Ze Sepekova zmizí poslední jihočeští závoráři, transverzálka se modernizuje

Zastávka a závorářské stanoviště Sepekov. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZastávka a závorářské stanoviště Sepekov. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Správa železnic se v červenci pustí do další fáze modernizace takzvané transverzální dráhy mezi Pískem a Táborem. Aktuálně vypsala zakázku,

66 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

A budovy dostanou do oken mříže, stěny slušivý nástřik grafiti, čekárna a hajzlíky se uzavřou, možná přibude betonový přístřešek.

Kocour

A je to vůbec jisté. Sice je to dlouho v plánu v červenci, ale slyšel jsem, že to bylo odloženo pro nedostatek financí.

Petr

Hodně lidí tu řeší jak je tato trať k ničemu, ale když to vezmu ze své zkušenosti jakožto obyvatele Sepekova, tak pro studenty je to téměř jediná možná varianta, jak se rozumně dostat do školy a zpět. Sám jsem vlakem jezdil na střední do Tábora čtyři roky a můžu říct, že ráno čtyři červené vagóny byly občas málo. Do Písku to bylo volnější, protože z Milevska jezdí na Písek docela dobře autobusy, ale já jezdil celé tři roky svého studia na škole v Písku vlakem, protože od nás autobusy na Písek prostě nejezdí… Opravdu bych nechtěl každý den chodit pěšky… Číst vice »

kovbojxxx

Dobry den.Tak tedy k věci.Trat Tabor-Písek,bych nechal dal v provozu,i když asi je prodělečná.Ale máme tady jiné tratě,jako Benešov -Vlašim,uplně zbytečná,tu bych zrušil uplně,jezdí denně více jak 40 spojů autobusů.A co trat Olbramovice-Sedlčany,uplně na zrušení,motoraček 3 krat denně a nic víc.Sobota a neděle uplně mimo.Zrušit a nahradit spoje autobusy.Setřte tam,kde to je určitě bezvíznamné a prodělečné!!!Ale když už tu trat nechat,tak již více jak 20 let se mluvilo o prodloužení do Příbrami a do dnešní doby nic§Jsem pro zrušení všech těchto tratí a pokud možno hned!

DPP odbornik

S takovym kompromisem by se dalo souhlasit.

Adam

Vůběc nechápu lidi, co se tady vyjadřují ke smyslu této tratě a nevedí o ní a číslech absolutně nic. 1) trat je využívaná pro nákladní dopravu,spousta lokálních firem ji využívá pro své zboží,at je to Kovošrot v Milevsku, ZVVZ Milevsko,at je to převoz plnu do stanice Branicea nebo i zásobení Temelína 2) všechny vlaky,které zde jezdí jsou z velké částii zcela plně obsazené, 1/3 vlaků je obsazena ze 100 % 3)Do spádového města Tábor,kde se nachazí x středních škol, dojíždí vlakem cca 250 lidí dennem dále pracují do Písku a i Tábora a nebo do dalších přilehlích měst 4) zásadním… Číst vice »

Dominik

Vážně tam jezdí 850 či 851? Já jen, že poslední stroje dojezdili v pravidelném provozu roku 2014 a byly dislokovány v Brně a Olomouci. A dnes má 1 nebo 2 vozy AŽD jako měřící a něco možná jezdí historické jízdy.

Alf

Von myslí kvatra.

Štěpán

Tratě 222 a 223 rozhodně na zrušení nejsou, ani náhodou, jsou to tratě sloužící především jako přípoje k příměstské a dálkové dopravě. Pokud tvrdíte, že vlaky jezdí prázdné, tak jste tam buď nikdy nebyl, nebo jste si schválně vybral nejslabší hodinu a děláte z toho hned závěry ohledně zrušení. A pokud usuzujete zbytečnost těch tratí jen podle toho, že z Benešova do Vlašimi jezdí autobusy, tak jste zcela mimo, jak můžete potom vědět, čím lidi jezdí?

Štěpán

A mimochodem, jak jste přišel na to, že do Sedlčan jezdí vlak jen 3x denně? Zkuste si nejdříve alespoň prostudovat jízdní řád, než tu začnete psát takové bláboly.

Miloň

Každá lokálka má svůj smysl a žádnou bych nerušil, pro některé lidi je to na vlak blíž než na autobus někde v centru u kostela, možnost přepravy jízdního kola, možnost dojít si na WC, organizované skupiny, některým lidem se dělá v autobuse nevolno, možnost přestupu na dálkovou dopravu v uzlové stanici (Tábor, Olbramovice, Číčenice, Ražice…), zatímco autobus si jezdí sám pro sebe.

Štěpán

Souhlas, ale s touto pravdou vás stejně DPP „odborník“ pošle do háje, pro něj je regionální železniční doprava zbytečná a ať si vymyslíte JAKÝKOLI důvod, vždy si bude trvat na zbytečnosti té trati a ještě vás označí na šotouše.

DPP odbornik

A jak jezdi lide ve zbytku sveta, kde lokalky nejsou? Jak jezdi lide tam kde nejsou koleje? Vetsina lokalek nema uz dnes zadny vyznam a jejich existence je pouze politikum. Kdyby se zitra nahradilo 90% lokalek autobusyy tak to je 99% lidi jedno. Zadna z veci, co pisete, neni argument ktery by vysvetlil smysl lokalek v dnesni dobe pro 99% popukace. Snad jediny argument proti okamzitemu zruseni osobky na lokalkach muze byt, ze dobzitra samozrejme neni kde vzit tolik ridicu autobusu. Proto i ja, jako odbornik, souhlasim s nutnosti provadet utlum postupne a rozlozit ho do zhruba 5 let. A… Číst vice »

Kocour M.

Bydlíte asi v Praze a jezdíte do práce pár metrů autem, několikrát za rok doletíte do zahraničí ale nevíte jak to chodí jinde v ČR, kde normální lidé jezdí vlakem do práce, školy, k lékaři. Tato trať rozhodně není lokálkou, protože lokálka se pozná podle toho: a)kolik lidí jezdí vlakem b)co tam jezdí za vlak c)kolik tam jezdí vlaků d)jaká je tam traťová rychlost. O této trati a)průměrně 600 lidí denně b)motorové vozy 842(006,007,012,020,024,034)a přípojné vozy Bdtn756 c)v pracovní dny-34 o výkendu-18 d)málokdo ví, že v úseku Tábor – Balkova Lhota je trať modernizovaná na rychlost 100 km/h, ale z… Číst vice »

Gejza

A ta paní, co stahuje závory na 089 v Hrádku nad Nisou je co? Hradlářka? Výhybkářka?

Pida

V Hrádku nad Nisou jsou stavědla a ten přejezd ovládá signalistka St.1,je to jak v mimoni

DPP odbornik

Jaky je ekonomicky vyznam teto trati? Ma ji vubec smysl dale provozovat? Vydela si aspon na beznou udrzbu, natoz na naklady te modernizace?

Štěpán

Proč by to nemělo mít smysl? Spojuje dvě (Sp vlaky dokonce tři) okresní města a spoustu vesnic mezi nimi. Zkuste se zeptat místních, co by řekli, kdybyste navrhoval tuto trať ke zrušení – myslím že by vás ukamenovali.

DPP odbornik

Vlakem nespojenych okresnich ci vyznamnych mest je spoustu, napr. Pribram-Dobris, Humpolec-Pelhrimov, Pelhrimov-Jihlava. Spojeni nahodnych vesnic pri ceste je bezvyznamne, spousta jich napojenych neni a pro nejvetsi mesto po ceste je vlak nepouzitelny (Milevsko). Je zde dostatek nakladnich vlaku, aby se na teto trati oduvodnil aspon vikendovy provoz? A je dostatek osobnich cestujicich na pravidelne vlaky? Neodvozik by to levneji 1-2 autobusy a rychleji, navic s kvalitnejsi obsluhou jak Pisku a Tabora, tak zejmena Milevska? Nejak se mi tato trat smysluplna nezda a o jejim preziti mimo sotousi zmanipulovanou CR mam pochybnosti.

Štěpán

Autobus není totéž co vlak. A to že se vám konkrétně nezdá smysluplná, neznamená, že se nemůže zdát smysluplná někomu jinému (především místním).

DPP odbornik

Autobus neni totez? Na vlak je nejake pravo? A proc teda autobus musi tam kde nejsou koleje stacit? Mate krome obvyklych sotofloskuli i nejaky argument co obstoji? Muzete racionalne oduvodnit proc tam, kde jsou koleje ma jezdit vlak a jinde staci autobus?

Štěpán

Ne, autobus opravdu není adekvátní náhrada. Tam, kde koleje nevedou, autobusem jezdí zpravidla jen ten, kdo nemá auto. Takže vlak přitáhne víc lidí z IAD, s tím se prostě smiřte. Proto
A zkuste si někdy jet nějakou NAD za vlak a potom vlakem po téže trase, rozdíl jistě sám poznáte.

Vašek

Tak naposledy jsem jel NAD z Horažďovic Předměstí do Nepomuku. Autobusy zájezdové, klimatizované, pohodlné. (léto, cca 30 ve stínu) V Nepomuku čekala souprava vozů z Bautzenu, možná Gyeru, vytopených sluníčkem snad na 50 stupňů. Litoval jsem, že NAD nejede až do Plzně.

KarelF

Pokud by jste zrušil silnice a dal tam koleje tak máte spojené vše a hned.

Jiří Kocurek

Což naráží na jeden zásadní problém: Policejní drezína se bude na místo činu procpávat jen těžko.

Míla

Pelhřimov-Jihlava? To asi není zrovna dobrý příklad…

Lemmy

No… já bych řekl, že i je.

kakov

no zrovna pro Milevsko tak nepoužitelný není, poblíž nádraží je sídliště, takže nemálo lidí to má na nádraží blízko

ušatá

Navíc k nádraží se připojuje autobus.

PatriK

Je tam snad ještě nezrušená vlečka ZVVZ, nevím ale zda a jak často posílají něco vlakem.

Kocour M.

Na vlečce ZVVZ vidím často (Po-Pá někdy ano, někdy ne minimálně 1* týdně) kolem poledne posun.

Alf

Milevsko-Tábor je vlakem v pohodě, relativně na poměry lokálek svižná cesta (80 km/h na modernizovaném úseku), dostatek dojíždějích do škol, bus tam snad ani žádnej nejede, přípoje na koridor na Prahu a ČB, po jeho dokončení to bude ještě atraktivnější – já bych do toho moc nevrtal.

Filemon44

Jako odborník si na všechny Vámi položené otázky jistě dovedete najít odborné a přesnými čísly podložené odpovědi.Nevěřím, že pokud je někdo skutečný odborník, že by prezentoval pouze nepodložené domněnky či svá zbožná přání. ..

Kocour M.

Vlaky zde máme ve špičce plné (musí přidávat vozy navíc viz. Os 8430/32). Nákladní vlaky tu jezdili až 3 páry denně, dokud mohli přejet přes Vltavu (v listopadu začnou stavět nový most). Vlakem z Tábora do Písku se jede 1 hodinu, šlo by to i rychleji (čekání na vlaky do protějších směrů) autobus (nejrychlejší) z Milevska do Písku jede 45 minut, vlak 34 minut (běžný Sp), autem + – 30 min. Výkendový provoz je zde slabší.
Obyvatel okresu Písek

KarelF

Odporniku vyzval jsem vas k diskuzi zadna neprobehla. Stale nechapete, že naopak je potreba rusit silnice a cyklostezky a misto nich delat polni cesty vhodne pro konske a jine zvireci povozy nebo lokalni železnice. Pripadne z dalnic delat vysokorychlostni tratě. Na kolech je potreba zasadne jezdit jen uvozovymi cestami nebo po chodniku. A ostani dopravu vest polníma nebo maximalne dlazdenou cestou.

DPP odbornik

Na psychiatrickem oddeleni bohnicke lecebny jiste vasi vyzvu prijmou a dobre si tam popovidate.

Štěpán

Je dobře, že umíte být i sebekritický a mluvíte o sobě.

Leinad

Těžko říct. Auta jezdí bez mýta. Na spoustě vedlejších cest by byl linkový autobus to největší (=kvůli čemu se kácí větve, co při vyhýbání najíždí na krajnici,…) a mýto by neplatil.

ušatá

A pořád dokola! Jaký smysl má vaše psaní a činnost zde? Vyděláte si tím dost?

Anonymus

DPP odbornik: vetsina obdobnych lokalek moc smysl nema, ale ne kazdy vlastni nebo jezdi autem. Pro skolaky, duchodce apod je vlak casto jedinym resenim. Bohuzel ani spesne vlaky moc nepomahaji. Kdo ma auto, ujede danou trasu mnohem rychleji.

Kocour M.

Jistě má smysl ji dále provozovat, mezi Táborem a Milevskem je v zisku, mezi Pískem a Milevskem si vydělá na provoz.

Adam

Její smysl je velký a potenciál také, jestli ho stát umí využít je věc druhá, ale věčně přeplněné vlaky na této trati poteciál rozhodně dokládají

Pavel

co třeba Rožďalovice?

simbič

To býval stejný případ, jako Noutonice – ve dne výpravčí, v noci závorář. Ale třeba se to už změnilo.

Gogo

Nezměnilo, výpravčí pracovní dny 6 – 14, ostatní čas závorář.

všd

Který přejezd je v Noutonicích obsluhovaný ručně?

simbič

V Nemyčevsi a Lhotě jsou stále závoráři? Nepřemísťovali kontroly od přejezdů jinam, resp. to bude až součástí výstavby Bartoušova v případě Nemyčevsi?

Gogo

V Nemyčevsi sice jsou elektrické závory, ale zavírají a otvírají se ručně, závoráře v Nemyčevsi drží další přejezd který je mezi Nemyčevsí a Starým Místem v km 37,323 (P4633) který se sice otevírá jen na požádání ale ručně klikou.

simbič

Děkuji.

Ten__Bíliny

Velmi laický odhad. Když tak mě opravte. Pokud jeden závorář stojí SŽ na platu cca 30tis Kč, tak x 63 pracovníků x 12 měsíců mi to ročně vychází na náklady 22 680 000 Kč. To mi neříkejte, že na toto nedá třeba banka úvěr, aby se odstranily všechny tyto závorařiny. Vždy ekonomická výhodnost je tu nesporná a výrazná a splátka nebude ročně vyšší, než co stojí udržení těchto stanovišť, do kterých jsem nezapočítal třeba údržbu a další energie.

simbič

Neumíte počítat. Krát 35 to má být a to jen za předpokladu, že dotyční nemají ještě jiné pracoviště, kam docházejí. Lidi na DPČ jsou jen ti, co tam mají seznání a odborné zkoušky. V reálu mají jinou pozici a sem jdou sloužit jen podle potřeby komandujícího.

Td18

Rekonstrukce přejezdu a nové závory údajně stojí 10 mega. Takže návratnost hrubým odhadem 6let

MildaIV

Přejezd není bezúdržbový a nemá neomezenou životnost.

KarelF

Jedno Vám tu nevychází těch 63 lidí nepracuje na 1 přejezdu takže počítejte 8 lidí 1 přejezd. Takže potřebujete 10 mil
kč na 1 přejezd návratnost je tedy 3,5 roku při ceně 10 mil. Kč 1 přejezd a to zde nemáme nic na údržbu. Údržba a energie vyjdou +- podobně. Jinak úvěr by nebyl potřeba rozpočet má sždc velkorysý.

Damián

stačí si nahoře spočítat, že těch přejezdů je 11, takže 110 mega.. děleno 20.. není 3,5 😀

Jiří Kocurek

110/20 je krásných 5,5 roku.
A jak tak mohu po okolí sledovat, tak živnotnost PZZ přesahuje 20 let. Takže i s návratností 10 let to vyjde dobře.

Pida

Nechci nic říkat ale těch 30tisíc nemají,nevím kde si tomu přišel, nastupni plat je 16900kča i příplatkama mají čisteho těch 18tisic sám tu funkci vykonávám plus jsem doz.vyhybek .Noční se z krz aspon unas nedělají ,zaleží na trati u nas na českolipsku pauza v noci 4hodiny neplacené.

Damián

Zaměstnavatel ještě za vás platí odvody. U čisté mzdy 18 tisíc je hrubá mzda cca 23 a zaměstnavatel platí odvody (zdravotní, sociální) cca 8 tisíc. Takže to přibližně vychází na 30 tisíc/zaměstnanec

Jiří Kocurek

DANĚ! Nikdy nezapomínejte započítat do mzdových nákldů všechny povinné odvody vč. zdrav a soc placených zaměstanvatelem.

PatriK

Čekárna v Sepekově připomíná ještě „zlaté časy železnice“. Dnes tato dráha asi mnoho cestujích už nepřepravuje.

Kar

Všechno špatně…

MildaIV

Předpokládám, že přejezd teď bude při prújezdu vlaku delší dobu zavřený, když je v bezprostřední blízkosti stanice. Nebylo by nějaké bližší srovnání dopadu této změny?

Lemmy

Tohle asi není jediná zastávka s tímto problémem, takže vhodně umístěný počítač náprav závory určitě uvolní…

Leinad

Když má vlak na klacku před přejezdem „stůj“ může být přejezd klidně otevřený. (Otázkou je, jestli výpravčí bude chtít stavět až na čas odjezdu, nebo bude chtít zdržovat auta).

Dominik

A pan Leinad se svou teorii, že stačí začít stavět VC 10 vteřin před odjezdem.

Leinad

Je v době zavorařky postavená cesta přes otevřený přejezd, přičemž záleží jen na fírovi jestli tam vjede?