Zelená vlna se nekoná. Vysoké Mýto má inteligentní semafory, kolony ale nezmizely

Jedna z upravených křižovatek na silnici I/35 ve Vysokém Mýtě. Foto: AŽD PrahaJedna z upravených křižovatek na silnici I/35 ve Vysokém Mýtě. Foto: AŽD Praha

Po měsíci fungování nových semaforů ve Vysokém Mýtě na velmi vytížené silnici I/35 z Hradce Králové do Olomouce se zatím

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan

Za chvilku stejně nebude mít kdo jezdit přes 35, protože v Mýtě všichni budou udušený z toho soustavného pocukávání těch kolon plných kamionů……. ať žije ekologie a smog…

Gogo

Nejlepší zelená vlna je obchvat který odvede tranzitní dopravu mimo intravilán.
Pro (nejen)vysokomýťáky: běžte se podívat do Holic jaký je tam klid co je v provozu obchvat.

Míša

Myslím, že je zde opomenutá železnice, je hned vedle zmíněné fabriky. Už delší dobu je to jen přetížená lokálka, ale mám dojem, že by si zasloužila zrychlení, elektrifikaci, prostě obecnou modernizaci. Menší úlevu místnímu provozu by to přineslo. Osobní doprava je zkrátka mor současnosti.

Jiří Kocurek

Jenže problém přetíženosti 1∕35 nespočívá v místní dopravě. Důkazem budiž to, že ve směrech kolmých na místních kominukacích problém není. Problém je doprava tranzitní z pohledu regionu. Kudy s naftou z pardubické rafinerie do traktorů hanákům? Po 1∕35. A ikdyby to mělo jet cisternovým vagonem, tak ani dráty z Litomyšle do Chocně nic neřeší. Chtělo by to další dvě koleje z Chocně do Třebové, aby byla kapacita pro nákladní vlaky. Škodovka (a nejen ta) toho vozí hodně a hodně toho jede i po té zasekané 1∕35. Zbytečně? Kamion plný varných konvic, do Prahy. Na vlak s tím? Zítra pojede do… Číst vice »

Míša

Hlavní vlakový koridor se tomu nevyjímá, myslím potřebě zrychlit, zkapacitnit. Ale podívejte se na provoz v neděli odpo, kdy mají kamiony zákaz, je ultrasilnej, kolony, nehody. Proto jsem komentoval i předešlý článek, že další zákaz nákladů je z více příčin blbost. Osobní doprava je již neobyčejně šílená. Ale když se vrátím k modernizaci tratě, přitáhne zájem. Já jí využívám ve špičkách, kdy se i touto lokálkou dostanete rychleji do Liťáku, nebo přes Choceň do Pardubic. Kdyby byla v lepším stavu, jinak bych již ani necestoval.

Vrtal

Díky soustavnym vymyslum z Litomyšle D35 na dlouho před V. Mýtem skončí. Úseky za Litomyšli už mají územní rozhodnutí až po krajské hranice Olomouckého kraje a mohlo by stavět. Hlavně tunel přes Hřebec by měli začít stavět hned. Až do toho provrtaneho kopce hrabnou tak se budou divit. A pak další problém je tlak na přednostní stavební dokončení 4 pruhu z Mohelnice do Šumperka od Olomouckého kraje….

Jiří Kocurek

Mno tak to bude … dálnice, kolony v ÚDH, dálnice … A když se obyvatelé ÚDH dostanou k sousedům, tak budou závidět, že u nich se přejít hlavní silnice bez čekání. Bohužel to není jediné ÚDH v republice.

Vrtal

ÚDH jakožto bydlící v tomto koutu kraje tuto zkratku pro Litomyšl znám. Ostatním snad prelozte. Předpokládám že jste že Sudet 😁

Jiří Kocurek

Nejsu ze Sudet, bohužel u nás máme ÚDH taky. A průtah městem místo obchvatu, nádraží ČSD a ČSAD v řádně oddělené poloze. Asi tak 1∕4 hodiny pěšky.

kik

D35 má končit za Vysokým Mýtem – tedy ve směru z Prahy před Litomyšlí. U VM byly nějaké problémy ani ne snad s trasou, ale snad s odhlučněním či něčím podobným. A kupodivu se tam v tom nevrtali žádné ekospolky typu Dětí Země či Vody z Tetčic. Což ale neznamená, že se do toho ještě nevloží.
Já ještě pamatuji kdy se stavěl současný průtah. Představa, že dneska tohle všechno jezdí po staré komunikaci, je příšerná.

Zlámalík

Není proč naříkat, že nefunguje zelená vlna, když: „Hlavním smyslem úprav silnice I/35 na průtahu Vysokým Mýtem bylo zvýšení bezpečnosti místních obyvatel. Úpravy, které zde proběhly, směřují k tomu, aby lidé dokázali bezpečně překonat bariéru, kterou silnice ve městě vytváří…“

Ulafme

A co dělá město samotné pro co nejrychleší dostavbu D35, která jako jediná dopravu ve městě opravdu vyřeší?

Jiří Kocurek

Stavebníkem je ŘSD. Město může jen schválit územní plán a vydávat kladná stanoviska (či pouze odpostatněné připomínky) včas. Totiž tak: „Dne 20. 12. 2017 bylo zahájeno územní řízení a dne 21. 2. 2018 se ve Vysokém Mýtě uskutečnilo veřejné projednání. Stavební úřad 25. 4. 2018 vydal územní rozhodnutí o umístění komunikace, proti kterému bylo poté podáno odvolání. Odvolání krajský úřad zamítl jako bezpředmětné, ale přesto vrátil územní řízení před fázi veřejného projednání, a to z důvodu procesních chyb. Opětovné veřejné projednání se ve Vysokém Mýtě uskuteční na konci září 2019. Předpoklad vydání nového ÚR je ke konci roku 2019.“ Asi… Číst vice »

Frantisek

Třeba se jen někomu nelíbí dálnice, možná jen navržená podoba. Ostatně je to pouze vymístění, nikoli řešení problému. Sice jedněm pomůže, ale…

Vnější pozorovatel

Absence dálnice D35 v úseku Mohelnice Hradec Králové je obrovskou ostudou všech, kdo tuto problematiku měli po roce 89 v gesci. Na RSD by meli nyní jet při přípravě této dálnice spolu s D3 a D52 na 3 smeny. Neskutečne že za tohle nikdo nenese odpovědnost.

Jiří Kocurek

Ona to je i ostuda těch, co to měli v gesci před rokem 89 a ne, že ne. Nicméně tunel Hřebeč stavěli až po 89. roce ve snaze udělat alespoň něco. Předtím nebylo ani to.

Frantisek

Před 89 těžko mohli počítat s takovými zátěžemi na silnicích, protože byla přeci jen poněkud jiná hospodářská i dopravní politika.

Tomas

Fakt se chcete vymlouvat na dobu před 30 lety, kdy byl počet aut na silnicích proti dnešku minimální?

Kubrt

O výstavbě D (R)35 bylo rozhodnuto už v 70. letech, protože už tehdy to byla velmi zatizena silnice. Na její moravske části se začínalo postupne jezdit už od ranych 80. let.

Stan

Jenže když se před rokem 89 už rozhodli stavět, tak stavěli. Ne jako dneska, kdy do toho kecají fronty žvanilů kvůli ptákovinám!

Kamui

Dynamický řadič a zelená vlna, to nejde dohromady. Aby to fungovalo, musí být cyklus nastavený natvrdo, a ne že ho naruší auto jedoucí z vedlejší nebo chodec co si zmáčkne tlačítko. Další věcí je že semafory mnohdy dopravu spíš brzdí. Nechápu proč v Praze jsou zapnuté 24/7 a to ještě tak, že je všude červená a až když přijede auto, tak teda padne zelená (ale auto stejně musí zastavit). Proč alespoň v hlavním směru není pořád zelená, dokud nepřijde požadavek na jízdu z vedlejší? Nedávno jsem tu zažil poruchu semaforu. Doprava (chodci i auta) kupodivu nezkolabovala, ale naopak byla výrazně… Číst vice »

koyot

Ta červená v noci je tam ale takhle zcela záměrně. Brání to tomu, aby se v noci jezdilo po městě 100 km/h a víc.

Jackub

Takže radši necháme auta víc smrdět a hlučet při opakovaných rozjezdech… 😀

Frantisek

Na toto totiž obecně není řešení nechávat v jednom směru volno, nýbrž při slabém provozu nechat semafory jen blikat. Plus kontrolovat rychlost a pokutovat překračování té povolené.

HonzaX

Stačí k semaforu přijíždět 50 km/h a on se na zelenou přepne. Za mne dobré řešení. Pokud v noci blikala žlutá, každý idio-řidič se řítil do křižovatky 90.

Lektor

Nejsem si jistej jestli někdo kdo jezdí přes město 100 řeší nějakou červenou.

frost

Jednou jsem kecal s taxikarem, ktery me vezl na letiste. Rikal, ze nedavno mel v aute ozraleho radniho, co se mu na zadnim sedadle rozpovidal prave o semaforech. Udajne to je o platbach za provoz 24/7 a vejvaru pro Eltodo.
Je to uz davno a o pravdivosti si lze myslet kde co. Nasel by se nekdo znalejsi situace?

Hara_Pes

Jo jo, proto se taky třeba staví semafory přes tramvajovou trať k zastávce a další kokotiny…

mates

Chodecký přechod – jako fakt? Chudák jazyk náš mateřský.

Dáda

ono se možná očekává také běžecký přechod, běhání je teď módní – a aby se nepletli běžci a chodci v jednom chumlu, bute to do budoucna odděleno.

Martin V.

Taky jsem na to čuměl… Ale je to ve vyjádření AŽD vícekrát, tak to asi chyba nebude. Že by nějaký AŽD-speak? 🙂
Adjektivum „chodecký“ mám spojené snad je se závody, tedy s atlety-chodci.

Kdysi bývalo železniční nádraží, dnes skoro všichni používají vlakové nádraží. Tak si možná budeme muset zvyknout i na chodecký přechod.

Roman Kabrt

AZD se nejak nedari v oblasti mestkych systemu: ted Myto, predtim Kladno

Kubrt

Obávám se, že „úloha Vysoké Mýto“ se stávající komunikační sítí nemá řešení, které by uspokojilo všechny účastníky silničního provozu.

Jiří Kocurek

Má, k uspokojení auto*matů z Pošuku by stačilo rozsvítit trvale červenou a nastane ráj na zemi. Oni RZ na šlapohybu nemají, je kamerový systém za jízdu na červenou nechytí.

MildaIV

Ale no tak, máte na víc.

Jackub

Co je J. Kocurkovi do vašeho hodnocení jeho osoby? Mně tahleta rádoby pozitivní kritika přijde neskutečně hloupá… :-/

Frantisek

Asi tolik, co jemu je do hodnocení lidí, kteří mají v životě jiné priority. Nota bene ten výrok není ani pravdivý, nýbrž jen pohrdavý, plný nepochopení. Myslím, že i já už jsem od pána četl moudřejší příspěvky. 🙂 Jakkoli nesnáším „ale no tak“. 😀