Zelená pro dostavbu slovenského dálničního tunelu. NDS má smlouvu na dodavatele technologie

Stavba D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala. Foto: SkanskaStavba D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala. Foto: Skanska

Tunel Višňové má být průjezdný v roce 2025.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dejf

jen směle bratia, většinou jezdím do košic vlakem (jednička v pendolinu s donáškou čepovaného mi vyhovuje), občas mě donutí vlízt do letadla, ale občas by se mi hodilo si tam i něco dovézt a představa, že vlezu ve 2 ráno v praze do auta a v 8 na pohodu jsem na místě mě přijde lákavá.

jak to vlastně vypadá s nějakým jiným propojením než přes blavu? trocha okresek neuškodí, ale nejezdím se tam kochat.

marek hudec

chcete li z blavy do kosic po dalnici jedte pres Madarsko……….kilometrove trochu delsi ale jednak je to vicemene stale po rovince, kdyz skousnete trochu budapestskeho traffic jam festivalu na polookruhu metropole jste v kosicich stopro rychleji a pohodlneji, nez pouzit dalnici pres zilinu a shnit v kolonach u strecna (plus nadm. vyska podtatranske dalnice +- 100 mnm taky neni v tomhle obdobi uplne na pohodu

Romino

No ja budem namietať. Z Košíc do Bratislavy je to stále najkratšie cez Zvolen cca 400km. Ak to otočím, z BA do Zvolena je D1 po Trnavu + R1 po Zvolen, takže 130. Zvolen treba prejsť, ale prakticky je to rýchlocesta až do mesta a aj to sa prechádza mimo centrum okolo Bučiny a pokiaľ tam človek nejde v špičke, dá sa to prejsť rýchlo, i ked teda je tam 50tka, ale o chvíľu je to za mestom. Pár km za Zvolenom začína R2, ktorá je prakticky prázdna a za pár minút tých 20 km je človek v Kriváni. Potom… Číst vice »

VHbrno

Vždyť nakonec bude nejrychlejší spojení do Košic, pokud by dostavěli R7 Bratislava-Lučenec. Nemuselo by se jet ani přes tu Trnavu, Nitru a Zvolen. Jenže toho se asi ani nedožijeme, přitom by to teoreticky nemusela být tak náročná stavba jako D1…

VJY

jen nechápu proč uvádějí naprosto nesmyslné časové úspory. Od konce dálnice pod Dubnou skalou na tu křižovatku Košická/Nemocničná je to min 40 min a obvykle 90 – 120 min. A na Hričovské podhradí je to dalších 20 min.

PetrN

Protože to je „jak kdy“ V době kdy nebyl provoz, zejména ve směru na východ (pátek večer) jsem úsek Hričovské Podhradie -> Dubná Skála jel několikrát jen 25 minut (to je jen cca o 10min více než to bude po nové dálnici). V opačném směru obvykle v neděli večer, tj. v provozu a mockrát bylo zdržení oproti těm teortickým 25 minutám třeba jen 20 minut navíc (tzn. 45min dubna skala -> hrič. podhradie, maximálně do 60min celkem), ale vím že občas je to i horší. Zrovna teď v neděli jsem jel od Kralovan přes Zázrivou a to od Kralovan až… Číst vice »

Romino

presne tak. Počíta sa ideálny súčasný stav mínus nový stav. Ale vieme aká je realita. Už aby to bolo….

Jan

Takže vzhůru do Tater v létě 2025, nebo až 2026???

Michal M

Klidně dneska spacím vlakem.

PetrN

spíš v zimní sezóně 2025/26… aktuálně to vypadá na zprovoznění ke konci roku 2025 jak tunelu Višňové, tak obchvatu Ružomberka… Každopádně po zprovoznění těchto dvou velkých staveb se dají očekávat pravidelné komplikace v chybějícím úseku mezi nimi – Turany-Hubová…
více info zde – rozhovor s ministrem: https://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?t=7712

jkjk

Záleží, na co čekáte. Pokud na souvislou dálnici Žilina – Tatry, tak to bude nejdřív 2032.

Romino

snívajte s nami….Turany-Hubová tak skoro nebude. Vodná EIA ešte stále nie je, resp. je to brzdené, práve sme po voľbách peniaze na to nebudú a navyše obce okolo Turian jačia, že nebudú mať vodu, už je to vraj niekde na súde. A peniaze nie sú a nebudú, eurofondy skončia na D3 a naša ekonomika je v pr….

Horizon

To, či práve na D3 budú eurofondy, je to diskutabilné. Možno iba na Brodno – Kysucké Nové Mesto.

fous55

Tunel pod Velkou Fatrou rozhodně není do 2032, ale ve hvězdách. Ale máte pravdu, že nejdříve 2032. Tomu vyhoví i 2050.

Ivo

Číst celý článek o tunelu na Slovensku a až v posledním odstavci se dozvědět o jaký tunel jde, je dost zvláštní struktura článku.

Ivo

Omlouvám se.

Radim

Nepochopil jsem kdo Vám mohl dát mínus…

Facepalm

Já si hned dokážu představit tak deset potenciálních adeptů.

dopravopat

Rozdávanie mínusiek občas nechápem tiež.

Radim

Bude se někdy dodělávat i tunel Branisko, nebo ten zůstane „na věky“ takto?

Michal

Raz ho určite dokončia, jeden z prvých krokov už bol urobený.
https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/673526-tak-predsa-dialnicny-tunel-branisko-sa-docka-druhej-rury/

marek hudec

no jo, ale jestli to pujde jako vzdycky, bude to prvy a na dlouho posledny krok…

jkjk

Nezůstane, ale prioritu to moc nemá (tj. 2030+).

Jura

Zrovna tady je to dobre rozhodnuti, on takovy prujezd Ruzomberkem je na … A pomuze vic nez druha roura.

David

Tak pro 10k aut za den, které se tam teď pohybují je to prozatím dostatečné a prioritní stavby jsou jinde. Např. I/11 (nahrazovaná postupně dálnicí D3) má intenzity přibližně dvojnásobné a stále prochází skrze obce.

Adam

Tak isto je teraz prioritnejšia R4 z Prešova na poľskú hranicu.

marek hudec

co myslite je realne tohle propojeni
https://mapy.cz/s/mobovenude

fous55

A komu či čemu by to mělo sloužit o tolik lépe, než současné komunikace, aby to stálo za ty peníze?