LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Železničářům vyšla studie na elektrizaci tratě do Velenic, může pomoci I. koridoru

Trať Veselí - Velenice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTrať Veselí - Velenice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Správa železniční dopravní cesty má dobrou zprávu pro dopravce hledající alternativní cesty do Rakouska. Železničářům vyšlo pozitivně ekonomické hodnocení v rámci

Správa železniční dopravní cesty má dobrou zprávu pro dopravce hledající alternativní cesty do Rakouska. Železničářům vyšlo pozitivně ekonomické hodnocení v rámci studie proveditelnosti k elektrizaci trati mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Velenicemi, o které se mluví dlouhá léta. S modernizací tratě a osazením trolejí by se zároveň zvýšila maximální rychlost z dnešních 100 kilometrů v hodině na 120 kilometrů v hodině. Deníku Zdopravy.cz to řekl ředitel strategie SŽDC Radek Čech.

„Pak by vzhledem k přetíženosti prvního koridoru dávalo logiku odklonit část nákladních vlaků směrem na jih na tuto trasu,“ řekl Čech. Podle něj je 55 kilometrů dlouhá trať vedoucí Třeboňskou pánví příhodná i proto, že má příznivé sklonové poměry srovnatelné s koridorem. Rakušané navíc chystají vylepšení navazující tratě z Vídně do Gmündu. Trať je dnes tranzitní nákladní dopravou fakticky nevyužívaná, osobní doprava je pouze regionální.

Železniční přejezd u Třřeboně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Železniční přejezd u Třřeboně.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Vzpomínky na Vindobonu či alespoň rychlíky z Prahy do Třeboně dávno vybledly. Kraj by přitom oživení dálkové dopravy na trati přivítal. „My jsme to velmi prosazovali, vychází to dokonce z usnesení rady kraje,“ uvedl dopravní poradce jihočeské hejtmanky Ivan Študlar. Kraj s elektrizací bude počítat v chystané soutěži na zajištění regionálních linek, kdy v případě „zadrátování“ bude muset vítězný dopravce přejít na elektrické vlaky.

Osud projektu má nyní v rukou centrální komise ministerstva dopravy, která zřejmě rozhodne ještě v listopadu. Pokud na projekt kývne, tak se rozběhne příprava, která potrvá nejméně další tři roky. Pokud jde o nákladní dopravu ve směru na jih, věří Čech rovněž v oživení čtvrtého koridoru z Prahy přes České Budějovice dále do Rakouska.

Tagy České Velenice elektrizace Správa železniční dopravní cesty SŽDC Veselí nad Lužnicí
9 komentářů