Železničářům vyšla studie na elektrizaci tratě do Velenic, může pomoci I. koridoru
Správa železniční dopravní cesty má dobrou zprávu pro dopravce hledající alternativní cesty do Rakouska. Železničářům vyšlo pozitivně ekonomické hodnocení v rámci
Správa železniční dopravní cesty má dobrou zprávu pro dopravce hledající alternativní cesty do Rakouska. Železničářům vyšlo pozitivně ekonomické hodnocení v rámci studie proveditelnosti k elektrizaci trati mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Velenicemi, o které se mluví dlouhá léta. S modernizací tratě a osazením trolejí by se zároveň zvýšila maximální rychlost z dnešních 100 kilometrů v hodině na 120 kilometrů v hodině. Deníku Zdopravy.cz to řekl ředitel strategie SŽDC Radek Čech.
„Pak by vzhledem k přetíženosti prvního koridoru dávalo logiku odklonit část nákladních vlaků směrem na jih na tuto trasu,“ řekl Čech. Podle něj je 55 kilometrů dlouhá trať vedoucí Třeboňskou pánví příhodná i proto, že má příznivé sklonové poměry srovnatelné s koridorem. Rakušané navíc chystají vylepšení navazující tratě z Vídně do Gmündu. Trať je dnes tranzitní nákladní dopravou fakticky nevyužívaná, osobní doprava je pouze regionální.
Vzpomínky na Vindobonu či alespoň rychlíky z Prahy do Třeboně dávno vybledly. Kraj by přitom oživení dálkové dopravy na trati přivítal. „My jsme to velmi prosazovali, vychází to dokonce z usnesení rady kraje,“ uvedl dopravní poradce jihočeské hejtmanky Ivan Študlar. Kraj s elektrizací bude počítat v chystané soutěži na zajištění regionálních linek, kdy v případě „zadrátování“ bude muset vítězný dopravce přejít na elektrické vlaky.
Osud projektu má nyní v rukou centrální komise ministerstva dopravy, která zřejmě rozhodne ještě v listopadu. Pokud na projekt kývne, tak se rozběhne příprava, která potrvá nejméně další tři roky. Pokud jde o nákladní dopravu ve směru na jih, věří Čech rovněž v oživení čtvrtého koridoru z Prahy přes České Budějovice dále do Rakouska.