Vysvobození. Luxusní historické vagony a unikátní mazutka opustily po osmi letech České Velenice

Luxusní historické vagony léta chátraly v Českých Velenicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLuxusní historické vagony léta chátraly v Českých Velenicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Velký zájem budí především lokomotiva, která se díky svému opláštění vymyká běžné představě o parních lokomotivách.

Po trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí projely v sobotu dvě neobvyklé soupravy. Společnost Railway Capital Jana Šatavy zde stěhovala zahraniční historická vozidla, která na dlouhých osm let uvízla v areálu velenických železničních opraven. Deník Zdopravy.cz o přesunu informoval Šatava.

Do Českých Velenic dorazil tucet luxusních historických vagonů a německá parní lokomotiva „mazutka“ z přelomu 30. a 40. let přesně před osmi lety, na podzim 2013.  Měly zde projít renovací, což se nestalo. Velenické opravny tehdy patřily pod vagonku Legios, která je v roce 2014 uzavřela. Sama skončila v úpadku.

Velký zájem budí především lokomotiva, která se díky svému opláštění vymyká běžné představě o parních lokomotivách. Stroj vyrobila berlínská firma Schwarzkopf, její novodobé ježdění skončilo po osmi letech od znovuzprovoznění v roce 2004. Lokomotiva jezdila na mazut, nikoliv na uhlí.

Stejně jako vagony, které mohly být v minulosti k vidění na Orient Expressu, by dnes měla v režii Railway Capital zamířit do Děčína a dále do Německa. Z Veselí na sever by měla vozidla jet už jako jediná souprava. Vozidla zřejmě patří společnosti Transeurop Eisenbahn, kterou vede Johannes Klings. Lokomotiva patří podle Wikipedie jeho rodinné nadaci.

Luxusní historické vagony léta chátraly v Českých Velenicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLuxusní historické vagony léta chátraly v Českých Velenicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMazutka 01.1102, německá parní lokomotiva z přelomu třicátých a čtyřicátých let. Autor: Jan ŠindelářLuxusní historické vagony léta chátraly v Českých Velenicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLuxusní historické vagony léta chátraly v Českých Velenicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLuxusní historické vagony léta chátraly v Českých Velenicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLuxusní historické vagony léta chátraly v Českých Velenicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPosprejovaný vagon, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLuxusní historické vagony léta chátraly v Českých Velenicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLuxusní historické vagony léta chátraly v Českých Velenicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLuxusní historické vagony léta chátraly v Českých Velenicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLuxusní historické vagony léta chátraly v Českých Velenicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMazutka 01.1102, německá parní lokomotiva z přelomu třicátých a čtyřicátých let. Autor: Jan ŠindelářMazutka 01.1102, německá parní lokomotiva z přelomu třicátých a čtyřicátých let. Autor: Jan Šindelář

Dílny v Českých Velenicích měly dlouhou tradici renovací historických vlaků. Už v roce 1970 se tady ujali slavné lokomotivy Mikádo, následovala řada dalších tuzemských i zahraničních parních strojů. Renovací ve Velenicích prošel i salonní vagon prezidenta Masaryka, vznikly zde i kopie rakousko-uherského císařského vlaku Majestic Imperator.

Tagy České Velenice Railway Capital železniční nostalgie
56 komentářů