Ze Strakonické zmizí kritizovaný přechod zpomalující řidiče. Začíná stavba podchodu
Podchod pod Strakonickou na Zbraslavi. Autor: Josef Habersberger
Původně se na místě zvažoval nadchod. Hotovo by mělo být na jaře 2025.
Původně se na místě zvažoval nadchod. Hotovo by mělo být na jaře 2025.
Jistě, je správné toto řešit, ale 109 milionů za takový tunýlek, není to trochu málo ?
Konečně! Díky za to Adamovi Scheinherrovi. Budeme na něj ještě dlouho vzpomínat. Ale snad ne tak dlouho a zase do Pražské dopravy naplno vrátí, aby se pokračovalo v nutných změnách..
Haleluja, hosana, gloria in excelsis Deo!
Stačilo jen 50 let poslouchat názory místních a konečně to došlo i lidem, kteří rozhodují.
A ještě udělat něco s podobně hrůzným přechodem v Lipské x Na padesátníku.
Kdyby se chtělo, mohl tam být už dávno provizorní lávka, jako jí občas instaluje SŽ při rekonstrukcích nádraží. (Nemusí se tedy čekat další roky na rekonstrukci úseku).
No sláva, tohle vypadá dobře…
Nadchody se schodama by se měly všechny odstřelit, je to nesmysl. A navíc se to po nějaké době stejně zbortí, bo to rezaví a údržba většinou žádná.
To vždycky závisí od kontextu.
Pokud je komunikace na náspu a podchod může být bezbariérový, pak je to lepší řešení. Jenže spousta pražských podchodů jsou naopak tmavá špinavá místa, kam musí člověk po schodech, a to už je pak ta lávka fakt lepší.
Ano tak to souhlasím. Ale vybudovat relativně úzkou bezbarierovou přístupovou cestu ze strany k podchodu je myslím podstatně jednodušší, nemusí být vždy nesmyslné a drahé schody.
Schody jsou takový prvek z minulosti, který by se krom míst, kde to doopravdy nejde jinak, neměl objevovat.
Hlavním problémem podchodu a nadchodu (třeba na Chodově je přes 1+1 silnici) je hlavně zbytečná výšková zacházka. Pokud to není problém, může ho většina preferovat oproti přechodu.
Jen pro zajímavost – kolikrát tam někdo viděl nějakého chodce ten přechod použít? Já všeho všudy jednou a to na mě pán ještě mávl, ať jedu, že počká…
Celkem 3 za celý život.
Občas přes ten přechod přejdu, ale snažím se přecházet, když nic nejede. Tak jako na každém jiném přechodu.
Já tudy jezdím denně do práce a z práce. Chodce potkam tak jednou za 2 měsíce a o to je to nebezpečnější. Všichni si tak nějak navykli, že tam nikdo přece nechodí. No a když se tam jednou za čas někdo přece jen zjeví, je z toho skoro vždycky nehoda. Případně se to s vykulenyma očima a spocenou zadnici tak tak dobrzdi.
Jezdím tam jen víkendově. Ale určitě za 20 let si nikoho nevybavím. Takže usuzuji, že jsem tam potkal „osobně“ maximálně jednotky chodců.
Zrušit přechod, zrušit zastávky, zrušit některé nevyhovující nájezdy/sjezdy, jiné zkapacitnit, postavit doprovodnou komunikaci, postavit protihlukové stěny a konečně prohlásit za D4 až k okruhu.
Jasně. Zrušit všechny nájezdy až po Voznici. A ty lidi, co tam bydlej, ať choděj do Prahy pěšky po brdským hřebeni.
Měly by se udělat standardní připojovací pruhy !!! Anebo zrušit.
Chceš- li, aby tvé názory bral kdokoli lucidní vážně, nepiš na konci věty tři vykřičníky a před nimi mezeru. Neboť je to úplně to samé, jako kdybys napsal, že jsi emočně nevyrovnaný pologramot. Každopádně, standardní připojováky jsou řešením, rušení je naprostá blbost. Aneb takový to, že aby se učinilo zadost normě, budeme mít papírově bezvadnou dálnici s prvním výjezdem na Dobříši a to se vyplatí. A z Mníšku se bude do Prahy jezdit přes Řevnice a Černošice nebo přes Novej Knín a Štěchovice. Jo, bylo by krásně na světě, kdyby lidi dokázali aspoň na 5 vteřin zapnout mozek, než něco… Číst vice »
Aha takže blbost, tím se to vyjasňuje… Mezery a vykřičníky si budu dělat jak chci, jestli se ti to nelíbí, tak to nečti. Čus buřt !
Nebo nevykazovat kilometry dálnic tím, že se dá značka D ke každé víceproudovce.
Proč to nemohlo zůstat jako R4?
Nemohlo, cílem by mělo být, aby to právě dosáhlo kvality dálnice. Namísto těch polododělaných paskvilů. Že za 20 let nedokázali udělat připojováky ukazuje na zoufalství této republiky.
Hurá jeden průšvih snad odstraněn. Nový ale na obzoru, dobrodejove se snaží zrušit sjezd uprostřed kopce. Ráno s ním najizdi kvanta policajtů a bude více, navecer se vrací do novodobých paneláku ti jejichž status jim nedovoluje jezdit MHD.Az všichni začnou jezdit po E. premyslovny to bude narez.
„D4“ je prakticky celá v kategorii S a nemá s dálnicí nic moc společného….
Zrovna v tomhle místě by mohla vést v tunelu a ne pod ní kutat podchod…
I v několika článcích zde se psalo, ze ŘSD hodlá všechny zastávky autobusu na d4 zrušit. Nevíte hak to vypadá? Obce to zablokovaly nebo se tak stane ? A pak také bylo info ze snaha ŘSD je o dálnici d4 až k DO? , to se ale musí vyřešit ty benzinky a odpocivadlo cukrak a ostatní nájezdy , napr zbraslav .
Ano, klasika. Zrušit zastávky pro cestujici, místo aby se zbezpečnily prodloužením připojováků.
Zajímalo by mne, zda mínusáři dali mínusy, protože mají statistiku cestujících vs. smysl stavby připojovacích pruhů, nebo proč…
A jakým způsobem budou v tunelu odděleni chodci od cyklomaniaků, aby nebyli ohroženi na zdraví a životech?
Byl jste tam někdy? Tam nemaj žádní „cyklomaniaci“ proč jezdit…
Ano, byl – mnohokrát. Ale to s tím nemá co dělat. Problém je v tom, že cyklomaniaci žádná pravidla nedodržují, takže tam – pokud tam nebudou nějaké zábrany – jezdit budou a na nikoho, ani děti, ani rodiče s kočátky, ani pomalu chodící seniory, nebudou brát ohled.
Stojí, stojí, ale kdyby seděl, stejně by nepustil.
Jasně. Až se tam postaví podchod, zjeví se tam zničehožnic mraky maminek a seniorů a poté i ti vaši cyklomaniaci a budou se tam všichni na tom konci světa plácat odnikud nikam.
Ač nechovám k cyklistům nějaké přehnané sympatie, musím říci, že jste dost slušný pacient.
Gratuluji k blábolu. Ono se tam dost chodí už teď. A když někde postavíte komunikaci, najedou tam i šlapkaři. I na tutistické zančené cesty, na kterých nemají co dělat a bezohledně ohrožuj a zraňují pěší.
Vy nejste pacient, vy jste naprostý zoufalec, kašpar a sedmilhář.
Připomínáte chovance ústavu pro choromyslné. Žádný argument, jen neustálé osočování ostatních diskutujících.
Vy povídáte něco o argumentech, jo? To je hodně dobrý.
Ony ty turistické cesty jsou často normální lesní nebo polní cesty, nevidím důvod proč by se po nich v takovém případě nedalo jezdit na kole.
A co nějaké klikaté půlmetrové cestičky v lese? Tam cyklista nemá co dělat a stejně tam jezdí.
Který zákon tam zakazuje jízdu?
Jednou mě předjel blb kterého jsem následně dojel rozsekaného, ale většinou(pěšky ani na kole) nemám problém.
Vlastně celkově mám dojem, že na pěšinách i cyklinách je to lepší než dřív, psi maj v noci reflexní obojky, bordel do nejbližšího koše odnáší už nejen ekoušové, fotříci dávají bacha na děti na kolech…
Tak tady v diskuzích je velmi populární termín dopravní indukce. Takže pokud funguje tak ano, když se tam udělá tunel a tudíž nové kvalitní spojení, zjeví se tam najednou plno maminek, dětí, seniorů i cyklomaniaků.
Ještě je tam jedna podmínka, totiž že to musí někam vést. Podíval jsem se na mapu kam se tím podchodem dá dojít a ostýchám se to sem napsat.
Přes přechod tam dnes přejdou cca 2 lidé za den, rozhodně se nebojte návalu v tunýlku za 109 milionů.
Trochu jste to přehnal, ale pitomci co hned malují návaly aby mohli kritizovat, jsou prostě takový kolorit.
I když jsem spíš pro přestavbu města pro lidi, tak tady je lepší udělat podchod, dokud tedy tato silnice bude vypadat spíš jako dálnice a ta dálnice na ní bude navazovat. Ale tahat dálnici do města nepovažuji za dobrý nápad. A určitě by se tady hodilo nechat rychlost 50 kvůli místním.
Hmm. A kdo jezdí v těch autech? To jsou nelidé?
„Dálnice ve městě“ je třeba Severojižní magistrála, rozhodně ne I/4 pod Cukrákem, pane vachmajstr.
Strakonická je přece pro lidi. Projede jich tam několik tisíc každou hodinu.
Tahat dalnici do města = přivést ji na vnější okruh.
Akorát že vůbec
Pokud tam nebude úrovňový přechod, proč 50?
Kvůli hluku bych radši proměnnou ceduli, rychlost snižovat když je provoz. (Nebo aspoň plechovou ceduli 50 od 7:00 do 19:00)
A rychlost by nemusela platit v buspruhu.
Určitě lepší pro chodce podchod než riskovat přecházení po vozovce. U toho podchodu chybí pás pro kolaře, pokud není jeho součástí. Z fota to nelze jednoznačně určit.
Jsem vůl, je to v článku. Nějak jsem to přehlédl.
A proč ne přechod se semafory a raději hnát lidi od podchodů? Tam určitě se každý bude cítit bezpečný, zejména večer a v noci. Jen vyhozené peníze v zájmu nedotknutelných automobilistů. A platí si to uživatelé silnic ze svého nebo to jde z nějakého rozpočtu, třeba státu, města?
Bezvadnej nápad, kterej by se měl praktikovat na dálnicích všude.
Bože, voni sou zase nějaký sluneční erupce, že se urodilo tolik blbosti?
A ty rozpočty státu a města podle vás plní kdo? Vy račte bejt špidlovec? „Zdroje jsou“?
Super, to už mělo být dávno ještě by mohli prodloužit D4 víc do města nebo tam dát aspoň 110.😉
A neměla by se tato komunikace humanizovat a zřídit tam co nejvíce přechodů, aby sloužila lidem a ne autům? Nebo alespoň zřídit cyklopruh, aby nebozí cyklisté měli kde jezdit.
Pražská magistrála se přece taky humanizuje. Bude se u Hlavního nádraží zřizovat přechod, ačkoliv každý normální člověk samozřejmě chodí nádražní halou pod magistrálou. Cílem ale není pochopitelně usnadnit cestu pěším, ale donutit auta, aby zastavovala a znovu se rozjížděla. Pak se samozřejmě změří, že auta produkují více zplodin a použije se to k dalšímu zúžení magistrály a vylhanému „zkidňování dopravy“. Prostě další z mnoha ekomaniackých podvodů.
„Zahradu pro psy, ne pro boudy“ a s touto myšlenkou namířil kulovnici a vystřelil. A tak se také hájil u soudu: „Jsem chtěl zastřelit psí boudu, ne toho psa, jak mám vědět, že je vevnitř!“
Jeho kariéra myslivce tím skončila, ani u městkých ho nechtěli.
Možná je určitej rozdíl mezi situací na úplným okraji víc jak milionovýho města a situací přímo uprostřed toho města…
Obě komunikace jsou páteřní, určené pro intenzivní dopravu, na obou by mělo zřizováno co nejméně překážek pro plynulý provoz.
Vždycky je mezi dvěma situacemi rozdíl. A v těchto konkrétních případech jaký?
Na okraji města je prostor i pro tak prostorově neefektivní způsoby dopravy, jako jsou automobily, uprostřed města ne, tam by měly dostat daleko větší prioritu efektivnější druhy dopravy (všechny ostatní).
Každá doprava je prostorově neefektivní. Nejméně pěší, pak cyklistická a železniční. Takže podporujete zrušení chodníků, cyklostezek a železničních tratí v Praze, že?
Za jakých okolností pěšák zabere více místa, než autosed?
Třeba že jedna je uvnitř vnitřního okruhu a druhá je vně i toho vnějšího?
Jako že by D4 končila na Jílovišti a dál by se nedalo? To je věru štěpný nápad. Stejně jako ten cyklopruh – nedočkavý davy cyklistů nečekaj na nic jinýho, až budou moci úplně zbytečně šlapat do 200metrového převýšení po hlavní výpadovce na jihozápad Čech…
Další, co nechápe kontext a neumí rozlišovat mezi hustou městskou zástavbou a periferii.
Ale zpoplatnit vjezd, to by nebylo špatné 🙂
U nádraží budou zastavovat spěchálisté závodící kdo bude dřív u další červené.
Řidiči to projedou, protože na magistrále je seřízená zelená vlna. Jo můžeš cestou od muzea mít v zorném poli červenou a stát na plynu abys ji stihl, ale proč?
Je někde nějaká lepší vizualizace, situační nákres nebo tak? Připadá mi to docela komplikované, ze strany Baní není žádný svah a naopak to jde do kopce, jsou tam inž. sítě, zeď, hned vedle benzínka… Tam se snad ani nic lepšího než úzká nudle nemůže vejít.
Tak kvůli přechodu to nemůže být dálnice. Ale o pár kilometrů dál jsou autobusové zastávky bez připojovacího pruhu, ale dálnice to je. To nepobereš.
Jezdím tam tak 2x týdně, ale chodce jsem tam v životě nepotkal. Ale chápu, že pěší spojka asi existovat musí.
Tak ono je celé divné, že je to jen silice až po exit 9, přitom hned na kopci by mohla být klidně 110
Ještě kvůli neexistenci paralelní silnice. Ale spolu s panem Scheinherrem si můžeme jen povzdechnout, proč to nikdo tak strašně dlouho neřešil.
Bus zastávky na D4 to je také diagnóza blbosti… Ne že to někdo kdysi podle dávných norem pro rychlostní komunikaci tak udělal (aby autobusy nemusely zajíždět do obcí), ale těch úředníků, schvalovatelů a Ťoka, kteří z toho skrze papír a razítko udělali dálnici.
Proč do toho taháte Ťoka? Že udělali z Rka dálnici je jedno, ty bus zastávky neměly co dělat ani na Rku.
Proč by na Rku neměly být zastávky?
Fajn, tak se odstranila jedna z překážek, která překážela úplně všem, kteří tam kdy šli/jeli.
Ty dvě autobusové zastávky alespoň nesjou přes všecky pruhy a místní obsluha se dá řešit značkou „bez poplatku“ až na traktory apod.
Ten začátek D4 je cely takový zajímavý. Ty zastávky šílený a pak třeba výjezdy z Benziny bez žádného pripojovaku.
zpomalují na 50? to je dobrý vtip – na padesáce u Zbraslavi na Strakonické jezdí stovkou autobusy, náklaďáky… osobáky klidně 120…
Kecy.
Jezdím tam často a všichni brzdí na 50. Je pravda že na devadesátce kolem Cukráku se běžně jezdí 110 ale tahle padesátka se dodržuje.
Mi neříkejte ze to je normální přechod s 50. Jsem si myslel že je tam nějaký semafor s dlouhou vyklizovačkou.
50 u tohoto prechodu (tj. nad budoucim podchodem) se pomerne dusledne dodrzuje. Pochvala vsem, kteri tudy jezdi!
50 u odbocky na Zbraslav je z 80% ignorovana. Ta prasarna mela ostatne z I/4 zmizet nejpozdeji pred dvaceti lety.
Patrně je míněn exit a napojování z Bartoňovy. Kde je padesátka ukázkou když ne buzerace, tak alibismu, protože tam dědové a strejdové odmítají najíždět trochu svižněji. Tam z pohodové osmdesátky rozhodně nemíním slevovat. Jinak ano, výše, u přechodu, jsou všichni vzorní, tam to smrdí průserem, i přes výskyt chodců jednotky / den, pokud vůbec. V oblasti Jíloviště jsem často s tachometrovou stovkou za exota, tam už mnozí majitelé silnějších strojů míní, že jsou už na dálnici, nebo ještě na dálnici. Ve směru na Prahu je přitom blbý (krátký a do pravého oblouku) připojovák. Znám jednoho, který v úseku u Cukráku… Číst vice »
Všichni brzdí, jezdím tam často.
Všichni brzdí. Teda směrem do města určitě, zvlášť od doby, co tam je měření.
Tohle je místo, kde ten podchod místo úrovňovýho přechodu dává jednoznačně smysl. Škoda akorát, že soudě podle vizualizace bude zas relativně tmavej, úzkej a klaustrofobickej. V Nizozemí stavěj takovejch podchodů a cyklopodjezdů pod dálnicema a silnicema hodně a přišli s celkem jednoduchýma pravidlama, jak na to, aby byly bezpečnější (jak reálně, tak pocitově). Samozřejmostí má být dobrý osvětlení, dostatečná šířka, má být vidět z jednoho konce na druhej skrz (žádné nepřehledné zatáčky nebo rohy, za kterými nevíte co/nebo kdo se schovává) a v neposlední řadě je lepší, kdy se směrem nahoru rozšiřuje a ne zužuje (působěj pak daleko světleji, přehledněji… Číst vice »
Zužování směrem nahoru se nazývá klenba. Kdyby se to nahoru rozšiřovalo, tak by to nedrželo.
A že jim ty tisíce takovejch podjezdů a podchodů v Nizozemí i jinde nepadaj…
Samozřejmě, že se to dá postavit tak, aby se to nahoru rozšiřovalo. Jo, chce to trochu jinou technologii, než tu nejprimitivnější klenbu. A jo, je to nejspíš o něco náročnější a dražší. Zato je to pak nesrovnatelně míň klaustrofobický a příjemnější při používání.
Nemáte nějakou fotku? Protože alternativa je plochý monolitický strop. Nic se nerozšiřuje ani nezužuje, prostě rovné stěny a rovný strop. Kdyby se ty stěny nebyly svislé, tak by nepřenášely zátěž a ta šaškárna by se musela podpírat nějakými žebry zvenku v zásypu.
Používaj různý verze podle situace. Plochej monolitickej strop na velmi mírně šikmých stěnách, široký zářez se sloupy, případně šikmé stěny a až nad nimi klenbu – mám dojem, že to nemaj definovaný tak, že by nejširší místo muselo být těsně pod stropem, ale spíš tak, že ve výši hlavy to má být širší než u podlahy – nad hlavami už ta klenba může jít směrem dovnitř. Určitě je to náročnější a dražší, než základní klenba – ale ten rozdíl v pohodlí při používání je výraznej. U nás to asi má člověk víc šanci pocítit v autě – o kolik je… Číst vice »
Hezky je to vidět třeba tady na tom videu Bicycle Dutch (když zadáte do vyhledávání na Youtube tenhle kanál a slovo underpass, vyjede vám víc jeho videí.
https://youtu.be/0wXTzQK9iMk?si=rENWlQU5YSPpodu9&t=108
Doporučuju navštívit gotický kostel v Třebíči, je tam prý skvělá akustika. Ten kostel se směrem nahoru rozšiřuje, holt jim to po odstranění lešení sedlo. Ale už mnoho století drží, tak žádný strach.
V kostele má ovšem strop jen okrasnou funkci, aby nebylo vidět na krov. Takže to může být jen skořápka co unese sama sebe. Neleží na něm několik metrů zeminy a dálnice. A krov je příčně sepnutý trámy.
Tož když to zaplatí (silnější stěna) tak to držet bude…
Můžeme udělat kompromis – do výšky 2m kolmé stěny, pak klenba (převážně dost „plochá“ aby byla celková výška co nejnižší = nemuselo to být hluboko zahrabané a nebyly tím pádem dlouhá schodiště/rampy…)
Té světlosti taky dost pomůže aspoň jedno světlíkové okno, ústící ve středním dělícím pruhu…
Tak on tam zas nějakej velkej provoz nebude. Fakticky to bude sloužit těm pár barákům „za dálnicí“, nevede to ve směru, kudy by potřeboval jet kdokoli jiný.
To je fakt. Ale když už se to dělá, přijde mi škoda to neudělat opravdu pořádně. Byla by to i podle všeho zajímavá ukázka, že to jde a o kolik je to příjemnější.
Jako jo, dokážu si představit i hezčí / nápaditější řešení, ale co se rozměrů týče mi to přijde vcelku adekvátní. Tam asi fakt nehrozí, že by to sloužilo něčemu většímu než čistě místnímu spojení. Nevím, co by muselo vyrůst někde nahoře na Baních, aby se tam tímhle směrem takhle zadem z Lipenců hrnuly nějaký davy…
V článku je uvedeno že I/4 je vedena jako silnice pro motorová vozidla, kvli tomu přechodu.
Jak na to autor přišel? Jezdím tam 15 let a značky silnice pro motorová vozidla jsem si nikdy nevšiml. Podle mě to je normální jednička v obci se zvýšenou rychlostí na 80 dopravními značkami, přes Cukrák to je normální jednička mimo obec a teprve u Jíloviště začíná dálnice.
109 milionů za přístup ke třem domům. To je vtipné. Nebo spíš smutné plýtvání veřejnych peněz. Levnější by bylo ty domy vykoupit a zbourat.
Nejméně k 9 domům: čp. 1424, 1139, 1329, 1138, 1136, 1204, 1137, če. 916, 218, plus celkem nezastupitelné pěší spojení mezi Baněmi a Lipenci, kde toto přímé spojení má zhruba kilometr a obchůzka je o kilometr a půl delší. Ale máte pravdu, nejlevnější by bylo celou republiku srovnat se zemí a postavit místo ní jenom síť dálnic.
Haha. 9 domů, každý včetně pozemku má tržní hodnotu v průměru přes deset milionů a to tam ani nemají protihluková opatření a dost debilní přístup pro motorová vozidla.
Stou průměrnou cenou bych poněkud přidal…
Ono je dobré si ten článek přečíst, nebo se alespoň podívat do mapy, co je po obou stranách. Nejbližší domy sousední obce jsou lehce před 400 m daleko, to je běžná docházková vzdálenost.
Obecně potřebujete nějakou prostupnost přes liniové stavby. Tak tu silnici tam stavět nemuseli…
A ty zastávky na dálnici včetně Drásova (pouze směr Praha pod silnicí 18), který už je daleko za lokalitou zůstanou nebo se taky zruší?
Super! Ale to to trvalo…
Nejvtipnější na tom je, že tohle vyřešil Adam Scheinherr, dřívější dopravní náměstek za Prahu sobě. Stejný případ je nový nájezd na Radlickou spojku v Butovicích…
Největší zlepšení pro auta přinesl člověk, který byl mnohými motoristy naopak odsuzován. 😀 ODS se za desítky let vládnutí takové věci ani nepokusila řešit.
On ten podchod asi nebude pro auta.
Zmizení úrovňovýho přechodu tu bude velká pomoc pro auta.
Tak to by se proti tomu mělo protestovat, protože to není nic pro lidi, ne?
Ale bude, bude tam v kuse nejméně 80 km/h, čili zlepšení pro řidiče a dopravce, zbyde exhalací a hluku při rozjezdech, čili plus pro obyvatele a přírodu.
Pokud takovéto detaily musí řešit jako mikromanažer náměstek primátora, tak to především znamená, že nejsou správní lidé ve vedení správce komunikací, útvaru městského plánování a silničního správního úřadu. Přece není možné, aby řešení takovýchto případů záviselo na tom, jestli se tam projede nějaký osvícený regiopapaláš.
Naprosto přesný komentář. Osvícenský absolutismus A.S. je sice fajn, ale tyhle věci by měly fungovat samy od sebe…
No když jsou úřady paralyzovaný papírováním a čím dál složitější agendou, tak nic nestíhají. Čili přednost jednotlivých agend holt občas určují politici, i tehdy, když zdroje opravdu jsou.
To neni osvicensky absolutismus. Namestek pro dopravu musi sve mesto a dopravu v nem a obzvlaste jeji problemy znat. A jedna se o reseni za 100 milionu korun, takze to jen tak nejaky urednik nemuze rozjet. Bohuzel, ale mozna i bohudik, tak kolikrat jsem ve sve funkci musel resit mnohem mensi problemy. Proc nekdo nevynasi tenhle kos. Proc je tady zrovna tahle znacka/sloupek/zabradli, proc tenhle spoj jede takto atd. Prostredi socialnich sitich dokaze vyvolat kauzu z uplnych blbosti a pokud namestek ty projekty nezna, tak na ty veci nedokaze odpovedet. Tady ta situace byla zaseknuta tim, ze tato cast I/4… Číst vice »
Zaplať pámbu za ty sociální sítě, jinak byste zametli pod koberec všechno. Pokud jste program Zmente.to nechali administrovat anonymní brigádníky z jakési reklamní agentury, místo aby spadal například pod odbor kontroly, a pokud tři čtvrtiny podnětů házejí pod nesmyslnými záminkami do koše, tak pak není divu že náměstek musí řešit přeplněný koš. A dalších 1000 přeplněných nebo chybějících košů neřeší nikdo. ROPID nefunguje, DPP nefunguje, TSK nefunguje, THMP nefunguje, magistrát nefunguje. Ale politici si vždycky najdou pásku, u které se vyfotit.
Vy musíte bejt hodně nešťastnej člověk.
Ano, je to hodně peněz a úředník to asi nerozhodne, ale mělo by to viset na nějakém backlogu, který se periodicky nosí nahoru.
Ta Strakonická tam je 50 let, patřila dlouhodobě městu a čekalo to na Vás… Stejně tak na Vás čekal buspruh o kus dál… ten „jenom“ 30 let.
Další ultrahnusy typu terminál Černý Most nebo Smíchovské Nádraží čekají desítky let… To je všechno vizitka dlouhodobé nečinnosti TSK, nebo co je tam systémově špatně?
Takhle funguje bohužel politika mnohde v Česku, úplným vrcholem pak je Babiš, jakožto výrazný vzor nevhodného mikromenežmentu.
Lidi z TSK by to mohli navrhnout, ale peníze (i na projekt) by už museli žádat u města, stejně tak výkupy pozemlů.
A není to „za pár korun“ takže si pochopitelně schválení takového projektu rezervují politici…
Mohli, respektive zcela jiste meli. Navrhli?
Ano, tyto věci by měly fungovat samy od sebe, ale nefungují. Proto jsem rád za A.S.
Možná primárně nejde ani tak o ty auta, ale o chodce, kterým na tom přechodu šlo o život.
Přemění se pak silnice na D4? Nebo je třeba dalších úprav.
To asi těžko, jsou tam nájezdy a odbočky.
Jdou tam naprosto nevyhovující nájezdy a odbočky.
De iure ne, není doprovodná komunikace. De facto ano.
Jak by se to mohlo de facto změnit na dálnici? Tam se chystá zvýšení rychlosti na 130 nebo alespoň 110? Právě že to bývá naopak, dálnice je to de iure, ale ne de facto, viz například Hanácká dálnice.
Chápete, co to znamená de facto a de iure?
Ano, de iure to bude jednička s vmax 80 km/h, de facto se tam bude jezdit jak po dálnici.. Což se děje už dnes s výjimkou zpomalení u toho přechodu, které dodržuje skoro každý. Hned za tím však plyn k podlaze a hurá kilem dvacet na Cukrák.
Mate pravdu. A tricet let praxe ukazuje, ze to realne vubec nicemu nevadi. ;o)
Přesně tak.
Ale proč by tu z toho parta retardů nemohla dělat problém a dožadovat se odříznutí celýho kraje mezi Zbraslaví a Mníškem od přímýho spojení s Prahou…
Bude potřeba vyřešit délku připojovacích pruhů z ulice Bartoňova. U Cukráku není doprovodná komunikace. Dále bude potřeba vybudovat protihlukové stěny.
Problém s doprovodnou komunikací (dosud neexistuje). Připojovací a odbočovací pruhy nesplňují normy. Vlastně je zázrak, že dálnice do Mníšku je dálnicí, vzhledem k autobusovým zastávkám na dálnici. A to nepočítám tu nebezpečnou pumpu za cukrákem, kde se auta, nákladní automobily i autobusy rozjíždějí z pumpy do dálnice v podstatě ze zastavení (neexistující připojovací pruh). To už je ale problém ŘSD.
Neříkal bych tomu zázrak, ale populistický podfuk. Těch nebezpečných míst je tam hodně. Lidi, co zam jezdí běžně, si to uvědomují a nějak to funguje, ale správný přístup to není.
Ty autobusový zastávky na dálnici by nebyly problém, kdyby měly připojováky.
Zrušit je, to bude pro vesnice podle Strakonický návrat někam do 60. let, kdy to na Řirku jezdilo ze SMíchova déle než hodinu. Neb zůstane jen vymeták 318…
Ta pumpa se dá vykoupit a zrušit. Na silnici I/6 takhle zmizely minimálně 2 pumpy z důvodu stavby dálnice.
Jo, vykoupit a zrušit pumpu by jistě vyšlo mnohem laciněji, než postavit připojovák.
Sice o několik desítek let později něž bylo třeba, ale snad konečně ten špunt v podobě přechodu zmizí.
Hurá!
Hlavně to bude mít bezpečnostní přínos, ale i ekologický. Desetitisíce vozidel denně, co už nemusí zpomalit a pak se rozjet do kopce, to už nějaké emise ušetří.
Jen se rozjedou o něco níž, množství emisí to neovlivní.
Níž už se rozjíždějí stejně, za přechodem pak znovu…
Rozjedou se (když to provoz dovolí) v rovině v Lahovičkách a pojedou. Přechod dělá jeden rozjezd navíc, a v tom stoupání je energeticky náročnější.
To chcete říct, že dneska jedou radši padesátkou z Lahoviček až k přechodu, když můžou 80??
Tím chci říct, že před přechodem nemusí brzdit, ale stačí včas sundat nohu z plynu.
A za tím přechodem už ji na ten plynový pedál nevrátí, že…
Vrátí, takže ten motor vykoná tu práci na jiném místě, ale úhrn práce a tím i spotřeby a exhalací zůstává v zásadě stejný. Blik.
Obávám se, že ani použití odborných termínů nemění nic na tom, že moc nevíte, co povídáte.
Usmevne. O fyzice jste slysel?