Železničářům vyšla studie na elektrizaci tratě do Velenic, může pomoci I. koridoru

Trať Veselí - Velenice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTrať Veselí - Velenice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Správa železniční dopravní cesty má dobrou zprávu pro dopravce hledající alternativní cesty do Rakouska. Železničářům vyšlo pozitivně ekonomické hodnocení v rámci

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rado

Dobrá zpráva. Mám za to, že modernizace každé trati je plus. Konkrétně u této lze očekávat rozvoj v relaci Praha – Třeboň. Co se týče nákladní dopravy. Transit dále za Vídeň bude velmi mizivý. Spíše se bude jednat o obsluhu firem v oblasti mezi Vídní a Gmündem, jako třeba polotovary, výrobky nebo dřevo. Nezanedbatelnou roli však budou hrát i kontejnery do terminálu v Krems a.d. Donau. Právě toto nejkratší propojení Dunajské vodní cesty a Prahy zajistí této trase potřebnou efektivitu a danému terminálu potřebný impuls k rozvoji. Jedním dechem je však nutno dodat, že modernizace trati, musí odpovídat potřebám nákladních… Číst vice »

Marek

Škoda, že jenom 120, tahle trať je hodně rovná a udělat to na 140 by neměl být takový problém… Navíc, když rakušáci to teď dělají na 160… Pak by to mohlo být zajímavé 🙂

Poutník 99

Je pravda, že takové kontejnery Uhříněves – Terst by alternativní trasu přes Velenice využily. Bude to ale adekvátní odlehčení vzhledem k výši investice?

Domnívám se, že je tu mnohem více vážnějších kandidátů na elektrifikaci…

a8n

Jako aby se do Vídně dostaly po jednokolejce místo dvoukolejky? To už je lepší to vzít přes Summerau.

Martin V

Poutníku, alternativní k jaké trase? Z Uhříněvsi do Terstu (případně do Kopru) bych to spíš než přes Vídeň (viz námitky a) a c) od Rail2005) směroval přes Linz – Salzburg – Villach nebo z Lince po Pyhrnbahn na Graz a Maribor, podle toho, kde je volná kapacita. Zbývá sice v těchto variantách námitka b), ale trasování po KFJB do Vídně to neřeší. Nicméně elektrizace tohoto kousku by propojila dvě již zadrátované tratě do souvislého celku. Ovšem kontejnery z Prahy do Asie není nutno vozit stále do Hamburgu a pak s nimi plout kolem celé Evropy, když severní Jadran je dnes… Číst vice »

Martin

Stejně by mě zajímalo, jak to pánové a dámy a počítají. Někdy ekonomické blbosti ekonomicky vycházejí a jiné ekonomické NEblbosti ne…

Rail2005

Vzhledem k tomu, že se většina nákladní dopravy přes naše území odehrává v relaci Balkán – Hamburg (případně s cílem/začátkem v Uhříněvsi a jízdou do jednoho z koncových bodů), tak má tato idea několik slabých míst: a) chybějící přesmyk ve stanici Praha-Libeň b) kapacita úseku Praha-Hostivař – Benešov // vyžaduje novou trať c) kapacita zkrz žel. uzel Wien ve směru z Gmünd na Hegyeshalom Asi jako nouzovka, pro odklonění řekněme 20% toku žel. nákladní dopravy z 1. koridoru, ale s mnoha omezeními. Stále se dost veká část se bude odehrávat po jednokolejkách, což nezaručuje úroveň spolehlivosti v čase srovnatelnou s… Číst vice »

Chachar Budvar

JČ kraj jim do toho nestihl hodit vidle – zrušit tam náhle skoro všechny osobní vlaky. Jako učinili v únoru 2014 kdy honem, snad během týdne od rozhodnutí zlikvidovali větší část osobáků na trati Veselí _ ČB. Tak aby nevyšla tehdy právě prováděná studie na stavbu hosínských tunelů a zrychlení stavby tratě do Prahy. Osobáky objednávané JČ krajem byly tehdy pomyslným jazýčkem na vahách a JČ kraj situace patřičně využil, aby stavbu pozdrželi. Otázkou zůstává proč.

sochovsky

Ty fantasticke hlouposti uz nelze cist.nejdrive se mluvilo o elektrifikaci teto trate systemem 2x 25kv,tedy s autotransformatory po trase,coz byl docela dobry technicky clanek.pak dlouho nic a uz zase neco.je divne,ze je uz po volbach a takove glupotinky jako vrt,brno prerov 200km/hod se vyskytuji bezne.at zmodernisuji trate alespon na 160,to by prce bylo urcite levnejsi.nejbolesti ejsi je na techto blaboleech to,ze jeste se nejezdi ani do budejovic po 2 kolejich a uz nas oblbuji fantasiemi.