Zelená pro dostavbu slovenského dálničního tunelu. NDS má smlouvu na dodavatele technologie

Stavba D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala. Foto: SkanskaStavba D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala. Foto: Skanska

Tunel Višňové má být průjezdný v roce 2025.

Slovenský správce dálnic Národná diaľničná spoločnosť (NDS) udělal poslední krok k tomu, aby mohl být dokončen nejdelší tunel na Slovensku. V tendru s odhadovanou cenou 71,5 milionu eur (1,7 miliardy korun) na dodávku technologie pro tunel Višňové vybrala společnost PPA Controll s cenou 54,4 milionu eur.

Pode kontraktu má dojít k dokončení instalace vybavení za 550 dnů od podpisu. V roce 2025 by tak už mohli řidiči a cestující tunel využívat. Podpis smlouvy oznámila NDS v tiskové zprávě.

Předmětem zakázky je naprojektování a realizace kompletního technologického vybavení tunelu a informačního systému dálnice včetně záručního servisu. Cena nebyla jediným kritériem, součástí hodnocení byla například délka záruky.

Obrazem: V budoucím nejdelším slovenském tunelu už pokládají vrstvy vozovky, hotovo má být za rok a půl

Stavba tunelu ožila předloni v dubnu po dvou letech, kdy z ní odešli pracovníci sdružení italské společnosti Salini Impregilo a slovenské firmy Dúha. Zakázku na pokračování tunelu získala Skanska.

Tunel je součástí celkem 13,5 kilometru dlouhého úseku dálnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala. Nová dálnice se na západě napojí na nedávno dokončený úsek Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, na východě se napojí na obchvat Vrútek a Martina. Po dokončení vznikne kompletní dálniční obchvat Žiliny, který zároveň ušetří nejméně čtvrt hodiny cesty do Tater. Samotný tunel měří 7,5 km.

 

Tagy D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala Národná diaľničná spoločnosť NDS PPA Controll tunel Višňové
30 komentářů