosahu MHD* je nádraží na hlavní trati v Otrokovicích. Tak nekňučte, prosím.
Žádná elektrifikovaná trať také nevede do 5. největšího města ČR 😀 (ani do žádného jiného města kraje) a sem jezdí mimo místní dopravy akorát nejpomalejší rychlík země a expresní autobusy na Prahu po „skoro dálnici“
No vidíte. Tak na co utrácet miliardy za železnici, která si na sebe stejně nikdy nevydělá a musí se dotovat, když poptávku naplňují autobusy které si na sebe vydělají a platí daně.
A pořád dokola naivní neodpovídající názory, odporující odborným propočtům a faktům. Prostě železnice je výhodnější a levnější než silniční doprava. Až opravdu nastanou v klimatu, prostředí, zdraví obyvatel apod. skutečně průšvihy, bude už dost pozdě se s tím vyrovnat a rychle to řešit. Pak se ukáže!
Zapomněl jste na auta. A vlaky daně neplatí? Co spotřeba energie, zábor krajiny, permanentní hluk?
Ano, vím, jsem z Liberce.
Jasně, z centra města půl hodiny na vlak. A pražské Hlavní nádraží odsunout do Malešic.
Ano, něčím podobným před pár desítkami let argumentovali někteří „dopravní odborníci“. Např. Hlavní nádraží pro Prahu bylo plánováno v Kralupech nad Vltavou. Atp. Zdá se, že jejich potomci ještě existují a kvákají a kvákají
Oč Vám pořád jde?Otrokovice jsou od Zlína střed 11 km a města jsou skoro spojena .Hlavní trat hold vede přes Otrokovice a staví Vám tam i EC,přípoje co půl hodiny ,přímý Ex do Prahy a zpět,pravda nyní ponížen na R a už bez špajzu .Co má říkat Liberec? Tam se lidi nedostanou ani přímo do Prahy a jsou kousek.Tím ,ale netvrdím ,že je vše dobře a nemá se nic zlepšit.
Ona tam ale stále schází ta trať na Slovensko. Škoda, že se Baťovi nepodařili ji dokončit. Mohlo to být dávno vyřešené. Tady se pomalu po 90 letech nic neudělalo. Ani ta přestavba nádraží ve Zlíně, což by bylo to nejjednodušší nebo jen úprava tratě na vyšší rychlost a třeba zdvoukolejnění, natož více dostat zde náklady na koleje. Opak je zatím skutečností. Jen řeči a tlak na likvidaci krajiny a lidí pomocí silnic a dálnic.
Karlovy Vary, Liberec (ano vím že do Varů vede ovšem nikoli směrem kam by byla potřeba tj. na Prahu)
Železnici budeme udržovat ve stavu trvalého chátrání. – Ministr Stráský
To by chtělo pomník s pamětní deskou.
Ale bude zvedací most na lokálke do Luzca.
za to nemůže železnice!
Díky za žesnad, že upozorní, jaké jsou problémy na straně infrastruktury. Nebýt jej, obávám se, že většina problémů se připíše neschopnosti nákladních dopravců. Nebo jinak, jaké by to bylo haló, kdyby byl zavřený některý z důležitých silničních přechodů.
Že děkujeme. Ale možná pro mnohé bude překvapení, že daleko větší problémy s prosazením Domažlice – Furth im Wald jsou na straně Bundesministeria. U nás v zásadě vyřešeno, jen stavět 😉
Opakuje se případ D5, kdy česká strana byla rychlejší než německá. Teď už jen vědět, co je za nezájmem na straně Německa, aby se to mohlo vyřešit.
Něco mě našeptává, že to bude o nastavení priorit, něco jako mají třeba styly ve Wordu – holt když někdo má prioritu 10 a jiný prioritu 0, tak mi tady z toho nějak na rozdíl od toho Wordu nevychází, že by se mělo na straně souseda kopnout někdy do země, ale třeba se pletu:-))
Štědře dotované zemědělské přebytky do Kauflandu se asi po dráze nevozí :-).
Ale mohou.
Oni zrušili i ty vlečky, které k takovým místům existovaly, a nové nestavějí. Překládka pak vyjde na kratší vzdálenosti neúměrně draho, připočteme-li cenovou disproporci jednotlivých druhů dopravy.
Tak bude dálnice, to už je pak dráha na prd, ne? 😉 Často to tak i dopadá…
Tak já myslel že se to nedávno pohnulo i na Německé straně – jako že berou trať z Domažlic mezi prioritní projekty. Nečekal bych zásadní hitparádu, ale nějakou modernizaci ve stávající stopě/ odstranění úvratí snad udělají.
Zapomeňte, úvrať ve Schwandorfu je nedotknutelná, řešit to by stálo peníze.
No ježdění přes Scwandorf je opravdu dost velká nouzovka, protože je to nehorázná zajížďka. Chtělo by to postavit alespoň z Chamu do Regensburgu novou trať, byť chápu, že se evidentně jedná o myšlenku z říše snů.
Je faktem, že tam narůstá tlak na revitalizaci a rozvoj železnice. Ale čas teprve ukáže, jak je to myšleno vážně.
Obávám se, že reálné kroky opět vedou opačným směrem, jako tomu bylo i v předchozích desetiletích. Výsledkem je v lepším případě tramvajovým provozem, v horším fyzicky „zazděná“ trať a trolejování dálnic pro automatické kamiony…
Bohužel, Německo už delší dobu není tím pravým vzore v řadě k následování v řadě věcí . Už jen ty podmínky pro nakládku, vykládku a nákladní dopravu na železnici vůbec.
No jaké to je asi haló, když atomstopi zablokují hraniční přechod kvůli Temelínu.
Přes Most. Prokopat tunel přes hory. Někde jsem četl že chtějí udělat vysokorychlostní odbočku také na Most. V Mostě na novém nádraží je dost kolejí pro tranzit.
Myslíte ten Most, co podle výkresů o pár článků níže v budoucnu bude ležet na ostrově? 🙂
Ano přesně ten. Na Hamburg ideální směr. Teda alespoň co se týká nákladní dopravy.
A navíc regionu by to pomohlo.
Jistým lokalitám v Mosteckém regionu by pomohlo víc vody.
Bohužel Janov je v kopci. A Chánov jednou bude skanzen 🙂
Škoda. Tak snad nějaká rezervace nebo tak něco. 😉
Mam naivnú otázku: Nešlo by pridať tretiu koľaj medzi Děčín – Bad Schandau – Dresden?
Tam na to fakt není místo. Z jedné strany řeka, z druhé skály, případně zástavba. V úseku Pirna – Dresden Hbf je pak už čtyřkolejka (resp. souběh dvou dvoukolejek).
Tam je řešením nová trať v tunelu, takže po jejím dokončení ty 4 koleje budou. Ale kdy???? V roce 2100?
To určitě nešlo. Jinak z Pirny je pak už čtyřkolejka.
Když se stavěla pravobřežní trať Rakouský Severozápadni tak měla původně vést do říše dal po pravém břehu ale nevede.
Tohle fakt někdy někdo plánoval? ÖNWB až do Dresden-Neustadt nebo měla končit v Pirně?
Jako „třetí kolej“ je tam Labe a zrovna tento týden má plnosplavnost. 🙂 Ale než by šífáci sehnali volné lodě, tak je ta vlna z nedávných dešťů už před Hamburkem a pokud by náhodou i voda byla, tak spolehnout se na ni nedá, bohužel…
Ano ano, bohužel. Hezky řečeno s tou třetí kolejí. Mnoho a mnoho let nevyužitý potenciál v podobě řeky. A 20 let se řeší chujoviny a žabičky. A když se náhodou povede odvézt třeba pár tanků na pivo nebo vagón do Lípy, hned je to událost pro tisk. Špatně. To má být každodenní běh událostí. Jenže tak to není. Jsme v podstatě montovna, hodně pro Němce. Tím směrem jde velka část carga. Jedinou dvoukolejkou vedle řeky, co nelze použít. Fandím Žesnadu, panu Sládkovi a přeji jim mnoho aspoň dílčích úspěchů, třeba aspoň s tím Bundesministeriem co se týče Domažlic.
Otázka vody a krajiny je podstatně vážnější a důležitější než obnova a podpora lodní doprav, která má minimální význam a lze ji řešit právě rozvojem a přestavbou a dostavbou železnice. Navíc za méně peněz a minimum dopadů do krajiny a prostředí.
Neskutečné.
Hospodářsky jsme strašně moc navázáni na Německo, zejména průmyslem tvoříme další spolkovou republiku. Ale vozit zboží po železnici jde jen jediným hraničním přechodem, kde navíc bývá problém s kapacitou a výlukami.
Klid, za chvíli bude kanál DOL a ten to vyřeší!!!
Snad nikdy. Modleme se!
Viz moje odpověď o kousek vedle. Železnice se obecně moc nechce, přes všechny proklamace je fakticky preferován asfalt a problém Domažlic /Fürth je momentálně na německé straně. Nikoliv na české.
Tak Němci ví, že když začnou po tom co se to u nás schválí, tak budou u hranic stejně o 5-10let dřív než my.
A co takhle oprášit 5. koridor přes Liberec? Dvoukolejná elektrická dráha od Nymburku až někam k trati Falkenberg-Horka?
Ještě si odpovím. Jakmile bude stát Erzgebirge Basisitunel, bude mít nákladní doprava v Elbetal utrum. Jakmile se cokoliv stane v tunelu a bude se jezdit jen jednou rourou, situace z dneška je tu znova.
A co vyřeší Kubice? Pokud to nebude dvoukolejné a elektrické z Plzně až do Norimberka a ideálně řízené komplet z CDP Praha a BZ München, tak asi nic. Když už, tak novou trať na smíšený provoz v trase D5 a tunelem pod Přimdou.
Tak v porovnání cena/užitek daleko lépe vyjde trať přes Plzeň a Domažlice směrem na Mnichov, protože je docela zajímavá i pro osobní dopravu a pro nákladní by nesloužila jen jako objízdná ale i jako stála například pro vlaky směrem do Z Evropy.
Jako že Domažlice jsou významnější než Liberec.
Pro nákladní dopravu naprosto bez diskusí. Na Liberec nevychází ekonomicky vůbec nic.
Ekonomika vychází vždycky podle toho jaký se vymyslí vstupy.
Ekonomika je buržoazní pavěda. A a stát zbankrotovat nemůže. 😛
Samozřejmě, že ekonomická studie vyjde podle metodiky a vstupů. Jenže ty vstupy si nevyculal jen tak někdo z prstů. Reálně tam může být chyba vstupů a jiná metodika v celkovém hodnocení pár procent. Prostě se smiřte s tím, že Liberec stále nevýchází a jsou mnohem prioritnější stavby.
Asi jako u tunelu do Berouna?
Dvoukolejka bude končit ve Stodu a elektrizace na Kubici, v lepším případě ve Furthu.
Ale že propagujete Velenice – totální volovinu. Ten Liberec aspoň leží ve směru hlavního toku zboží.
Fakt, jo? To jsou věci…
Oldřich Sládek Máš pravdu Oldo. Ale od Žitavy 50km na sever, máš luxusní, zbrusu novej nákladní koridor. Horka/Niesky – Hoyerswerda – Berlin/Falkenberg/Leipzig. Ten PRÁZDNEJ autovlak cca600-700t utáhne jedna Gravita nebo repas Brejlovec. Banglí a Ludmill je taky spousta. Jenom by to chtělo kvalitnějc opravit a trošku poupravit ty starý transverzálky na sever. Potom takový lehký vlaky nebudou zabírat místo na koridorech nebo v Elbtálu. Rozhodně by to bylo lepší než čekat na Erzgebirge Basis Tunnel nebo trať do Bavor. Hlavně by to vytrhlo trn z paty vyčerpané kapacitě a nebudou se muset posílat na přechod do Děčína vlaky o den… Číst vice »
Tak o tom žádná. To já taky. Ale fakticky vyloučeno za současné politicko – ekonomické situace. Fakt si myslím, že dřív budou Domažlice nebo tunel do Saska. Ovšem bavíme se o roce 2030+
Jenže za ty drobné takovou trať nepostavíte. Taková stavba by stála nemalé peníze a ve chvíli, kdy nevychází ani trať do Liberce a do Mladé Boleslavi vyšla teprv nedávno, je váš návrh naprosto nereálný. Navíc než by se to projednalo, schválilo a postavilo, tak je tak rok 2050 nejmíň, neexistuje žádný důvod, proč by to mělo být rychlejší než už běžící projekty (Krušnohorský tunel, trať přes Domažlice).
Když se nechce, tak n e!
Ne, jako že přes Domažlice vede geograficky nejkratší cesta do západní Evropy. Pokud tamtudy povede pořádná VRT, převezme to velkou část cest osob do západní Evropy, protože to bude rychlejší než autem.
Jenomže žádná taková trať od českých hranic v Německu neexistuje a ani se neplánuje.
VRT a nákladní doprava?
Ještě řekněte, že Bezpráví (leží na 1. koridoru) je důležitější než Zlín.
Taky bych viděl jako nejsmyslnější objížďku přes Liberec a Žitavu. Nechápu že tento směr je stále blokován.
Leda až nám skopčáci vrátí Lužici a to nebude dřív, než vytěží hnědé uhlí :-).
Tak to už by Poláci spíš mohli „vrátit“ Kladsko. Tyhle úvahy jsou šílené. Navíc si nemyslím, že s naší dopravní politikou by to byla pro železnici nějaká výhra. Dopadlo by to jako Bogatynia – odříznuté město (a taky mělo dokonce průjezdnou, byť menší železnici).
protože nám stojí v cestě polák (Porajów), jak dlouho se tam jezdilo 10 km/h, na kolik se zvedla na 40?
je zajímavé, jak dobře dokážou poláci čerpat dotace z EU a přitom se ke svým sousedům chovají jak nepřátelé
A my jsme některé tratě nenechali i po sjednocení dál přerušené? Chceme jet s EU na kamionech, to je to. Pak máme co dělat, abychom ‚konkurovali‘ alespoň tam, kde je kolejová trasa ideální.
Kvůli jedné výluce stavět 5. koridor? To bude dřív VRT Ústí – Drážďany.
Dřív než skončí velké výluky v Elbtalu bude zřejmě úplně cokoli, co skutečně v libovolném časovém horizontu nastane…
Vzhledem k vytížení nelze očekávat, že to tam vydrží delší čas bez údržby.
V tuto chvíli komplikované i přes Cheb, protože se nedá projet ani přes Karlovy Vary, takže nutné po jednokolejce Plzeň – Cheb
No a dalších 20 let se situace nezmění. Takže pokud nastane taková situace, je třeba mezi Pirnou a Schandau zaříznout S – Bahn a rychlíky a nahradit je autobusy.
Jako okamžité řešení se nabízí elektrizace Cheb-Marktredwitz-Hof.
No okamžité řešení. Ono jako když by padlo takové rozhodnutí, tak ty dráty taky přes noc nenapnete. Příprava a realizace by taky pár let trvala a muselo by se to domluvit s Němci. Navíc ten užitek z toho by taky nebyl bůhvíjaký, vzhledem k tomu, že ta trať není pro nákladní vlaky zrovna nejvhodnější kvůli svému výškovému profilu. To už je lepší, co nejvíce tlačit trať přes Domažlice.
https://www.bahnausbau-nordostbayern.de/projektueberblick.html
Myslím že přes cheb se bude jezdit dřív.
No žádné podrobnosti o nějakém konkrétním projektu jsem zde nenašel. Nicméně pokud bude i něco přes Cheb, co dává smysl, tak určitě nejsem proti.
Prádelník
Zaříznout SBahn neprojde.
Jezdí tam pětivozový patráky. Dvakrát do hodiny. Jeden končí v Bad Schandau, druhej v Schöně. V sezónu od jara do podzimu tam jsou na každej vlak peróny plný lidí. Potřeboval bys tak dvacet, možná třicet autobusů aby to probrali a hlavně stíhali.
Ale může se využít blízkost řeky.
Já tedy navrhuju, zrekvírovat veškeré výletní loďstvo Elbsko-Vltavské plavby a zavést Náhradní Lodní Dopravu. 😉
To řešení je kapacitně nedostatečné.
A co Schirnding – Cheb? Tady zrovna pro náklady asi nejrychlejší úprava elektrifikací… Přes Vojtanov se taky kdysi vozily uhelný vlaky… Jaký jsou tady kromě „nedrátu“ omezení nebo komplikace? Díky
proč ne, a co trasa přes Vojtanov?
Protože velké stoupání a malé poloměry oblouků mezi Vojtanovem a Adorfem, dále také chybějící dráty…
A ještě bych řekl, že minimum dopravců má vhodně velkou nezávislou mašinu…..
Protože tato trať se připojuje na hlavní trať v Plauenu. Mají tam 2 koleje na Vojtanov. Obě bez troleje (a všechny ostatní s trolejí) a navíc tam DB Netz nedovolí přeprřah.
Prostě stanice je jako ze špatného vtipu. Vivat Germánie.
Hlavně, že u nás taková zanedbaná místa nemáme a nechceme vše vozit hlavně po silnicích. 😉
Propustnost tristní, nevyhovující ZZ, z čehož jaksi vyplývají velmi omezené možnosti průvozů carga.
Omezená kapacita uzlu Marktredwidz – jen kratší vlaky, resp. max. jeden dlouhý na úvrať na sever (a další si počkají kde? No daleko… ).
Vojtanov – propustnost, jednosměrná ZZ, sklonové poměry.
Aš – Selb – vykastrovaná infra DB Netz, nepoužitelné SK.
A pouhá elektrizace to nezachrání nikde.
Tak se něco s tím musí udělat, ne ? nebo se jen bude konstatovat, že to nejde a nepůjde????
To si stěžujete na špatném místě, měl byste zajít na MD a tam je popohnat. Nám disktujícím v tuhle nic moc jiného nezbývá než konstatovat, že řada věcí není reálných.